• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

FCA start onderzoek na fataal ongeluk van Star Trek acteur

Auteur: RubenPriest, gepost 20 juni 2016 om 19:03 – 92 Reacties

Star Trek acteur Anton Yelchin doodgereden door eigen auto


Een noodlottige ongeval maakte een einde aan het leven van de 27-jarige acteur.

De Star Trek acteur werd aangereden door zijn eigen Jeep Cherokee van modeljaar 2015. De automaat stond in neutraal waardoor de Cherokee begon te rollen in de richting van de acteur. Yelchin was op dat moment bij zijn postbus, hij raakte bekneld.

De Jeep Cherokee was onlangs nog teruggeroepen (PDF) door FCA vanwege een mogelijk defect met de automaat. Soortgelijke incidenten zoals deze waren namelijk al eerder voorgekomen. De Cherokee van Yelchin werd naar aanleiding van deze terugroepactie onder handen genomen en het probleem moest verholpen zijn. Het feit dat de auto niet in z’n P-stand stond is FCA in dit geval dus niet kwalijk te nemen. Het ongeval had helaas fatale gevolgen.

Er vindt op dit moment onderzoek plaats naar aanleiding van zijn dood en het FCA-verhaal zal mogelijk worden meegenomen in de zaak. Voordat de terugroepactie werd uitgevoerd waren honderden crashes het gevolg van het technische defect. Hierbij vielen in totaal 41 gewonden, maar geen doden. FCA heeft tegenover Reuters aangegeven zelf ook een onderzoek te starten naar aanleiding van het incident.

Cherokee

Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

cherokee, crash, Jeep

Vorig bericht: « BREEK: Justitieel onderzoek naar sjoemelkoning Winterkorn [updated]
Volgend bericht: 15 power SUV’s die hun tijd vooruit waren »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjaterantekomen zegt

    20 juni 2016 om 19:06

    Treurig in alle opzichten.

    R.I.P.

    Login om te reageren
  2. MARS zegt

    20 juni 2016 om 19:10

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      20 juni 2016 om 21:13

      @mars: nutteloze bijdrage?

      Login om te reageren
  3. gwnbmw zegt

    20 juni 2016 om 19:14

    RIP.

    als je auto op een heuveltje staat in neutraal, gaat ie toch automatisch rollen?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 juni 2016 om 19:27

      @gwnbmw:

      Ja .. Met dat soort logica kunnen onderzoekers geen droog brood verdienen ..

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        20 juni 2016 om 21:19

        @lincoln:
        Precies, waarom zijn er überhaupt onderzoekers nodig? Alles is toch altijd te verklaren met het meest voor de hand liggende scenario? Toch …?

        Login om te reageren
  4. ghost zegt

    20 juni 2016 om 19:24

    Levensgevaarlijk zijn die Cherokee’s! Zie ook die elandtest op YouTube.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 juni 2016 om 19:44

      @ghost: Huh? Is er een filmpje van een indiaan die een eland ontwijkt?

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      20 juni 2016 om 20:01

      @ghost: dat hebben ze meteen aangepast… En het was niet levensgevaarlijk, de software werkte onvoldoende.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      20 juni 2016 om 20:58

      @ghost: en dat was ook geen Cherokee maar een grand Cherokee van de vorige generatie… Wel eff up to date blijven he

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    20 juni 2016 om 19:24

    Tragisch.

    Of een technisch defect de oorzaak is zal natuurlijk nog moeten blijken, voor hetzelfde geld stond de auto op een steil aflopende oprit en niet op de handrem.

    Wat me wel verbaast is dat er eerst honderden ongelukken plaats hebben gevonden voordat de terugroepactie gestart werd. Natuurlijk zal een terugroepactie pas opgezet worden als er meerdere auto’s bij betrokken zijn, maar als je dat pas na honderden ongelukken doet lijkt me dat schromelijk laat.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      21 juni 2016 om 11:32

      @moveyourmind:

      Is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie.
      Allereerst hoeveel incidenten daadwerkelijk zijn doorgegeven aan de fabrikant/juiste instantie. In veel gevallen zullen dit soort dingen toch vaak stranden bij een garage onder het mom van “wat ik nou in de garage had van de week…”. En zo lang dat bij een garage eenmalig voorkomt zal het vaak worden afgedaan als “tja die idioot zal hem wel in zijn vrij hebben gezet zonder handrem…”. Pas zodra het ergens vaker voorkomt gaat het balletje eens rollen. Dan komt het bij de juiste instanties terecht die het gaan onderzoeken. En zodra dat laatste bekend wordt denken als die losstaande garages ineens “oh wacht even, dat hadden wij hier ook”

      Login om te reageren
  6. galant zegt

    20 juni 2016 om 19:26

    Ach jemig… dat is treurig nieuws. Ik vond hem juist erg leuk met z’n “95-Wictor-Wictor-2” :)

    Login om te reageren
  7. pinut187 zegt

    20 juni 2016 om 19:27

    En dit is toch wel een erger probleem dan de dieselgate..

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      20 juni 2016 om 20:24

      @pinut187: een auto die van een heuvel afrolt in de neutraal? Ondanks dat het verhaal een erg tragisch einde heeft is het gewoon een fout van de beste man zelf geweest.

      Login om te reageren
  8. mikkeloentje zegt

    20 juni 2016 om 19:27

    Wie gebruikt er dan ook de N als hij even zijn wagen neer zet.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 juni 2016 om 19:42

      @mikkeloentje: Gelukkig ben jij wel perfect.

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        20 juni 2016 om 20:16

        @potver7: Dat hoor ik vaker.

        Login om te reageren
    • sjaterantekomen zegt

      20 juni 2016 om 20:18

      @mikkeloentje: erg flauwe ongepaste opmerking.

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        20 juni 2016 om 22:23

        @sjaterantekomen: Ongepast? Ik snap gewoon niet dat mensen de N gebruiken buiten de wasstraat oid, staat natuurlijk los van dat het sneu is dat hij rip is. Ongepast zou zijn geweest als ik had gezegd: “Had Scotty hem nu maar snel opgestraald”.

        Login om te reageren
        • sjaterantekomen zegt

          20 juni 2016 om 22:25

          @mikkeloentje: Helaas geen Relaas.

          Login om te reageren
        • quin zegt

          21 juni 2016 om 12:49

          @mikkeloentje: Te vroeg, ongepast en weet ik veel, maar hierom moest ik lachen :-p

          Login om te reageren
        • shifo zegt

          22 juni 2016 om 16:33

          @mikkeloentje: eens, iemand die automaat rijdt weet dat je in principe nooit de N gebruikt.

          Login om te reageren
  9. redbee5 zegt

    20 juni 2016 om 19:31

    Verwachte dat hij bij een heldhaftige laser battle om het leven was gekomen. Maar je eigen auto die over je heen rijdt is toch wel erg tragisch.

    Login om te reageren
  10. Alexke zegt

    20 juni 2016 om 19:38

    RIP

    Het is gewoon een domme fout van FCA dat ze er gren beveiliging hadden ingebouwd…

    Bij Audi bmw jaguar en landrover gaan de zf8 automaten in park tot 7km/h als men geen veiligheidsgordel draagt en het portier opent…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 juni 2016 om 19:42

      @Alexke: Ten eerste: ook met 7 km/u kun je behoorlijk doodgedrukt worden door zo’n gevaarte. Ten tweede: de versnellingsbak stond in N (van Neutraal) en niet in P. Dus tik je verhaaltje nu nog eens en kom met een zooitje premium merken die een beveiliging hebben ingebouwd in de N…

      Login om te reageren
      • Alexke zegt

        20 juni 2016 om 19:50

        @potver7: niemand stapt uit een wagen die nog 7 per uur rijd , dat noemen ze natuurlijke selectie dan

        Mercedes en bmw hebben een zeer duidelijke knop P en een eigenlijk moeilijkere N positie

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          20 juni 2016 om 20:28

          @Alexke: Da’s geen antwoord op de vraag. Jij stelt dat de door jouw genoemde merken gelimiteerd zijn tot 7 km/u in P onder bepaalde voorwaarden – alsof het ongeluk dan niet gebeurd zou kunnen zijn en meneer Yelchin nog geleefd zou hebben. Dáár reageerde ik op. En geen idee waar ik gesuggereerd heb dat hij uit een met 7 km/u rijdende auto is gestapt, het ding is namelijk gaan rollen op de oprit.

          Ik begrijp uit je reactie dat dit ongeval ook gebeurd zou kunnen zijn met een BMW of Merc – de laatste keer dat ik in een Mercedes automaat gereden heb moest ik toch echt via N naar P.

          Login om te reageren
          • Alexke zegt

            20 juni 2016 om 20:59

            @potver7:
            Mercedes
            http://eblog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/1024_459148_779642_4992_3328_89705605c2000_024.jpg

            Bmw
            http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2012/07/2013-BMW-Active-Hybrid-3-shifter.jpg?interpolation=lanczos-none&fit=around%7C0%3A0&crop=0%3A0%3B*%2C*

            Audi
            http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2016/03/2017-Audi-A4-20T-quattro-shifter.jpg

            Alle 3 tot hiertoe een knop voor direct naar P te gaan.
            Bij bmw is er naast je voet op de rempedaal houden , ook nog een unlock knopje

            En dan hier de Jeep in kwestie : enkel een unlock knop…
            En om van D of R naar neutraal te gaan heb je zelfs de unlock knop niet nodig !

            Wel om van D naar N en dan naar R of P te gaan.
            Wat mensen dan doen is de unlockknop vergeten. En de pook naar voor duwen , de automaat gaat van D naar N maar stopt bij de N positie want er is geen unlock , en N is dan de veiligste optie…
            De persoon denkt ok de wagen staat stil. Stapt vervolgens uit en hij bolt langzaam weg.

            http://roa.h-cdn.co/assets/16/06/768×511/gallery-1454951666-jeepshifter.jpg

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              20 juni 2016 om 21:08

              @Alexke: okay, ten eerste heeft de Cherokee geen 8 bak maar een 9 bak met een conventionele shifter. Die foto die jij stuurt komt uit de vorige generatie GRAND Cherokee. Die versie van de pook is inmiddels ook al vervangen door een knop a la Jaguar.

              De normale Cherokee heeft deze pook: http://images.dealerfire.com/media/websites/2335/content/2016-Jeep-Cherokee-B1.jpg?s=106129

              Zoals je kunt zien is het onmogelijk om de wagen zonder het te weten in de N te zetten. Of je moet zoals je al zei levensmoe zijn en uitstappen terwijl de wagen in D staat.

              Login om te reageren
              • mopar zegt

                20 juni 2016 om 21:12

                @mopar: @Alexke: Grand Cherokee met oude pook: http://arabshift.com/sites/default/files/field/image/jeep-grand_cherokee_2014_800x600_wallpaper_91.jpg

                Grand Cherokee met nieuwe pook: http://mydealehost.com/_manufacturePages/_cdjr/_contentpages/_Jeep/2017/grandcherokee/_images/2017-Grand-Cherokee-Summit-interior.jpg

                Dus check je facts even @Alexke

              • Alexke zegt

                20 juni 2016 om 21:15

                @mopar: de meeste gevallen van dit probleem heeft met de grand cherokee van 2015 te maken dit is ook de reden voor de recall
                Zf9 is transverse
                Zg8 longitudaal
                Opzich hetzelfde vanbinnen

              • mopar zegt

                20 juni 2016 om 21:19

                @Alexke: wat boeit het interne systeem van de transmissie nou? Ik vertel je net dat zowel de grand Cherokee en de normale Cherokee inmiddels een andere pook hebben. Dus FCA heeft inmiddels het probleem al aangepakt. Was het een ontwerpfout, je wellicht wel. Maar doe nou niet alsof de Duitsers niet nog nooit gemaakt hebben. Buiten dat, je baseert je hele argumentatie over een Jeep Cherokee op een foto van een Grand Cherokee waarvan je weet dat die andere shifters hebben.

              • Alexke zegt

                20 juni 2016 om 21:25

                @mopar: de rotatie knop is IMO ook een dom systeem.

                Bij landrover heb je P R N D S

                Dus als je in sport zit kun je als je wat te bruut bent van S naar R of P schakelen .
                Natuurlijk zit er een beveiliging op de automaat , maar toch , het is achterlijk

                Zelf heb ik nog nooit met een jeep gereden maar ik denk niet dat dit systeem anders is.

              • mopar zegt

                20 juni 2016 om 22:49

                @Alexke: Nou ik heb dus WEL met een FCA product als huurauto gereden en kan je vertellen dat de knop niet te bedienen is tijdens het rijden behalve om van D naar N te gaan. Elke andere handeling is geblokkeerd. Kijk dat je het een dom systeem vind mag best, maar niet elk mens heet 50 veiligheidssytemen nodig om zichzelf te bewaken tegen stupiditeit, sommige mensen letten gewoon op ;)

              • Alexke zegt

                20 juni 2016 om 23:14

                @mopar: je redenering klopt dat niet iedereen dom is.
                Spijtig genoeg moeten systemen aangepast worden aan de domsten eerst.

                Nu wel leuk dat hij stopt bij N , maar als je gehaast bent en je bent wat te snel , en je draait hem snel maar je ziet niet dat hij in N staat (soms is de gate mechaniek wat traag)
                bolt hij toch maar weer weg.

                bij de Land Rover kan je hem dadelijk in P zetten (wat wel veilig is tijdens het traag rijden)
                zodat als je stilstaat de transmissie wel moet naar P gaan.

                echter blijft een echte P knop de beste optie imo.

                Hier in dit filmpje hoor je zelfs de gate openen naar de S/M stand.
                https://www.youtube.com/watch?v=0d4uvMYSYKU

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 00:04

                @Alexke: Nee want als je de deur open doet bij de versies met draaiknop en de wagen staat niet in de P dan gaat er een geluidssignaal af en wil de motor niet uit. Je zal dus blind en doof moeten zijn wil je onwetend door dat systeem heen kunnen komen.

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 01:30

                @mopar: en toch is de implementatie van BMW en Audi beter en veiliger.
                Ik lees nu toch op Mail online dat het een Grand Cherokee was.

                Lang verhaal kort.
                Het is een ontwerp fout dat tot nu toe al enkele 100en ongevalen heeft veroorzaakt.
                (een dom ontwerp en spijtig genoeg geen extra veiligheden)
                Jeep FCA doet een vrijwillige recall en (dus ze geven toe dat er een probleem is – kudo’s trouwens) ze zullen zichzelf wel goed hebben ingedekt als men de recall niet laat uitvoeren.
                En nu gisteren is er een beroemde acteur door gesneuveld en het is wereld nieuws.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 04:42

                @Alexke: implementatie is beter voor jouw dan waarschijnlijk. Je bent dan zeker ook zo iemand die van die geluidjes houd als die de deur open doet met de sleutel in het contact. Ik vertel je precies hoe het zit en dan nog probeer je te beweren dat je BMWtje beter is. Kom op nou zeg wat een kinderachtig gedrag, ga eerst rijden met een nieuw FCA product eer je het tracht af te schieten. Ik geef toe dat die oude Modeljaren een verkeerde pook hadden maar de nieuwe zijn wel gewoon goed.

    • phdg zegt

      20 juni 2016 om 19:57

      @Alexke: ga ik morgen eens uitproberen!!

      Login om te reageren
      • Alexke zegt

        20 juni 2016 om 20:12

        @phdg: met welke auto , ik ben benieuwd.

        Heb op dit ogenblik zelf geen BMW met een zf8 …
        Heb nu toevallig wel een landrover discovery 4 , en die zou deze functie ook hebben , ik dacht zelfs dat de motor uitsprong

        Login om te reageren
        • phdg zegt

          21 juni 2016 om 14:06

          @Alexke: voilá, geprobeerd met xj en range sport met ZF8 deze blijft rustig doorbollen met of zonder gordel en de deur geopend. Ook geprobeerd met discovery sport met ZF9 zelfde verhaal. Verschillende mogelijkheden geprobeerd aan verschillende snelheden enkel een pieptoon krijg je te horen!

          Login om te reageren
          • Alexke zegt

            21 juni 2016 om 15:42

            @phdg: ja , heb het ook geprobeerd met de disco 4 ,
            Enkel als je eventjes aan het rijden bent en je doet dan je gordel en deur open slaagt de motor uit.

            Login om te reageren
    • mopar zegt

      20 juni 2016 om 21:01

      @Alexke: de wagen stond in N. BMW en Mercedes en Audi hebben ook N posities in hun wagens. Je gebruikt de N stand als je bijvoorbeeld de wagen moet slepen. Dus dat verhaal van je klopt voor geen meter helaas

      Login om te reageren
      • Alexke zegt

        20 juni 2016 om 21:16

        @mopar: ik werk voor bmw
        als je een. Bmw zf8 in N zet en het contact afzet gaat de wagen automatisch in P

        Enkel door hem 2maal in N te zetten en dan 5 seconden nog eens in N te zetten zal hij in sleepmodus gaan.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          20 juni 2016 om 21:22

          @Alexke: BMW staat ook bekend als een Nanny wagen.

          Login om te reageren
          • Alexke zegt

            20 juni 2016 om 21:31

            @mopar: haha ja , dat was jeep dan niet tijdens het mercedes tijdperk?

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              20 juni 2016 om 22:53

              @Alexke: nope, BMW gaat veel, VEEL verder. Heb er al genoeg gehad om te weten hoe ze in elkaar zitten, heb nu een E65, geweldige wagen maar ongelofelijke nanny mobiel.

              Login om te reageren
              • Alexke zegt

                20 juni 2016 om 23:06

                @mopar: wat is er dan nanny aan?
                DSC kan je in de e65 spijtig genoeg niet helemaal uitzetten dat klopt.
                maar de F01 F10 Ff30 E60 E61 E9x kun je het wel allemaal uitzetten.

                in de nieuwe F15 kun je DSC uitzetten maar bij de X modellen staat DSC wel nog gedeeltelijk op om roll control te kunnen uitvoeren.

                Zet een f15 X5M t.o.v de SRT8 , er is toch geen concurrentie… de BMW stuurt gewoon beter.
                enkel het geluid is natuurlijk beter bij de SRT8 en de prijs…

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 00:10

                @Alexke: ja even een X5M met 550pk tegenover een SRT met 480, das lekker fair. Heb zelf een BMW en valt me op dat beemer fanboys altijd hun sterkste modellen moeten zetten tegenover minder sterke modellen van andere maatschappijen. Heb je wel eens met een SRT gereden? Kan je vertellen dat die veel minder zwaarlijvig voelt dan een X5. Een BMW X5 is niets meer dan een opgedirkte sedan dat ding komt nog vast te zitten op een nat grasveld…heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Terwijl als je fatsoenlijke banden onder een SRT zet, je nog een heel eind zal kunnen komen. En bij de E65 kan je trouwens wel het DSC uitzetten, waarom je dat zou willen is mij een raadsel, het chassis wekt niet bepaald veel vertrouwen om bij dat model om echt hard de bocht om te gaan. Wat dat betreft rijd ik veel liever sportief met m’n 300C hoewel dat ook niet bepaald een sportwagen is.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 00:15

                @Alexke: En je bent nu DSC aan het verwarren met Dynamic drive/Adaptive Drive, DSC doet niets tegen roll stabilisation, het is BMW’s versie van ESP. Dynamic/Adaptive drive gaat overhellen tegen.

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 08:53

                @mopar: haha wie noemt mij een fanboy , tewijl jij mopar noemt , zet de X5 5.0 dan tegen de SRT. ik denk zelfs dat de X5 door zijn gewicht nog wint.
                de X5 had nooit de intentie om offroad te gaan , wat ook niemand deed met die wagen.

                en rollstabilisatie zit wel in DSC, het is zoals ABS, ASC , TC en Roll stability control.
                Jij noemt de ophanging stabilisatie op , DDC , ARS , DPC

                Dynamic Damper control: adpatieve dempers
                Active roll stabilisation : adpatieve rollbar
                Dynamic Performance control : torque vectoring op de achteras diff.

                dat zijn opties , en zitten niet standaard op een f15
                ach ja… Jeep kan wel wat leren van de calibratie van hun DSC ESP systeem.
                https://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 09:33

                @Alexke: god knul ik zeg het niet vaak maar wat ben jij een sukkel zeg. Dat filmpje dat jij me stuurde, dat is dus de vorige generatie GC, wellicht is het je opgevallen dat de uoloaddatum 2012 is?? Je bent je er zeker ook niet van bewust dat de GC in kwestie was overbeladen met bijna 1000kilo en de bandenspanning onder het geaccepteerde niveau was? Zelfs de Krauts moesten dat toegeven: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/jeep-kippt-nicht-um-jeep-grand-cherokee-besteht-elchtest-5305076.html

                Kan me nog een zeker Mercedes A-klasse herinneren die ook de neiging had om over de kop te gaan bij dezelfde test dus ook jouw geliefde duitsertjes maken dezelfde fout….met een passagiersauto notabene.

                Jij “denkt” dat een X5 50 sneller is, ik “denk” dat jij afgaande op je vorige comments en gezien hoeveel “plusjes” ik heb, al hebt laten zien dat je dat niet echt kunt. Want laat me jouw eens wat vertellen knul, aan het eind van de dag zit ik en iedereen met een greintje zelfbesef liever in een Jeep dan in een over het paard getilde, waardeloos uitziende wel-willen-maar-niet-kunnen auto zoals een X5.

                En leuk dat jij denkt dat BMW een X5 niet als terreinwagen ziet, mag jij even aan de lokale BMW importeur hier komen uitleggen waarom zij off road Driving experiences aanbieden dan….op een parcours dat ik zelfs nog met een ’76 continental zou kunnen afleggen. Wat een beschaming zeg, stelletje yuppies met hun tonka toys over nat zand en door plasjes heen rijden.

                Doe ons allen een plezier en geef nog een vermakelijke reply op dit alles, kunnen we ook eff lachen. Ik weet dat ik iig half dubbel lig bij het lezen van al je comments ;)

                Oh en ps: leer ook eff waar MOPAR voor staat eer je comments plaatst ;)

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 09:44

                @mopar: wtf over die plusjes , je bent totaal fout met het DSC-ESP systeem te verwarren met de ophanging stabilisatie.
                Dit toont ook aan dat 80% van autoblog reaguurders uit niets anders bestaat dan idioten.
                En ik denk dat jij je nicht iets te graag ziet.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 09:48

                @Alexke: aah gossie ben je op je plassertje getrapt? Of kom je net uit de kleedkamer en zag je dat de andere jongens “groter” waren dan jij? Maakt niet uit knul Top Gear citeren met laaaaaame ass Amerikaanse grappen toont jouw niveau hier weer aan. Als jij later groot bent zal je er wel achterlopen hoe gelijk ome MOPAR wel niet was. Hopelijk is het dan nog niet te laat voor je. Nu hup naar school jij, de juf staat al te wachten ;)

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 09:49

                @mopar: achter komen*

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 09:51

                @mopar: haha ik denk dat jij op je plassertje bent getrapt.
                Ga maar snel in je mercedes w210… oeps ik bedoelde 300C zitten met je Amerikaans vlaggetje :D

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 10:01

                @Alexke: oh die 300C die me nog nooit heeft laten zitten, die 300C waarmee ik in. 9 jaar houderschap alleen de remmen, banden en olie heb moeten verversen, die 300C die het qua duurzaamheid blijkbaar wint van de Duitse concurrentie? En bedoel je die 300C die door cylinder uitschakeling ook nog eens 1 op 12 doet op de snelweg met een 5.7 liter V8?? Oh daar ga ik maar al te graag in zitten hoor. Maak je maar geen zorgen, anders stap ik wel in m’n 745i of m’n 560SEL. Allemaal leuke auto’s :’)

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 10:27

                @mopar: Een 300C is ook veel simpeler kwa mechaniek dan de duitse auto’s , dat klopt!
                En dit is zeker geen minpunt.
                en over het verbruik… ik heb recent in een X6 5.0 meegekregen en die deed toch ook 9.3 liter als je voorzichtig was. en dit is nog een SUV dan wel.

                Over het algemeen maken Amerikanen : goedkope , krachtige wagens. Is ook niks mis mee de Duitsers maken het meer sereen (saaier?) en duurder.
                Ik geef wel toe dat ik de Hellcat’s ongelooflijk bruut vind. Het wint van de M5 in een rechte lijn , maar op vlak van sturen zal een M5 toch beter zijn.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 11:24

                @Alexke: een 300C is niet zoveel simpeler dan een e klasse uit een vergelijkbaar bouwjaar. De begin jaren 2000 waren nou ook niet bepaald het toppunt van Duitse techniek. Vrijwel alles wat ze toen maakte was kut. W220 is waardeloos. Zelfs van mijn E65 kan ik niet zeggen dat het een topwagen is. Ik heb er een zwak voor en dat is de enige reden dat ik er een heb. Een moderne Cadillac is net zo geavanceerd als een Mercedes of BMW. En op sommige punten zelfs geavanceerder.

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 11:48

                @mopar: euh sorry hoor maar , heeft de huidige Cadillac
                Laser licht – Matrix LED of selective high beam assist?
                V12 motoren ?
                Lateraal en longitudinaal autonome assistentie?
                Nacht camera met detectie van dieren en mensen?
                Toepassing van koolstofvezel?
                Prädiktive Streckendaten (shiftpoints based on gps)
                Cadillac cue vs MMI of iDrive?

                Ik dacht zelfs dat Cadillac is gestopt met het maken van een A8 – 7 – S concurrent omdat ze het toch niet kunnen volgen.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 17:49

                @Alexke: lol wie dacht je dat night vision heeft uitgevonden, wie denk je dat eerder een V12 had en hoe denk je dat de CTS groter is dan en toch lichter is dan een 5 serie.

                Kop uit je aars jochie, kan je nog wat leren.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 17:51

                @Alexke: hoe denk je dat Ferrari hun magnetische demping hebben? Mooi van GM en dan met name Cadillac in licentie overgenomen. Dus nu jij weer

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 18:03

                @mopar:
                Waar is hun v12 nu?

                het is niet moeilijk een lichtere en grotere auto te maken maar dat gaat ten koste van torsie sterkte:
                BMW F10 5 serie 37,500
                CTS 2014 26,800
                CTS 2008 19,000

                dus je kan ze totaal al niet vergelijken door het gewicht.

                BMW had EDC (adaptieve dempers) al op de E32…

                waar is Cadillac nu met hun Night Vision? terwijl Mercedes,Audi en BMW het op de topmodellen redelijk goed verkopen.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 18:15

                @Alexke: Boeit niet waar ze nu zijn, Feit is dat GM meer aan de ontwikkeling van de automobiel heeft bijgedragen dan BMW. Audi had bijvoorbeeld ook veel eerder Laser licht. En hoeveel 5 series en e klasses verkopen ze met night vision? Cadillac heeft nu nog geen topmodel. Ze hadden 2 projecten, een concurrent voor de S klasse en nog een project daarboven dat het met bentleys moest gaan opnemen. Dat eerste project is idd gecanceld vanwege het feit dat rijke mensen in de VS liever SUV’s kopen. Dat is een trend die er gaat komen, ik woon zelf 9 maanden per jaar in azie en de s klasses worden hier alleen gebruikt voor hotel shuttle services. De rijke mensen die zelf een wagen kopen die willen hier ook eerder een SUV onder hun reet hebben. Daarom doen de Q7’s GL’s en Escalades het hier in Azie, het midden oosten en in de VS het ook zo goed. Maar die Bentley concurrent, De Cadillac CT-9, die gaat er nog komen, we zullen dan wel zien welke wagen het meest geavanceerd is.

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 18:30

                @mopar: uiteindelijk boeit het wel waar ze nu zijn. GM heeft toch een bail-out gekregen niet?
                de verkoopsantalen van de Chevy Tahoe… ik bedoel Escalade zijn toch niet zo hoog als een X5 of dergelijk.
                Ben benieuwd wat die CT-9 gaat brengen…
                BMW had laserlight en selective beam al van 2011!
                http://blog.caranddriver.com/bmw-beats-audi-to-production-laser-headlamps-world-keeps-turning/

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 18:32

                @Alexke: die tahoe doet het hier beter dan die 5 serie, pardon x5

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 18:39

                @mopar: de Tahoe is ook in alle opzichten goedkoper dan een X5
                het is zelfs nog geen unibody…
                Het is geen compliment om van deze basis te beginnen voor een Escelade.

                Zie je Range Rover een Defender 110 chasis nog gebruiken? in 1994 stapten ze er al van af .
                https://www.youtube.com/watch?v=iE2ShxxgDO0

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 18:40

                @Alexke: Correctie pas vanaf de L322 2000 dus.

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 18:44

                @Alexke: Ze gebruiken body on frame omdat de klanten in de VS dat willen. Met een body on frame kan je makkelijker zware landingen trekken dan met een unibody, maakt het ook makkelijker te repareren. Klanten in de VS zijn conservatief als het op hun trucks aankomt. We zullen dus wel zien hoe die CT-9 gaat worden. Rond 2020 moet die er zijn.

              • mbpr zegt

                21 juni 2016 om 10:19

                @mopar: Hey Mopar! ESP helpt echt wel tegen het rollen van de wagen hoor! https://en.wikipedia.org/wiki/Active_rollover_protection

              • mopar zegt

                21 juni 2016 om 11:21

                @mbpr: dat is een wagen rol, wij hebben het over body rol, oftewel overhellen in bochten. Daar helpt esp niet bij

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 11:27

                @mopar: we hadden het over nany wagens , dat je bij BMW veel hulpsystemen hebt.
                En ik maakte een comment dat DSC bij De X1, X3 , X4 , X5 en X6 niet compleet kunt uitzetten omdat je roll stabilisatie moet blijven functioneren.
                Dynamic Performance control is enkel beschikbaar op de X5 en X6

                https://youtu.be/mlpADCC5nDM?t=30s
                Hier zie je duidelijk DSC ingrijpen als de X5 snap-on overstuur toont.

              • Alexke zegt

                21 juni 2016 om 11:27

                @Alexke: *Nanny

  11. Dutchdriftking zegt

    20 juni 2016 om 19:39

    Het is wel een heel lullige manier om dood te gaan…

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    20 juni 2016 om 19:46

    Wat voor een brievenbus heb je dan eigenlijk ..
    En waarom ??

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      20 juni 2016 om 19:56

      @lincoln: voor de P van post.
      Iedereen met een Amibak automaat zou toch moeten weten dat je ‘m minimaal in de P zet als je ergens voor moet uitstappen. Liever nog de handrem erbij…

      Login om te reageren
      • sjaterantekomen zegt

        20 juni 2016 om 22:26

        @fiero: P = Parc

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          20 juni 2016 om 23:04

          @sjaterantekomen: gut jongen leer eens lezen. En ik heb genoeg Dodge, Pontiac en Chevy’s gereden.

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            21 juni 2016 om 04:45

            @fiero: en Ferraris aan je nickname te zien ;)

            Login om te reageren
    • peug206 zegt

      20 juni 2016 om 19:58

      @lincoln: ik vermoed dat ie een hummer als brievenbus had. (Of dat de brievenbus aan de muur hing)

      Login om te reageren
    • amgc63 zegt

      20 juni 2016 om 22:45

      @lincoln: zijn brievenbus hing tegen een stenen muur..

      Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    20 juni 2016 om 20:06

    Een brievenbus lijkt me wel handig als je een auto van Fiat-Chrysler hebt…

    Ze moeten toch ergens de terugroepactiebrieven heen kunnen sturen.

    Login om te reageren
  14. martijn11 zegt

    20 juni 2016 om 20:27

    Altijd op de handrem

    Login om te reageren
  15. E550 zegt

    20 juni 2016 om 20:27

    Heel erg bizar ongeluk. Ook nog eens enigst kind. Volgens mij was het een Grand Cherokee, en niet de gewone.

    Login om te reageren
  16. boenderaar zegt

    20 juni 2016 om 20:41

    Geplet worden tegen een brievenbus, doordat je de auto in Neutraal laat staan klinkt meer als natuurlijke selectie. Sorry voor de fanboys.

    Login om te reageren
  17. KUYL zegt

    20 juni 2016 om 20:48

    Komop autoblog, dit artikel kon wel even wat beter. Door het grote gat dat jullie laten zie je in de comments al allemaal discussies ontstaan.

    Het was geen technisch defect waar de terugroep over ging, maar het feit dat de bediening van de bak voor veel Amerikanen onduidelijk blijkt te zijn. Zoals wij in veel nieuwere auto’s gewend zijn met electronisch gestuurde automaten hoef je de pook alleen even naar voren te duwen waarna deze weer terug springt. Amerikanen zijn gewend dat wanneer ze de pook naar voren duwen deze gelijk in P staat. Bij de jeep GC duurt het dus iets langer en/of je moet ook de knop op de zijkant gebruiken.

    Veel Amerikanen stapten dus uit de auto wanneer deze in neutraal stond terwijl ze dachten dat deze in park stond. En ja, daar kan geen beveiliging tegenop want in sommige situaties wil je juist de auto kunnen duwen bijv of takelen op een trailer. Dat is in dit geval ook gebeurt. Pook naar voren geduwd, niet goed opgelet of de auto daadwerkelijk in P stond en uitgestapt waarna hij dus klem is komen te zitten tussen auto en poort/brievenbus.

    Of de automaat echt onduidelijk is of dat die mensen gewoon niet opletten moeten we misschien aan mensen met een Jeep GC vragen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 juni 2016 om 21:26

      @KUYL: Helder verhaal.

      Login om te reageren
    • Alexke zegt

      21 juni 2016 om 10:29

      @KUYL: Duidelijk!

      Login om te reageren
  18. cmllmmns zegt

    20 juni 2016 om 21:03

    Als ik mijn handgeschakelde auto op mijn (ongetwijfeld niet perfect waterpas aangelegde) oprit zou parkeren, zonder de handrem erop te zetten, zou ik de makers van de auto echt niet aansprakelijk kunnen stellen voor de gevolgen van het wegrollen van de auto. Ook al is er iemand door geplet tussen zijn brievenbus.

    Login om te reageren
  19. 013gta147 zegt

    21 juni 2016 om 08:31

    Ah eerste x dat ik het extra erg vind dat een acteur overlijdt.
    Charly bartlett, film aanrader
    Tof gastje en ik dacht nog deze jongen gaat groot worden
    Uit respect ga ik die film vnv kijken
    RIP

    Login om te reageren
  20. kwatkam zegt

    21 juni 2016 om 09:37

    Dus daarom zal ik nooit een auto kopen met een electronische handrem. Ik wil gewoon een grote handel tussen de stoelen. Bam handrem erop en veilig kunnen uitstappen. Zal wel niet modern of cool zijn, maar ergonomisch 100%. Iets wat aan moderne auto’s mankeert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North