• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGAN

Auteur: Author, gepost 30 november 2014 om 11:01 – 32 Reacties

Afbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGANAfbeelding Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGAN

Lincoln Continental Convertible
Volgens de verkoper gaat het hier om een potentiële showwinnaar, dus waar wacht je op?

Goed, de advertentie spreekt van matching numbers en een auto die zowel van binnen als van buiten in prima staat verkeert, maar volgens ons is het vooral één groot raadsel wat zich onder de dijk stof bevindt.

Het zou zomaar kunnen dat er inderdaad redelijk lakwerk en een prima interieur onder tevoorschijn komen, maar voor hetzelfde geld koop je de kat in de zak en ben je de komende X jaar van je leven bezig met een geldverslindende restauratie.

Lincoln interieur

Het gaat in elk geval om een Lincoln Continental Convertible met een heerlijk dikke 7.0-liter V8 in de langgerekte neus. In een vorig leven heeft deze pimpmobiel meer dan 130.000 km gereden, maar voor zo’n enorm blok (met waarschijnlijk een specifiek vermogen om van te huilen) moet een wat hogere kilometerstand geen probleem zijn.

Verder is het natuurlijk jammer dat deze Amerikaanse klassiekert zo lang aan z’n lot is overgelaten, maar het zien van de plaatjes doet in elk geval minder pijn dan bij die Porsche Carrera GT waar we nog weleens een traantje om wegpinken.

Ook interessant!

  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Koop de zwaarste sportwagen van Marktplaats
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

barnfind, Cabrio, continental, Klassiekers, lincoln, occasion, rood, stof

Vorig bericht: « Chapeau voor Utrechts beleid: Lupo 3L geweerd uit centrum
Volgend bericht: Mercedes komt met speciale SL63 AMG WK 2014-editie »

Lees Interacties

Reacties

  1. mgmgb zegt

    30 november 2014 om 11:10

    Een absolute droomauto. Die prijs zal vast nog flink omhoog schieten maar anders zou je er toch bijna een lening voor afsluiten. Wat een prachtig model, alleen jammer dat het ondanks de dalende brandstofprijzen nog altijd onbetaalbaar is om hier in Nederland mee te rijden.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      30 november 2014 om 14:22

      @mgmgb:

      Hij is al een tijdje belastingvrij.
      LPG erop, en toeren maar

      Login om te reageren
  2. sydney zegt

    30 november 2014 om 11:16

    Zolang je er niet mee langs een plaatselijke bibliotheek rijdt terwijl meneer Zapruder staat te filmen hoeft deze auto geen groot probleem op te leveren.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 november 2014 om 11:38

      @sydney: En je vrouw kan lastig nog een roze Chanel pakje aan…

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        30 november 2014 om 11:59

        @E34M5Touring: En je vooral moet een goed stel hersens hebben en je koppie er bij houden wil je tot aanschaf over gaan.

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          30 november 2014 om 12:01

          @sydney: *moet vooral (roept om edit knop)

          Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    30 november 2014 om 11:17

    We hebben 10 jaar terug deze droomwagen gehad, helaas door de financiële situatie van mn ouders is deze weggedaan. Ik schrok even, en dacht even dat het deze was.

    Login om te reageren
  4. super zegt

    30 november 2014 om 11:30

    Schitterende auto, conditie ziet er niet heel belabberd uit op het oog. Jammer dat de amerikanen tegenwoordig niet echt meer van dit soort toonaangevende wagens bouwen. Stijheid van deze auto zal trouwens wel om te huilen zijn, of is het een body on frame?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      30 november 2014 om 14:24

      @super:

      Zo’n oude Linc is nog gewoon body on frame inderdaad.

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    30 november 2014 om 11:31

    Zelfs in deze staat, cool.

    Login om te reageren
  6. deladude zegt

    30 november 2014 om 11:54

    Als je de foto’s zo ziet lijkt er toch wel een heel redelijk interieur in te steken. Zo lijkt het plaatwerk ook dik in orde. Het enige waar ik me echt zorgen om zou maken zijn de motor (hoe lang heeft dit ding stilgestaan?) en de lak.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      30 november 2014 om 23:25

      @deladude: dat dacht ik ook. Ok, veel stof en veel achterstallig onderhoud. Maar deze hief je niet eens compleet te restaureren. Het interieur kun je gemakkelijk fiksen, exterieur idem. Goede poetsbeurt erover. En een grote beurt waar je alle filters, remmen, banden en dergelijke aanpakt en je moet een eind komen. Mijn leraar Bedrijfswagenverkoop op de IVA had er zo eentje. 300 SAE pk’s!

      Login om te reageren
  7. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    30 november 2014 om 11:56

    Door deze site heb ik een hekel aan Lincoln.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 november 2014 om 13:17

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
      Dan kan je niet echt veel hebben….

      Login om te reageren
  8. moondustfocus zegt

    30 november 2014 om 12:02

    Alleen al stofvrij maken en de waarde wordt verdubbeld.

    Login om te reageren
  9. Sracerr zegt

    30 november 2014 om 12:12

    Werd dit moel niet gebruikt in de Matrix? Coole bak

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    30 november 2014 om 12:16

    Als stof het enige is dan staat hier toch wel een echte klassieker.
    Ik heb liever dit ding dan die schreeuwerige Carrera Gt trouwens.

    Login om te reageren
  11. Bartholomeo zegt

    30 november 2014 om 13:00

    Super dit ding! Enkele dagen ontstoffen en de waarde stijgt al.
    Wil je het standaard houden : vloeistoffen verversen, remmen controleren en verse benzine erin en proberen starten;
    Wil je het goed doen? : Blok eruit en even de kop eraf halen. Ophanging vernieuwen met recenter spul. Recente nieuwe remmen eronder en je hebt een droombak.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      30 november 2014 om 13:07

      @Bartholomeo: En alle rubbers vervangen. Vermoedelijk interieur ook (of chemisch/stoom reinigen ivm de bedbugs). Is toch wel een klus hoor bij zo’n grote auto; en laten we over de lak maar niet eens beginnen :) Maar wel een echte porn-bak inderdaad …

      Login om te reageren
      • Bartholomeo zegt

        30 november 2014 om 13:11

        @dawwg: Precies. men handen zouden al beginnen jeuken moest dat ding hier in mijn garage staan. En deze gebruiken als voorbeeld qua manier van werken :
        http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=148000

        Login om te reageren
  12. jrk68 zegt

    30 november 2014 om 13:15

    Grijp je kans @lincoln, deze past vast in je collectie….

    Login om te reageren
  13. gearhead zegt

    30 november 2014 om 13:32

    Volgens mij hebben ze gewoon gipsblokken verzaagd in die garage. Levert mooie plaatjes op

    Login om te reageren
  14. roppp zegt

    30 november 2014 om 13:48

    Wat een fantastische bak om te zien. Wel een enorme bak werk om m een beetje toonbaar en rijdend te maken.
    Waar ik wel een vraagteken bij zet, is de stijfheid van de auto. Een 4-deurs cabrio en het sluitwerk liet toen te wensen over…..

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      30 november 2014 om 19:25

      @roppp: om die reden werden de deuren ook aan de achterzijde opgehangen omdat een conventionele B stijl niet sterk genoeg zou zijn om in open toestand zo’n achterdeur vast te houden. Veel mensen denken dat het een styling element is die suïcide Doors, maar het was eigenlijk een technische oplossing dat later een styling element werd. Daarnaast was fit and finish toch aardig bij dit model hoor. Stijfheid zat onder normale omstandigheden wel goed, maar als je wilde dingen ging uithalen dan kon er wel wat cowl flex optreden.

      Login om te reageren
  15. RobUSA zegt

    30 november 2014 om 14:16

    @mauritsh: “met waarschijnlijk een specifiek vermogen om van te huilen”
    Negatieve berichtgeving, jammer : Had het gewoon opgezocht en dat had je gezien dat hij nog altijd meer pk’s heeft als je dacht …320 om precies te zijn en dat voor 1965.

    Login om te reageren
    • super zegt

      30 november 2014 om 14:55

      @RobUSA:
      minder dan 50pk per liter, voor die tijd niet heel slecht, maar naar moderne maatstaven idd wel bedroevend weinig.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        30 november 2014 om 22:56

        @super:

        Dat is met elke auto uit 1965 zo.
        Dus wat is het probleem dan?

        Login om te reageren
  16. RobUSA zegt

    30 november 2014 om 14:19

    OT: Blijft één van de mooiste USA cars ooit , als ik toch een berg geld zou hebben wist ik het wel dat itt al die Arabieren met allemaal dezelfde supercars.

    Login om te reageren
    • super zegt

      30 november 2014 om 14:53

      @RobUSA:
      het enige doel van die supercars is om te laten zien dat ze geld hebben, met “liefde” voor autos heeft het helemaal niets te maken, als een panda 3 miljoen kostte dan kochten ze die (bij wijze van spreken).

      Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    30 november 2014 om 19:41

    Echte droombak!

    Als ik een ruime portemonnee had en geen twee linkerhanden, zou ik me er wel op willen wagen.

    Zal vast een beste tijd duren voordat ie weer een weg gaat zien, maar dan heb je uiteindelijk wel een echte schoonheid

    Login om te reageren
  18. O plaat zegt

    30 november 2014 om 22:36

    Een 345PK sterke vierdeurs luxe cabrio. Ik zou niet weten wat je meer zou kunnen willen.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    1 december 2014 om 00:46

    “I’ve been around for a long, long year”.
    De duivel rijdt er zo eentje, in de behoorlijk briljante video clip van Sympathy for the Devil.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North