Tankstation in Wesepe negeert bellende klanten volledig

Auteur: , 47 Reacties

Terecht, of een reden om ergens anders je liters peut te scoren?

Spook-tankstation

Het valt niet mee om een tankstation te runnen dezer dagen. Door de verschillende belastingmaatregelen tankt half Nederland als het even kan over de grens. Daarnaast worden auto’s op papier steeds zuiniger, dus zijn er op papier ook minder liters brandstof nodig.

Uitbaters van tankstations proberen er alles aan te doen om relevant te blijven, onder het mom ‘het tankstation 2.0‘. Naast brandstof bijvullen en gummyberen kopen, kan je bij sommige pompen tegenwoordig ook terecht om je hond te laten wassen. Als er naar dit soort maatregelen gegrepen wordt om het hoofd boven olie water te houden, zou je zeggen dat elke klant met open armen wordt ontvangen, zelfs als ze wat horkerig gedrag vertonen.

Maar niets is minder waar. Een dapper tankstation in Wesepe zegt asociale klanten de wacht aan. Op een bord in de winkel van Hartholt Olie is te lezen:

In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek.

Op handige wijze is dit statement opgesteld vanuit het oogpunt van de klant, maar in realiteit ligt er irritatie van de medewerkers aan ten grondslag over de manier waarop klanten met hen omgaan. Kennelijk is het tegenwoordig schering en inslag dat klanten wild telefonerend de winkel binnenkomen om hun liters af te rekenen en de medewerk(st)ers aan de balie geen blik waardig gunnen terwijl ze afrekenen. BN de Stem sprak met medewerkster Jorien over de kwestie:

De klant is koning, dat weet ik ook wel. Zo wil ik ze ook benaderen. Maar alsjeblieft, mogen ze ons ook met respect behandelen? Dan kijk ik de klant toch ook gewoon niet meer aan? En ik noem het bedrag wat ze moeten betalen ook niet. Ze zitten toch helemaal in hun eigen wereldje. Ik ga echt niet tegen een muur aanpraten. Ik baal echt van dat gedrag.

Inmiddels heeft het tankstation Hartolie Windesheim het voorbeeld van Hartholt Olie in Wesepe gevolgd. Medewerker Harm van Milgen doet zijn relaas:

Want ook hier gebeurt het steeds vaker. Kwam er een klant bellend binnen, greep ik expres zelf ook mijn telefoon. Werd hij boos. Nu kan ik op de tekst wijzen en het heeft effect. De klant snapt het meteen.

Benader jij de inmiddels zeldzame bediende bij de pomp ook als een pinautomaat, of vind je dat niet kunnen en is het goed dat men er wat aan doet? Laat het weten, in de comments.



47 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Volkomen terecht, de klant is koning, maar moet zich dan ook wel een beetje gedragen als een koning. Wanneer iemand bellend binnenkomt zou ik er iig geen stap extra voor zetten. Hoor dit soort klachten vaker, ook bij kleine winkeltjes bij stations.

De smartphone, volgensmjj was het een stuk leuker zonder.
@dieselkameel:

Alles is naar de klote sinds Trump de telefoon heeft uitgevonden ..
@dieselkameel: In nederland is de klant geen koning. Vooral particulieren vind men maar irritant. In alle landen om ons heen is dat echt nog heel anders. Ik walg tegenwoordig van vooral technische bedrijven. Te beroerd om mij een product te verkopen, want ik heb toch altijd maar wat kleins nodig. Zelfs als dat kleins duizend euro kost, want die zzper achter mij koopt dat elke week…
Tsja als ik met bisnus bezig ben aan de telly dan bel ik gewoon door want deze man moet ook tjappen en doekoe groeit niet aan de boom. Anders moeten ze maar een pinautomaat bij de pomp maken dan haal ik wel peuken als ik klaar ben met bellen.
@e36thuglife:

Effe normaal man ..
Kutte met je foon doe je maar onderweg ..
@e36thuglife: 2 barki en een kech in je waggie?
Ik vind het vooral absurd dat volwassen mensen hierop gewezen moeten worden. Fatsoen is ver te zoeken hedendaags…
Iedereen negeert bellende kneuzen ..

Lijkt me nou niet echt kranten bericht waardig ..
Haar kont wordt maar niet ouder in al die jaren.
@yipikaye: Misschien zit je al die jaren wel naar de kont van een kerel te kijken :P
Respect naar het tankstation toe is de moeite doen om naar binnen te lopen en te betalen. Respect van het tankstation naar de klant toe is geen woekerprijzen voor zaken als een flesje cola vragen, 20% tov de supermarkt is wel genoeg, 200% extra is veel te veel. En natuurlijk stel je als klant respecterend tankstation de klant geen vragen als “wilt u er een pakje sportlife bij?”.
@mashell: Het lijkt erop dat je denkt dat je voor het flesje drinken betaald, maar niets is minder waar. Het uitbaten van een tankstation brengt nu wat meer kosten met zich mee. Daarbij staan de drankjes altijd keurig in de koeling (vaak nog een beter assortiment dan supermarkten). Daarnaast is het ook gemak. Op het station, bij de bioscoop, in de snackbar en op de kermis ben je ook 2,5 euro kwijt voor een 0,5 flesje. Sterker nog, als je een ‘warm’ flesje cola pakt bij de Albert Heijn ben je 0,80 euro kwijt. Gekoeld is deze ineens 1,50. Dan vind ik 2,50 bij een tankstation eigenlijk best meevallen.

Dus als je met een ander persoon in contact bent (bijvoorbeeld bij het afrekenen), dan hang je even op en zet je hem op hold. Voor de pomphouder geldt wel dat agressieve upselling inderdaad van de baan mag. Nee, ik hoef niet 2 pakjes sportlife. Ik meur uit mijn giechel en daar voel ik mij prettig bij!
@mashell: als het je niet waard is om de prijs te betalen die zij vragen voor hun producten koop je ze toch niet? Er is niemand die je verplicht je boodschappen te doen bij een tankstation. Je maakt wel gebruik van hun diensten door daar te tanken. Dan mag je, net zoals je dat eigenlijk overal hoort te doen, de persoon die je daarbij bedient met respect behandelen. Als jij er echter zelf voor kiest om respectloos door te blijven bellen moet je ook niet raar opkijken als je een zelfde soort gedrag terug krijgt.
Volgens mij mag je sowieso niet bellen tijdens het tanken
@rufctr01:

Rutte gaat dit dan ook “keihard aanpakken” ..
@lincoln: ik denk het ook!
@rufctr01: exact en net zo als het gebruik van een kankerstaaf verboden is…
Weet je waar ik een hekel aan heb opdringerig gedrag van de kassa medewerkers wilt u nog een chocolade reep? Voor 2 euro? Nee wil ik niet anders zeg ik dat wel!!! Telefoon aan je oor is ook nie netjes leg hem ff op de balie tijdens het afrekenen daarna kun je verder met bellen!
@fordje:

Ik weet niet waar jij komt ..
Maar ik word ALTIJD (van mijn geld af) geholpen door keurig beleefde lui achter de balie ..

En schamen zich stuk voor stuk voor hun obligate kauwgom verkoop praatje ..
@fordje: die aanbiedingen zijn voor mij de reden dat ik naar een onbemande pomp rij.
Maar het gebeurt overal! Laatst op het station… bak koffie halen want vroeg. Wil je er ook nog wat te eten bij?

Nee hoor, je koffie kost me al bijna een nier…
@awesome:

Denk dat je in beide gevallen de staatspacht onderschat ..
En personeels en veiligheidskosten waarschijnlijk ook ..

Dat verdienen ze niet voor de halve dag voorbij is iig ..
Vind dat zo’n asociaal gedrag!

Je ziet het ook wel eens in de supermarkt bij het afrekenen. Ik vind dat ontzettend onbeschoft naar de persoon achter de kassa. Respectloos.
Altijd onbemande pomp dus nergens last van.
Deed ik overlaatst ook, al bellen binnenlopen. Toen ik ging betalen zei ik, minuutje, ga even betalen hier, keek de mens aan en zei zelfs nog goedenavond… Wist niet dat dat zo bijzonder was…
Flauwekul. Als ik wil bellen, dan bel ik en heb ik met niks met kassamedewerker te maken. Ze mogen blij zijn dat ik m’n auto daar volgooi en m’n pakkie kauwgom daar koop.
@mrcabdrivert: Je doet niet echt moeite om het stereotype te verbreken he?
@2wheeler: maak jij ervan. Als ik belangrijke zaken te bespreken heb, dan heeft die kassamedewerker gewoon pech. Heeft niks met welk stereotype dan ook te maken. Ik ben daar om te tanken, niet om de kassamedewerker blij te maken.
@mrcabdrivert: hier hebben we dus zo’n aso. Denken dat jouw belletje zo belangrijk is dat het niet ff 2 freakin minuutjes kan wachten.
@sanderm3: inderdaad, aangenaam.
@mrcabdrivert: Dan zou ik als ik jou was niet in Wesepe gaan tanken.
@20vtsport: ik ben niet van plan om ooit bij dat godvergeten gehucht in de buurt te komen, dat scheelt.
Bellen tijdens het afrekenen is niet netjes, maar deze maatregel gaat toch echt te ver..
Respect? Alsjeblieft zeg. Je staat achter de kassa. Veel makkelijker dan dat kan een baan niet zijn. Als ik iedere keer dat ik door een kassameneer of mevrouw werd genegeerd omdat ze aan de telefoon waren of omdat ze iets met een collega aan het bespreken zijn om respect zou gaan zeuren zou ik nergens meer aan toe komen. Wat een onzin.
@pomoek:

LOL .. ze zien je werkelijk nergens voor vol aan ..
@lincoln: hoera! Na me weken lang te hebben genegeerd reageer je eindelijk weer op mij! Dank je wel lieverd, je hebt die goeie ouwe pomoek weer een fijne avond bezorgt! Tot een volgende keer!
@pomoek: respect hoort van 2 kanten te komen. Als de kassamedewerker je niet aankijkt en of begroet doe ik dat ook niet. Als ik bij mijn vaste pomp kom houden we altijd een klein praatje, niet dat ik daar korting krijg of meer koop. Ik vind het wel prettig om als mensen met elkaar om te gaan.

Wat betreft makkelijke baan, dat heeft niks met het onderwerp te maken. Is hetzelfde als de putjesscheppers welke worden uitgelachen of veel mensen het oneerbiedig werk vinden. Ik begroet ze tenminste en krijg een beetje respect terug. Zij vrolijk, ik vrolijk.
@patrick: Wat jij beschrijft is normaal gedrag. Je zegt elkaar goedendag als je binnenkomt en tot ziens als je vertrekt. Doe ik ook. Respect is iets anders. Dat bewaar je voor mensen die respect verdienen. wijze mensen mensen die onder moeilijke omstandigheden beslissingen moeten nemen noem maar op. Respect eisen is al bizar. Respect eisen van een klant is echt de wereld op zijn kop. Als een klant van mij de telefoon aan zijn oor zet accepteer ik dat. Zo gaat dat nu eenmaal in de wereld. Ik zou aan alle bellende klanten van dit pompstation het volgende aanbevelen. Zodra ze u overslaan bij het afrekenen zegt u het volgende: U hoeft mijn geld niet? Kom ik een andere keer wel terug. Als het mij uitkomt. En dan weg lopen. Is het zo afgelopen met dat haantjesgedrag. Want daar draait het, uiteindelijk, allemaal om. De pompbediende voelt zich gekleineerd. Terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Iemand is een telefoongesprek aan het voeren. Dat kan over van alles gaan. De boodschappen, een bedrijfsovername of een doodziek kind. Heeft niets te maken met hoe iemand over de pompbediende denkt. Het zou ook totaal niet relevant moeten zijn. De pompbediende moet gewoon met plezier zijn werk doen. En als hij dat niet doet, dan moet hij iets anders gaan doen. Maar ga niet eisen dat iedereen zich moet aanpassen aan je eigen minderwaardigheidscomplex.
@pomoek: verrek ik ben het voor het eerst compleet met je eens!
@ff40: geen zorgen. Binnenkort rollen we weer over autoblog.
@patrick: U gaat toch ook niet in de supermarkt de dagplanning doornemen? De Pinpas in automaat al stoppen. Zodat ze die vraag niet meer hoef te stellen. Tussentijds al tas inpakken tijdens scannen producten. Betalen en restant in tas doen en wegwezen.
Een beller is sneller
Een beetje in dezelfde strekking als de borden die soms in de zomer bij onze AH moeten worden gezet. Dat mensen niet geholpen worden als ze in hun bikini of op blote voeten door de winkel lopen (zitten vlakbij het strand). Jammer dat het nodig is maar compleet terecht natuurlijk.
Ach, over niet al te lange tijd is ook de laatste pompbediende weggeautomatiseerd, betalen we lekker allemaal mobiel of aan de kassarobot, en lost t probleem zich vanzelf op.
Nou en ik vindt dat tankstation zelf hetzelfde nog veel erger doen met die idiote glasplaten ertussen

Vinden ze heel normaal
@ff40:

Tot dat je zelf een keer een overval meemaakt, dan piep je wel anders…
@ff40: dat vindt ik ook
Elke contactjob brengt stress met zich mee. Ik doe al meer dan 10jaar verkoop, dán pas begrijp je hoe de meerderheid van de mensen zich misdraagt tov personeel. Niet enkel boertig gedrag zoals in het artikel wordt aangekaart, maar vaak ook met een agressieve ondertoon.
Maar ja een mens moet toch een inkomen hebben he…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).