• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stevige facelift voor Audi Q7

Auteur: RubenPriest, gepost 30 januari 2024 om 08:47 – 11 Reacties

Stevige facelift voor Audi Q7

Audi heeft de Q7 van een facelift voorzien. Het topmodel is de SQ7 met 507 pk.

Het basisdesign gaat nog altijd goed mee, maar de huidige generatie Audi Q7 komt uit 2015. Daarmee is het volgend jaar alweer 10 jaar geleden dat deze generatie het licht zag. In het verleden kreeg het model al eens een facelift of twee. Nu is een nieuwe ingrijpende facelift een feit.

In plaats van een compleet nieuwe generatie te onthullen kiest Audi ervoor om de ‘oude’ nog een keertje bij te punten. Dat is niet heel gek. De industrie begeeft zich in een transitie naar volledig elektrisch. Sommige modellen, zoals de Q7, moeten nog wast langer door voordat er een compleet nieuwe generatie verschijnt. Daarom kiest Audi nu voor een ingrijpende facelift.

Wat opvalt zijn de nieuwe koplampen en een nog grotere grille. Wat dat betreft is het maar goed dat we hier kentekens aan de voorzijde hanteren, anders oogt het allemaal wel heel enorm. Het design is allemaal wat drukker geworden. Met veel randjes en frutsels in de grille. De koplampen zijn twee dunnere stroken geworden.

Aan de achterzijde stopt dat drukke thema niet. Onder de achterlichten loopt een opvallende balk, met aan de onderzijde een achterbumper met wederom wat kraaltjes en spiegeltjes. Het is al een stuk rustiger als je het zwart laat, zoals met de Audi SQ7 het geval is. Dan vallen dit soort aanpassingen weg, wat in mijn ogen de boel strakker maakt.

Naast nieuwe lampjes, een nieuwe voor- en achteraanzicht zijn ook de 19 inch wielen nieuw. Daarnaast introduceert Audi drie verse kleurtjes op de Q7, namelijk Ascari Blue, Sakhir Gold en Chili Red. Je kunt tot 22 inch wielen krijgen op je Q7. Het interieur evolueert door, met onder andere de integratie van Spotify direct in het infotainmentsysteem.

Audi Q7 facelift
Audi Q7 facelift
Audi Q7 facelift
Audi Q7 facelift

Het motorenoverzicht bestaat uit een reeks diesel- en benzinemotoren. Het topmodel is de Audi SQ7 met een 4.0 liter V8, goed voor 507 pk. In iets meer dan vier seconden sprint deze SUV naar de honderd. De overige motoren check je in het overzicht hieronder.

  • 45 TDI – 231 pk / 500 Nm
  • 55 TDI – 286 pk / 600 Nm
  • 55 TFSI – 340 pk / 500 Nm
  • SQ7 – 507 pk / 770 Nm

De Audi Q7 facelift verschijnt nog dit kwartaal op de Europese markt. Meer informatie met betrekking tot beschikbare motoren in Nederland, inclusief de prijzen, volgen in een later stadium.

Ook interessant!

  • RS6
    Video: hier gaat de Audi RS6 facelift
  • facelift Audi A6 A7
    Facelift Audi A6 en A7: nieuwe grilles met RS-injectie
  • Opgefriste Audi Q8 en SQ8, nog altijd met V8
  • Audi vertegenwoordigers mogen geen Audi meer rijden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, facelift, Q7, sq7

Vorig bericht: « Helft Nederlanders wil verbod op bellen in het OV
Volgend bericht: Eerste Mustang Dark Horse verkocht voor recordbedrag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    30 januari 2024 om 09:09

    Diamond Cut velgen en een front dat zich nog het beste laat omschrijven als een Audi Q3 met een allergie na het eten van wat pinda’s. Dan vond ik het uitgaande model toch mooier, en de versie van voor die facelift nóg mooier.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 januari 2024 om 10:38

      Ik heb het nooit een mooi model gevonden maar als ik dan mag kiezen doe maar een facelift van het eerste model met een S-Line er overheen.

      Login om te reageren
  2. William zegt

    30 januari 2024 om 10:06

    Afgezien van de onveilige touchscreen bediening een nog steeds erg mooie en goede SUV. Bentayga, Urus en Cayenne blijven dus ook op dit platform maar voortgaan totdat er 100% elektrische opvolgers verschijnen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 januari 2024 om 10:38

      Dit is touchscreenbediening met haptische feedback (met een gewichtje dat van achter tegen het scherm tikt) en daarmee beter blind te bedienen minder onveilig dan de bijvoorbeeld de schermen in Tesla of Landrover. Aangezien de klimaatregeling vrij goed is, zit je er nooit aan en is dit qua ergonomie gewoon een veilige auto.

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    30 januari 2024 om 10:39

    Dat horloge bandjes patroon in de grille is wel ehh bijzonder.

    Login om te reageren
  4. weetikveel zegt

    30 januari 2024 om 11:36

    Flinke inflatiemet die Audi cijfers. Voorheen was de 286pk diesel een 50TDI, wat eigenlijk al inflatie was ten opzichte van de 3.0 TDI aanduiding. Zou het echt mensen foppen die type aanduidingen ten opzichte van de vergelijkbare 30D BMW of 350D Mercedes aanduidingen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 januari 2024 om 12:14

      Die prestatiegetallen zijn niet bedoeld om met Mercedes of BMW te vergelijken, die hebben hun eigen prestatiegetallen die ook niks meer met techniek van doen hebben. Maar je hebt een punt dat een 286pk diesel al blij mag zijn met een 50 en een 55 echt overdreven is.

      Login om te reageren
  5. JelmerS zegt

    30 januari 2024 om 12:17

    Audi begint een beetje alfa Romeo achtig aan te voelen; veel modellen belooft in de toekomst die nog steeds niet bij de dealers staan en wat er wel staat zijn 3x opgewarmde oude modellen.

    Login om te reageren
  6. Exit Luminar zegt

    30 januari 2024 om 18:05

    Met vriendelijke groet,

    Audi Q7

    Login om te reageren
  7. HZW zegt

    30 januari 2024 om 18:23

    En het blijft een bejaarde auto om te zien.

    Login om te reageren
  8. kevinsimon_post zegt

    1 februari 2024 om 08:01

    Jammer dat er bar weinig aan het interieur is gedaan. De eerste facelift was een serieuze update aan de binnenzijde: van een pop-up scherm in dashboard naar de grote schermen wat er nu in zit. Als in deze facelift/update de grootste wijziging de Spotify-integratie is…dat zat er al in met Carplay, oftewel: geen update.

    Zonde, echter had ik al een vermoeden: de gefacelifte Q8 heeft ook geen bijzondere wijziging in het interieur. De gefacelift Cayenne daarentegen heeft wel serieuze stappen in het interieur ondergaan. Dit gaat Audi klanten kosten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North