• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru noemt hun FT-86 de BRZ

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 augustus 2011 om 08:56 – 31 Reacties

Architectuur voor een boxer-sportwagen


Kent u dat sportwagenconcept waar Subaru en Toyota al zo’n 3 jaar aan werken en dat nog steeds een concept is? Vast wel. Toyota kwam dit jaar in Genève met een nieuwe iteratie van het concept, Subaru bleef even stil. In Frankfurt komen zij dit keer met een technologisch concept, dat bovendien een eigen naam heeft gekregen: BRZ.

BRZ is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Het staat voor “Boxer engine”, “Rear-wheel drive” en “Zenith” (hoogtepunt). Aha. Ze hebben er zelfs een mooi nieuw shiny logo bij ontworpen:

BRZ-logo

Mocht al dat concept-geneuzel je niet helemaal aan staan, maak je dan geen zorgen, al in de lente van 2012 moet de productie starten van wat volgens mij een van de leukste auto’s van dit decennium in zijn prijsklasse kan worden. Hij heeft in ieder geval alle ingrediënten ervoor in huis.

Een teasersite voor het Subayota-dingske (dat ze BRZ Prologue noemen) vind je hier, en als het goed is is Frankfurt de laatste show waar je hem als concept kan zien. Ik ben stiekem wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Ook interessant!

  • Dikkere Subaru BRZ
    Dikkere Subaru BRZ komt feestje verpesten
  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • Is dit de mooiste Subaru BRZ die je kunt krijgen?
  • 'Toyota GR86 wordt geen Subaru BRZ-kloon'

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

brz, concept, ft-86, iaa-2011, Subaru

Vorig bericht: « Hoeveel Ferrari 250 GTO’s tel jij?
Volgend bericht: Inhaalverbod voor trucks: Godsgeschenk of slecht idee? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jackass266 zegt

    23 augustus 2011 om 09:00

    Laat maar komen die BReaZer

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      23 augustus 2011 om 09:22

      @jackass266: jaa de Subi BrEeZaHSLET!

      Login om te reageren
  2. Carreza zegt

    23 augustus 2011 om 09:14

    Subaru kennende tonen ze nog eens een prachtige concept die iedereen laaiend enthousiast maakt en stellen ze dan de werkelijke versie voor die iedereen teleurstelt. (= verhaal Impreza).

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 augustus 2011 om 09:38

      @Carreza:
      Subaru’s zijn per definitie lelijk. ‘
      Je koopt ze niet voor het model, de uitrusting of de kokos matjes.
      Je koopt ze om te blaffen.
      Om op de enorme onderdelen after-market jouw Subaru naar jouw idee te tjoenen.
      Daarom zijn Engelsen zo gek van Subaru’s en is de Impreza eigenlijk de geestelijke opvolger van de echte 60ér jaren Mini Cooper.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        23 augustus 2011 om 20:18

        @desjonnies: Zolang ze de goudkleurige velgjes maar houden vind ik alles goed :P

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    23 augustus 2011 om 09:22

    welke slimmerik kan mij dit uitleggen ..

    ik leef met het idee dat boxermotoren altijd onzuinige krengen zijn ..
    waarom is dat ??

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 augustus 2011 om 09:34

      @lincoln:
      De powerrr die je uit een boxermotor kunt halen ligt hoger dan bij een lijn of V blok, omdat het blok kleiner en daardoor stijver is.
      98’er Impreza WRX Sti’s kun je standaard tot 8000 toeren trappen.
      Plus dat je een Boxer laag kunt leggen in de auto, waardoor je een lager zwaartepunt hebt en de wagen beter stuurt.
      Dus ik vermoed dat de enige reden voor een boxermotor is dat je er meer vermogen uit kunt halen, wat resulteert in een hoger benzine verbruik.
      En die heerlijke Boxer-blaf natuurlijk.
      En Subaru is lekker tegendraads -eigenlijk niet braaf on-Japans.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        23 augustus 2011 om 20:19

        @desjonnies: En een moderne bi-/dual-stage turbo erbij a.u.b. …

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      23 augustus 2011 om 09:38

      @lincoln: Geen idee. Misschien te veel naar de verbruikscijfers van Porsches gekeken?
      Boxermotoren zijn nu eigenlijk bijna 100% vergelijkbaar met lijn & V motoren qua verbruik.
      Meestal hebben boxers in het verleden een sportief karakter meegekregen, daarom dat ze ook een litertje meer lusten dan andere motoren.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      23 augustus 2011 om 09:41

      @lincoln: & zoals @desjonnies al vermeld is een boxermotor beter in ‘evenwicht’ dan een lijn/V motor waardoor er hogere toerentallen (en dus ook hogere vermogens) bereikt kunnen worden. Hoge toeren leveren vanzelfsprekend hogere verbuikscijfers op.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 augustus 2011 om 09:44

      @lincoln:
      En ik ben geen slimmerik, maar het 2 liter blok uit mijn Sti ligt gewoon op de werkbank om opgebouwd te worden, ’t is een klein rotdingetje en 1 vent tilt hem er zo op.
      Eigenlijk kan ik niet begrijpen dat zo’n klein rotmotortje zo gemeen is.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 augustus 2011 om 09:58

        @desjonnies: + @vale46 ..

        thanks .. daar doe ik het voor ..

        Login om te reageren
        • kungfupanda zegt

          23 augustus 2011 om 16:24

          Boxers hebben een wat hoger olieverbruik omdat bij een stilstaande motor er olie in de verbrandingsruimte kan sijpelen in plaats van richting het carter. Ligt er een beetje aan in welke positie de olieschraapveer staat.

          Login om te reageren
  4. The360box zegt

    23 augustus 2011 om 09:45

    Als hij maar snel gaat, de rest intreseert me niet!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 augustus 2011 om 11:31

      @The360box: dus jij rijd liever in een lelijk hok, die snel gaat, dan in een mooie auto, die wat langzamer is ? vreemd ventje..

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        23 augustus 2011 om 13:19

        @dennisr: Noem eens een lelijk hok dat redelijk snel gaat(250+)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 augustus 2011 om 13:41

          @The360box: ik ken ze niet, maar dat is per persoon verschillend.. je weet wel.. smaak.. :)

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            23 augustus 2011 om 16:52

            @dennisr: Ik ook niet.

            Login om te reageren
        • dawwg zegt

          23 augustus 2011 om 20:28

          @The360box: Lancia Delta S4. Gaat ‘maar’ 225km/u door de versnellingsbak, maar trekt een 20 jaar jongere Golf 6 R er nog steeds uit bij het stoplicht.

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            24 augustus 2011 om 08:22

            @dawwg: Dus jij vind deze auto ‘lelijk’? Ik niet.

            Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        23 augustus 2011 om 18:04

        @dennisr:

        Eerst vreemd ventje zeggen en vervolgens dat de smaak per persoon verschillend is???
        Klinkt n beetje als…als jij mijn mening niet deelt vind ik je raar.
        Vreemd gelul denk ik dan…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 augustus 2011 om 18:07

          @speedlimit: iemand kan wel een vreemd ventje zijn als hij een andere smaak heeft ? ik vind je nogal vreemd als je alleen interesse hebt voor de snelheid.. en niet voor hoe de auto er uit ziet.. ongetwijfeld zijn er mensen die mij vreemd vinden om mijn meningen…

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            23 augustus 2011 om 22:10

            @dennisr:

            Vreemd ventje of kan n vreemd ventje zijn daar zit wel n verschil in.
            Ben t verder wel met je eens dat naast goede specs t oog ook wat wil.

            Login om te reageren
  5. Flatfour zegt

    23 augustus 2011 om 09:57

    Nu maar afwachten of deze kunstgreep aan letters voor een BReeZe gaat zorgen.

    Login om te reageren
  6. bohica zegt

    23 augustus 2011 om 10:17

    Mijn inziens dadelijk de auto om te hebben.
    compact , licht, snel, achterwielaandrijving en een lekkere subaru roffel

    Login om te reageren
  7. bullgod76 zegt

    23 augustus 2011 om 10:38

    Hopelijk gebruiken ze deze naam alleen maar voor de concept, want op 1 of ander manier moet ik bij BRZ aan andere enge ziektes denken als HIV en BSE.
    Of heeft Subaru geen mensen meer die zich echt met marketing en naamgeving bezighouden?

    Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    23 augustus 2011 om 11:31

    Ben benieuwd, laat maar komen :D zal ongetwijfeld niet zo’n fijn rally ding worden als de Impreza.. maar kan leuk worden..

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    23 augustus 2011 om 18:00

    Doet me wat denken aan de B9 Scrambler van een aantal jaar terug. Waarschijnlijk gewoon de kleuren-combinatie…

    Login om te reageren
  10. Jantje_555 zegt

    24 augustus 2011 om 00:35

    vind het vreemd dat ze niet gebruik maken van hun andere grote troef, namelijk de symmetric All Wheel Drive, heeft Toyota dan zoveel in de pap te brokken gehad dat zelfs Subaru de aandrijving gewoon overneemt…

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      24 augustus 2011 om 14:09

      @Jantje_555:

      Weet niet of t nog doorgaat maar dacht dat subaru ook nog n awd versie uit zou brengen ;)

      Login om te reageren
  11. burninrubber zegt

    24 augustus 2011 om 11:10

    Ik vind de impreza helemaal niet lelijk?! Ik vind hem mooi op z’n eigen manier

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North