• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Susie Wolff gaat de FIA keihard aanpakken

Auteur: nicolasr, gepost 21 maart 2024 om 12:00 – 10 Reacties

Hoe saai het ook op de baan is, ernaast is genoeg te beleven. Nu gaat Susie Wolff de FIA weer keihard aanpakken…

Het Formule 1-seizoen van 2024 staat tot dusver nog niet bepaald bol van de spanning. Op 1 puntje voor de snelste ronde na heeft Red Bull alles gepakt wat er te pakken valt, staat Max Verstappen nu alweer op eenzame hoogte en doet Perez ook wat hij moet doen.

De wereldkampioen is dus eigenlijk nu al bekend, of er moeten heel gekke dingen gaan gebeuren. Maar om nu te roepen dat dit een saai seizoen is? Nee man, verre van! Alleen komt de actie niet vanaf de baan, maar van ernaast.

We hebben natuurlijk de hele saga rondom Red Bull’s topman Christian Horner, met een negatieve bij rol voor die enge Jos Verstappen. Maar ook Lewis Hamilton die volgend jaar bij team Rood gaat rijden en alle gesteggel daaromtrent. En we hebben Susie Wolff. Zij gaat de FIA keihard aanpakken…

Susie Wolff gaat de FIA keihard aanpakken

Zeker. De baas van de vrouwenafdeling van de Formule 1 én de vrouw van de in Nederland alom geliefde Toto heeft de FIA gedagvaard. Ze is het zat dat ze in een kwaad daglicht is gesteld en eist eerherstel. Maar hoe zat het ook alweer?

Nou, het gaat om de mediastorm rond zichzelf en haar man in december vorig jaar. Business F1 Magazine schreef dat Susie en Toto Wolff vertrouwelijke informatie met elkaar zouden hebben uitgewisseld en andere teambazen daarover geklaagd zouden hebben. Want belangenverstrengeling.

De FIA kwam vervolgens met een statement dat het op de hoogte was van de berichtgeving en dat de zaak nader zou worden bekeken. En vooral dat laatste was tegen het zere been van Susie Wolff. Zeker nadat alle teambazen afzonderlijk van elkaar statements naar buiten brachten dat er juist helemáál niet was geklaagd.

Maar ja, de beer was al los en zelfs de mededeling een paar dagen later van de FIA dat er tóch geen onderzoek zou komen en dat er vertrouwen was in het reilen en zeilen binnen de organisaties zorgden er niet voor dat de naam Wolff voortaan besmet was.

En nu klaagt Susie ze dus aan. Op haar eigen social media zegt ze het volgende:

Susie wil excuses van de FIA en als ze die niet goedschiks krijgt, dan maar kwaadschiks. Waarvan akte, want ze gaat er met gestrekt been in.

Hoe het gaat aflopen weten we vanzelfsprekend niet, maar dat houdt het voor de neutrale toeschouwer juist lekker spannend. In tegenstelling tot de actie op de baan dus.

Dank Susie Wolff, we zijn blij met weer wat extra actie in de Formule 1!

Ook interessant!

  • statement FIA Wolff
    Nieuw statement van FIA over familie Wolff
  • Lewis Hamilton is boos op de FIA
  • Onderzoek ingesteld naar Toto Wolff vanwege belangenverstrengeling
    Onderzoek ingesteld naar Toto Wolff vanwege belangenverstrengeling
  • Álle F1-teams ontkennen Toto en Susie verlinkt te hebben

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

fia, Formule 1, susie-wolff

Vorig bericht: « Volkswagen ID. Buzz GTX is een bloedsnelle bus
Volgend bericht: Huh? EV van het jaar is niet de Model Y? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ronnys zegt

    21 maart 2024 om 12:11

    Op de baan is het zeer zeker ook spannend, alleen niet voor p1, maar 2-20 is nog nooit zo spannend geweest volgens mij.
    Met meer dan genoeg actie op de baan.
    Max laten ze toch niet zien dus dat die eenzaam op kop rijdt krijg je niet zoveel van mee. Zo blijft het toch spannend!

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 maart 2024 om 12:13

    Slim joh, iedereen was het net vergeten door dat andere schandaal, ga je het zelf weer oprakelen. Al zegt iets in mij dat het helemaal niets te maken heeft met eerherstel. “there is no such thing as bad publicity”

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 maart 2024 om 13:20

      Misschien is het echtpaar Wolff wel jaloers op de aandacht die het echtpaar Horner Halliwell weet te trekken?

      Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    21 maart 2024 om 13:14

    ‘t Is altijd oppassen met een Wolff in schaapskleren.

    Login om te reageren
  4. lekkaah zegt

    21 maart 2024 om 13:28

    Valt me nog mee dat ze haar geslacht niet genoemd heeft. Beroepsslachtoffers worden teveel beloond in deze tijdlijn. Dit stel is zo narcistisch als ze maar komen.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      21 maart 2024 om 17:35

      ik vrees dat je niet ver van de waarheid verwijderd bent, geen mm dus.

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    21 maart 2024 om 14:12

    Er gaat nooit een vrouw in de F1 komen die nu in de vrouwen-F4 rijdt met F1 sponsoring; de klasse waar zij de manager van is.
    Het zijn allemaal coureurs die het niet gered hebben in de F4 en F3. Jongens gaan dan OF met papa’s geld smijten in andere klassen, of een normaal level leiden.
    Echter hebben we hier dus 16 rijdsters die nog niet toe willen geven dat ze simpelweg geen toekomst hebben om betaalt te worden om race-auto’s te rijden.
    Er is natuurlijk een reden dat de FIA van F3 naar F4 autos terug is gegaan: ze zien zelf ook wel in dat het meer kost dan oplevert. Er zal iets zijn dat er in de statuten van de FIA staan dat ze iets voor vrouwen moeten doen oid.
    Susie Wolff had natuurlijk geen ruk te doen, maar heeft wel een bekende naam, kan een beetje praten, snapt wat van racen (kon er zelf niet heel veel van) EN haar man is belangrijk een heeft invloed. Dus ja, dan zet je haar toch aan het hoofd?
    Zou er ook maar 1 persoon denken dat met of zonder Susie Wolff de ‘F1 academy’ met F4 auto’s een succes gaat worden? Het kost geld, er zijn geen fans en er gaat geen toekomstige F1 uit komen.
    En als ze nu dus tegen de FIA in gaat werken, gaat dat natuurlijk ook niet helpen voor haar toekomst: ze heeft de FIA 100% nodig om haar baan te houden.
    (en nee, als er een meisje opstaat dat ‘gewoon’ op haar 16-18 in de F4 racet en daar races wint. Daarna van 18-20 2 jaar in de F3 racet en in daar races wint; dan zal ze meer kansen krijgen dan een gelijkwaardige jongen om het in de F2 te laten zien. Gaat ze daar 2 jaar lang races winnen en eindigt ze in haar 2e jaar, dan 22 oid, in de top 3; dan zit ze gewoon met 23 jaar in de F1. Geen F4 academy voor nodig.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      21 maart 2024 om 16:41

      lekker negatief weer. Feit is wel dat sinds het F1 academy is er een aantal belangrijke sponsors zich eraan verbonden hebben zoajf Charlotte Tilbury. Dus zij zullen er wel meer in zien dan wat jij doet. En alleen omdat deze dames niet een hoger niveau will niet zeggen dat er hierdoor niet jonge meisjes geïnspireerd raken en beginnen met karten, net zoals met jongens gebeurt

      Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        22 maart 2024 om 19:28

        Sommige sponsors zijn ook enkel sponsor omdat ze willen deugen.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          23 maart 2024 om 09:34

          waarom altijd uitgaan van het negatieve en niet dat men er echt in gelooft. Ze hoeven het niet te doen, het is geen verplichting.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North