• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tata Nano als publiekstrekker in Genève

Auteur: Dennis, gepost 6 maart 2008 om 09:05 – 20 Reacties

Tata Nano


Hoewel de Tata Nano voorlopig niet naar Europa komt, heeft de Indiase autobouwer de ultra budgetcar als publiekstrekker toch meegenomen naar Genève. Missie geslaagd, want het was ontzettend druk bij de Tata stand.

De aandacht kan Tata goed gebruiken, want het automerk gaat het volgend jaar weer eens proberen op de Nederlandse automarkt. Eind jaren negentig probeerde Tata al de Telco SUV aan ons te slijten, maar stopte daar snel weer mee toen bleek dat er nauwelijks animo was. Tata Nano Volgend jaar zal moeten blijken of de Indica hatchback en de Safari SUV voor ons beter te pruimen zijn. De Indica wil gaan concurreren met auto’s als de Hyundai Getz en Kia Picanto, terwijl de Safari het moet opnemen tegen modellen als de Kia Sportage en Sorento. Tata’s Europese verkoopleider David Saldanha schat zijn kansen hoog in, omdat Tata veel meer auto kan bieden voor hetzelfde geld. Wie de modellen gaat importeren is nog onduidelijk. Er worden nog gesprekken gevoerd met importeurs Kroymans (o.a. Alfa Romeo, Cadillac en Kia) en AutoBinck (o.a. Hyundai, Infiniti en Mazda).

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2008, nano, Tata

Vorig bericht: « Geschiedenisles met Ferrari-babes
Volgend bericht: Proef ‘real time parkeren’ in Amsterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. hein zegt

    6 maart 2008 om 09:08

    ’t Zou de monovolume-versie van een Ford Ka kunnen geweest zijn…

    Login om te reageren
  2. Peter zegt

    6 maart 2008 om 09:16

    “De Indica wil gaan concurreren met auto’s als de Hyundai Getz en Kia Picanto, terwijl de Safari het moet opnemen tegen modellen als de Hyundai Getz en Kia Picanto.”

    ooooh, logisch verhaal in ieder geval wel…..

    -edit: oeps! gecorrigeerd.-

    Login om te reageren
  3. Jochen zegt

    6 maart 2008 om 09:22

    Geinig dat ze de achterzijde van de Ka toch aardig hebben weten te kopieëren naar de voorzijde. Prestatie op zich.

    Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    6 maart 2008 om 09:33

    @ jochen

    nou je ’t zegt..
    das inderdaad wel een prestatie

    Login om te reageren
  5. Djivy zegt

    6 maart 2008 om 09:39

    Is het bericht al bevestigd dat de euronano via Fiat-concessies naar Europa komt, in ruil voor een achterwielaangedreven Jaguar-platform voor oa de Alfa 169?

    Bron: http://www.autoblog.com/2008/02/12/tata-already-planning-2nd-gen-nano-for-europe/

    Login om te reageren
  6. Chrizzzie zegt

    6 maart 2008 om 09:51

    @ Djivy: Dit bericht lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk. Het klopt dat Tata nu eigenaar is van Jaguar maar dit betekend niet dat zij zomaar de techniek wat oorspronkelijk van Ford is nu (rechtstreeks) mag door verhandelen aan derden. Ford zal altijd nog eigendomsrechten hebben op het CDW27 platform.

    Daarnaast denk ik dat Fiat meer geintereseerd zal zijn in de Landrover techniek maar hiervoor geld natuurlijk het zelfde. Een deal op een ander vlak tussen Fiat en Tata sluit ik echter niet uit.

    Login om te reageren
  7. markieanta zegt

    6 maart 2008 om 10:11

    Het is echt de Ka achterkant.
    Wie zal de achterlichten leveren? Ford India?

    Login om te reageren
  8. Djivy zegt

    6 maart 2008 om 10:13

    Interessante gedachtes, Chrizzzie – waarvoor dank!

    Login om te reageren
  9. rider zegt

    6 maart 2008 om 10:46

    aandacht zat. al is het alleen maar om te kijken hoe ze het hebben gedaan en waar is bespaard om dit voor elkaar te krijgen.

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    6 maart 2008 om 10:57

    @Jochen

    LOL! Het was me niet eens opgevallen, maar je hebt gelijk.

    Login om te reageren
  11. IksEm zegt

    6 maart 2008 om 12:02

    Dat ze die brol toch maar in India laten.

    Login om te reageren
  12. Jan zegt

    6 maart 2008 om 12:22

    Ik vind die Tata Safari nochtans wel een mooie auto! Maar hoe zit dat met de veiligheid.

    Over die Tata Telco, ik weet nog vroeger toen je die frequenter zag rijden dat veel mensen er een Mercedes Logo hadden opplakken omdat die snuit zo wat van een e-klasse weghad.

    Login om te reageren
  13. Jroetjuh zegt

    6 maart 2008 om 14:03

    Hoe kan het druk zijn geweest..?:|

    Login om te reageren
  14. Aniator zegt

    6 maart 2008 om 16:21

    nou, zo’n indica is nou niet echt geschikt hier. Daarvoor is het interieur gewoon te slecht, en oud (kwa styling). In India werkt zo’n ding geweldig, maar hier toch niet vrees ik.
    Dan heeft die Nano denk ik nog meer kans op slagen, als de prijs goed is.

    Login om te reageren
  15. IlCuoreSportivo zegt

    6 maart 2008 om 17:04

    Dat alfa de tafel maar snel verlaat.

    Login om te reageren
  16. Ejay zegt

    6 maart 2008 om 17:19

    @ Jochem, hey ja. Scherp! Best geinig.

    Ik heb in India een Tata Safari gereden en voor Indiase begrippen, kijkende naar de wagens om mij heen, was het best een luxe wagen. In vergelijking met hier is het allemaal wat verouderd. Ik denk dat ze tussen Landwind en Kia zitten. Maar Indiërs zijn geen Chinezen als in dat ze wel zelf innoveren. Kortom, over een jaar of 5 staat er een Tata Safari bomvol nieuwe techniek die qua luxe en prestaties zich met de X5 en RR kan meten, maar voor de prijs van een Kia.

    Login om te reageren
  17. rebel rouser zegt

    6 maart 2008 om 17:19

    laat tata in azie dat zooitje verhandelen…..europa heeft al genoeg budget merken….bovendien is het zo”n slappe troep dat je gewoon zelfmoordneigingen krijgt als je een tata bestuurd of begluurd.

    Login om te reageren
  18. Ganryu zegt

    6 maart 2008 om 21:12

    Ach,

    mensen kopen wat ze zelf willen, en de fabrikant haakt daarop in.
    Wwe zullen het zien.

    Login om te reageren
  19. Jay zegt

    6 maart 2008 om 23:31

    Zo.. Nu mogen ze die gastjes die ze gepakt hebben voor het in elkaar trappen van de Ka’s al hélemaal opsluiten isoleren en afvoeren..

    Dit is (terecht) een potentieel nieuw doelwit..
    (Een verafschuwing is erg.. maar een wannabe verafschuwing…)

    Login om te reageren
  20. Richard zegt

    16 maart 2008 om 20:13

    Ongeloflijke Man Mr. J.R.D. TATA

    Hij heeft alle soorten bedrijven Zeep, tot compuuters en auto,s tot kanonen.
    niet te vergeten hoogovens o,a CORUS en nog veel veel veel meer…. anderen bedrijven.
    Hij is geslaagd om goedkoopste auto van de wereld te maken hoe die auto eeruit ziet het is niet zo belangrijk, hij maakt altijd millioenen zielen blij in India en nu rest van wereld.
    Simpel man met groot hart.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North