• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sweet, Aston Martin DBX wordt bulderende benzine-beul

Auteur: jaapiyo, gepost 11 augustus 2017 om 08:33 – 16 Reacties

DBX


De milieulobby zal wel balen als een stekker.

Over de DBX werd aanvankelijk namelijk gespeculeerd dat hij er alleen als elektrogebakje zou komen. Met deze move wilde Aston Martin naar verluidt vooral vrouwen aanspreken. De fairer sex zou namelijk wel in stijl en luxe rond willen kachelen, maar dan wel met een schoon geweten in een schone auto.

Maar dat idee is nu, in ieder geval deels, van tafel. Volgens Autobild komt de DBX namelijk ook gewoon als ouderwetse oliestoker op de markt. Een auto voor echte mannen dus, die geplette dino’s omzet in honderden pk’s. Sterker nog, de varianten met conventionele aandrijving komen eerst op de markt en daarna is het pas de beurt aan een hybride en tenslotte een EV.

We zagen de DBX in 2015 al in Genève, maar de introductie van de auto staat nu op de planning voor 2019. Op dat moment wordt ‘ie waarschijnlijk zowel beschikbaar met de AMG-V8 als de geblazen 5.2-liter grote V12 die we kennen uit de DB11. Waarom Aston nu kiest voor deze aanpak weten we trouwens niet. Het blijft natuurlijk een vrij klein merk, dus misschien hebben ze simpelweg nog wat meer tijd nodig om de elektro-techniek productieklaar te maken. Zo lang het maar niet de tweede Spyker D8/12 SSUV wordt, zijn wij tevreden.

Ook interessant!

  • Aston Martin DBX707
    Aston Martin DBX707 is belachelijk snel
  • DBX S
    DBX S wordt sterkste power SUV
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbx, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « Max Verstappen tot nu toe de 6de beste coureur van 2017
Volgend bericht: Waarom de nieuwe BMW M2 pijlsnel voor je deur staat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    11 augustus 2017 om 08:36

    Ik zou het helemaal niet erg vinden als dit een tweede Spyker D8/D12 SSUV zou worden. Ik vind het maar niks, roemruchte sportwagenfabrikanten die aan de SUV gaan terwijl het niet zoals bij Porsche destijds een noodgreep is.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 augustus 2017 om 08:45

      @edge: Nah, AM kan de extra inkomsten ook goed gebruiken hoor. Die waren vorig jaar voor t eerst winstgevend geloof ik.

      Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    11 augustus 2017 om 09:06

    Ach, waarom niet?

    Login om te reageren
    • nout zegt

      12 augustus 2017 om 00:53

      @autodrome: precies.

      Login om te reageren
  3. djim zegt

    11 augustus 2017 om 09:16

    Kijk jaapiyo, die troll-ondertitel, dat hoeft dus niet. Ik rij zelf met een T boven op mijn frunk maar kan desondanks dit soort wagens wel appreciëren. Dat had je niet voor mogelijk genomen he?? Ik blijf ze leuk vinden, goed wetende dat ze bedoeld zijn voor woestijnbewoners die er minder belang bij hebben dat schadelijke uitstoot beperkt wordt en beseffend dat het verdorie tijd wordt dat we dit soort van vervuilende “technologie” compleet bannen. Dat gaat niet over milieulobby maar over gezond verstand. Je kan dat spijtig vinden but that’s life man. Get over it. Oh ja, ik vind stoomtreinen ook de Mac. Die maken ze ook niet meer. Jammer he?

    Login om te reageren
    • djim zegt

      11 augustus 2017 om 09:17

      @djim: de max, stomme autocorrect

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        11 augustus 2017 om 09:33

        @djim: to correct your autocorrect: read before posting..

        Verder met je eens !

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 augustus 2017 om 10:57

      @djim: eens. Je mag gerust lachen met de milieulobby (please do), but please pretty please, make it stick. Op die manier zet je jezelf te kakken.

      Login om te reageren
    • ff40 zegt

      11 augustus 2017 om 11:13

      @djim: praat de media niet zo na en trap niet overal in!

      Co2 uitstoot van auto doet NIETS met opwarming van de aarde
      Daarintegen bosbranden wel!

      De wereld gaat kapot aan het napraten van elkaar!

      Login om te reageren
      • djim zegt

        11 augustus 2017 om 11:51

        @ff40: Juist. Straks ga je mij ook vertellen dat de aarde plat is, dat er nooit een maanlanding geweest is en dat je AIDS geneest door eens goed te douchen. De klimaatverandering is écht (meetbaar) en ze is enkel uit te leggen door menselijke activiteit. Los daarvan is het toch ook gewoon niet verkeerd om wat zuiniger om te springen met de beperkte grondstoffen die we hebben?

        Artikeltje vol met wat jij als leugens beschouwt: https://en.wikipedia.org/wiki/Attribution_of_recent_climate_change

        Login om te reageren
      • djim zegt

        11 augustus 2017 om 12:12

        @ff40: en bovendien is uitstoot ook meer dan enkel CO2. Je hebt ook de NOx die de longetjes van onze kindertjes om zeep helpt, fijn stof, roet, koolstofmonoxide, ozon… De verbrandingsmotor is één van de belangrijkste oorzaken van overlast in de vorm van smog, geur- en lawaaihinder.

        Ik vind dat we best met z’n allen vooruit kijken. De automobielsector is zichzelf aan het heruitvinden. Het zijn staaltjes van toptechnologie die we de komende jaren te zien gaan krijgen. Het heeft geen zin om ons krampachtig aan de verbrandingsmotor vast te klampen. Wat we in de plaats gaan krijgen is op alle vlakken beter. En de rest is nostalgie.

        Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    11 augustus 2017 om 10:22

    Kunnen ze geen elektro bij Mercedes vandaan halen? Die levert toch de gang bij AM tegenwoordig?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 augustus 2017 om 16:27

      @gulli: welke EV’s biedt Mercedes dan aan? De B Klasse op stroom is er nu ook niet meer…

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        11 augustus 2017 om 16:30

        @jaapiyo: ze hadden iig de kennis in huis om een bemmende elektrieke SLS met 740pk te maken. Zou ook niet weten wat ze nu bouwen dat helpt. Al denk ik dat de normale accu van een S-klasse al een aardig eind komt ?

        Login om te reageren
  5. 2wheeler zegt

    11 augustus 2017 om 11:57

    Voor een SUV vind ik ‘m fraai. Meerdere aandrijflijnen lijkt me alleen maar positief, als ze de ontwikkelingskosten maar onder controle kunnen houden. De hybride had ik overgeslagen, maar soit.

    Login om te reageren
  6. jorden zegt

    11 augustus 2017 om 11:59

    Dat relatief piepkleine groepje “the happy few” die dit kunnen aanschaffen, gaan echt de poolkappen niet doen smelten. Laten fabrikanten zich richten op het uitroeien van hun 4-cilinders. Dat is de grootste groep en de motor kan je missen als kiespijn, als je ze voor batterijen vervangt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North