• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Superstorm op komst: BMW M5 & M6 ‘Hurricane’

Auteur: evo, gepost 16 november 2007 om 20:54 – 47 Reacties

BMW M5 G-power Hurricane


We kennen G-power nog wel van andere projectjes. Vooral de 750 pk sterke M3 CSL baarde opzien. Nu komt de tuner wederom met flink gepeperde modellen. Op de 5-liter V10 met 507 pk kunnen twee kompressors worden geschroefd in twee stadia: de Hurricane EVO I en de Hurricane EVO II met 635 respectievelijk 730 pk. Evo-waardige getalletjes dus…

Bij de EVO I heb je 600 Nm voorhanden en kun je met een gangetje van 330 km/u over de Autobahn razen. De EVO II gaat nog een stapje verder: 700 Nm en een elektronisch begrensde top van 340 km/u. Laten we nog naar wat meer cijfertjes van de EVO II kijken: 0-100 in 4,2 seconden, 0-200 in 10,4 seconden en 0-300 in 29,5 seconden. Hiermee zitten de M5 en M6 Hurricane exact even snel op de 300 km/u als de Brabus Rocket!

Aan het uiterlijk heeft G-power gelukkig niet te veel geknutseld. Meest in het oog springend zijn de 21″-jetsers die we eerder al op de CSL zagen. En zal ik eens echt subjectief zijn? Ik vind de achterkant van de M5 Hurricane eigenlijk nog wel mooier dan die van een standaard M5 ‘met rare diffusor’….

M5 Hurricane:

BMW M5 G-power Hurricane
BMW M5 G-power Hurricane
BMW M5 G-power Hurricane
BMW M5 G-power Hurricane
BMW M5 G-power Hurricane

M6 Hurricane:

BMW M6 G-power Hurricane
BMW M6 G-power Hurricane
BMW M6 G-power Hurricane
M6 Hurricane

Met dank aan Cor voor de tip!

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • 'BMW gaat CSL-label nieuw leven inblazen'
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g-power, m5, m6, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen Viseo: elektrisch concept
Volgend bericht: Keren met je 30-tonner, waarom ook niet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick zegt

    16 november 2007 om 20:57

    HaHa, die KM/H teller die tot 400 gaat, ziet er goed uit, alleen die voorbumper van de M5 vindt ik minder, lijkt meer op de standaart! (net of die van de 525d komt)

    Login om te reageren
  2. Jonas zegt

    16 november 2007 om 20:57

    Trop is te veel…

    Login om te reageren
  3. Pannekoek zegt

    16 november 2007 om 20:58

    Lol, ze hebben er AMG bumpers onder geplakt..

    PS: Evo komt er nog Alfa nieuws, dat mis ik deze week een beetje.. :(

    Login om te reageren
  4. Willy zegt

    16 november 2007 om 21:00

    DoeMijDieMaarWantIkBenVerliefdOpDeze

    Login om te reageren
  5. pelezinho zegt

    16 november 2007 om 21:02

    idd pannekoek heeft gelijk, die voorspoiler lijkt op die vn AMG…. maar naast dat is dit wel een vette bak seg!

    Login om te reageren
  6. pelezinho zegt

    16 november 2007 om 21:02

    idd pannekoek heeft gelijk, die voorspoiler lijkt op die vn AMG…. maar naast dat is dit wel een vette bak seg!

    Login om te reageren
  7. Pannekoek zegt

    16 november 2007 om 21:03

    ”idd pannekoek heeft gelijk,”

    YES!! :D :D

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    16 november 2007 om 21:09

    “De EVO II gaat nog een stapje verder: 700 Nm en een elektronisch begrensde top van 340 km/u”

    Je zal maar lekker onbegrensd 350+ km/u igaan n je 4 deurs sedan :O

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    16 november 2007 om 21:11

    Als je de aantallen pk’s ziet en vervolgens de prestaties dan krijg ik toch het idee dat die paarden dan wel shetland pony’s moeten zijn…..

    Valt nogal tegen als het idd waar is dat een standaard m5/m6 al ongeveer 330 zou halen. Waar gaat het hier mis? En verder tja…. nog meer pk’s voegt niet echt wat toe lijkt me en mooi kan ik het ook niet vinden.

    Login om te reageren
  10. Rick zegt

    16 november 2007 om 21:13

    Waarom doen ze in deze 2 20 PK minder dan in de M3 CSL V10? ik zou het andersom doen!

    Login om te reageren
  11. Pannekoek zegt

    16 november 2007 om 21:15

    @ w0o0dy

    BMW’s staan er niet bekend om dat ze al hun pk’s op de weg kunnen krijgen..

    Part 1
    http://www.youtube.com/watch?v=XsrxdCb7eTk

    Part 2
    http://www.youtube.com/watch?v=hGrJhbBguvg&feature=related

    Login om te reageren
  12. g55amg zegt

    16 november 2007 om 21:21

    naast het uiterlijk van die m6,word je met die rondom geblindeerde ramen wel 10 keer op een dag aan de kant gezet door de slaven van koos spee!!

    Login om te reageren
  13. evo zegt

    16 november 2007 om 21:25

    @Pannekoek; je hebt helemaal gelijk, alhoewel ik in deze post Alfa toch nog sneaky een klein beetje heb aangehaald:

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/16/delta-en-ypsilon-wederopstanding-van-het-merk-lancia

    Maar wegens wat technische problemen mijnerzijds, is er deze keer even weinig Alfa-nieuws. Ik beloof je echter, dat ik het spoedig goed zal maken ;)

    Login om te reageren
  14. PieterA zegt

    16 november 2007 om 21:26

    Euhm, nee dit is het toch niet. Standaard M5 en M6 zijn pakken mooier.

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    16 november 2007 om 21:27

    M6 met 730pk en 400km/h Op de teller? Parkeer hem maar voor de deur zou ik zeggen. OF liever gezegd doe maar de 750pk M3 CSL.

    Login om te reageren
  16. Pannekoek zegt

    16 november 2007 om 21:28

    Die was wel heel ver geocht hoor, voor deze zatlap.. :|

    Verder wacht ik met smart op Alfa-nieuws.. :D

    Login om te reageren
  17. M Freak zegt

    16 november 2007 om 21:37

    Is de achterklep van de foto van de M5 Hurricane op de autoshow nou zwart?

    Login om te reageren
  18. mikkiej power zegt

    16 november 2007 om 21:40

    wat is het nut van 2 compressors ? een compressor levert toch op elk toerental hetzelfde aantal kracht aan ? anders dan een turbo, die een piekpunt en een turbo gat en dergelijke heeft ?

    Login om te reageren
  19. Joske zegt

    16 november 2007 om 21:44

    Gave bakken, vooral die M6 is bruut man!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    16 november 2007 om 21:46

    @mikkiej: ik gok dat ze één compressor per cilinderbank hebben gebruikt. Die kunnen kleiner zijn en hoeven niet zoveel druk te leveren…. wellicht dat ze ook beter geschikt zijn voor een hoogtoerige motor als de v10?

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    16 november 2007 om 22:04

    Het zal mij niet uit maken hoeveel pk’s ze hem geven, mooi zal die in mijn ogen nooit worden. Ben helaas geen 5-serie fan, liever een drie. Over de prestaties ben ik kort, te veel voor een sportsedan, meer iets voor supercars.

    Login om te reageren
  22. mikkiej power zegt

    16 november 2007 om 22:17

    @ woody : scherp thinking wat ik niet anders van je gewend ben ;) dat zou inderdaad kunnen ja, dat doen ze met turbo’s ook ( nissan twin turbo’s heb dat geloof ik, bijvoorbeeld de 300zx ). op een V10 als deze kunnen ze zoiezo denk niet anders als ze het nog een beetje veilig willen houden, turbo maakt em veel trager en dat voor die hoge toeren is niet echt denderend.

    Login om te reageren
  23. SjoerdV zegt

    16 november 2007 om 23:15

    Achterkant M5 van de M5 E39 iemand?

    Login om te reageren
  24. clijde zegt

    16 november 2007 om 23:21

    Belachelijke bak, gewoon origineel laten a.u.b. gaat ook iets langer mee als je mij het vraagt. De M5, een van de meest begeerde sedan’s die er zijn, is dit dan nog niet genoeg?

    Login om te reageren
  25. Davidov zegt

    16 november 2007 om 23:26

    Extreme velgen wel, vooral bij die M5 vind ik :)

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    16 november 2007 om 23:38

    Het lijkt wel alsof ze die M5 gecastreerd hebben. In plaast dat ze het wat bruter hebben gemaakt hebben ze het juist geciviliseerd.

    M6 ziet er wel leuk uit.

    De top valt tegen alhoewel….maar gelet op het feit dat de “standaard” M5/6 al 330 moet kunnen halen zie ik even niet waar de vermogen toename ten goede komt.

    @Pelezinho

    Moedig ´m alsjeblieft niet aan! ;) :P

    Login om te reageren
  27. Luc zegt

    16 november 2007 om 23:40

    waarom zou je je m zo gaan verneuken?

    Login om te reageren
  28. ultimora zegt

    16 november 2007 om 23:56

    ik vind de 5 serie er zeker lekker uitzien zo. De 6 is too much. Wel jammer dat een naafkapje er zo afval met die hoepels

    Login om te reageren
  29. Jurgen zegt

    17 november 2007 om 00:56

    Die 6serie is echt een bad ass mafiawagen.

    Login om te reageren
  30. thomas M zegt

    17 november 2007 om 01:34

    Please stop tuning M-machines! Wat mij betreft kiest u de velg nog naar wens maar blijf van al de rest toch met die klauwen af! De BMW M5 is standaard al voldoende performant als saloon car ofte luxueuze 4-deurs sedan, als je een supersportwagen ambieert schaf u dát dan gewoon aan en stuur die standaard M5 maar meteen door naar mij :p

    PS Ik ben ervan overtuigd dat het rijden zelf met deze opgevijzelde monsters u slechter zal bevallen dan een ontspannend driftje met de “gewone” M5. Ik weet niet wat het is met die PK’s tegenwoordig, maar met een V10 zonder turbo’s en meer dan 500 PK hoeft u zich zeker niet te schamen, ondanks de huidige markttendenzen die hoe langer hoe meer resulteren in volstrekt nutteloze creaties. Hopelijk voelen de kopers van deze ondingen zich al snel berooid :-)

    Login om te reageren
  31. thom zegt

    17 november 2007 om 02:27

    missch rijdt ie standaart geen 330 !!!!! zie bvb carrera gt max 330 en die is denk ik aerodynamischer. En compressor? “BMW 550 AMG” “V10 Compressor”

    Login om te reageren
  32. Pieter-Jan zegt

    17 november 2007 om 02:50

    http://www.google.com/search?q=wheel+hop+M5&hl=nl

    nuff said

    Login om te reageren
  33. GM zegt

    17 november 2007 om 04:17

    ” gellukig is er aan het uiterlijk nie te veel veranderd” is dat een grap ofzo?.. wel leuke specs

    Login om te reageren
  34. alfarobbert zegt

    17 november 2007 om 05:35

    Behoorlijk onzinnige en lelijke autos.Zeker de m6 is er eg nie op vooruit gegaan…

    Login om te reageren
  35. Rick zegt

    17 november 2007 om 08:51

    Ik zou hem compleet orrigineel laten en alleen de motor laten kiettelen!

    Login om te reageren
  36. M5 lover zegt

    17 november 2007 om 09:41

    heerlijk, lekker op wintersport met je kinderen en je vrouw en dan gewoon lekker 300 kunne rijden over de autobahn(als je winterbanden dat houden)
    fantasties dit!

    Login om te reageren
  37. jordey zegt

    17 november 2007 om 09:51

    zier eruit als een omgebouwde bmw 520i. maar wat een specs. net geen ”10 second car” misschien met wat betere wielen dat die 0,4 seconden er van af zou kunnen. oh en een nitro flesje.

    Login om te reageren
  38. Bol zegt

    17 november 2007 om 17:15

    Als ik die 6 serie hier in Schalkije voor de deur zet ben ik meteen de baas van de buurt

    Login om te reageren
  39. Pim zegt

    17 november 2007 om 19:48

    Die M6 is me even een partijtje bruut zeg!! En waarschijnlijk niet alleen om te zien….

    Wat een wagen.. die Duitsers hebben het tenminste begrepen

    Zucht..

    Login om te reageren
  40. Georgio zegt

    17 november 2007 om 20:07

    29,5 sec. 300 km/pu?!!!

    Dan is die van mij net aan bij de 100, hahaha!

    die M6 is crimineel goed!

    Login om te reageren
  41. YK zegt

    17 november 2007 om 20:21

    lol@ Pannekoek

    “Pannekoek schrijft (16 November 2007 om 21:03 ):
    ”idd pannekoek heeft gelijk,”

    YES!! :D”
    —————–
    Wat is er? Heb je dan meestal

    Login om te reageren
  42. YK zegt

    17 november 2007 om 20:21

    *Heb je dan meestal ongelijk?

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    17 november 2007 om 21:14

    Best complimentwaardig dat ze de bizarre snelheid van de Rocket hebben kunnen evenaren. Zou hij ook zo betrouwbaar zijn?

    Login om te reageren
  44. Hugo zegt

    18 november 2007 om 16:47

    De lijn van die Zwarte 6 is echt prachtig! Ben geen liefhebber van de 6 serie, maar wat zij ervan gebakken hebben vind ik echt waanzinnig!

    Login om te reageren
  45. Elvis zegt

    24 november 2007 om 14:01

    Mensen de standaard m5/6 haalt geen 330km/h (mss wel op de tacho) maar geen “echte” 330km/h
    met gps haalt de Standaard m5/6 320-320km/h

    Login om te reageren
  46. GRE zegt

    27 december 2007 om 20:00

    like the M6

    Login om te reageren
  47. LilJeezy zegt

    16 maart 2008 om 10:25

    @elvis..
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/02/de-snelste-street-legal-bmw-360-kmu
    geen 320 zoals jij zegt maar 360!

    Iemand filmpje zien van deze m5 hurricane?
    http://videos.streetfire.net/video/BMW-M5-Hurricane-730-PS-360-kmh-Topspeed_153523.htm

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North