• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’

Auteur: Author, gepost 18 februari 2016 om 07:32 – 20 Reacties

Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’Afbeelding Strakgetrokken! De Peugeot 2008 ‘SUV’

Strakgetrokken! De Peugeot 2008 'SUV'
De 2008 zag pas in 2013 het levenslicht en toch vonden de boys bij PSA het tijd om de compacte SUV bij te punten.

Ondanks het tijdstip is uw scribent in het stevige persbericht met een hoog marketingpoëzie gehalte op zoek gegaan naar cijfers waar we ook echt iets mee kunnen. Geloof me: dat viel niet mee. Wel, de kofferbak meet 410 tot 1.400 liter en de rugleuning kan automatisch worden gekanteld. Onder de bodem van de kofferbak zit nog eens 22 liter stouwruimte.

De 2008 wordt hoger in de markt gepositioneerd en volgens de Fransen is het afwerkingsniveau dan ook naar een hoger plan getild, met de GT Line als absoluut summum. Deze uitvoering staat op 17 inchers en alle chromen elementen zijn op deze uitvoering vervangen door zwart spul. Een beetje sinister dus, net als de Dakar-racer.

Verder hamert Peugeot op de i-Cockpit® die oplettendheid en concentratie stimuleert, wat weer geweldig goed past bij de kekke rijeigenschappen van de 2008. Het lijkt wel of er over nagedacht is. Voor het vleugje terreinwaardigheid is de kleine SUV uitgerust met een draaiknop op de middenconsole, waarmee verschillende rijmodi kunnen worden geselecteerd al naar gelang de weersomstandigheden en de ondergrond. Dit Grip Control-systeem is echter alleen leverbaar op versies met minimaal 100 pk.

De 2008 is in Nederland leverbaar met de volgende motor/bak combinaties:

  • 1.2 PureTech 82, handgeschakelde 5-versnellingsbak, 4,9 l/100 km ofwel 114 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 82 ETG5, elektronisch bediende 5-versnellingsbak, 4,4 l/100 km ofwel 102 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110, handgeschakelde 5-versnellingsbak, 4,4 l/100 km ofwel 103 g CO2/km,
  • 1.2 l PureTech 110, 6-traps automaat (EAT6), 4,8 l/100km ofwel 110 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 130, handgeschakelde 6-versnellingsbak, 4,8 l/100km ofwel 110 g CO2/km,
  • 1.6 l BlueHDi 120 S&S, handgeschakelde 6-versnellingsbak, 3,7 l/100 km ofwel 96 g CO2/km

Helaas rept Peugeot met geen woord over prijzen of introductiedata, dus we gaan er maar vanuit dat de opgefriste 2008 zeer binnenkort bij de dealer staat.

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

2008, facelift, Peugeot, SUV

Vorig bericht: « Zou jij deze uitlaten op je Porsche 997 willen?
Volgend bericht: Dit wordt de Lamborghini Centenario [99% zeker] »

Lees Interacties

Reacties

  1. richman zegt

    18 februari 2016 om 07:34

    Mooi ding

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      18 februari 2016 om 10:42

      @richman: Doe normaal joh…

      Login om te reageren
  2. theyoungsaablover zegt

    18 februari 2016 om 07:38

    Ik vind hem niet heel mooi ofzo maar t zal wel goed sturen?

    Login om te reageren
  3. room850 zegt

    18 februari 2016 om 07:46

    Geinig karretje, echter is het kleine stuur ook hier weer toegepast helaas.

    Login om te reageren
  4. sydney zegt

    18 februari 2016 om 07:48

    Half acht, en dan nog zo een inspirerend stuk schrijven over zoiets zaaddodends als een facelift van een 2008? Als de Nobelprijs voor literatuur niet de kant van @MauritsH op gaat is al mijn geloof in de mensheid verloren.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      18 februari 2016 om 08:04

      Reken maar dat jij in m’n speech voorbij gaat komen.

      Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      18 februari 2016 om 09:28

      @sydney: vlak djeez niet uit @FOK!

      Login om te reageren
  5. branko zegt

    18 februari 2016 om 07:48

    Er zijn weinig auto’s die nog zaaddodender zijn dan dit…

    Login om te reageren
    • ugentstudent zegt

      18 februari 2016 om 08:14

      @branko: Niets mis met een 2008. Hoeft ook helemaal geen spannende auto te zijn maar gewoon een nette crossover. Jij bent zo iemand die 50 stickertjes op een auto om hem te personaliseren mooi vindt?

      Login om te reageren
      • branko zegt

        18 februari 2016 om 10:43

        @ugentstudent: stickertjes? Nee sorry ben geen 5 meer. Vraag mij ook af welk verband je ziet tussen dit hok en stickertjes?

        Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      18 februari 2016 om 12:16

      @branko: toyota yaris verso? Peugot 3008?

      Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    18 februari 2016 om 07:54

    Jammer dat Peugeot afgestapt is van die mooie dashboards met ronde chroomomrande tellers die voor een chique sfeertje zorgden…

    Nu oogt het allemaal net wat zakelijker en sterieler.

    Login om te reageren
  7. robert110 zegt

    18 februari 2016 om 08:14

    Het is nog geen mooie auto maar het is er wel op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  8. motormuis zegt

    18 februari 2016 om 08:41

    Ik vind het een verbetering t.o.v. het voorgaande model (pre-facelift). Jammer dat er qua interieur ontwerp niets is veranderd. Zelfde geldt voor de achterkant. Ik kan de zwarte kunststof wielkasten wel waarderen.

    Login om te reageren
  9. escort77 zegt

    18 februari 2016 om 09:04

    Het hoogtepunt van dit artikel zat ‘m wat mij betreft in de tags. “marketinggezeik en gebakken pr” ?

    Login om te reageren
  10. nononsense zegt

    18 februari 2016 om 09:11

    Front is wel opgeknapt, maar waarom is dat ‘foutje’ boven de achterdeuren er niet uitgehaald? Als ocd’er erger ik mij daar mateloos aan

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      18 februari 2016 om 09:49

      @nononsense:

      Idem hier.
      Once seen, can’t be unseen.

      Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    18 februari 2016 om 10:35

    Er zal nog iets harder getrokken moeten worden om dit strak te maken…

    Login om te reageren
  12. onnorolo zegt

    18 februari 2016 om 12:28

    gereden op vakantie 3 weken. Best een fijne auto met voldoende ruimte. De achterbank is voor volwassenen niet helemaal je van het. Maar een prima auto. De haat aan het kleine stuur snap ik niet. rijd prima!

    Login om te reageren
  13. qoekje zegt

    18 februari 2016 om 13:00

    De pre facelift had deuren van papier zo slap en dun voor de rest ziet het er prima uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North