Waarom de nieuwe BMW M2 pijlsnel voor je deur staat

Auteur: , 45 Reacties

VROAAAAAAR!

De BMW 2-serie werd onlangs een kleine facelift gespendeerd en die is inmiddels ook doorgevoerd op de M2. De meest in het oog springende verandering aan de gelifte M2 zijn de nieuwe ogen van de auto, met een hexagonaal LED-design. Daarnaast zijn ook de achterlichten licht vernieuwd alsmede enkele sierlijsten en -jawel- de stiksels in het interieur. De aandrijflijn bleef ongemoeid, dus onder de kap huist nog steeds de 3.0-liter grote zes-in-lijn met 370 pk, gekoppeld aan de SMG M DCT-bak met dubbele koppeling.

Lekker belangrijk dus, maar er is toch opvallend nieuws! Dat heeft niet zozeer met de auto zelf te maken, maar het feit dat de M2 de best verkochte 2-serie coupé in Nederland is. Je zou verwachten dat deze eer naar de 218i met driepitter zou gaan in Nederland, maar alle CO2-taxen ten spijt is het dus juist het topmodel dat het vaakst over de toonbank gaat. Dat zal ook wel iets zeggen over de verkoopcijfers van de mindere goden, maar dat terzijde.

Nadeel van dit succes was voorheen echter dat je ontiegelijk lang moest wachten op je M2 als je er een bestelde bij de dealer. In de tussentijd kon je letterlijk een kind verwekken en krijgen. Dat is niet tof, zeker niet nu de M2 CS eraan zit te komen. Dan zul je namelijk net zien dat op de dag dat je je M2 ontvangt we hier op autoblog schrijven over de presentatie van die CS-variant.

Gelukkig heeft BMW Nederland nu meer productieplaatsen voor ons land bedongen, waardoor de wachttijd verminderd is van negen naar ‘drie tot zes’ maanden. Snel scheuren in die ‘M’ dus.



45 reacties

Zijn er dan ook meer kleuren beschikbaar? Want nu zijn het er echt bizar weinig voor zo’n soort auto!
@jobberns: Nee. Sterker nog, het individual programma is niet eens beschikbaar voor de M2, zelfs al zou je een extra aantal duizend euro willen stukslaan op (zoals ik ‘m zou nemen) een Dakar Yellow exemplaar.
@Jochempie: serieus niet? Beetje vreemd, is toch pure winst voor BMW lijkt me. Voornamelijk liefhebbers zullen zo’n M2 kopen en die hebben er vaak wel wat voor over om een speciaal kleurtje op de auto te krijgen…
@jobberns: Ja, zeker, ik zou helemaal wild worden van de mogelijkheid om een M2 af-fabriek in Dakargelb te bestellen! Maar helaas valt dat niet binnen het logistieke plaatje…
M2. Net als de i8 en de Audi TT geeft mij deze het idee de ideale gaycar te zijn. Als ik een 2-serie zie rijden pis ik altijd mn broek vol van t lachen
@prop: Zegt wellicht meer over jou…
@prop: waar het hoofd van vol is..
@prop: dit soort reacties roepen bij mij altijd de vraag op wat je dan zelf rijdt.

Gelukkig zie je ze niet zo vaak. Anders zou het een bende zijn in je auto.
@prop: Ga maar eens een stukje rijden in een M2. Wedden dat je daarna per direct gay wil worden haha
@prop: ik wordt er ook vrolijk van. De 2 serie coupe is eén van de leukste auto’s op de markt, daar krijg je spontaan een glimlach van. Voor mensen met incontinentie problemen heeft BMW de 2 serie active tourer.
@prop: Wat heeft het fenomeen gaycar te maken met het feit dat je in je broek pist van het lachen, dan?
@Jochempie: geen idee. Jij legt een verband tussen pissen en homo zijn?
@prop: Je plaatst een uit twee zinnen bestaand statement en nu probeer je jezelf onder je apengedrag uit te lullen?
@prop: misschien tijd voor een luier? Ben je al uit de kast?
Je hebt 3 kleuren en 2 opties. En dan nog zo’n levertijd. Ik vind 3-6mnd vrij fors. 9mnd is gewoon belachelijk voor een simpel productiemodel.
@E34M5Touring: vertel dat eens aan mijn collega. Die heeft in December zijn Ateca besteld, krijgt gisteren telefoon dat zijn auto na vier keer een maand uitstel waarschijnlijk in September op de band wordt gezet 😱
@gulli: wow, dan moest ik hem al niet meer hebben… levertijd is voor mij steeds een voorwaarde tot aankoop, niet langer dan 3 maanden.
@zwannes: dan mocht de dealer hem houden. Ik ga niet 9 maanden wachten op een auto.
@gulli: 9mnd op een Seat… Denk dat de leasemaatschappij superblij is met die dealer….
@gulli: Als je nu een Kodiaq besteld komt hij over 12 maanden pas.. Ateca inderdaad ongeveer 9 maanden. Allemaal omdat deze auto’s op eenzelfde platform staan als de Tiguan. Prioriteiten ligt bij VW uiteraard :p..
@cliosport2000: levertijd tiguan is net zo dramatisch hoor…blijkbaar populaire auto’s die nieuwe suv’s van VAG
Wordt deze echt nog zo goed verkocht? Heb eergisteren de nieuwe RS3 vergeleken met deze BMW bij Ekris en Audi Harderwijk. Als je eenmaal in de Audi hebt gezeten wil je niet meer terug.
@ihrte: Klopt, maar als je eenmaal in de BMW hebt gereden wil je niet meer terugterug.
@roland78: totdat je de levertijd hoort dus
@roland78: maar als je dan Merc rijdt wil je niet meer terug terug terug
@dampu020: tot je in een toyota rijdt, dan wil je best wel graag terug terug terug terug
@roland78: heb de M2 ook gereden maar was niet onder de indruk. Veel te zwaar voor een rijdersauto en niet zo’n tof uiterlijk als de 1M.
@ihrte: dat heb ik andersom, de Audi vind ik van binnen helemaal niks. Van buiten ook niet trouwens.
BMW is gewoon de betere auto, zeker als het op wegligging aankomt.
@rufctr01: Want jij hebt al met de nieuwe Audi, laat staan de M2 gereden? haha
@ihrte: toevallig wel met de nieuwe Audi, ik rij zelf een BMW 530D Xdrive.
En jij hebt wel met het nieuwe spul gereden…hahaha
Je hebt zeker net een fiets.
@rufctr01: EENSCH!
“Waarom de nieuwe BMW M2 pijlsnel voor je deur staat” omdat ze uit de lucht komen vallen (crosstopic)?
@JanC: das idd de nieuwe bezorg tactiek van bmw in de US blijkbaar :)
Het is ook gewoon een hele toffe auto, die M2. Een vriend van me rijdt een exemplaar met DCT en de halve M performance catalogus aan boord, incl uitlaatsysteem. Oprecht een hele gave auto die net zoveel rijplezier biedt als auto’s die 3x zo duur zijn.
Zeuren over de levertijd pfff…, heel erg hoor dat je nog 6 tot 9 maanden in je eigen M3 moet door blijven rijden.
@thomasthomas: Dan moet je wel hele goede afspraken maken over de inruilprijs. Want 9mnd ouder en een x aantal km’s extra en je gaat natuurlijk discussies krijgen. En als de dealer een voorloper moet inzetten, zit je daar weer mee. Lijkt me voor beide geen fijne onderhandeling. Ik zou in ieder geval goed balen. Zeker als je al redelijk geboden hebt op die M3. Als zo’n vent 5k per maand rijdt met dat ding zit je in het beste geval al 15k bovenop de km stand waar je hem toen op hebt ingeruild. In het ergste geval zit je op bijna 50k extra. Dan wordt het prijsplaatje ineens heel anders. Je kan zo’n klant moeilijk verbieden te rijden met z’n auto. En zet maar eens een loaner in voor 3-9 maanden, kost je ook klauwen met geld.
@e34m5touring: Dat lijkt mij een probleem van de dealer. Het is toch zeker niet mijn schuld dat de levertijd 9 maanden is? Moet ik dan met de bus en de trein omdat de dealer heeft geboden op mijn auto met kilometer stand x?
@kilum: Als je nou eerst even leest, ik zeg toch duidelijk dat dat niet kan. Een leverprobleem komt niet door de dealer he, dat is een BMW dingetje. Daarom zeg ik dat je daar in zo’n geval goede afspraken over moet maken. Als BMW de dealer zegt dat dat ding er met 3 maand staat en het worden er 9, kan je dat die dealer dat ook niet kwalijk nemen, die zullen dus met BMW en de klant rond de tafel moeten om dat op te lossen. Je kan redelijkerwijs ook niet verwachten dat je met 45k meer km’s dezelfde prijs krijgt. Als jij een dealerdemo koopt met x km’s en na 2 weken haal je hem op met xx km’s ga je daar ook niet mee akkoord.
@e34m5touring: Nee. De BMW dealer vertegenwoordigt het merk BMW. Je koopt ook geen BMW van BMW maar van de BMW dealer. Dus als de levertijd te lang is het wel een probleem van de dealer. Aan hen om een oplossing te vinden. Dat de dealer er ook maar weinig aan kan doen, omdat ze maar een dom doorgeefluik zijn, is niet het probleem van de klant.
@mashell: Nee je koopt een BMW van BMW via een dealer. Aangezien de dealer die auto niet bouwt en dus ook geen invloed heeft op dat proces is het gewoon een BMW probleem. De dealer zal altijd bemiddelen tussen beide maar kan aan het late leveren niks doen, daar is hij afhankelijk van de fabrikant.
@thomasthomas: dan doen ze het volgende: u rijdt 12000 per jaar, dus in 9 mnd 9000km. Er zit alleen een krasje op de velg verder geen schade. Oke als u de auto over 9 maanden, 9000km en geen schade bij mij inruilt zou ik er €x voor kunnen geven.
Zo op het eerste gezicht snap ik wel dat de M2 de best verkochte 2 serie is. Een benzine 2 serie met dezelfde motor is zo tussen de 7 tot 9 duizend euro duurder dan eenzelfde 1 serie. Bij de diesels is het verschil iets kleiner maar scheelt het nog steeds snel 4-5 duizend. Gevoelsmatig is dat een boel geld voor een mooier coupe design.
Ik weet even niet of er dan verschil zit in standaarduitrusting, maar als ik in de markt was voor een 2 serie zou ik van deze verschillen toch serieus overwegen om toch maar een 1 serie te bestellen of als ik graag een coupé wil toch maar door te sparen voor een 4 serie (420i is maar 3000 euro duurder dan een 220i, terwijl de 220i en de 120i zo’n 9000 euro met elkaar verschillen).

Voor de M2 gaat dat echter niet op, want de M1 is er niet en het verschil tussen de M2 en de M4 is 25K, dat spaar je wellicht niet “zomaar” even bij.
Wij hebben er eentje nieuw op voorraad in de showroom staan, dus snel leverbaar…

En het geluid van de M2 in combinatie met de snelheid is zoooooo verslavend
Als ik het geld had liet ik hem staan en ging ik voor de 1M

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).