• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stronzo! Ferrari medewerkers mogen geen Ferrari kopen

Auteur: jaapiyo, gepost 23 juli 2017 om 13:51 – 70 Reacties

F12


Ferrari’s ballotage commissie draait overuren.

Dat Ferrari zorgvuldig te werk gaat bij het selecteren van haar klanten moge genoegzaam bekend zijn. Doorgaans gaat het daarbij overigens vooral om de speciale modellen, want tot op heden waren we nog geen verhalen tegengekomen van mensen die geen 488 GTB mochten kopen.

Nu is daar echter verandering in gekomen, want Ferrari’s eigen noeste werklui is het niet toegestaan om een Ferrari te kopen. Dus je legt elke dag je ziel en zaligheid in die wagens totdat je eindelijk genoeg bonussen gespaard hebt om je Grand Punto in te ruilen op een 488 GTB (rijtest), wordt het je verboden om er een te kopen. Mamma Mia!

Honcho Enrico Galliera legt uit dat een en ander te maken heeft met het feit dat er een chronisch tekort is aan Ferrari’s. Ondanks verwoede pogingen van Sergio Marchionne om er ontiegelijk veel te maken, is de vraag nog steeds groter dan het aanbod. Het zou wat Enrico betreft zodoende verkeerd zijn om auto’s aan medewerkers te verkopen terwijl de reguliere klandizie moet wachten. De wachtlijst voor de 812 Superfast is inmiddels bijvoorbeeld opgelopen tot zo’n drie jaar. In dat licht bezien is het ietwat uitbreiden van de productie misschien toch niet zo’n slecht idee.

In de tussentijd geldt voor de Ferrari-medewerkers dat ze naar de auto’s mogen kijken maar ze niet in hun garage’s mogen parkeren. Behalve dan voor Kimi Raikkonen en Sebastian Vettel. Bij wijze van uitzondering mogen de F1-coureurs van het merk wél Ferrari’s kopen. Mits ze tenminste gewoon netjes de prijs betalen (via Drive Australia).

Image-Credit: F12Berlinetta op autojunk

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, enrico-galliera, Ferrari, geld

Vorig bericht: « Autonoomgeddon: weinig ongelukken, goedkope verzekering?
Volgend bericht: Reloaded: Audi A8 D2 met zes-punt-nul onder de kap »

Lees Interacties

Reacties

  1. hotze zegt

    23 juli 2017 om 13:58

    Over-het-paard-getild merk :-)
    Wat een klinkklare onzin. Als er iemand voor een Ferrari in aanmerking komt is het een eigen medewerker.
    Inderdaad je ziel er zaligheid in het merk leggen, dan moet je op z’n minst zo’n auto kunnen aanschaffen.
    Het zou goed zijn wanneer je al een Ferrari bezit, je minder snel in aanmerking komt voor een nieuwe.

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      23 juli 2017 om 16:27

      @hotze: hoeveel procent van de productie arbeiders in een Ferrari fabriek gaat effectief eentje kunnen permiteren? Dat zijn waarschijnlijk enkel de hoge pieten die het kunnen betalen. Als ze voorrang willen geven aan klanten ten opzichte van hun personeel kan ik het ergens begrijpen. Maar persoonlijk zou ik een quotum zetten, bv 10 wagens binnen type x mag door personeel gekocht worden.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        23 juli 2017 om 19:59

        @acizane80: Ik denk eerder dat “parallelle verkoop” verhinderd moet worden. Wie als – hoogbetaalde – medewerker van Ferrari een auto van het huis koopt, kan hem zonder moeite direct doorverkopen voor meer, gezien de schaarste. Die bijverdienste hebben ze niet echt nodig, en bezorgt de fabriek een slechte naam.

        Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        23 juli 2017 om 21:28

        @acizane80: ik denk dat het niet gaat om fabriekspersoneel, maar denk meer aan de directie en managementlaag

        Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      23 juli 2017 om 17:19

      @hotze: Je wil toch niet dat t klootjesvolk de reputatie van je merk naar beneden brengt. Ik vindt wel terecht hoor. Laagopgeleide lompe boeren met overgewicht die elke dag t zelfde boutje aandraaien. En jij maar je best doen om je merk aan de upper classic te verkopen…

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        23 juli 2017 om 20:04

        @snorrewietskie: het zijn die laag opgeleide lompe boeren die het hardste werk verrichten en er voor zorgen dat jij en ik kwalitatieve producten kunnen kopen. Beetje respect voor de arbeidsklasse zou mooi zijn.

        Login om te reageren
        • snorrewietskie zegt

          23 juli 2017 om 20:36

          @acizane80: Ze zouden beter eens wat harder werken, minder zeuren en meer belasting betalen!

          Login om te reageren
      • grandmasterb zegt

        23 juli 2017 om 20:19

        @snorrewietskie: je hebt blijkbaar de verkeerde fabriek gezien, toen ik bij de Ferrarifabriek werd rondgeleid, zag ik alleen vrij jong en slank personeel.

        Login om te reageren
        • snorrewietskie zegt

          23 juli 2017 om 20:34

          @grandmasterb: Dus je geeft toe dat je er niet geweest bent.

          Login om te reageren
      • dolledries zegt

        24 juli 2017 om 10:27

        @snorrewietskie: zo .. gefrusteerd? Gesolliciteerd en de baan niet gekregen? Wat ontzettend respectloos om zo over mensen te denken.

        Login om te reageren
        • snorrewietskie zegt

          24 juli 2017 om 10:40

          @dolledries: T’is pas respectloos als je denkt als arbeider recht te hebben op t kopen van n Ferrari.

          Login om te reageren
          • anoniemiemand zegt

            24 juli 2017 om 18:03

            @snorrewietskie: jij bent echt het zieligste persoon dat ik ooit ben tegengekomen.
            Ben jij afgewezen voor een baan bij ferrari ofzo?

            Login om te reageren
            • snorrewietskie zegt

              24 juli 2017 om 18:40

              @anoniemiemand: Je bent pas een zielig persoon als je vindt dat t werkvolk n Ferrari mag kopen. Kom op zeg!

              Login om te reageren
              • anoniemiemand zegt

                24 juli 2017 om 18:57

                @snorrewietskie: Waarom niet?
                Zijn ook gewoon mensen.

              • snorrewietskie zegt

                24 juli 2017 om 19:01

                @anoniemiemand: Juist daarom. Ferrari zit niet te wachten op gewone mensen in hun product.

  2. scaglietti612 zegt

    23 juli 2017 om 14:03

    Oh zou daar niet wakker van liggen, een Lamborghini is immers ook leuk.

    Login om te reageren
    • Entwicklung88 zegt

      23 juli 2017 om 14:29

      @scaglietti612: Ben wel benieuwd naar de reacties. Als werknemer met een nieuwe Lambo naar je werk komen :’)

      Login om te reageren
      • raym zegt

        23 juli 2017 om 14:38

        @entwicklung88: ik denk dat dan de slagboom dicht blijft.

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          23 juli 2017 om 16:56

          @raym: ik weet het wel zeker. Heb al verschillende malen gelezen dat wanneer je als journalist bezig bent met een vergelijkende test je dan vriendelijk verzocht wordt de porsche, lambo whatever ergens anders te parkeren.

          Login om te reageren
      • scaglietti612 zegt

        23 juli 2017 om 14:56

        @entwicklung88: Denk dat de reacties voor een buitenstaander hilarisch moet zijn, voor het personeel in kwestie wordt het misschien wat ongemakkelijk.

        Login om te reageren
  3. pechweg zegt

    23 juli 2017 om 14:22

    Ik begin Ferrari steeds meer een huftermerk te vinden.. Ja ze maken (af en toe) mooie auto’s, en ja ik zou er graag ooit een willen, maar een beetje “humble” blijven zou geen kwaad kunnen..

    Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      23 juli 2017 om 17:21

      @pechweg: Werk jij in een autofabriek?

      Login om te reageren
      • pechweg zegt

        23 juli 2017 om 17:54

        @snorrewietskie: leg uit?

        Login om te reageren
        • snorrewietskie zegt

          23 juli 2017 om 18:24

          @pechweg: Inderdaad! Lol

          Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    23 juli 2017 om 14:27

    Wie appelen die appelen eet gast hier dus niet op.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      23 juli 2017 om 15:18

      @rufctr01: wazeggie?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 juli 2017 om 16:49

        @p993: *gaat….tiepvaudjuh

        Login om te reageren
  5. erwh zegt

    23 juli 2017 om 14:27

    Gaan ze nu dan ook auto’s van andere merken de poorten binnen laten?

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      23 juli 2017 om 15:56

      @erwh: Doen ze volgens mij al, althans het lijkt mij niet dat alle werknemers te fiets of met het OV komen.

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      23 juli 2017 om 16:29

      @erwh: Fiat, alfa en Lancia mag door.

      Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        23 juli 2017 om 17:15

        @acizane80: Logisch. Ze zijn blij dat ze van die roestsloepen af zijn.

        Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    23 juli 2017 om 14:29

    Dan zou ik als medewerker met geld lekker een lamborghini kopen en er iedere dag mee naar werk rijden alleen om een punt te maken..buitengewoon triest dit

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      23 juli 2017 om 16:30

      @maarten020: je kan toch lekker 2e hands een Ferrari scoren, staan er zat te koop

      Login om te reageren
  7. frederik zegt

    23 juli 2017 om 14:30

    Betalen ze hun medewerkers zo goed?!

    Login om te reageren
    • pixeltrooper zegt

      23 juli 2017 om 16:47

      @frederik: niet-productie medewerkers, zoals de directie e.d.

      Login om te reageren
  8. leko zegt

    23 juli 2017 om 14:33

    Geloof niet dat de gemiddelde lopendeband medewerker genoeg verdiend om er een aan te schaffen.

    Login om te reageren
  9. kempenaer zegt

    23 juli 2017 om 14:37

    Schitterend merk!
    Echte sportwagens met karakter, pedigree en beleving.

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    23 juli 2017 om 14:48

    Ik zou als Ferrari medewerker ook prima kunnen settelen voor een Alfa Romeo Giulia Q hoor. Ik vraag me trouwens sowieso af wat voor nieuwswaarde dit bericht heeft, vrijwel geen enkele medewerker kan überhaupt een Ferrari betalen.

    Login om te reageren
    • thoisss zegt

      23 juli 2017 om 16:15

      @trustmeiamanengineer: ze zullen hier vast op de hogere corporate functies doelen. Maar het blijft een rare actie

      Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      23 juli 2017 om 16:29

      @trustmeiamanengineer: misschien het hogere management

      Login om te reageren
  11. offroad zegt

    23 juli 2017 om 14:51

    Logisch. Anders moeten de klanten nog langer op hun auto wachten, wanneer de directieleden aan een nieuwe toe zijn. En de meeste medewerkers hebben er geen last van, want die kunnen niet eens een tweedehands betalen. Zal ook niet alleen voor Ferrari gelden. Hoeveel Porsche medewerkers zouden een 911 R hebben mogen kopen? En wat zouden de klanten die achter het net gevist hebben ervan vinden, als een deel van de auto’s naar eigen personeel is gegaan. Bij een loterij zijn medewerkers ook altijd uitgesloten van deelname.

    Geeft wel te denken over de SUV die er zou komen. Volgens mij hebben ze daar de productiecapaciteit helemaal niet voor. En een Ferrari die niet uit Maranello komt, maar elders wordt geproduceerd?

    Login om te reageren
    • jasperh zegt

      23 juli 2017 om 18:28

      @offroad: dat is een beetje appels met peren vergelijken. Een 911R is een gelimiteerd apparaat. Een 812 Superfast of een 488 daarentegen niet.

      Wat de gelimiteerde versies betreft kan ik dit wel enigszins begrijpen. Dat is hetzelfde als een prijs winnen van je eigen radiostation, immers is een gelimiteerd model van dit merkt hetzelfde als de hoofdprijs bij menig loterij.

      Login om te reageren
      • jorden zegt

        23 juli 2017 om 21:38

        @jasperh: zoals in het artikel beschreven staat, is er een wachttijd van 3 jaar voor een 812 ontstaan, de productie capaciteit is tot op zekere hoogte gelimiteerd.

        Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    23 juli 2017 om 14:53

    Maar goed hoeveel.mensen kopen er producten van hun baas?
    (Electra producten en dergelijke bedoel ik dan hier niet mee)

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 juli 2017 om 20:20

      @rob5nismo: In witgoed/electronica en retail (kleding, supermarkten, drogisterijen, kledingzaken) is het inderdaad heel normaal … dus sluit die categorie vooral niet uit :)

      Login om te reageren
  13. rikus zegt

    23 juli 2017 om 14:53

    Wat een kont verhaal.

    Login om te reageren
  14. benzinehoofd zegt

    23 juli 2017 om 14:54

    @frederk; @leko: Ooit gehoord van spaargeld, ergernissen, goed verdienende partners en loterijen? Om maar even wat legale opties te noemen.

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      23 juli 2017 om 14:55

      @benzinehoofd: Sorry @frederik voor de tikfout.

      Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      23 juli 2017 om 14:56

      @benzinehoofd: Zo, lekker wakker vandaag… erfenissen, natuurlijk!

      Login om te reageren
  15. MercMeister zegt

    23 juli 2017 om 15:04

    Dan kopen ze maar een La-mborghini. Denk hierdoor dat het aantal ‘storingen’ van het product, wel gaat toenemen aankomende jaren bij Ferrari.

    Login om te reageren
  16. Forza zegt

    23 juli 2017 om 15:43

    Dus ze mogen alleen geen nieuwe kopen. Geen bezwaar om met een 456, f430 of 612 komen. Wat is het probleem?

    Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      23 juli 2017 om 17:11

      @forza: Die zijn ruk.

      Login om te reageren
      • Forza zegt

        23 juli 2017 om 18:40

        @snorrewietskie: of een van de andere niet meer in productie zijnde auto’s natuurlijk. Jij je zin.

        Login om te reageren
  17. F1Tim zegt

    23 juli 2017 om 15:50

    Dit is discriminatie! En wellicht geen clausule in hun contract!

    Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      23 juli 2017 om 17:24

      @f1tim: Geen discriminatie. Hadden ze maar door moeten leren. Flepturds.

      Login om te reageren
  18. toyotaprius zegt

    23 juli 2017 om 16:16

    Blij dat ik werkeloos ben!

    Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      23 juli 2017 om 17:10

      @toyotaprius: Voor jou geen Autoblog dan. Beter vacaturesites doorzoeken lapzwans.

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        23 juli 2017 om 17:22

        @snorrewietskie: Waarom? Als ik 5 miljoen op de bank heb staan ga ik ook niet meer werken… Denk eerst na voordat je hier weer mensen gaat lopen uitschelden.

        Login om te reageren
        • snorrewietskie zegt

          23 juli 2017 om 17:25

          @wif1: Ik scheld niemand uit pannekoek!

          Login om te reageren
          • wif1 zegt

            23 juli 2017 om 18:09

            @snorrewietskie: Wat zei je hierboven ook alweer over dat Ferrari geen laag opgeleiden in hun auto’s wil hebben? Volgens deze definitie weten we in ieder geval zeker dat jij er nooit een zal rijden.

            Login om te reageren
            • snorrewietskie zegt

              23 juli 2017 om 18:26

              @wif1: Welke definitie? Zoek ff op wat n definitie is loemperd.

              Login om te reageren
              • wif1 zegt

                23 juli 2017 om 18:43

                @snorrewietskie: Wat ik al zei, jij zult zoiets op moeten zoeken vanwege je niveau. Sorry jongen voor mijn ingewikkelde taalgebruik, maar een paar scheldwoorden het forum op gooien is mij toch wat te zielig.

              • snorrewietskie zegt

                23 juli 2017 om 18:48

                @wif1: Jouw taalgebruik duidt inderdaad wel op n intelligentie op t niveau van Chriet Titulaer. Poep hoofd.

              • dawwg zegt

                23 juli 2017 om 20:40

                @snorrewietskie: Elke zin eindigen met een scheldwoord zegt meer over het gebrek aan fatsoen & intelligentie van jou kant, dan iets anders …

              • snorrewietskie zegt

                23 juli 2017 om 20:45

                @dawwg: Wat je zegt. Reetkever.

  19. garp zegt

    23 juli 2017 om 16:23

    Is dit niet gewoon een soort anti speculatie beding? Om direct-doorverkoop praktijken tegen gaan. Zo lang dit soort wagens een lange levertijd hebben, kan je voor directe levering een premie op de prijs rekenen. Een beetje zoals de dealer markup in Amerika. Staat me bij dat je voor een direct leverbare BMW 1M nog 25k boven de catalogus prijs moest betalen (AB heeft hier ooit over bericht dacht ik).

    Login om te reageren
  20. slickrick zegt

    23 juli 2017 om 16:32

    Fantastisch dat je als auto bouwer kan zeggen, vraag naar onze auto’s is groter dan het aanbod……daar kunnen andere merken alleen van dromen, behalve een special edition 911 of zo……

    Login om te reageren
  21. Rohrl-fan zegt

    23 juli 2017 om 16:44

    I call bullsh*t! ?

    Zeker op directieniveau ben ik er zeker van dat wie een Ferrari wil, een Ferrari kan krijgen.

    En die zullen ook niet moeten wachten tot de vraag naar het nieuwste model wat afgezwakt is… ?

    Login om te reageren
  22. snorrewietskie zegt

    23 juli 2017 om 17:08

    Kunnen ze gerust doen. Die loonslaven kunnen t toch niet ophoesten.

    Login om te reageren
  23. grandmasterb zegt

    23 juli 2017 om 20:31

    Het zou natuurlijk vreemd zijn als de directie niet in de eigen producten rijdt, dus dat zal zeker mogelijk zijn. Hoewel een Maserati of Alfa ook wel tot hetzelfde moederconcern horen en waarschijnlijk eerder als dagelijkse auto door de directie gebruikt zullen worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North