Svelte: de nieuwe Volvo XC60 in Genf

Auteur: , 22 Reacties

Ook de XC60 is over de Zwitserse Alpen heen gekomen om zijn nieuwe looks aan het journaille te tonen.

Toen de vorige XC60 op de markt verscheen was @wouter nog kortharig, zoals te zien valt in deze video. Dat is dus behoorlijk lang geleden. Toch was de XC60 in zijn segment ook de afgelopen jaren nog best een goede aanbieding, mede dankzij een geslaagde facelift in 2013. Net als de eerder genoemde Mazda CX-5 is het overigens een auto die je tegenwoordig gevoelsmatig steeds vaker tegenkomt op de weg. Maar misschien is dat alleen mijn beleving.

Hoe dan ook is de XC60 zeer belangrijk voor Volvo, daar het model momenteel dertig procent van alle Volvo-verkopen voor zijn rekening neemt. Voor de nieuwe generatie zet Volvo vooral in op oude merkwaardes. Volgens de Zweden is het namelijk de veiligste auto ooit. Voor velen zal dat een belangrijk aankoop argument vormen, maar laten we eerlijk zijn, een beetje puike looks zijn ook belangrijk. Kijk of de XC60 jou wat dat betreft kan bekoren, in de gallery.



22 reacties

Hij ziet er op de foto’s echt heel erg fors uit. Ziet er uit alsof het de XC90 had kunnen zijn. Maar ik vind hem wel mooi hoor, zeker in het blauw.
Hmm, kennelijk vind ik het lijnenspel toch wat minder mooi op een kleiner model. Op de XC90 vind ik het juist erg geslaagd, ondanks dat het een SUV is. Maar zoals ik daar al mee verklap, ben ik in het algemeen niet zo gecharmeerd van SUV’s. Ik ben benieuwd wat ze van de S60 en V60 maken.
@piebepost: die rare “deuken” in de flanken zijn ronduit lelijk! Had wat subtieler gemogen.
Volvo is goed bezig!
Nr 1 in dit segment denk ik. 4 cilinders zal beter geaccepteerd worden dan in de XC90 klasse. Mooie bak
@bitd: ja die XC90 verkocht ook helemaal niet… Je hoeft in de villawijken van het land helemaal niet tussen de vele XC90 T8 door te slalommen…
Hoevaak moeten we het nou nog zeggen. Het aantal cilinders maakt uit bij en BMW 3 serie uit 1995 maar niet meer bij een nieuwe auto anno 2017. De geluidsisolatie is zo goed en de vermogensafgifte is dankzij de turbo zo goed dat 3 of 4 cilinders gewoon voldoende zijn.
@mashell: we? Vertegenwoordig je een clubje?
Kan best zijn dat je veel XC90 ziet, maar denk dat het meer te maken heeft dat er nogal wat korting aan belastingen op zat, niet vanwege de voorkeur voor de motor. We zullen zien wat 2017 gaat doen in dit segment.
Wat een geslaagde bak!
Puike looks hoor.

Beter dan t uitgaande? Mwa… ik weet t nog niet. Ik zie t uitgaande model bijna altijd in de straat en dat ligt net wat fijner op t oog. T is wel dat t een saaie zwarte is.
Ik vind m (op de foto) erg geslaagd. Ze zetten de nieuwe designtaal, welke ik erg waardeer, goed door. Tuurlijk moeten er eigenlijk meer als 4 cilinders te krijgen zijn (1tje meer zou me al zo blij maken…) in zo’n bak, maar daar kunnen we over blijven zeuren!
@cvoo: kan je vertellen dat er zelfs 1 vanaf gaat. Er komt een 3 cilinder Hybride.
Mooie bak! Zal weer prijzig uit de configurator komen ben ik bang.

Leuk om altijd weer die reacties te lezen van mensen die suv’s niks vinden en het oeverloze gezeur over de missen cilinder! Lol!
@freezzr: Haha welja precies, alsof je vriendin het leuk zou vinden als je gaat lopen zeuren dat de tieten van je ex groter zijn.
Ik vind de neus te fors ( lang ) tov de rest. Bij de xc90 vind ik het kloppen qua proporties. Bij deze lijkt het niet gebalanceerd.
Vindt iedereen dit werkelijk mooi? Dat verbaast me.
De auto lijkt wat vreemd klein. En de neus hang erg ver over de voorwielen.
En die achterkant kan je toch onmogelijk mooi vinden?! Het lijkt door een stagiair in elkaar geprutst rommeltje.
@kroon: je kan een auto mooi of lelijk vinden maar deze doet me gewoon niets. Ik heb er lang naar uitgekeken maar laat me volledig onverschillig. En dat is mss nog het ergste…
Smalle velgen
Ik vind ‘m ook erg geslaagd! Doe maar naast m’n 850 als daily. Alleen, ik blijf huilen over het ontbreken van een mooie roffel onder de kap… Daar zal ik nooit overheen komen.
Volvo is gewoon lekker bezig. Ze weten hun doelgroep perfect te bereiken, en snoepen ongetwijfeld wat Audi Q5 en BMW X3 rijders mee onderweg. Dit is een volwaardig alternatief voor die wagens, en zou wat mij betreft geen straf zijn om in te rijden. Qua prijs is Volvo niet echt meer het Volvo van 20 jaar geleden maar goed, een instap 3-serie is dat ook niet meer vergeleken met 20 jaar geleden. Ik zeg, lekker bezig!
Eerlijk gezegd ben ik niet gelijk dolenthousiast, het is best een druk geheel met veel lijnen, dreuken en kriebels overal. Met name de zijkant en de motorkap hadden van mij wel wat strakker gemogen denk ik.
Maar ik heb niet gelijk een oordeel klaar, ik kijk het even een tijdje aan.
Het is gewoon een XC90 die in het midden een stukje mist
Iets breder, stevig lager, iets langer….alles wat ik niet mooi vond aan het 1e model. Super gaaf! Zelfs achterkant is mooi, past beter dan bij de V90. Een XC40 (eind april, € 45.000) kan net, maar weet nu al dat ik een jaartje door rij met mijn oude volvo. Dan is er een T4 (en D3?) met 190 pk’s en voorwiel aandrijving.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).