• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Supercharged Lotus Evora krijgt minimaal 350 pk

Auteur: robbie, gepost 8 januari 2009 om 21:08 – 33 Reacties

Lotus Evora SCWe wisten jullie al eerder te melden dat Lotus met meerdere varianten van de Evora op de markt wilde komen zoals een Evora S en een cabriolet. En toen werd er ook al gesproken over een SuperCharged versie zoals we die ook van de Elise en Exige kennen. En nu hebben de heren van Autocar even lopen babbelen met wat mensen van Lotus en die weten te vertellen dat de Evora SC minimaal 350 pk uit de 3.5 Toyota V6 zal persen.

Prestaties? 0-100 onder de 5 seconden en een top van minimaal 280 km/u. Slecht nieuws is er ook, want we zullen tot minimaal 2011 moeten wachten voordat we met de Evora SC kunnen rijden. Lotus heeft nu namelijk alle middelen nodig om de Evora goedgekeurd te krijgen voor de VS en ze willen nog een automaat ontwikkelen voor de Evora. Ook dat is natuurlijk onmisbaar om succes te hebben in Amerika.

In 2010 kunnen we overigens al de Evora roadster/cabriolet verwachten. Ook zijn er vandaag wat stukjes informatie opgedoken over de nieuwe Esprit. Een impressie zie je hieronder. Meer plaatjes kan van de Esprit kan je HIERRR zien.

Lotus Esprit impressie

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

esprit, evora, Lotus

Vorig bericht: « Video: Nissan GT-R SpecV op de Nurburgring!
Volgend bericht: Jaguar verkoopt 8% meer auto’s in 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. is-Music zegt

    8 januari 2009 om 21:09

    Doe mij die Esprit maar, wat een bak!

    Login om te reageren
  2. Johnny Berra zegt

    8 januari 2009 om 21:12

    die onderste beetje lamborghini

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    8 januari 2009 om 21:12

    Die nieuwe Esprit, sjonge jonge wat een apparaat. wat een styling! giev!

    Login om te reageren
  4. Bubbels zegt

    8 januari 2009 om 21:12

    het eerste dat me te binnen schiet is dat deze toch wel een gelijkenis heeft met een Lambo, vooral die 2e foto toch!!

    Login om te reageren
  5. Antonius86 zegt

    8 januari 2009 om 21:16

    Ik zeg het nog maar een keer; Het interieur van deze auto is echt helemaal geweldig. Het klopt gewoon helemaal! De stoelen, het stuurtje, dashboard, schermpje… top!

    Login om te reageren
  6. MurcieBoy zegt

    8 januari 2009 om 21:19

    @ bozewolf
    styling?! jonge kijk naar de lambo en zoek de verschillen :?
    en ja hij is mooi maar dan wel om een bepaalde reden :P

    Login om te reageren
  7. Jaapschaap zegt

    8 januari 2009 om 21:25

    De auto is echt mega mooi maar dat interieur :D OMG dat is mooi!! :D

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    8 januari 2009 om 21:47

    Ik dacht dat het een getjoende Gallardo was!

    Login om te reageren
  9. DrDre zegt

    8 januari 2009 om 21:53

    WOW! :O

    Login om te reageren
  10. bram zegt

    8 januari 2009 om 21:55

    prachtig! Lotus is goed bezig!

    Login om te reageren
  11. bouwt zegt

    8 januari 2009 om 21:59

    Mooi, ik vond het vermogen van het de ‘gewone’ tegenvallen maar dit klinkt prima zo!

    Login om te reageren
  12. Marnix zegt

    8 januari 2009 om 22:00

    Beetje lamborghini inderdaad.

    Kan me niet voorstellen dat ze die niet gebruikt hebben als “voorbeeld”

    Login om te reageren
  13. sebastianchubasco zegt

    8 januari 2009 om 22:00

    3x mooier dan de gallardo,
    voor de vergelijkingsmongolen: de orginele esprit leek ook op de gallardo…

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    8 januari 2009 om 22:01

    Gaan we weer zeiken over vergelijkingen?

    Echt twee druppels water, ja.

    Jullie moeten naar de Pearle.

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    8 januari 2009 om 22:06

    @bozewolf

    toevallig afgelopen week nog geweest.. zit pas op -2, maar vind je niet dat hij een beetje op een Gallardo lijkt dan?

    Login om te reageren
  16. lodewijk zegt

    8 januari 2009 om 22:09

    Ik denk echt niet dat je deze wagen met een lambo kunt vergelijken..
    Net zoals “sebastianchubasco” (waar verzin je zoiets??!!) al zei.

    Ik kan niet wachten om hem in het echt te zien!

    Login om te reageren
  17. VonStroke zegt

    8 januari 2009 om 22:16

    Ik vind de Evora niet erg bijzonder maar dat kan wel gezegd worden van het interieur. Een pareltje!

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    8 januari 2009 om 22:20

    Op een Gallardo, op een R8, beetje op die nieuwe Lexus van de voorkant, ook op een ouwe Esprit…

    etc

    etc

    etc

    Login om te reageren
  19. Larrs zegt

    8 januari 2009 om 22:25

    De Evora ziet er erg goed uit, maar de toekomstige Espirit niet. Ik vind niet dat je een totaal ander ontwerp moet nemen van een auto die altijd goed geëvolueerd is door de jaren.
    Je herkent de Espirit niet als een Lotus Espirit, maar als een Lamborghini Gallardo.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    8 januari 2009 om 22:36

    Die Evora SC zal een auto om van te smullen zijn. Goede uitbreiding van Lotus. Jammer dat het zo lang duurt, een kompressortje erop schroeven zal toch niet zo moeilijk zijn? ;) Naja, de eisen wel, en zeker als je er nog een automaat bij wilt passen… :?
    Over de impressie van de Esprit ga ik niet eens oordelen, want zo ziet hij er toch niet uit.

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    8 januari 2009 om 22:39

    @Citrofiel
    http://www.djivy.be/2009/01/05/waarom-autos-produceren-zo-duur-en-omslachtig-is/

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    8 januari 2009 om 22:54

    @ dekster; Leuk! Dank je. Stiekempjes wist ik wel ongeveer waarom het zo lang zou duren natuurlijk, maar oke. :P
    Waarom staat djivy.be eigenlijk niet in de tabbalk bovenin de site? Heel leuke site, enigszins verbonden met AB. :)

    @ autoblogger; Lees hierboven. ;)

    Login om te reageren
  23. Martijn zegt

    8 januari 2009 om 23:06

    die nieuwe esprit mag zo meteen op de lopende band…wat een styling, wat een uitstraling…echt alles klopt! Echt prachtig!

    Dit is nou echt Lotus! Net als de Elise en Exige…klopt deze auto in z’n geheel!

    Login om te reageren
  24. Joost zegt

    8 januari 2009 om 23:22

    wauw! Die Esprit is echt te sexy! Echt heel mooi!

    Login om te reageren
  25. Zeen zegt

    9 januari 2009 om 00:05

    Met de Evora en de Esprit zullen ze zeker succes hebben.

    Login om te reageren
  26. blokker5 zegt

    9 januari 2009 om 00:32

    M’n spaans is niet zo goed maar zij hebben het ookover gelijkenis en inspiratie van lamborghini. Die achterkant doet me denken aan de bovenachterkant (ja) van een murcielago lp640. Maar dan vergroot.

    Login om te reageren
  27. blokker5 zegt

    9 januari 2009 om 00:48

    Ik las mn eigen reactie, ter verduidelijking de achterkant van de espirit lijkt er natuurlijk op. Als anderen zeggen dat ‘hij’ op een gallardo lijkt hebben ze het natuurlijk over de espirit. Niet meteen over vergelijkingsmongolen schreeuwen als je denkt dat ze de evora hebben

    Login om te reageren
  28. SimonMc zegt

    9 januari 2009 om 01:48

    Als die impressie de nieuwe Esprit wordt?WAW ! Laat maar komen dan !

    Login om te reageren
  29. Bert zegt

    9 januari 2009 om 07:05

    Hoe kan de oude Esprit nou op de Gallardo lijken? Moet dat niet andersom zijn dan?
    Mooi ding!

    Login om te reageren
  30. Heyhuub zegt

    9 januari 2009 om 08:32

    Jongens alsjeblieft. Dat plaatje van de Esprit is maar een impressie, niemand weet hoe die er uiteindelijk uit komt te zien.

    Login om te reageren
  31. Trevor zegt

    9 januari 2009 om 15:16

    Ook de concurenten waar ze op mikken met die Esprit zijn niet mis… F-430 Scuderia, Lambo Gallardo 540, Nissan GT-R.. enz… Ze willen blijkbaar ook een V8 of V10 (met tussen de 500 en 550 Pk…) Lotus kennende willen ze m natuurlijk ook zo licht mogelijk houden… Kan dus wel eens een heel leuk apparaat gaan worden.. Zeker gezien de “looks” helemaal..

    Login om te reageren
  32. Martin zegt

    11 januari 2009 om 12:26

    Jongens toch, logisch dat de Esprit op de Gallardo lijkt. Als jullie dat spaanse artikel even door hadden gekeken, had je gelezen dat de imprissie op basis van een Gallardo is gemaakt.

    Login om te reageren
  33. Wouterman! zegt

    12 januari 2009 om 16:12

    Luister: omdat een auto geel is is ’t nog geen Lambo. Kijk dan naar die achterkant!!!

    Verder zijn Lotus en Lamborgini als merk sowieso al onvergelijkbaar, dus niet zo zeuren allemaal :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North