• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Tribeca facelift

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 april 2007 om 13:30 – 34 Reacties

Subaru Tribeca


Naast de nieuwe Impreza brengt Subaru ook de gefacelifte Tribeca mee naar New York. Met dit nieuwe model verdwijnt tegelijk de aanduiding ‘B9’ die de huidige generatie nog in zijn merknaam heeft. De Tribeca krijgt een nieuwe 3,6 liter zescilinder Boxer, die 256 pk levert, 6 pk meer dan zijn voorganger.

Het meest ingrijpend is de herstyling van de voorkant, die in dezelfde lijn ligt als bij de nieuwe Impreza, maar ook de achterkant is aardig bijgewerkt.

De vijftraps-automaat is vernieuwd en moet volgens Subaru soepeler schakelen dan de huidige transmissie. Hoewel de Tribeca in omvang is toegenomen is het gewicht met 4,4 kg teruggebracht. De toegang tot de derde rij stoelen is vergemakkelijkt en zowel de spiegels als de achterruit hebben een vernieuwingskuur ondergaan, waardoor het zicht aan de zij- en achterkant verbeterd is. Tot slot moet een verbetering van de demping het rijcomfort vergroten.

Voor de Nederlandse markt volgt deze facelift trouwens zeer vlot op de introductie van de Tribeca. Het huidige model werd hier pas laat geïntroduceerd, en heeft nu dus al te maken met een grondige facelift, wat bij kersverse Tribeca-bezitters niet in goede aarde zal vallen. Wanneer de nieuwe Subaru naar Nederland komt is overigens nog niet bekend. Details van de Tribeca zijn hier te vinden.

Subaru Tribeca

Subaru Tribeca

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Subaru, SUV, tribeca

Vorig bericht: « VAG Rijtest 2: Volkswagen Golf R32
Volgend bericht: Porsche Cayenne speciaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. vin zegt

    3 april 2007 om 13:36

    Veel minder lelijk

    Login om te reageren
  2. Pjotr zegt

    3 april 2007 om 13:37

    maar minder lelijk dan de vorige ;)

    Login om te reageren
  3. Mr. R zegt

    3 april 2007 om 13:37

    Nou, dit is al meer geslaagd dan die suffe Impreza. Het is nu een toonbare verschijning geworden, dat is al wat.

    Toch: de Legacy zag er écht goed uit: netjes strak, modern, gewoon goed! Jammer dat ze niet door zijn gegaan met nette, moderne, strakke auto’s bouwen.

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    3 april 2007 om 13:39

    ja die is nu ineens een stuk mooier geworden dan baal je wel als je er al een had besteld……

    Login om te reageren
  5. Jan zegt

    3 april 2007 om 13:39

    Vergeleken met de Impreza en Legacy valt het me wat tegen. De Legacy is een mooie auto inderdaad, maar dit is toch een beetje van dit beetje van dat.

    Login om te reageren
  6. The R6 Tornado zegt

    3 april 2007 om 13:45

    Vorige Tribeca was tenminste origineel. Dit is gewoon Oosters en saai. Foute boel, net zoals die nieuwe Impreza. zucht

    Login om te reageren
  7. smoke zegt

    3 april 2007 om 13:46

    Toch is met name de voorkant een behoorlijke verbetering:
    Subaru B9 Tribeca

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    3 april 2007 om 13:47

    Meneer rookt veel: Klopt, het is zeker beter.

    Login om te reageren
  9. Lustigson zegt

    3 april 2007 om 14:03

    Ik zie een Chrysler Pacifica. :)

    Login om te reageren
  10. Zet Viah Roodstar zegt

    3 april 2007 om 14:08

    Beter lelijk en een statement, dan dodelijk saai als dit.

    Login om te reageren
  11. Reddingius zegt

    3 april 2007 om 14:16

    Genau, doe mij de oude maar. Stuk sprekender.

    Login om te reageren
  12. Friso S zegt

    3 april 2007 om 14:18

    Login om te reageren
  13. Friso S zegt

    3 april 2007 om 14:18

    u know what i mean?

    Login om te reageren
  14. sabberjoch zegt

    3 april 2007 om 14:32

    ik zie aan de achterkant een duidelijke s-max of is het de pacifica hmmm voorkant pacifica en de agterkant van een s-max voeg dit samen en je zet het hoog op de wielen en stop het in de blender nu werk je de naden af met wat klei en stop je het in de oven. drie uurtjes laten bakken en VOILA hier is je nieuwe subare b9 tribeca

    Login om te reageren
  15. Brecht zegt

    3 april 2007 om 14:36

    Nu nog de nieuwe dieselmotor 2.0l boxermotor 170pk en 350nm.
    Dan zou dit de prodcutie hier in belgie en nederlands wel stijgen hoor;)

    Login om te reageren
  16. PieterA zegt

    3 april 2007 om 14:51

    Minder lelijk maar tegelijk 100x saaier en grijzer. Ik heb het originele model in het echt gezien en het valt eig nog mee qua lelijkheid.

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    3 april 2007 om 15:02

    Ik vond de andere juist mooier.. Dat was tenminste eenorigineel ontwerp en dit zou zo een of ander Chinees ***merk kunnen zijn.. Jammer!

    Login om te reageren
  18. Sven zegt

    3 april 2007 om 15:10

    Vanachter en zijkant net een Q7:S

    Login om te reageren
  19. michiel_^$ zegt

    3 april 2007 om 15:43

    Doe mij de oude maar ,die had tenminste karakter.
    Dit is gewoon een flauw afkooksel van wat eerst een originele auto met een karaktersmoel was .Echt doe mij de oude maar.

    Login om te reageren
  20. michiel_^$ zegt

    3 april 2007 om 15:44

    neus lijkt op die van de chrysler nassau

    Login om te reageren
  21. MarcO zegt

    3 april 2007 om 16:28

    Tsja, op zich vind ik dit een stuk mooier dan de oude (dat front he), maar aan de andere kant kan ik me ook vinden in de meningen van diegene die vinden dat de oude een eigen karakter had….. maar dat had de multivlaai van fiat ook. En de verkoopcijfers van deze karakterbak kennen we allemaal. Dus uit oogpunt van commercie… Ik denk dat het gros van de bevolking liever in een grijze muis rijdt dan in een lelijke karakerbak.

    Login om te reageren
  22. RRPhantom zegt

    3 april 2007 om 16:29

    *kuch* The WOW starts here! *kuch*

    Login om te reageren
  23. slk55 amg zegt

    3 april 2007 om 16:47

    wat is hij ongelofelijk zzzzzzzzzzzzzzzzaai geworden… wat een achteruitgang! net zoals de impreza. de vorige was juist extravagant en je maakte er een statement mee. nu is het echt een onwijzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzaaie wagen. echt zo’n grijze muis. afschuwelijk!

    Login om te reageren
  24. lincoln mark8 zegt

    3 april 2007 om 16:57

    ooit een spectaculaire subaru gezien???? geloof mij maar!!! subaru is gewoon heel goed in bijna alle opzichten…. en voor een ander slag volk dan mensen die alleen maar kunnen zeggen lelijk … lelijk … lelijk

    Login om te reageren
  25. Solstice zegt

    3 april 2007 om 17:18

    Betekent dit nou dat meneer Zapatinatas (of hoe z’n naam ook was, hij is de ex-Alfa/Seat design man die het nieuwe Subaru gezicht bedacht) nu is ontslagen?

    Login om te reageren
  26. MurcieBoy zegt

    3 april 2007 om 19:53

    WOW!! maar liefst 6 pk meer?! ongelooflijk! :P

    Login om te reageren
  27. joris zegt

    3 april 2007 om 20:05

    blijkbaar kwamen ze bij subaru erachter dat dit bijna de lelijkste auto op de markt is dus daarom hebbejn ze em maar gefacelift….. naa een half jaar.

    Login om te reageren
  28. Johan zegt

    3 april 2007 om 20:46

    was ie oude al uit dan?

    Login om te reageren
  29. joey zegt

    3 april 2007 om 20:52

    ik vind hem er hard op achteruit gegaan en ik weet niet of het aan mij licht maar de voorkant lijkt nu een beetje op die van die saab jeep

    Login om te reageren
  30. Audioot zegt

    3 april 2007 om 21:02

    Mij stoorde bij de vorige versie alleen de voorkant, deze is strakker en beter in balans met het geheel.

    Login om te reageren
  31. Sean zegt

    3 april 2007 om 21:47

    De originele ontwerper (Zapatinas) is inderdaad ontslagen. Hij had bij Fiat/Alfa anders nog best wel wat leuk werk afgeleverd (145/147, Spider/Coupe, Barchetta). Hij heeft daarna nog bij BMW gewerkt.
    Met Seat heeft-ie overigens niks te maken gehad: dat was Da Silva.

    Die originele B9 Tribeca ziet er in het echt beter uit dan op de foto’s. Maar het is inderdaad geen schoonheid. Die nieuwe zal het vast beter doen.

    Login om te reageren
  32. WRX zegt

    3 april 2007 om 21:55

    Voorkant is anoniem geworden, maar de vorige was ook i.r.l. wel erg lelijk hoor.
    256PK heb je echt wel nodig om hem vooruit te krijgen, ook de automaat schijnt aangepast te worden. De huidige automaat in de Tribeca is echt belabberd. Voor de rest een fijne comfortabele wagen.
    Zapatinas is inderdaad exit, einde van het vliegtuigneusjestijdperk.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    5 april 2007 om 16:54

    Pluspunt: Hij is niet lelijk meer. (telt voor 6 punten)
    Minpunt: Hij is zzzzzzzaai (om met slk55 amg te praten ;) )(telt voor 8 punten)

    Ik vind het dus een achteruitgang. Saaiheid vind ik erger dan lelijkheid, want dat is gedurfd en onderscheidend.

    Login om te reageren
  34. Manoah zegt

    10 juni 2007 om 09:29

    Wat zeuren jullie toch allemaal, het is toch gaaf dat er een auto merk is die zijn eigen koers vaart. Jullie zouden dat als auto kenners toch moeten waarderen. er is geen een merk die zo zijn product maakt petje af. GR Manoah

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North