• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te Koop – Ferrari 308 GTSi met Pontiac Fiero-V6

Auteur: ricardo, gepost 14 juni 2010 om 21:19 – 43 Reacties

Ferrari 308 GTSi V6-powerrr

Een V8? Nee, veels te duur. Doe maar met een Amerikaans V6je.

Je kent het waarschijnlijk wel. Urenlang Mobile.de of eBay afstruinen naar klassieke tweedehandsjes. Een ouwe Jag hier, een strakke 993 daar of wat Amerikaans spul uit een tijd dat benzine goedkoper was dan water. Maar dat onderhoud aan die oudjes kan soms flink in de papieren lopen. In Florida bedachten ze daar een oplossing voor, gewoon de originele V8 uit een 308 GTSi vervangen door een 13-in-een-dozijn Fiero-V6. Van 214 Italiaanse raspaarden naar 140 obesitas-pk’s. Ach, scheelt wel weer een stuk in de portemonnee.

Volgens de huidige eigenaar heeft de door GM gemaakte 2.8L V6 stukken minder onderhoud nodig, ben je een kleiner bedrag kwijt aan onderdelen en zijn ze beter verkrijgbaar. En oké, het huidige bod staat op $14.901, ook niet heel hoog. Maar wat bezielt je -afgezien van rationele redeneringen- om een dergelijke engineswap uit te voeren? Toch zullen er genoeg zijn voor wie dit helemal niet uitmaakt, daarom: Bieden kan HIERRR. (via Carscoop)

Met dank aan Klassiekerrally voor de tip!

Ook interessant!

  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Liberty Walk Ferrari 308
    Liberty Walk Ferrari 308 zou verboden moeten worden
  • Ferrari Sports Car
    Ferrari Sports Car met V6 klinkt heerlijk, accent ook
  • 296 GTB met 888 pk
    296 GTB met 888 pk is bloedsnelle Ferrari met V6

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

308, Ferrari, gts, pontiac, v6

Vorig bericht: « Opel Astra OPC krijgt 300 pk’s
Volgend bericht: Wéér een kapotte Ferrari 458 Italia »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportspotter13 zegt

    14 juni 2010 om 21:21

    nee houd hem maar gewoon met originele motorblok erin

    Login om te reageren
  2. Frissegast zegt

    14 juni 2010 om 21:21

    Al die mensen die al die tijd in die replica’s steken… Eigenlijk vertederend maar ook nogal dom, want met al dat geld kan je vaak een “echte” sportwagen op de kop tikken met wat kilometers of wat werk aan, maar dan kom je “doe het zelf”-talent wel echt van pas…

    Login om te reageren
  3. maartenooms zegt

    14 juni 2010 om 21:22

    Doet toch wel afbreuk aan het totaalplaatje.
    Zag vanmiddag nog een Dino 308 GT rijden, heeft die een V12? klonk goed iig.

    Login om te reageren
  4. alfa159TI zegt

    14 juni 2010 om 21:22

    huh, heiligenis verprutsen:S

    Login om te reageren
  5. Pallas zegt

    14 juni 2010 om 21:22

    Ziet er nog heel behoorlijk uit. Nu is de standaard fiero naar mijkn mening ook begerenswaardig.

    Login om te reageren
  6. topless zegt

    14 juni 2010 om 21:27

    Lezen is ook een kunst. Het is geen Fiero, maar een Ferrari met Fiero motor. Doen ze in de VS wel meer. Heel wat klassieke Ferrari’s kregen in de VS een Ford V8, omdat ze de twaalfcilinder niet konden repareren. In Autoweek staat een verhaal van een BMW 507 die van Elvis is geweest. Haaft in de VS ook een Ford motor gekregen. Het blijven rare jongens, die Amerikanen.

    Login om te reageren
  7. fant zegt

    14 juni 2010 om 21:27

    hehe, weer eens wat anders dan zo’n fiero based replica :) Hopen dat ie het echte blok bewaard heeft dan maar, kan ie dat er weer in leggen.

    Login om te reageren
  8. Keaven zegt

    14 juni 2010 om 21:29

    FF off topic:
    Waarom zie ik een advertentie van een Toyklota Pr**s hier op autoblog???

    Login om te reageren
  9. Bosnia_love zegt

    14 juni 2010 om 21:31

    Tja, wat kan hem het nou schelen? Hou bezit namelijk al een Ferrari 348. :)

    Login om te reageren
  10. NLBUURMAN zegt

    14 juni 2010 om 21:34

    als je toch zuinig wilt rijden met beetje vermogen, klap er dan zo’n 1.4 tsi met 180 pk in. dit is echt slecht, ’t zou verboden moeten worden.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    14 juni 2010 om 21:35

    Wat kost een blok voor een 308? Wie weet is het een koopje als je deze koopt en dan een nieuw blok erin lepelt.

    Login om te reageren
  12. Tuono50 zegt

    14 juni 2010 om 21:49

    wat zou die wel niet in die andere ferrari gelepelt hebben

    Login om te reageren
  13. corvettez06 zegt

    14 juni 2010 om 21:51

    ja dit vind ik ook wel ver gaan brrrrr .

    Login om te reageren
  14. Laue zegt

    14 juni 2010 om 21:51

    geeft wel een andere dimensie aan downsizen. meestal gaat de auto er op voorruit bij een engine swap.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    14 juni 2010 om 21:52

    nou .. dit is zelfs voor de paupers onder autoblog-zeiksnorren te koop ..

    so put your money where your mouth is ..

    en niet janken over een motorblokje .. daar is makkelijk aan te komen ..

    Login om te reageren
  16. treser zegt

    14 juni 2010 om 22:01

    Waarom naar de States 35000 heb je deze:
    http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Ferrari/F430/2W77P/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&merken=ferrari&facet_make=ferrari&paginaNummer=1&total=177&pos=6

    Login om te reageren
  17. nokiaaaa zegt

    14 juni 2010 om 22:13

    ben het helemaal eens met NLBUURMAN :D kwam hem veel beter uit , nu zit hij daar met zijn 140 pk in een ferrari :s

    Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    14 juni 2010 om 22:46

    Italia blok er in dumpen. Er schijnt er weer 1 te zijn gecrasht.

    Login om te reageren
  19. Robert zegt

    14 juni 2010 om 22:57

    Ik herinner me een verhaal over een Turk in België die een tweedehands Ferrari wilde laten voorzien en daarover gigantisch ruzie kreeg met de mannen van Ferrari zelf.

    Anyway, in Groot-Brittannië staat er een te Ferrari 328 koop via AutoTrader UK.

    Login om te reageren
  20. Robert zegt

    14 juni 2010 om 22:58

    K*t Kan hier niet editten :(

    Die Ferrari 328 is dus voorzien van een lpg installatie.

    Login om te reageren
    • L-fred zegt

      15 juni 2010 om 15:46

      @RRRobert: lol, Ferrari met LPG! Maar goed, ze gaan nu zelf al inzetten op hybride… Porsche ging ook overstag met een diesel.

      Login om te reageren
  21. vincent996 zegt

    14 juni 2010 om 23:40

    Nah, doe het dan gewoon niet als je het geld niet hebt. Originele V8 is veel eter en klink mooier waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  22. stefetta zegt

    14 juni 2010 om 23:45

    Die motorswap is al drama… maar heeft er iemand goed naar die velgen gekeken? Damn wat lelijk!

    Dit doet gewoon pijn :(

    Login om te reageren
  23. pizzakoerier zegt

    15 juni 2010 om 00:15

    @maartenooms
    Dino had volgens mij altijd een V6…

    ot:
    speltip 1: als je geen geld hebt om een Ferrari te onderhouden moet je er ook geen nemen

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 juni 2010 om 01:57

      @pizzakoerier: Alle 308’s hadden V8. De originele Dino had een V6 maar alleen de naam is overgedragen naar de volgende generatie.

      Vandaar dat je nog wel es in de war kunt raken inderdaad.

      Login om te reageren
  24. Tony_Casa zegt

    15 juni 2010 om 01:11

    Hoe hard een lijk ook glanst, het blijft een lijk.

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    15 juni 2010 om 01:54

    De motor uit een Ferrari halen? Dat is het belachelijkste dat ik ooit gehoord heb! Koop dan gewoon een zuinige auto en plak er een Ferrari stikker op! Zonder Ferrari motor is het gewoon geen Ferrari meer, het klinkt geen eens als een Ferrari, dus waarom wil iemand dit?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 juni 2010 om 02:05

      @Cantago: Ik ben verder niet ZO’N purist, maar het originele blok eruit halen en dan er zo’n laf understressed underpowered V6’je inlepelen is ook in mijn boek helemaal knudde.

      Mieter er dan iets leuks in.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        15 juni 2010 om 14:29

        @bozewolf: Juist, helemaal mee eens! Als je er nu een modernere Ferrari motor in legt, of desnoods een oude V12 uit een gecrashte Lamborghini of zo… Maar downsizen voor het bezinegebruik? Dat gaat er bij mij niet in;) Dan koop je gewoon GEEN Ferrari!

        Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    15 juni 2010 om 06:40

    wowowowow wat een sentiment om een plastic badkuip die aan de andere kant van de wereld staat ..

    niemand .. maar dan ook NIEMAND wil een jaren 80 Ferrari blok onderhouden ..

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      15 juni 2010 om 16:29

      @lincoln:
      Kroymans wil ‘em dolgraag voor je onderhouden, die zijn helemaal stinkend rijk binnengelopen van, van die 80er jaren Ferrari’s met 20000 km de koppeling eruit, nieuw startmotortje, dynamo, dit is waarschijnlijk de meest betrouwbare Ferrari 308’s ooit.

      Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    15 juni 2010 om 07:00

    @ lincoln: Niet willen onderhouden? Mwah, het is meer het niet willen betalen van het onderhoud.

    Wat ik niet snap aan dit project: Waarom bouw je een motor in die MINDER vermogen heeft? Waarom geen leuke Northstar V8 of zo?
    Of laat ’t origineel. Een Ferrari is toch wel een beetje een totaalpakket: Zonder motor ontbreekt een deel van de magie.

    En dan die velgen… Ze zijn natuurlijk makkelijk te vervangen (als je de originele velgen tenminste kan bemachtigen), maar dit ziet er zó Halfords-wieldop-achtig uit dat het zeer doet aan de ogen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 juni 2010 om 08:15

      @Klassiekerrally:
      het lijkt mij het grootst mogelijke “bread and butter” blok die er in past ..
      en een northstar heeft al koelings-problemen met een grill van een vierkante meter in het voor-onder ..

      dit blok waarschijnlijk net zoveel als 3X de bougies vervangen van het originele blok ..

      Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    15 juni 2010 om 07:01

    Oh, nog een keer @lincoln: Heel toevallig ken ik overigens wel iemand -nee TWEE iemanden- die Ferrari V12 Boxers uit de jaren ’80 uit elkaar halen, reviseren en weer in elkaar zetten. Voor hun plezier! ;)

    Login om te reageren
  29. Bob zegt

    15 juni 2010 om 08:08

    Ach .. het is zijn geld.

    Login om te reageren
  30. midasracer zegt

    15 juni 2010 om 08:49

    Oh wat triest. Een van de mooiste dingen van Ferrari is zijn kippevel geluid. En dat is nu verdwenen! Dat is net als al die replicabouwers die een MR2 ombouwen naar een Lamborghini of Ferrari (meerdere modellen). Het ziet er geweldig uit, ook van dichtbij. Maar zodra die dingen gestart worden, is het bijzonder lachwekkend. Sommige mensen begrijpen het gewoon niet. Net als een Pool die een McLaren F1 replica aan het bouwen is (zie de vele Youtube filmpjes). Triest gewoon.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 juni 2010 om 09:01

      @midasracer:
      heb je al een bod gedaan dan ??

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        15 juni 2010 om 14:37

        @lincoln: wat denk je zelf? Als ik wil bieden op een V6je, dan liever op zoiets:
        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jaguar-XJ220-Supercar-possible-trade-Ferrari-Porsche-/330439537163?cmd=ViewItem&pt=US_Cars_Trucks&hash=item4cefbb320b
        Waarvan ik me bedenk dat er nog een gratis af te halen is in de zandbak van Quatar.

        Login om te reageren
  31. JIFF zegt

    15 juni 2010 om 10:12

    VeelS te duur?

    Veels is geen Nederlands woord…

    Login om te reageren
  32. de sjonnies zegt

    15 juni 2010 om 10:37

    Doen ze in Amerika wel vaker, een E-type Jag met een Chevy V8, onderdelen voor de meeste Europese merken zijn peperduur en laten we nou eerlijk zijn de 80er jaren Ferrari’s en Jags zijn nou niet de meest betrouwbare vehikels op deze planeet.

    Login om te reageren
  33. floryn zegt

    15 juni 2010 om 12:44

    Letterlijk een poor man’s ferrari. Misschien had hij de motor opgeblazen en kon hij geen nieuwe betalen. De aanblik van wat onder de motorkap ligt doet bij mij pijn aan de ogen. Wat ligt daar nou voor een dinosaurus ei…?

    Login om te reageren
  34. GWBoes zegt

    15 juni 2010 om 15:55

    Ze hadden even de typenaam aan moeten passen.
    het is nu namelijk een 286 NVSc (Non Veloce spider carburatore)

    Login om te reageren
  35. FieRo zegt

    15 juni 2010 om 20:23

    ha, een beetje omgekeerde wereld !
    Pontiac had zelfs even een 308 replica op basis van de Fiero als optie, tot de Ferrari advocaten op de stoep stonden ;)
    Degenen die dat blok in die Ferrari hebben ingebouwd hebben het nogal simpel gehouden..en een simpele carburateur ipv de standaard injectie (vanwege de computer waarschijnlijk)
    Er zijn genoeg sterkere GM motoren te vinden die net zo passen als de 2.8…voor de prijs van zo’n Ferrari blok kun je best wat snellers en betrouwbaarders bouwen ;)
    Los daarvan vind ik dat die Ferrari gewoon origineel had moeten blijven

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North