Te koop: Ferrari 599 voor 30k met een bijzonder* verhaal

Auteur: , 38 Reacties

*lees: knap lullig.

Weet u nog, die Ferrari 599 GTB/GTO look-alike die door een valet parker vakkundig in de gevel van een winkel werd geprakt? Wel, hij kan de uwe zijn, voor het spotprijsje van 29.500 euro. We zijn benieuwd of de liefhebber inderdaad bereid is om een dergelijk bedrag neer te tellen voor deze hoop schroot, want rijden doet het beestje voorlopig niet meer.

De valet parker die bovenstaande op z’n geweten heeft mocht na de klapper ongetwijfeld z’n apenpakkie inleveren. We achten de kans dat deze brokkenpiloot genoeg centen op de bank heeft staan om de Ferrari aan te schaffen dan ook klein, maar het zou wel een grap zijn als hij er inderdaad met het wrak vandoor ging.

Het betreft trouwens een 599 met flipperbak. Dus geen hyperzeldzame uitvoering met handbak, die tegenwoordig voor bijna buitenproportionele bedragen worden verhandeld. Desalniettemin staat er slechts 20.000 km op de teller en hier en daar zitten vast nog wat onderdelen waar Beun de Haas mee uit de voeten kan.



38 reacties

Wat te doen met de motor in 3, 2, 1….
@tvklarenbosch: er is altijd wel een performance S-klasse of A8 geweest, maar nog geen Quattroporte.

Dus misschien die V12 in een Quattroporte lepelen? Heb je volgens mij een droom combi!!
@gtwillem: oehhh jaa! Dat lijkt mij een heel goed idee!
@gtwillem: is al gedaan was nog een artikel over
@jurdespotter: dus een goede reden om het nog nog een keer te doen! Er is rekening gehouden dat ze eventueel ook een V12 gingen leveren in de QP en GT. Door de financiële crisis hebben en de beperkte vraag is het er nooit van gekomen, maar technisch is het dus goed mogelijk.
@tvklarenbosch: in een Multipla stoppen. En nee daarmee bedoel ik niet dat lelijke hok van rond de jaarwisseling, maar de klassieke 600 Multipla!
@thomcarspotter: juist in dat lelijke hok, verkleden als geitenwollensokken figuur en dan 911’jes voor schut zetten;)
@ettie: Als je een peut gas geeft vliegen je de wieldoppen om je oren dan :D
@ettie: De enigste die je voor schut zet ben je zelf in in multipla, hoe snel dat lelijke hok ook mag zijn ;)
@bofkont: dan laat je de ramen tinten, iets dat in mijn ogen standaard had moeten zijn voor die auto.
@ettie: lol .
@tvklarenbosch: euhm….. BOEM?
BLOEM??? zou dat beter geen BOEM zijn!!!
Wat moet je ermee?
@jensgib: verkopen in onderdelen, ben alleen bang dat je dit bedrag er dan nog niet uit haalt. Alleen de achterkant ziet er ongeschonden uit
Koopje even invensteren en je heb een goedkopen ferrari altijd leuk.
Ziet er opzich niet eens slecht uit, interieur (op stuur na) lijkt helemaal in orde, de achterkant is 100% intact, en als de motor het nog doet, lijkt het me niet onmogelijk om goedkoper uit te zijn dan een ‘heel’ exemplaar te kopen!
@jobberns: wat dacht je van de wielophanging…
@noachristoffel: ja maar kijk maar naar de prijzen van eentje die het gewoon doet. Je bent zo €130.000 kwijt voor eentje die nog heel is. Laat staan een mooi exemplaar, die doen rustig €150.000. Dus moet je er minimaal een ton tegenaan gooien om het echt niet meer rendabel te maken.

Ik denk niet dat de reparaties zó duur zijn, dat ze makkelijk over de ton gaan. Ja sure, Ferrari = heel duur, maar voor een ton zo’n ding oplappen? Het kan zijn dat ik het fout heb maar dat lijkt me wel héél erg veel, en ik denk dat dat echt voor minder kan!
@jobberns: er zijn een paar belangrijke en peperdure elementen. Nummer 1 is de aandrijflijn: motor, transmissie, aandrijfas, diff en dergelijke. Dat lijkt hier nog enigzins er goed uit te zien. Dan heb je de ophanging: het onderstel, veren, dempers, stuurinrichting, wielen, remmen en dergelijke: compleet naar z’n schrootje. Op de wielen na. Maar dat is nog eventueel te fiksen. Je komt er makkelijk bij en de onderdelen zijn te doen.

Stap 3 is het interieur, beetje onderschoven kindje vaak, maar zeker niet onbelangrijk: airbags, elektro, bekabeling, gordels, stoelen en subframes en de opties die er op zitten: werkt dat allemaal nog? Volgens mij meer werk dan je denkt.

Het belangrijkst is echter de carrosserie: deze is getordeerd. Dit ga je niet zo maar fixen. Blikschade en plaatwerk is te doen, maar als de steunbalken en stijlen zijn verbogen kun je het wel vergeten, en dat lijkt het geval te zijn. Deze auto gaat denk ik nooit meer rijden. Dit is een onderdelen grabbelton voor 30 mille ;-).
Alfa 156sw kopen, blok hieruit in de achterbak, en dan heb je een italiaanse superstation 😁
Er volgen nu weer een hoop Jetcars “grappen”. Met wielen en dergelijke.
@cpp1: binnenkort te koop bij jetcars, meerprijs velgen 50 euro.

Hebben we dat ook weer gehad
@cpp1: Hier mist er eentje dus vragen ze 75€ meerprijs voor de velgen ipv 100€
26 mille voor een kapotte 348 en 29.500 voor een kapotte 599, ik wist het wel
Ik ook @granlusso: een knappe clio rs halen!
Wat heeft de eigenaar eigenlijk ter vervanging gekocht?
@phaeton: Een nieuwe? Ik neem aan dat hij hem allrisk verzekerd heeft.
Kopen en in een schuur zetten…geeft over 30 jaar vast een beter rendement dan een spaarrekening…
Goedkoper vind je hem nie
In Rotterdam zit een tweedehandsautozaak die hier wel raad mee weet. Hele betrouwbare. Kom alleen niet op de naam…

Iemand?

…..die ‘m wil inkoppen….
@Rick-dos: nee, stop maar.
Ik ken een automerk die em nog wel door de keuring krijgt…
Volgens mij gewoon een goede deal. Delen van het motorblok, het interieur de achterwielophanging, het uitlaattraject en de carrosserie zijn allemaal nog bruikbaar. Denk dat je die 30k best aan onderdelen terug kan verdienen.
Maserati 4200gt zoeken en deze aandrijflijn in (laten) sleutelen….
Ook leuk oor in die 250GTE van laatst trouwens.. V12 ipv v8 zou ik toch liever hebben.
It wasn’t me!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).