• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tadaa, de Peugeot 408 is behoorlijk uitgesproken

Auteur: RubenPriest, gepost 22 juni 2022 om 07:45 – 29 Reacties

Tadaa, de Peugeot 408 is behoorlijk uitgesproken

Lekker opvallen in je Franse voiture. Met de Peugeot 408 is dat geen moeilijke opgave. Mits je voor een kek kleurtje kiest.

Is het een crossover? Is het een SUV? Of een stationwagen? Fout, fout en fout. Peugeot heeft de blender aangezet met de komst van de nieuwe 408. Allerlei carrosserievormen zijn door elkaar gemixt om vervolgens met dit resultaat te komen. Ze noemen het zelf een fastback. Très bien.

Tadaa, de Peugeot 408 is behoorlijk uitgesproken

De 408 is 32 centimeter langer in vergelijking met 308. Daarmee gaat het model opereren in het C-segment. Ook voor de Fransen is het even wennen. Peugeot zegt nooit eerder een dergelijk model op de markt te hebben gebracht. De vraag is natuurlijk of dit gaat aanslaan onder het Peugeot-volk. Het is een soort 308 die een bord spinazie heeft opgegeten.

Tadaa, de Peugeot 408 is behoorlijk uitgesproken

Praktisch

Het is echt wel een flink apparaat. Peugeot zet de 408 bijvoorbeeld op 20-inch wielen. De auto zelf is 4,69 meter lang, 1.48 meter hoog en een wielbasis van 2,79 meter. Op de tweede zitrij moet het met 188 mm aan beenruimte goed toeven zijn. Ook in de kofferbak kun je naar hartelust spullen kwijt. De volume bedraagt 536 liter of 1.611 liter met de stoelen plat.

Hulpsystemen

De fastback is uitgerust met een reeks assistentiesystemen om het rijden makkelijker te maken. 6 camera’s en 9 radars zijn op de 408 te vinden. Daardoor heb je onder meer Adaptive Cruise Control, Night Vision, een dodehoekassistent tot 75 meter en waarschuwt de auto voor eventueel verkeer met het achteruit rijden.

Peugeot 408

Motoren

Qua motoren is er keuze uit drie smaakjes. Een 130 pk benzinemotor, een 180 pk hybride benzine en een 225 pk hybride benzinemotor. Dieselen is er niet bij. De drie motoren zijn standaard gekoppeld aan een EAT8 automaat. Later volgt er ook nog een volledig elektrische variant van de 408.

De marktlancering van de Peugeot 408 is in het begin van 2023. Peugeot ambieert het model wereldwijd te verkopen, met de productie vanuit Frankrijk. Voor de Chinese markt rolt het model van de eigen fabriek in Chengdu van de band.

Ook interessant!

  • Officieel: de Peugeot 408 is een wapenfeit
    Officieel: de Peugeot 408 is een feit
  • vernieuwde Peugeot 408
    Vernieuwde Peugeot 408 is enigszins verwarrend
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

408, Peugeot

Vorig bericht: « BMW M3 Touring Competition xDrive is eindelijk officieel!
Volgend bericht: Red Bull-coureur sloopt carrière door dom taalgebruik »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    22 juni 2022 om 08:01

    Een voorzichtige start ik neerwaartse trend van de SUV-hype?

    Ik hoop het. Laat “all-road” de nieuwe standaard maar worden, dat lust ik wel.

    Login om te reageren
    • grandvitara zegt

      22 juni 2022 om 12:41

      Mijn favoriete segment, by far………

      Ik z’n leasen wanneer hij er als 100% elektrisch komt…

      eerst nog 2,5 jaar de id3 rijden

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        22 juni 2022 om 21:36

        Jeetje, dat je er voor uit durft te komen.

        Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      22 juni 2022 om 22:53

      Kek kleurtje? Je praat wel tegen de wereld kampioenen suffe kleuren (binnen&buiten) bestellen. Jawel dit Nederlandse volk heeft de spreuken met een witte blijf je zitten, en met een rooie blijf je klooien bedacht.

      Login om te reageren
  2. sizedoesmatter zegt

    22 juni 2022 om 08:09

    Blijft jammer, dat rebadgen. Waarom staat in het artikel niet dat deze ook te koop is als Citroën?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      22 juni 2022 om 09:49

      Omdat je dan zou liegen. (e)-C4 is een iets vergrote B-segmenter (208 en Corsa) terwijl dit een iets vergrote 308 is. Daarom is de C4 er al als volledig EV en komt die nog voor de 408 (en 308). Het is absoluut niet dezelfde auto.

      Verder zou een rebadge zijn als ze de Citroën hadden gepakt en een Peugeot logo erop hadden gelijmd. Met een volledig eigen gezicht op hetzelfde platform is er geen sprake van een rebadge.

      Login om te reageren
    • dubcars zegt

      22 juni 2022 om 10:13

      En als je kijkt naar de nieuwe C5 X, dan klopt het ook niet. Met 20 centimeter verschil, is die ook echt een stukje groter.

      Login om te reageren
  3. turbolife zegt

    22 juni 2022 om 08:11

    Tja z’n ‘soort’ een van de betere..

    Login om te reageren
  4. karhengst zegt

    22 juni 2022 om 08:20

    De definitie van een Crossover is toch juist dat het niet per sé een station, suv of klassieke hatchback is maar een blend hiervan. Ook wel het vullisbakkenras onder de auto’s.

    Echter wel een relatief fraai vullisbakkie, zeker in deze kleur!

    Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    22 juni 2022 om 08:29

    Niks fastback, gewoon een PriuSUV.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    22 juni 2022 om 08:55

    Kan iemand mij uitleggen waarom ik deze zou kiezen IPV een 508?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      22 juni 2022 om 13:24

      Prijs, grootte, ruimte. Als je een 308 wil kopen dan twijfel je ook niet of je een 208 of 108 pakt. Dan is het eerder of de golf of focus pakt.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juni 2022 om 14:14

      Matzwarte spatbordranden! Dat waar elke auto beter van wordt.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 juni 2022 om 16:44

        @benja01: Prijs en afmetingen zullen behoorlijk overeen komen. Vooral de binnenruimte is minder bij deze. Een voordeel kan ik hier niet aan ontdekken.

        Login om te reageren
  7. Elise zegt

    22 juni 2022 om 09:00

    Lijkt qua idee nog het meest op de Polestar 2

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    22 juni 2022 om 09:31

    Nu nog 408pk en dan is ie af

    Login om te reageren
  9. erics zegt

    22 juni 2022 om 09:56

    Ik vind hem wel fraai !

    Doet mij denken aan een Rover 3500 uit de begin jaren 80… jaja, al een tijdje geleden, maar Google maar eens naar plaatjes. Een voor die tijd zeer bijzondere en luxe auto. (en matig in kwaliteit…)

    Login om te reageren
  10. martingtv zegt

    22 juni 2022 om 10:24

    Een opvolgeer voor de peugeot 309

    Login om te reageren
  11. redbeams zegt

    22 juni 2022 om 13:28

    En de amerikanen krikgen de nieuwe toyota crown die hierop lijkt maar langer is.

    https://www.carexpert.com.au/car-news/2023-toyota-crown-crossover-leaked-in-patent-images

    Login om te reageren
    • slowland zegt

      22 juni 2022 om 15:54

      Ja, en dat is best jammer…. Ik denk dat Peugeot, qua design, het weer heel goed kan gaan doen in US en Canada.
      Het probleem met Peugeot is; ze hebben geen compleet gamma voor hier.
      Deze 408 is hier een ‘kleine sedan’ en al het andere dat ze gaan leveren moet dan groter zijn.

      Kijk bijvoorbeeld naar VW.
      Ze leveren de Golf, omdat dat een icoon is. Maar eigenlijk begint hun gamma in Amerika met de Jetta (Passat in Europa). Verder leveren ze de Tiguan, Taos en de Atlas.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        22 juni 2022 om 21:03

        Klopt inderdaad wat je zegt over het formaat.Al moet ik zeggen dat de wielbasis wel lekker ruim is maar de lengte weer wat krap is.

        Login om te reageren
  12. dawwg zegt

    22 juni 2022 om 13:33

    Ziet er van buiten wel oke uit; maar is dit een erg slechte fotosoep of ziet het interieur eruit als goedkoop glimmend plastic ?
    Ben ook benieuwd of blauwe nagellak op mannen-handen de PR in Frankrijk goed zal doen; volgens mij zijn ze daar gemiddeld genomen een stuk conservatiever …

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      22 juni 2022 om 15:37

      Wie zegt dat die persoon een man is? ;-)

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      22 juni 2022 om 17:37

      Het interieur = 308

      Login om te reageren
  13. Mee zegt

    22 juni 2022 om 15:33

    188 mm beenruimte achterin. Ligt het aan mij of klinkt dat heel erg weinig?

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    22 juni 2022 om 15:57

    Dit is toch wel een hele fraaie bak geworden. Nog niet zo fraai als een liftback of eh… “vierdeurs coupe”, maar wel een stuk fraaier dan de 308 (die toch erg opgeblazen oogt) en een stuk mooier dan die hele hoge SUVs

    Login om te reageren
  15. HZW zegt

    22 juni 2022 om 17:33

    Vind het meer een 4008.

    Login om te reageren
  16. detroitv8 zegt

    22 juni 2022 om 21:36

    Gaaf ontwerp. Tegenvaller dat ‘ie bij aanvang niet direct als EV leverbaar is.

    Login om te reageren
  17. donjunior zegt

    23 juni 2022 om 08:29

    ..zo een dag later.. vanochtend nog eens rustig gekeken naar deze auto. Maar ik wordt er echt enthousiast van.
    Mits straks full-electric natuurlijk. Want om nu vanuit een EV weer terug te gaan naar benzine dat doe ik liever niet.
    De petrolhead welke ik ooit eerst was.. na enkele keren met een EV te hebben gereden en nu zelf eentje al een tijdje in de lease te rijden, kan ik oprecht zeggen dat ik benzine leuk vind (mits V6 of hoger en dan eigenlijk alleen voor het geluid) voor de rest gewoon electrisch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North