• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Volvo XC60 is officieel!

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 11:17 – 46 Reacties

Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!Afbeelding De nieuwe Volvo XC60 is officieel!

De nieuwe Volvo XC60 is officieel!
Ja ja, de kleine broer van de gelauwerde XC90 is gepresenteerd.

De XC60 is verantwoordelijk voor 30 procent van de wereldwijde Volvo-verkopen. De verwachtingen voor de nieuweling zijn dan ook hooggespannen en Volvo blaast meteen hoog van de toren door te stellen dat dit de veiligste auto OOIT is.

Aan alle veiligheidssystemen kunnen we een complete zaterdag-special wijden, maar het belangrijkste dat je moet weten is dat de Volvo zelfstandig een rijstrook opschuift bij een naderende aanrijding als remmen geen uitkomst meer biedt. Ook kan de XC60 zelfstandig terug naar de eigen rijstrook sturen als de bestuurder het even kwijt is. Ook kan de auto onder bepaalde omstandigheden tot snelheden van 130 km/u zelfstandig rijden.

Motorinfo? Hebben we ook, zij het wat summier. De T8 Twin Engine-aandrijflijn uit de XC90 komt namelijk ook naar de XC60! 400 pk’s zorgen voor een 0-100 km/u acceleratie in 5,3 tellen. Dat is snel! Verder komt er een D4 met 190 pk, een D5 met 235 pk, een T5 met 254 pk en een T6 met 320 pk.

Qua connectiviteit doet de verse SUV niet onder voor andere moderne auto’s. Verdere specs en prijzen volgen in een later stadium, we laten jullie nu even alleen met de mega gallery.

Ook interessant!

  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, SUV, Volvo, xc60

Vorig bericht: « Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!
Volgend bericht: Tata komt met knotsgekke sportauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. JvH zegt

    7 maart 2017 om 11:19

    Heel erg gaaf!!

    Login om te reageren
  2. wickedtheg zegt

    7 maart 2017 om 11:20

    Even snel als een 997 in een Volvo SUV…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 maart 2017 om 13:04

      @wickedtheg: Ik ben benieuwd wat hij naar de 200+ doet

      Login om te reageren
  3. roquez zegt

    7 maart 2017 om 11:21

    Van voren toch wel echt een van de mooiste SUV’s van nu, maar ik moet nog erg aan die achterkant wennen….

    Login om te reageren
  4. dieselkameel zegt

    7 maart 2017 om 11:23

    Een beetje variatie in het interieur had geen kwaad gekund toch? De V90/S90 en de XC60/90 hebben compleet het zelfde interieur, beetje origineler had wel gemogen.
    Jammer dat de 5 cilinders verdwijnen, de souplesse van die motoren zijn niet te overtreffen.

    Login om te reageren
    • Volvo940polar zegt

      7 maart 2017 om 12:43

      @dieselkameel: ga ergens anders zeuren over die 5 cilinders zeg. Dat kennen we nu wel. En zet de dashboards maar naast elkaar. Genoeg verschil. Azijnpisser!

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        7 maart 2017 om 13:01

        @volvo940polar: zegt de man in een 940 polar ? Qua motoren ben ik het wel meej d’n Kameel eens. Verkies mijn 850R blok ook ver boven die nieuwe 4 pitters.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          7 maart 2017 om 13:03

          @kennone: “?” Moest gezichtje met scheef uit hangende tong zijn

          Login om te reageren
          • dieselkameel zegt

            7 maart 2017 om 16:30

            @kennone: ze lopen gewoon veel soepeler, de nieuwe blokken mogen dan misschien beter en sneller zijn, maar het rustige wat Volvo had zijn ze wel een beetje kwijt geraakt.

            Login om te reageren
            • kennone zegt

              9 maart 2017 om 11:05

              @dieselkameel: Beter zou ik niet zeggen. Probeer maar eens zonder een revisie de 5ton te halen met die nieuwe blokken. Ik denk dat dat nog niet misschien gaat.

              Login om te reageren
        • Volvo940polar zegt

          7 maart 2017 om 16:40

          @kennone: misschien nog nooit met een nieuwe 4 pitter gereden? Natuurlijk de 5 cilinder is baas maar de 4 cilinders van volvo zijn momenteel zeer rustig en doen eigenlijk niets onder voor een 5 of 6 cilinder. Wellicht zijn ze zelfs beter. Want qua gebruik kunnen wij het behoorlijk merken met onze t5 uit 2016. De oude 3.2 welke we ook hebben gereden was behoorlijk onzuinger. En minder krachtig

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            9 maart 2017 om 11:11

            @volvo940polar: Wij hebben thuis nu de T5 4pitter in de xc60 zitten. En vind ht gewoon geen fijn blok/aandrijving. Ik zelf rijd dan een 850R met 4aut. En die rijd echt 10 keer beter. (Is ook sneller..) Verder zijn wij wel redelijk Volvo thuis en op de zaak. Hebben alle blokken gereden. Van de 1.6 D2 tot de V8 in de xc90. Maar die nieuwe blokken zijn gewoon echt minder fijn. De t6 hebben wij ook in 6 cilinder gehad en nu in 4pitter. De 4 pitter is serieus minder zuinig en het olie verbruik is ook hoger.. Dus na mijn idee is heel dat downsizen totaal nutteloos.

            Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        7 maart 2017 om 16:20

        @volvo940polar: die nieuwe 4 cilinders zijn toch echt wel ruk kwa verbruik hoor, sure op papier doen ze het goed maar in de echte wereld absoluut niet gewoon. Mijn moeder had een T6 XC60 (nog met 6 cilinder) reed gemiddeld 1 op 13 ermee, toen ik vorig jaar nog voor volvo werkte, weekend met de T6 met 4cil gereden (supercharger en turbo) maar kwam toch echt niet boven de 1 op 10, en dat was met echt zo zuinig mogelijk rijden…. kortom dat hele downsizen is alleen leuk op papier en verder absoluut niet, en ze klinken ook nog is slecht!

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          7 maart 2017 om 17:49

          @spykerboy: kun je nagaan wat een 6 cilinder verbruikt bij gelijk afgegeven vermogen, nog meer! Want meer cilinders = meer wrijvingsverliezen = meer verbruik.

          Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        7 maart 2017 om 16:28

        @volvo940polar: drink jij je azijn puur of met melk en suiker? Jezus wat een vage reactie man.

        Login om te reageren
        • Volvo940polar zegt

          7 maart 2017 om 16:36

          @dieselkameel: zeker niet. Maar om even bij het topic te blijven. Voor de 850 tijd waren alle volvo’s ook gwn een 4 cilinder.

          Login om te reageren
  5. vopo zegt

    7 maart 2017 om 11:23

    Het is hier misschien als vloeken in de kerk, maar vind dit toch veel mooier dan de Stelvio.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 13:22

      @vopo: Ga je mond spoelen! Oh nee, je hebt gelijk. Vind ik dan he.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    7 maart 2017 om 11:23

    Ik moest er in eerste instantie heel erg aan wennen, maar ik ben de huidige designtaal van Volvo heel erg gaan waarderen. Het zijn allemaal heel erg mooie auto’s geworden, zeker als je ze vergelijkt met hun voorgangers. De XC90 is daar een goed voorbeeld van. Prachtige SUV terwijl ik geen fan ben van SUV’s. De S- en V90 idem dito en nu ook met deze XC60. Mooi ding met een strak interieur.

    Login om te reageren
  7. cloverleaf zegt

    7 maart 2017 om 11:26

    Heel mooi! Doe maar in blauw

    Login om te reageren
  8. Supreem zegt

    7 maart 2017 om 11:29

    Knappe opvolger, maar ik vrees dat hij wat minder tijdloos zal blijken dan zijn voorganger.
    De opmerking over inwisselbaarheid van interieurs is ook wel terecht, maar mooi en comfortabel is het zeker. Dat heb ik al mogen ondervinden.

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    7 maart 2017 om 11:30

    De veiligste auto ooit? Ik hoop het voor ze, want ze zijn mooi te kakken gezet door de Alfa Romeo Giulia…

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    7 maart 2017 om 11:30

    Redelijk voorspelbaar, maar wel lekker strak. Wat ik wel bizar (en gaaf) vind is dat deze dus veiliger is en meer snufjes heeft dan de (veel) duurdere XC/S/V90. Zou voor mij al genoeg reden zijn om de 60 te kiezen. Als ik in de markt zou zijn voor een Volvo. Voor mij toch de Stelvio als het hoog op de poten moet.

    Login om te reageren
  11. banaan7 zegt

    7 maart 2017 om 11:32

    V90 X XC90 = XC60

    Login om te reageren
  12. Joost zegt

    7 maart 2017 om 11:38

    @autoblogger, wanneer komt de dubbeltest XC60 vs Stelvio?

    Login om te reageren
  13. joostm91 zegt

    7 maart 2017 om 11:41

    Weinig verassends, maar oh wat issie mooi! Erg goed opgedroogd.

    Login om te reageren
  14. vopo zegt

    7 maart 2017 om 11:52

    @IJoost
    Ben ik ook erg benieuwd naar. De Stelvio zal beter sturen en de Volvo zal punten pakken op bouwkwaliteit.

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      7 maart 2017 om 12:19

      @vopo: en de looks?
      Twijfel nog een beetje, maar neig toch naar de Volvo…

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      7 maart 2017 om 19:49

      @vopo: Als je het zelf van tevoren al weet, hoeft die test ook niet meer! Iets met ‘een vooroordeel is de wijsheid der dwazen’…

      Login om te reageren
  15. bmwm3gtr zegt

    7 maart 2017 om 11:56

    Weer een schitterende auto van Volvo! En wie zegt dat het allemaal weer het zelfde is kijk dan naar bmw, audi en mercedes vind ik toch stukje extremer…

    Login om te reageren
  16. dare2think zegt

    7 maart 2017 om 12:04

    Hopelijk is de aandrijflijn van de Twin Engine wat verfijnder dan in de XC90 want daarvan zijn de reviews niet bepaald positief.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    7 maart 2017 om 12:07

    Erg mooie auto! Was ook wel te verwachten gezien de huidige designtaal van Volvo. Alleen heeft deze wat mij betreft wel een probleempje, of beter te weten: 3 probleempjes genaamd Stelvio, Velar en F-pace. Die vind ik allen een stuk fraaier.

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 12:10

    Zo’n T6 Polestar is super dik!

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      7 maart 2017 om 14:07

      @dutchdriftking: is gewoon polestar opsmuk echte polestar moet nog kome. Denk ik soort van sq5 tegenhanger

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2017 om 16:01

        @bmwm3gtr: Klopt, maart het ziet er wel heel dik uit!

        Login om te reageren
  19. kliko zegt

    7 maart 2017 om 13:14

    ik word hier hebberig van. Maar zal em voorlopig nog niet kunnen betalen. Misschien over een jaartje of 5 :)

    Login om te reageren
  20. Gulli zegt

    7 maart 2017 om 13:25

    Wat een schitterend interieur, zeker met dat lichte hout.

    Login om te reageren
  21. allesmetturbo zegt

    7 maart 2017 om 13:54

    XC60 met 400pk, lekker hoor! Ziet er ook strak uit zowel exterieur als interieur

    Login om te reageren
  22. 730ld zegt

    7 maart 2017 om 13:57

    Hahahah T6…..noem het maar T4 met je 4 cilinder

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      7 maart 2017 om 14:08

      @730ld: het is allemaal een 2L 4cyl het is gewoon hoe hoger het nr hoe meer vermogen ;)

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      7 maart 2017 om 19:57

      @730ld: zoek eens de specs van de nieuwe 530i op en ga dan verder met lachen.

      Login om te reageren
  23. draaiiorgel zegt

    7 maart 2017 om 13:59

    Verschrikkelijk lelijke achterzijde. Alles aan de auto is mooi, behalve de achterkant. Daar slaan ze toch echt de plank mis en dat doet me als Volvo liefhebber pijn.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      7 maart 2017 om 14:44

      @draaiiorgel: Dat is het nieuwe passieve beveiligingssysteem tegen bumperklevers.

      Login om te reageren
  24. spykerboy zegt

    7 maart 2017 om 16:16

    Zonde dat ze alleen nog maar van die 4 cilinders maken, die zuipen nog meer dan de oude 6 cilinders namelijk in de top modellen (spreek ik uit ervaring!!)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 maart 2017 om 17:51

      @spykerboy: dat is technisch onmogelijk. Een moderne turbo geblazen 4 cilinder is van nature zuiniger dan een 6 cilinder, minder cilinders is minder verliezen, minder gewicht, die is gewoon zuiniger. Misschien is de motor door de turbo sneller en rijdt je er dus vlotter mee en verbruik je daardoor meer, maar dat ligt aan de gebruiker, niet aan de techniek.

      Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      7 maart 2017 om 20:05

      @spykerboy: mijn ervaring is minder verbruik maar meer vermogen. Het geluid van mijn viercilinder valt wel tegen. Dat is dan ook het enige nadeel.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North