• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Superchique toplimousine maakt helaas geen comeback

Auteur: Loek, gepost 27 februari 2025 om 21:03 – 16 Reacties

Geen comeback van LL Cool Jesque proporties voor een briljante chique limousine.

Soms denk je na over dingen waar je eigenlijk niet mee te maken hebt. Ik wil dan ook graag even de volgende trein der gedachten zoals de Engelsen zo mooi zeggen ter discussie stellen. Wanneer je een Rolls-Royce koopt, heb je allerlei keuzes. Wraith of Dawn als je coupé of cabrio wil, al wordt die eerste rol nu vervuld door de Spectre die ook nog eens elektrisch is. Cullinan als je een SUV wil. Enkel als je een sedan wil, mag je een keuze maken tussen twee modellen in dezelfde stijl koets. Kies je de Phantom, de meest opulente auto die het merk bouwt. Of kies je de Ghost, de op één na grootste en meest opulente sedan van Rolls. Wat gezien de status van Rolls-Royce een beetje hetzelfde is als het op één na duurste gerecht uit De Librije is: dat is niet bepaald een frikandel speciaal (al zou dat wel een stunt zijn).

De duurste

Je kan dat op twee manieren bekijken. De Clarkson-manier, waar je de Phantom zou moeten kopen uit vrees dat je met je Ghost een Phantom tegenkomt en de eigenaar zich beter voelt dan jij. Ik bekijk het liever andersom. Ja, de Ghost is iets minder duur en dankzij zijn 7 Serie-basis ietsje ‘normaler’. Maar het zal nog steeds één van de beste automobielen zijn die je kan kopen als sterveling. Heb je dan echt die upgrade naar een Phantom nodig?

Bentley

Bij de grootste rivaal van Rolls-Royce, het eveneens Britse Bentley, is die keuze op basis van die laatste logica gemaakt. Bentley had namelijk ook twee dikke limousines in de aanbieding. De (Continental) Flying Spur als ‘instapper’ en de Mulsanne als topmodel. Daar blijft nu de Flying Spur van over, want de Mulsanne werd uit productie gehaald. Die laat enerzijds een gat over in de line-up, maar anderzijds wordt je prima bediend met een Flying Spur.

Toch lijkt Rolls-Royce met zowel de Ghost als de Phantom te kunnen blijven scoren. Dus moet de Mulsanne dan ook eens een comeback maken? Als het ligt aan Frank-Steffen Walliser, de nieuwe baas van Bentley, niet. Volgens hem was de Mulsanne ‘fantastisch’, maar ziet hij geen toekomst voor het segment. “Er is geen groei. Wel stabiliteit, maar we zien niet hoe je hier nog meer in kan groeien.”

De rest

Wat er allemaal wel gaat komen wordt nog een beetje raden, maar Walliser kan wel zeggen wat er niet of minder gaat komen. Zo komt er een ‘kleinere’ SUV als eerste EV onder de Bentayga, maar over de ooit genoemde ‘Mulsanne SUV’ blijft het stil. Ook is er momenteel nog geen concreet plan om de aardig heftige bijna 800 pk sterke V8 PHEV-setup te ontdoen van het elektrische gedeelte voor een instapmotor.

Desgevraagd laat Walliser ook weten dat projecten als de Bacalar en Batur, hele dure few-offs, vooral een hersenspinsel van voorganger Adrian Hallmark waren. Volgens Walliser is dat interessant, maar niet als je er te veel doet. “Je bouwt er één of twee en laat het daarna weer afkoelen. Timing en wat je bouwt is heel belangrijk voor dit soort auto’s”. Oh ja, en ook een grote rentree op Le Mans hoef je niet te verwachten. Het zou een mooi vervolg zijn van de winst met de Speed 8 in 2003, maar het heeft niet de hoogste prioriteit. (via Carthrottle)

Ook interessant!

  • Helaas: de allerlaatste W12 ooit is gebouwd
  • Video: Bentley-mafkees is boos
  • Is dit een waardige opvolger voor de Bentley Mulsanne?
  • Voetballers kunnen lol op met Bentley Bentayga S Black Edition
    Voetballers kunnen lol op met Bentley Bentayga S Black Edition

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, mulsanne

Vorig bericht: « Op 6 maart kan je even niet naar de garage met je auto
Volgend bericht: Experts: we gebruiken Nederlandse wegen verkeerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. madhatter zegt

    27 februari 2025 om 21:29

    Waarom blijf je die domme LL Cool J opmerking maken? Misschien is dat een leuke inside joke. Houd het inside.

    Login om te reageren
    • flow82 zegt

      27 februari 2025 om 21:44

      Mwa, ik kan de inside joke anders wel waarderen. Ik lees dan ook al vanaf ongeveer het begin mee op AB. Meningen verschillen, dat mag, net zoals redactionele vrijheid. Daar op afgeven, in plaats van inhoudelijk iets te zeggen over het artikel, daar schiet je echter weinig mee op. Mijn sympathie win je er iig niet mee.

      Login om te reageren
      • rendomjoeser zegt

        27 februari 2025 om 23:05

        Ik hoop op een LL Cool J esque comeback van de LL Cool J opmerking.

        Login om te reageren
        • tenaci zegt

          28 februari 2025 om 07:06

          Ik hoop nog altijd op een LL Cool J esque comback dat wij als reaguurders overal Alfa 159 op antwoorden. Dat waren nog eens tijden op AB!

          Login om te reageren
          • tenaci zegt

            28 februari 2025 om 07:09

            Oh ja en dat @lincoln in z’n TBS kliniek weer op het internet mag (en hij het dan alleen deugdelijk gebruikt) en hijzelf een LL Cool J esque comeback maakt met snedige en onnavolgbare comments op AB.

            Login om te reageren
            • ouwedibbes83 zegt

              28 februari 2025 om 09:34

              Die wordt wel gemist …

              Login om te reageren
            • Richmond zegt

              28 februari 2025 om 15:07

              Samen met sir smokealot

              Login om te reageren
          • bnny zegt

            28 februari 2025 om 09:44

            Q7 killer!

            Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    27 februari 2025 om 22:02

    Komt zo een tikkeltje sneu over die Walliser: hij vertelt voornamelijk wat er allemaal niet meer komt.. Lijkt me dat je als nieuwe ‘baas’ toch vooral enthousiast wil zijn over wat voor gaafs er allemaal gaat komen?!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 februari 2025 om 11:32

      Maar over wat er gaat komen kun je toch nog niet echt vertellen?

      Login om te reageren
  3. Hans worst zegt

    27 februari 2025 om 22:05

    Ik ben het helemaal met je eens. Ik lees overal deze LL cool j verwijzing. Zelfs google kan het niet uitleggen. Dus enige toelichting zou wel handig zijn wat dat betreft.

    Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      27 februari 2025 om 22:44

      Rap/song tekst:
      Mama Said Knock You Out (LL Cool J aka
      James Todd Smith

      … Don’t call it a comeback, I been here for years
      I’m rockin’ my peers, puttin’ suckers in fear
      Makin’ the tears rain down like a monsoon
      Listen to the bass go boom
      Explosions, overpowerin’
      Over the competition, I’m towerin’
      Wrecking shop, when I drop
      These lyrics that’ll make you call the cops
      Don’t you dare stare
      You better move, don’t ever compare
      Me to the rest that’ll all get sliced and diced
      Competition’s payin’ the price

      Het was niet eenvoudig om de onderste penny boven te krijgen maar ik had hulp van 4 AI’s en 5 Digitale Assistenten. Mijn energierekening is waarschijnlijk met +820% toegenomen na deze zoektocht. Het is het waard!

      Login om te reageren
  4. Lambrusco zegt

    27 februari 2025 om 22:10

    Haha door de LL Cool J verwijzing dacht ik dat er een andere scribent dienst had vandaag. Plus 1 voor de terugkomende opmerking @loek. Goed geleerd van @jaapiyo

    Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    27 februari 2025 om 22:15

    Ik hou wel van die running gag. Dat Sam Hanna nog maar veel combacks mag maken.

    Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    28 februari 2025 om 09:38

    Tussen de regels door lees ik:
    1) Bentley moet groeien
    2) Mulsanne is geen groeimarkt
    3) Few-offs zijn leuk3 “spielerei”, meer niet
    4) We gaan geen duur race avontuur aan
    5) Mijn echte toekomstplannen deel ik nog niet

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 februari 2025 om 11:33

      Prima samenvatting.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North