• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Strakke bodykit voor de Q7 – PPI Ice

Auteur: chefke, gepost 3 februari 2008 om 11:59 – 30 Reacties

PPI ice


De tuner PPI heeft voor de tweede keer de Audi Q7 onder handen genomen. De eerste keer was dat niet zo’n succes maar dit keer is het een ander verhaal. De Q7 is van zichzelf niet moeders mooiste, met deze kit lijkt hij echter net iets minder op een walvis. Ook de motor is niet ongemoeid gelaten want dit bakbeest heeft nu 600 pk.

Net als veel andere tuners van de laatste tijd, ligt bij deze Q7 de nadruk op breed. De wielkasten steken nu nog meer uit en samen met de side skirts is de PPI ice 11 centimeter breder dan de standaard Q7. Verder is de voorbumper flink onder handen genomen en voorzien van een aantal lichtjes en extra grote luchthappers. De motorkap is door PPI uitgevoerd in koolstofvezel en ook hierin zijn twee gaten gezaagd om de motor extra te koelen. Aan de achterkant zien we een nieuwe diffuser met vier sportieve uitlaatpijpjes. Door zijn gewicht zal de Q7 niet echt last hebben van te weinig downforce maar je kan nooit genoeg hebben en dus monteert PPI een koolstofvezel achterspoiler.

Er zijn kits beschikbaar voor alle motoren maar het 4.2-liter topmodel levert 600 pk nadat PPI ermee klaar is. De topsnelheid is dan 295 km/u en de sprint van 0-100 doet hij in 5,9 seconden. Ik snap ineens waarom Wouter zijn Alfa heeft ingeruild. Omdat deze Q7 zo hard gaat, heeft Michelin speciale banden moeten ontwikkelen die tot 315 km/u heel blijven onder het zware gewicht. Om alles ook weer netjes tot stilstand te brengen zijn er ultra grote remmen gemonteerd met een diameter van 405mm aan de voorkant en 380mm aan de achterkant. Natuurlijk is ook het onderstel verlaagd en zijn er extra sportieve afstellingen beschikbaar. Over de prijs zwijgt PPI in alle toonaarden en dat is misschien maar goed ook, want goedkoop zal dit monster niet zijn.

PPI ice
PPI ice

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi: onze laatste ICE auto's worden beter dan ooit
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Audi, mat, ppi, Q7, SUV, tuning

Vorig bericht: « Gay car top 10 – welke auto’s kopen ze nu echt?
Volgend bericht: Supercool: Koenigsegg CCX in het wit »

Lees Interacties

Reacties

  1. MRTN zegt

    3 februari 2008 om 12:00

    slurptax?

    Login om te reageren
  2. SC.DNM.1995 zegt

    3 februari 2008 om 12:05

    Inderdaad! Deze uitvoering is zeer mooi, maar toch zie ik het liefst de Q7 als de Audi ABT as7.. Mat zwart, super mooi! Deze is ook zeer geslaagd, maar het lijken wel heel erg dunne bandjes, door de grote velgen, maar de voor- en achterbumper zijn zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  3. RA999 zegt

    3 februari 2008 om 12:05

    Die ‘love handles’ zijn wel erg dik. En je hebt natuurlijk positief- en negatief dik, en dit vind ik toch wel een beetje negatief dik.
    Dat mat-blauw is trouwens wel weer gaaf…

    Login om te reageren
  4. Mr Hyde zegt

    3 februari 2008 om 12:08

    wow, aplausje voor PPi, dat dit nog kon zeg. Geweldig, van een gedrocht een nog lelijkere bak maken, chapeau!

    Login om te reageren
  5. Mr Hyde zegt

    3 februari 2008 om 12:08

    BTW, techart velgen!!!

    Login om te reageren
  6. Rits zegt

    3 februari 2008 om 12:12

    Leuke auto voor je tupperware mee te nemen.

    Login om te reageren
  7. Aston Martin Rapide zegt

    3 februari 2008 om 12:16

    Je moet daar maar van houden. Persoonlijk vind ik hem ietwat TE dik. Het mag best wel wat stijlvoller. De voorkant vind ik er wel geslaagd uitzien, alleen de achterkant…daar heb ik zo mijn bedenkingen over.

    Login om te reageren
  8. menno93 zegt

    3 februari 2008 om 12:17

    ziet er wel netjes uit alleen die achterkant hadden ze best weg mogen laten

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    3 februari 2008 om 12:18

    @Rits alleen jammer dat het aan de auto hangt ipv erin zit….
    Je neemt een hoge, zware, weinig aerodynamische auto en hangt er een stapel plastic aan om het ding nog minder aerodynamisch te maken…. tja logica ontgaat me volledig, ook al is dit zeker niet de lelijkste getunde q7. Als je dan toch zo’n ding wil en je wil het ook nog opleuken dan is dit misschien wel één van de betere keuzes.

    Login om te reageren
  10. Wolharig badeendje zegt

    3 februari 2008 om 12:31

    dan zou ik deze nemen: http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/07/audi-q7-60-v12-tdi-bluetec-in-het-wit

    Login om te reageren
  11. Ben zegt

    3 februari 2008 om 12:56

    VEEL beterderder dan de standaard Q7. De achterbumper van de standaard Q7 vind ik een beetje standaard en afgeraffeld, dit ziet er totaal anders uit :)

    Login om te reageren
  12. Willy zegt

    3 februari 2008 om 13:29

    Busje komt zo ..

    Login om te reageren
  13. majinstar zegt

    3 februari 2008 om 13:30

    Spoorverbreders verlengen met de side skirts kan gewoon echt niet.

    Gatverdamme.

    Login om te reageren
  14. SjaAk zegt

    3 februari 2008 om 13:46

    Een SUV is toch geen sportauto man?
    Mensen beseffen volgens mij tegenwoordig niet meer met wat ze bezig zijn..
    Je gaat toch geen q7 nemen voor de sportiviteit of voor de PK’s?
    Dan neem ik wel een Porsche of een Ferrari!!

    Login om te reageren
  15. Johannes zegt

    3 februari 2008 om 15:06

    au mn ogen..

    Login om te reageren
  16. David zegt

    3 februari 2008 om 15:45

    Kan je een lelijke auto NOG lelijker maken?:O

    Login om te reageren
  17. Bart_V zegt

    3 februari 2008 om 16:06

    q7 ok met deze bodykit wojow zeker wel dik schijt aan slurptax

    Login om te reageren
  18. Dennis zegt

    3 februari 2008 om 16:43

    ander lakje ook precies?

    Login om te reageren
  19. wapz zegt

    3 februari 2008 om 16:49

    @BVO

    En dik schijt aan je vrienden, want die rennen weg uit schaamte als je met dit ding komt aanzetten. Misschien iets voor Bassie & Adriaan? Alleen nog paar wimpertjes op de lampen zetten. Hahahaha, wat een lomp ding :D

    Login om te reageren
  20. RScosworth zegt

    3 februari 2008 om 17:05

    Ik heb hem in Essen laatst ook zien staan. Hoewel ik de standaart Q7 al een vette pad vind slaat dit toch alles. Volgens mij heeft dit ding bij topsnelheid ook een verbruik van een Airbus.
    http://www.autojunk.nl/pix/show/134995/8

    Login om te reageren
  21. peter zegt

    3 februari 2008 om 18:49

    walgelijk – ik zou hier niet mee durven rijden. Maar dat geld wat mij betreft ook voor de standaard Q7.

    Dit lijken de hoogdagen van de wansmaak.

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    3 februari 2008 om 19:01

    Dan heb je 600 pk en doe je nog steeds 0-100 in nog maar net onder de 6. Triest. Sowieso snap ik niet waarom je zo’n huifkar als een Q7 zou willen powerhiken? Lijkt me geen scheurbak ofzo. En je staat al zo vaak bij de pomp.

    Login om te reageren
  23. BaRa zegt

    4 februari 2008 om 07:51

    Ik stel voor om de Q7 om te dopen tot “Q8”. Je hebt namelijk stilaan je eigen oliebron nodig om met dit ding rond te karren…

    Login om te reageren
  24. Kas zegt

    4 februari 2008 om 14:11

    Ik snap niet dat er zoveel mensen de standaard Q7 zo lelijk vinden. Naar mijn idee een van de mooiste op het moment.

    En dan over de PPI, dit vind ik echt té. Zoveel tupperware aan een klasse-SUV hoeft helemaal niet, maakt het er niet mooier op. Afgezien van de motor zou ik deze nooit willen ruilen voor een standaard Q7.

    Login om te reageren
  25. FordGT zegt

    4 februari 2008 om 17:47

    Dikke wiel kasten. Wel mooie wagen zo hoe die nu is 4 uitlaten eronder. Er was toch ook al een Audi Q7 V12? Dit heb ik me laten vertellen.

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    4 februari 2008 om 18:53

    lmao @ bara. Goeie.

    Login om te reageren
  27. Windhoos zegt

    4 februari 2008 om 22:52

    Gadverdamme zeg, nu is hij net een piep klein beetje minder lelijk dan dat PPI hem toen had gemaakt. De enige goeie styler voor de Q7 is imho nog steeds Caractere, die is tenminste nog een beetje beschaafd….

    Login om te reageren
  28. raymond zegt

    7 februari 2008 om 10:21

    Het lijkt wel of hij overal iets vandaan geplukt hebt en met een beetje passen en meten er iets van te maken. Zit totaal geen lijn in om over de afwerking maar te zwijgen. Het lijkt wel mijn neefje die het leuk vind om wat te knutselen.
    Creatief met plastic.

    Login om te reageren
  29. vet zegt

    19 februari 2008 om 20:13

    vette bak onze q7 lijkt ook niet op een walvis

    Login om te reageren
  30. Casper zegt

    19 februari 2008 om 22:00

    hebben ze wel mooi gedaan… de originele Q7 is wél een walvis. vooral de achterkant ppfffff want een misbaksel..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North