Supercars veilig stallen doe je vanaf nu in Den Haag

Auteur: , 65 Reacties

24/7 bewaking voor je geliefde automobiel inclusief een puike service. Het kan in Den Haag.

Een (eigen) garage bij je huis is hartstikke tof, maar 100 procent veilig is het niet. We zagen onlangs nog hoe een klassieke 911 werd ontvreemd uit een garage in Amsterdam. De nachtmerrie van iedere liefhebbende autobezitter.

In Den Haag is onlangs een nieuw concept genaamd Carstorage&Go opgestart. Het gaat hier om een verwarmde stalling met plaats voor 300 auto’s of motoren. De voertuigen worden 24/7 bewaakt. Tevens moeten de vierwielers via een beveiligde lift naar binnen- of buiten worden gereden. Volgens de initiatiefnemers is diefstal onmogelijk. We zagen als eens eerder een vergelijkbaar initiatief voorbijkomen. Het ging toen om een stalling in Honselersdijk met plek voor 500 auto’s.

Het autohotel is vooral een uitkomst voor mensen die woonachtig zijn in de omgeving van Den Haag, maar de firma biedt ook een oplossing voor klanten die niet in de buurt wonen. Via een haal- en brengservice kunnen auto’s naar een plaats van bestemming worden gereden.

Naast deze dienst werkt Carstorage&Go samen met lokale merkdealers. Op deze manier kan er bijvoorbeeld onderhoud en reparaties worden uitgevoerd aan de auto’s en motoren. Ook het verkopen van een auto of motor behoort tot de mogelijkheden. Dit maakt het pand in Den Haag meer dan ‘zomaar een garage’. Daarnaast organiseert het bedrijf events en worden er bijeenkomsten gehouden in de zelfbenoemde businessclub. De kosten voor een plekje in de garage worden in overleg besproken.



65 reacties

Je zou maar een hekel hebben aan Alfa-Romeo. :P
Het laatste dat ik zou willen is dat die mensen mijn auto vanaf daar naar mij toe komen rijden. Op een trailer lijkt mij beter. De garage opzich is wel een goed initiatief! Kunnen ze ook meteen rondleidingen verkopen aan spotters en liefhebbers.
@mrrallycross: ongetwijfeld dat dit met een autoambulance oid gebeurd, je wil geen taxi spelen om de chauffeur weer terug te brengen naar den Haag.
@mrrallycross: Waarom zou dat zo erg zijn dan? Het laatste dat ik zou willen zijn rondleidingen aan akelige spottertjes
Supercars. En dan zie je op foto twee al direct een gare E30 Alpina. Verpest het plaatje voor de elegante E-type..
@camber24: “gare E30 Alpina”

F U! Die Alpina C1 2.7 is véél zeldzamer dan die Jag, want er zijn niet zoveel cabrio’s van de Alpina C1. ;)
@e1000bmw523i: exclusief wil niet altijd zeggen beter. En ik vind Alpina vreselijk ordinair. Sorry.
@camber24: Nou, ik neem aan dat je dan ook een hekel hebt aan tuners, want Alpina is in mijn ogen de enige (fabrikant in dit geval) die de optische aanpassingen van de auto erg bescheiden houdt.
@camber24: hoef je geen sorry voor te zeggen. Niemand hoeft zich te verontschuldigen voor zijn of haar smaak =)

Ik vind de jag overigens ook veel smaakvoller.
@e1000bmw523i: dat er een Alpina spoiler onder hangt, wil nog niet zeggen dat het er ook ééntje is. Volgens iFennik is het een reguliere e30.
@marinepower: RDW zegt ook 325i idd.
Ben benieuwd wat het kost zo’n autohotel.

Leuk dat ze samenwerken met merkdealers, maar met een oudere klassieker kun je beter naar een specialist gaan en niet naar de dealer. Daar is de kennis van oudere modellen vaak ver te zoeken. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
@bertorelli: Ik heb een vermoeden dat zij samenwerken met de Alfa Romeo – en Porsche specialist in Nootdorp, 2 km verderop. Hier komt altijd serieus spul langs. Ook een tip voor de autospotters trouwens om eens een kijkje te nemen.
@bertorelli: zie het wel weet gebeuren dat meneertje zijn hoofd niet boven water kan houden en de boel in de brand steekt, doei auto.
Wat mij dan in die “bussinuzzz club” opvalt, zijn oude tennisrackets aan de muur en een vliegtuigpropeller….wat voor sfeertje willen ze daar mee creeren??
@ttr6: ouwe jongens krentenbrood
@ttr6: ze zijn er goed in geslaagd het sfeertje van een kringloopwinkel te creëren.
Die haal en breng service! De ideale bijbaan voor een petrolheadstudent met zijn rijbewijs.
@kilum: Daar dacht ik ook aan, ik bied me bij deze aan!
Geen supercar op de foto’s te zien.

Lijkt me ook dat iemand die een supercar kan betalen, zelf wel een beveiligde garage kan veroorloven. Desalniettemin een leuk idee.
@baklava: wat is een supercar dan? Daar had ik van de week nog een discussie over.
@rolov:

beetje subjectief begrip, maar een auto die de creme de la creme is. Exclusief(beperkte oplage), model dat er naar streef de snelste te zijn, de top auto van een merk. Een Ferrari 488 zou ik geen supercar noemen maar een sportauto, een Enzo of La Ferrari daarentegen weer supercar. Zelfde geldt voor Porsche 911 en het verschil met een Carrera GT of 918. 911 en 488 zijn in mijn ogen niet exclusief genoeg. Maar ja, ik gebruik de term hypercar bijvoorbeeld niet, sommige mensen weer wel. En dan zou je een 918 of La Ferrari als hypercar kunnen zien en een 911 of 488 als supercar. Subjectief dus.
@baklava: ik vond een 911 ook geen supercar . Een supercar is dan een aventador vond ik. Of een f12 en daarboven zit een hypercar. Er waren maar weinig mensen mee eens. Maar de meeste zullen ook rond 15 geweest zijn dus hoe serieus neem je doe?
@baklava: SLS AMG zou ik wel een supercar noemen. De E-type is zeker een supercar. Toen die uitkwam was het een aantal jaar achter elkaar de snelste auto die er met geld te koop was. De Porsches op deze foto’s zou ik geen supercar noemen maar supersportwagens. Maar het is inderdaad altijd een beetje vaag. Wat is wat?
@kilum:

Een SLS is wat mij betreft meer een GT. Zelfde geldt voor een Veyron/Chiron/SLR. Supersnel, maar niet hardcore en bedoeld voor dagelijks gebruik/lange afstanden. E-type zou je inderdaad een supercar kunnen noemen, maar de motor ligt voor in, vind ik persoonlijk niet bij een supercar passen, maar dat is mijn mening :)
@kilum: Inderdaad, deze discussie is zinloos, omdat er altijd mensen zijn die het beter weten en overtuigd zijn dat hun visie de juiste is.

Zullen we gewoon een verzamelnaam kiezen: exclusief? Ongeacht prijs of prestatie.
@rolov: mijn supercar is een DACIA Logan MCV Bi-Fuel Prestige, vol met accessoires, voor nog geen € 16.000,- nieuw voor de deur met 6 jaar garantie, Dacia verzekering met 5 jaar nieuwwaarde dekking en € 0, ER. En vooral, een zee van ruimte!
@erik2907: een Logan voor 16k? Dan mag het onderhand wel een Renault zijn.
@rolov: een vergelijkbare Clio kost al 24k inclusief (nagenoeg) dezelfde accessoires……
@erik2907: Jij werkt voor Dacia?
@kilum: nee, ik rij er alleen in.
@erik2907: sympathiek merk, dacia. Alleen erg jammer dat ze echt te licht zijn om een beetje kar te trekken. Veel plezier ermee.
@lekbak: dank je!
@lekbak: hmmmm, wat versta je onder een kar, onze mag 1110 kg trekken, de benzine uitvoering 1150 kg
@erik2907: de w124 mocht 2100 kilo trekken. Dat was precies genoeg om een soortgenoot op een ambulance te trekken. Nu heb ik slechts de w201 met 1500 kilo of de auto van pa die 1800 mag trekken (w211 320cdi). Dat is net te weinig eigenlijk. Volgend jaar komt er weer een w124!
@lekbak: dan 2 Dacia’s ervoor? Bij de goederentreinen van de NS zetten ze ook twee of meer locomotieven in :-)
Als ze auto willen stelen dan stelen ze hem.
Neem aan dat hij een keer buiten komt en zo niet wat heb je er dan aan.
Niet te stelen?
Challenge Accepted!
@martinus: Gone in 60 seconds denk ik zo…
@martinus: met een gun op je hoofd is opeens alles mogelijk, zelfs diefstal
Leuk idee, tot een medewerker dollartekens in zijn ogen ziet en ’s met een paar man de hele toko leeg rooft.

Maar zonder gekheid, als je je eigen omgeving niet vertrouwt, midden in een verhuizing van de ene naar de andere miljoenenvilla zit of je garage gerenoveerd wordt is dit een mooie oplossing. Ik denk dat het voor Jan met de pet in zijn tweedehandsje wat aan de prijzige kant wordt, maar voor de meer vermogende klant is dit gewoon een tof idee.
@Edge: ik denk dat het ook bedoelt is voor de vermogende klant. Ideaal als je af en toe in Nederland komt en toch een auto wilt hebben. Kan je gelijk uit het vliegtuig hierheen. Auto pakke en gaan. Sls is dan wel een voorkeur .
@edge: Of het is voor mensen die in een luxe appartement in het centrum wonen. En dus geen plaats voor hun hobby auto’s in de buurt van het huis. Ik woon ook in het centrum van de stad. Als ik een Ferrari ofzo zou hebben zou ik deze ook niet gewoon op straat parkeren. Zonder garage bij me appartement zou dit een goede uitkomst zijn.
Locatie: check.
Auto die duur genoeg is om in zo’n garage te zetten: nog even doorsparen :-).

Leuk dat dit autoblog heeft bereikt! Zit bij mij om de hoek.
@olivier420: je had het ook kunnen aandragen he ;)
@rolov: Ik ben een passief gebruiker ;-).
Diefstal onmogelijk.
Wacht maar tot Nicolas Cage ineens de buurt komt verkennen..
@rikus: of wanneer een medewerker een inside job begint.
Als er brand uitbreekt kun je er net geen één redden.
@gjvp: ja inderdaad!
@gjvp:

sprinkler installatie
@desjonnies: blusgas. Geen water op de auto’s natuurlijk!
@gjvp:
vaak genoeg gebeurd dat opslagbedrijven de hens zetten in hun eigen toko om geld terug te krijgen bij de verzekering.
“tevens moeten de vierwielers via een beveiligde lift naar binnen- of buiten worden gereden”

fijn…. als de boel in de hens gaat en meneer van de beveiliging moet een voor een alle auto’s via de lift naar beneden huppelen om buiten te zetten.
Echt zo’n plek waar je eindeloos kan blijven!
De beveiliging is zo goed als zijn zwakste schakel. In dit geval de bewaking. Is het niet omdat ze er zelf een zakcentje aan willen verdienen, dan wel omdat een of andere handtas op een scooter de beste man onvriendelijk vraagt in zijn kantoortje te blijven zitten terwijl zijn neef je prachtige E-type meeneemt voor een eenmalige proefrit.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Haha diefstal onmogelijk? Ja en een Multipla is een mooie auto..
Doe mij maar die SLS of die Alfa’s?
Gaaf! Mooie zitruimte met dat Alfa logo? en natuurlijk de Alfa’s in de garage!
Je begint dat steeds meer te zien zulke concepten. Bestaan al een tijdje, maar het valt mij op hoeveel er bij komen de laatste tijd. Denk dat dit eigenlijk de toekomst wordt voor de autoliefhebber qua stalling. Een eigen garage in de stad wordt steeds moeilijker te vinden en te betalen ook (al zullen die autohotels ook niet bepaald goedkoop zijn). Steden worden ook drukker en mede hierdoor worden ze steeds meer autovrij gemaakt en wegens de emissie-normen mag je met je oldtimer er vaak niet meer in. In Classic car magazine of Octane zie je soms reclame voor zulke autohotels die juist buiten bv. Londen liggen. In grootsteden kan je perfect verhelpen met het openbaar vervoer wat bv. in Parijs uitstekend werkt en vrij gemakkelijk is. Maar als liefhebber wil je natuurlijk toch je eigen wagen om eens de stad te kunnen ontvluchten en gewoon eens te gaan cruisen en dan zijn zulke concepten ideaal. We zullen dit nog meer zien in de toekomst.
Heb mijn auto s in oldtimer hotel genk staan. Was zoiets van ‘laten we rationeel zijn’: buren staan niet te kwijlen, geen homejacking, schoon, droog,… en dat alles voor weinig geld. Maar iedere keer naar genk rijden als ik een auto wil rijden. De auto s niet kunnen zien, aanraken, horen. F… it, auto s zijn emotie! Ben nu thuis 200 m2 garage aan het laten bouwen tegen een prijs waarvoor de auto s nog 196 jaar in hotel kunnen blijven logeren, maar met veel plezier. Het heeft iets van een lekker wijf hebben in australie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).