Te koop: Ferrari 458 met flink wat meters in de benen

Auteur: , 56 Reacties

Wie koopt er nou nog een Ferrari om in te rijden..

De gemiddelde tweedehands Ferrari heeft wellicht enkele ritjes over de boulevard achter de rug, hoogstens een ommetje rondom het winkelcentrum. Wanneer het winkelpubliek je niet genoeg aandacht meer geeft is het tijd om de auto in te wisselen voor wat nieuwers. Deze niet. De eigenaardige ex-eigenaar van deze 458 heeft de auto daadwerkelijk gebruikt om kilometers mee te maken, met een eindstand van 156.277 km. Alle lof voor de persoon in kwestie, die sinds het bouwjaar 2011 flink wat gereden heeft.

De hoge kilometerstand komt met een extra voordeel. “Extra voordeel?” hoor ik jullie gierige Nederlandse hersenen denken. Jazeker, want op heel Autotrack is geen goedkopere 458 te vinden. Het exemplaar moet 134.800 ekkermannen opleveren. Voor dit geld rij je wel in het meest afgepeigerde paard van de stal. Gelukkig zijn de mankementen die hieruit voortkomen af te doen als ‘Italiaans karakter’. Dus eigenlijk heb je niks te verliezen.

Met dank aan Tim voor de tip!



56 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Zoals het eigenlijk hoort! Gewoon in rijden! Wel behoorlijk harde auto als daily.
@rutger97: ja, hou ook wel van kilometer vreten. Maar of je nou een Ferrari met anderhalve ton op de teller moet aanschaffen… Is wellicht beter om door te sparen.
@jaspervdwinden: of een (met een lage kilometerstand) F430 / 599 kopen. 599 omdat deze lijkt mij beter te rijden is als daily, of de F430 omdat deze een lekkerder geluid heeft en naar mijn mening nog altijd de betere looks!
@roberto: wel eens 599 onderhoudskosten gegoogled? Bovendien is een 599 veel te zwaar en meer een GT voor wat oudere leute.
@janjansen: zojuist gedaan, lijkt mij niet overdreven voor een dergelijke auto. Daarnaast is hij behoorlijk betrouwbaar.
@jaspervdwinden: maar Volvo’s en BMW’s met 300k moeten we wel kopen, want ‘die zijn dan net ingelopen’… Alles valt of staat met onderhoud en gebruik. Ook bij een Ferrari.
@rutger97: laag vooral. Hoef je niet al te veel drempels tegen te komen onderweg naar het werk. Heb me eens laten vertellen door iemand met een Ferrari dat ie elke 3 a 4 jaar een nieuwe bodemplaat eronder kon leggen voor een bedrag van minimaal 10.000€. Al zal het niet helpen dat hij niet de voorzichtigste was ;)
@peug206: ja maar ook voor je rug! Alles groter dan een zandkorrel voel je in zo’n ding!
@rutger97: dan denk ik dat je er zelf nog nooit in gereden hebt!!
Novus Auto! Mooiste autobedrijf van het Gooi en omstreken.
@Sjoerdhw: je bedoelt het autobedrijf van de penoze
@maarten020: nee dat is thijs timmermand en van den akker…criminelen zijn daar kind aan huis.
@sjeemsbond: ik zou zeggen google carel buis (eigenaar novus auto) maar even…
Ja, rijden met dat ding. De hele dag.
Best nog een hoop geld voor zo’n goed gebruikte.
Wellicht een foutje gemaakt bij terugdraaien? Word dit de nieuwe trend om het vooruit te draaien? 😜
Zo schrikbarend hoog is die kilometerstand toch niet?
@posthumus: 25k per jaar op een Ferrari als deze kom je zeker niet vaak tegen. Wellicht een jong persoon die deze als daily heeft gebruikt?
@heiligehandgranaat: die zoon van 1 van de UNIT4 oprichters heeft toch een 458? Zie hem met regelmaat op evenementen als de Challenge / Gumball etc.
@heiligehandgranaat: is inderdaad een uitzondering, maar iedereen doet net alsof het een raspaardje is dat rijp is voor de lijmfabriek. Anderhalve ton, net ingelopen…
@heiligehandgranaat: in nl niet nee, genoeg landen waar je dat wel ziet hoor…
@heiligehandgranaat: of van een verhuurbedrijf die er allerlei luitjes in heeft laten rondjagen..
Dat lijkt me een ton te veel….
@3246cm252kw: prijs of kilometers?
Wel de kaalste van de kaalste als ik het zo zie. Die velgen, dat kan toch niet.
@nopetrolnofun: Ik vind dit juist erg mooie velgen!
@nopetrolnofun: 5 spaaks zilverkleurig, Ferrari logo in het midden. Wat wil een mens nog meer? Deze velgen op een rode Ferrari met een gekleurd interieur misschien, maar verder niets.
Het verbaast mij altijd dat er zoveel Ferrari’s, Porsches en Lamborghini’s met lage kilometers te koop staan en niet vaak met +150k km
@pindakoning: waarom verbaast je dat? Mensen die zulke auto’s kopen hebben meer dan 1 auto. Ook komt teller terugdraaien nog altijd veel voor. En hoe duurder de wagen, hoe aantrekkelijker dat is voor de handelaar.
Zou er geen probleem mee hebben, een dergelijke auto met die km-stand. Stilstand is ook achteruitgang.

Alleen de prijs is wel heel erg hoog (ondanks dat dit de goedkoopste 458 van NL is) het is namelijk een redelijk standaard exemplaar volgens mij.

Als ik de centen er voor zou hebben, zou ik bij Munsterhuis langsgaan. Daar staat er 1 van 2012, 68.000km, rood/zwart dak, beige leer alle opties, originele NL auto. Kost wel €25.000 meer, maar is de meerprijs dubbel en dwars waard…..

@vbarchetta: die Ferrari bij Munsterhuis is slecht 10k meer….ik zou het wel weten
@maarten020: dat is de exportprijs ex bpm, inclusief bpm kost kost die €25000 meer. Maar dan zou ik het inderdaad alsnog weten! Topper is dat bij Munsterhuis
@vbarchetta: aha..maar idd…dan nog steeds die
@vbarchetta: waarom is stilstand achteruitgang?
Of hij nu 150.000km gereden heeft of 35.000 kilometer, onbetrouwbaar zijn ze toch wel. Dus wat maakt het nou uit?
@RickB: het is geen VAG product hoor😉
Keertje wat anders dan 40,000km, zoals bij alle Ferrari’s
Veel? Mijn volvo zit nu op 260k en dat noemen ze net ingereden..
@kennone: dat is zeker net ingereden. Mijn 940 heeft er 845K opzitten :)
@ikschrijfookoverautos: Maar die heeft ook nog een Red Block. Probeer dat eens met een met een 10 jaar jongere, lukt je niet meer.
@kennone: ik wacht nog steeds op jouw eerste reactie zonder “mijn Volvo” te hebben vermeld.
@porschepdk: ik zou nu dat nu eens laten zien dat ik dat kan zonder “mijn Volvo” te gebruiken!

Ow kak..
@kennone: Bij de Volvo fanclub lachen ze je gewoon uit als je je met een Volvo met 260.000 kilometer op de teller aan wil melden en mag je pas terugkomen als je Volvo een echt serieuze kilometerstand bereikt heeft…

Gelukkig is er dan nog Autoblog… Waar je wel welkom bent… Hier wordt je ook niet uitgelachen als je trots bent op je oude barrel… Ook niet als je er een beetje vaak mee loopt te paraderen… Hooguit zal een beetje gegniffel je ten deel vallen…
@moveyourmind: op Autoblog wordt er gelachen om ander type auto’s.
@toyotaprius: Dan denk ik dat ze bij jou helemaal in een deuk liggen.
Wel in de dodelijk saaie kleur zeg
Doe mij voor 10k meer en de helft minder kmeters de rode 458 die te koop staat bij munsterhuis
Dat mooie italiaanse leer ziet er na 150000km ook nog goed uit.
Gewoon een ex-verhuur bak. Zo raar is dat toch niet?
Beter een gebruikte dan 1tje waar je eerst de motor moet laten reviseren omdat de auto 20 jaar heeft stil gestaan
@rob5nismo: je moet hem ook niet 20 jr stil zetten. Als je hem in de 20 jr gewoon 4 x per jaar ff uitlaat is dr niks aan de hand.
Wat een baas! Dit als daily, respect
Een huurslet neem ik aan?
En dan nog met fabrieksgarantie ook!
Volgens de specialisten is een Ferrari motor bij 2 ton toe aan een revisie. Ik heb het dan over Forza, en die weten wel waar ze het over hebben. Daarnaast is het heel belangrijk hoe de auto is gebruikt. Circuit speelje? bereid je voor op hoge onderhoudskosten. Boulevard cruiser? No problemo.
Ferrari’s vanaf 2000 zijn best goed gebouwde auto’s, maar de V8’s zijn door hun rechte krukas trillingsgevoelig en dat geeft extra slijtage aan de periferie als je regelmatig naar de rode lijn gaat….de motor zelf is zeer robuust gebouwd.
@ttr6: De vraag is, wat kost een revisie? Ben je er met 20k of ga je eerder richting de 60? Blok met garantie op eBay doet nog geen EUR 30k dus je kan een heel eind komen als je een beetje handig bent. Deze auto rond een ton lijkt me een leuk knutselprojectje voor de liefhebber met een paar spaarcenten…

https://www.ebay.com/itm/Ferrari-458-Italia-Engine-Long-Block-Motor-With-Warranty-Used-/301738135375

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).