• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kost

Auteur: ricardo, gepost 21 mei 2015 om 22:02 – 71 Reacties

Afbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kostAfbeelding Waarom deze Ferrari 599 in Nederland €4,5 ton kost

Waarom deze Ferrari 599 in Nederland 4,5 ton kost
Er is een reden voor.

We leven in een wereld waar de crème de la crème in autoland voornamelijk met een automaat wordt gekocht. Is het niet omdat automaten tegenwoordig sneller schakelen, dan is het wel omdat verbruikstesten ongunstiger zijn voor voor de handbak, waardoor ze bij aanschaf duurder zijn. Niet zo gek dat je anno 2015 geen Ferrari meer kunt kopen met een handbak.

Wie dat per se wilt is dus aangewezen op de occasionmarkt, waar we vanavond op deze 599 uit 2007 mét handbak stuitten. Van de 599 zijn er naar schatting zo’n 30 met een RVS roerstaaf gemaakt, waarvan er slechts 10 hun weg vonden naar de Europese markt. De specs zijn verder gelijk de automaatversie: een 6.0 V12 met 620 pk.

Waarom deze Ferrari 599 in Nederland 4,5 ton kost

Oké, dan de prijs. Het Limburgse Hoefnagels biedt de auto aan voor 450.000 euro. Kneiterduur als je bedenkt dat een reguliere 599 al voor iets meer dan 80 mille de jouwe is. Maar daar staat tegenover dat een soortgelijk exemplaar op de RM Sotheby’s Amelia Island 2015-veiling voor het monsterbedrag van 650.000 euro werd afgehamerd. Dat maakt van deze occasion een buitenkansje.

Met dank aan Robbin voor de tip!

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari doet uitstekende zaken, ook in Nederland
  • Deze speelgoed-Ferrari kost meer dan een ton

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

599, Ferrari, hoefnagels, occasion, zwart

Vorig bericht: « De vernieuwde Volkswagen Polo Sedan is hier
Volgend bericht: Kies maar: nieuwe Toyota Hilux of Volkswagen Amarok? »

Lees Interacties

Reacties

  1. broodjan zegt

    21 mei 2015 om 22:04

    hebben!! klote vakantiegeld nog net niet binnen,,,,

    Login om te reageren
  2. RubenPriest zegt

    21 mei 2015 om 22:04

    Wat een tijdloos design zo’n 599. Prachtig

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      22 mei 2015 om 07:43

      @rubenpriest: wilde net zeggen, het ontwerp ziet eruit alsof het huidig model is wat net de fabriek uit komt rollen.

      Van binnen zie je pas dat het een ouder model is.

      Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    21 mei 2015 om 22:06

    Is dit een repost? De tekst komt wel heel erg bekend voor…

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      21 mei 2015 om 22:48

      @w0o0dy: idd dacht ik ook even.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 mei 2015 om 22:59

      @w0o0dy: klopt. Paar maanden geleden eentje op AutoJunk (Gespot!) gezien volgens mij.

      Login om te reageren
  4. mclarenf1lm zegt

    21 mei 2015 om 22:07

    Een 599 zie ik het liefste in Bianco Avus, maar die handbak maakt veel goed. Misschien dat als ik weer eens langs Hoefnagels moet dat ik even een kijkje neem. Ze hebben daar sowieso wel meer leuk spul.

    Login om te reageren
    • snorrie zegt

      22 mei 2015 om 00:33

      @mclarenf1lm: dacht toch even dat er iets stond in de zin van “gebleekte anus”…
      Duidelijk dat ik beter kan gaan slapen nu…:)

      Login om te reageren
    • papa zegt

      23 mei 2015 om 07:37

      @mclarenf1lm: ik zie hem het liefst als GTO

      Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    21 mei 2015 om 22:12

    Veel liever de F1 single clutch. Daarnaast is dit ook de saaiste 599 ooit. Zwart met zwart interieur, ugghhh.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      21 mei 2015 om 23:20

      @kapiteinaudi: komt op foto 5 het schuimrubber nou onder de bekleding uit?

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        22 mei 2015 om 09:27

        @roppp: nee dat is de spiegeling op de Carbon stoele ln

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      21 mei 2015 om 23:20

      @kapiteinaudi: foto 6 dus

      Login om te reageren
      • bossie zegt

        22 mei 2015 om 08:01

        @roppp: volgens mij wel ja!

        Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    21 mei 2015 om 22:13

    Nog niet oud genoeg om er 450.000 euro voor neer te lappen.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      22 mei 2015 om 10:04

      @bsxc2: Daar gaat het niet om, er zijn er maar 30…

      Login om te reageren
  7. mercedesbenz63 zegt

    21 mei 2015 om 22:16

    Het is een pracht!

    Login om te reageren
  8. ettie zegt

    21 mei 2015 om 22:20

    Sportief pookje heur

    Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      21 mei 2015 om 23:36

      @ettie: lol! https://m.youtube.com/watch?v=6IvxxsPPLEQ

      Login om te reageren
  9. hplh zegt

    21 mei 2015 om 22:23

    Doe mij dan maar een automaat.
    Dan heb je nog 370000 over voor ander leuk speelgoed.

    Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    21 mei 2015 om 22:24

    Handbak: +100. Altijd. Gated shifter: -50. Altijd. Maar het blijft altijd goed om te zien dat er mensen zijn die de handbak verkiezen boven flippers!

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      21 mei 2015 om 23:03

      @ej20g: Handbank inderdaad altijd +100, hoop dat mijn E92 335i met handbak daardoor ook een ‘klassieker’ wordt. Zijn er ook weinig met handbak van.

      Login om te reageren
      • room850 zegt

        21 mei 2015 om 23:30

        @maartenoosterbaan: wtf is een handbank?

        Login om te reageren
        • maarteno zegt

          21 mei 2015 om 23:32

          @room850: dat is een speciale versie van een manuele transmissie….die levert meer geld op dan een automaat…vandaar de ‘-bank’ ;-)

          Login om te reageren
          • room850 zegt

            22 mei 2015 om 01:06

            @maartenoosterbaan: die vind ik goed gevonden;)

            Login om te reageren
    • basbasbas zegt

      21 mei 2015 om 23:20

      @ej20g: kun je mij misschien meer vertellen over ‘Gated shifter’? Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat het een groot verschil zou zijn. Als ik het Google kom ik alleen bij artikelen over ‘waarom je het niet meer tegenkomt’. Wat zijn de wezenlijke verschillen? Behalve een korter schakelmoment(neem ik aan?). Wat is het technische verschil en wat is het verschil in gebruik?

      Login om te reageren
  11. wiebe zegt

    21 mei 2015 om 22:31

    4 pendalen !?

    Login om te reageren
    • ferrarithijs zegt

      21 mei 2015 om 22:33

      @wiebe: Dat is de reflectie… -,-

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      21 mei 2015 om 22:36

      @wiebe:
      Jazeker
      Dat vierde pedaal is een van origine Russische uitvinding van Vladimir Roestochov een, toonaangevende ingenieur van Lada in Togliatti
      Dit vierde pedaal is namelijk om de airbag op te blazen,iets wat door Lada in 1998 meen ik is geintroduceerd op de 2105 Turbo Gtx
      En je zult ongetwijfeld de link van Lada > Fiat > en Ferrari begrijpen.

      Login om te reageren
    • colorblind zegt

      21 mei 2015 om 22:36

      @wiebe: hij heeft een dubbel gas!

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      21 mei 2015 om 23:22

      @wiebe: net als een 1999(of toch 98?) mclaren formule 1 wagen!

      Login om te reageren
  12. tdu2zonda zegt

    21 mei 2015 om 22:32

    Ik weet nog dat ik ongeveer 3 jaar geleden eens op mobile.de was aan kijken naar een 599, gewoon voor de lol natuurlijk, en er stond er eentje met handbak voor 95k te koop. Ik dacht toen bij mezelf, dat kan nog wel eens heel veel geld waard worden! En zo blijkt!
    Misschien een leuk weetje, er zijn zelfs 2 California’s met handbak geleverd, wat het de laatste Ferrari met handbak maakt!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 mei 2015 om 23:05

      @tdu2zonda: klopt, in de UK was het een no cost option. Waarvan bijna niemand gebruikt maakte…

      Ik ben wel benieuwd welke bak dat is. Ik weet dat de California de Mercedes DCT transmissie heeft van de SLS AMG. En dat de SLS AMG gebasseerd is op de Viper (die er nooit kwam, niet de doorontwikkeling van de vorige die je nu kan krijgen). En die had een handbak, die qua dimensies gelijk is aan de DCT bak van de California en SLS. Maar een Viper transmissie in een California lijkt ergens niet te kloppen. Misschien de handbak van deze 612… Toch maar eens de krochten van het internet afstruinen om deze volkomen nutteloze informatie op te zoeken…

      Login om te reageren
      • tdu2zonda zegt

        21 mei 2015 om 23:38

        @gtwillem: Het zou ook de bak uit de F430 zijn, ook een V8. Lijkt me misschien logischer dan de bak van een 612. Maar zoals je zegt, redelijk nutteloze info maar toch wel leuk om te weten ;)

        Login om te reageren
        • tdu2zonda zegt

          21 mei 2015 om 23:38

          @tdu2zonda: *kunnen zijn

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          22 mei 2015 om 07:24

          @tdu2zonda: ik denk eerder de 612 bak, want deze is ontworpen als een bak voor een motor die voorin in lengte licht. Het blok van de F430 ligt achterin, alhoewl ook in lengte. Het zou kunnen. Nogmaals: even zoeken ;-)

          Login om te reageren
          • tdu2zonda zegt

            22 mei 2015 om 08:46

            @gtwillem:http://4.bp.blogspot.com/-7IMk-H2XCJk/TsHLCNVU73I/AAAAAAAAAL0/9uNKrNTF1xw/s1600/Manual+gearbox.jpg

            Hier staat wel wat info over de bak, maar niet echt of die uit een andere Ferrari komt.

            Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        22 mei 2015 om 11:07

        @gtwillem: de dct voor de california is niet zomaar een van de sls… Ze zijn quasi identiek maar de bak komt van getrag. Niet van Mercedes. Idem voor de manuele bak. En ze delen wel veel onderdelen, maar de software is compleet anders.

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        22 mei 2015 om 11:08

        @gtwillem: ik bedoel dus dat de bak van sls en van Ferrari van getrag is.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          22 mei 2015 om 12:53

          @boomhauwer: en allebei voor 90 procent identiek zijn, wat mijn punt was ;-)

          Login om te reageren
  13. VeniVidiVici zegt

    21 mei 2015 om 22:33

    Misschien zit ik er goed naast, maar ik heb zo mijn vermoeden dat Hoefnagels, behalve als deze auto een export wordt, hier nog lang mee blijft zitten!
    De markt is tegenwoordig verzadigd van Ferrari liefhebbers/kopers die willen flipperen…

    Login om te reageren
    • papa zegt

      21 mei 2015 om 22:59

      @venividivici: ik vermoed dat je er naast zit, de markt is vergeven van ferraristi die zoeken naar de “last of a kind” (laatste handgeschakelde… Laatste NA… Etc…)

      Login om te reageren
  14. ohsnab zegt

    21 mei 2015 om 22:35

    Voor mij persoonlijk de droomauto. Lijnen zijn fantastisch, geluid, power. Ongekend. Graag de handbak maar dan niet die velgen…

    Login om te reageren
  15. martingtv zegt

    21 mei 2015 om 22:36

    Vind het wel een beetje overdreven. Wat zou een ferrari 575m gtc met handbak doen?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 mei 2015 om 22:57

      @martingtv: die kon je gewoon met handbak krijgen. De F1 vak was een optie.

      Login om te reageren
      • martingtv zegt

        22 mei 2015 om 07:50

        @gtwillem: dat weet ik. De meeste mensen die zo’n 575m kochten vinkten die F1 optie aan.

        Login om te reageren
  16. MaartenD zegt

    21 mei 2015 om 22:42

    Prachtige auto maar een bizarre prijs

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    21 mei 2015 om 22:46

    Een F12 mag dan mooier zijn, zo`n handbak maakt een auto als deze echt geweldig!

    Login om te reageren
  18. phaeton zegt

    21 mei 2015 om 22:55

    Van 4,5 ton blijft een leuk bedrag over nadat je er een mooiere 575m met handbak van hebt gekocht.

    Login om te reageren
    • clioracing zegt

      22 mei 2015 om 10:02

      @phaeton: Zie die maar is te vinden (linksgestuurd). Ik vrees dat, als ze al te koop komen, de hoofdprijs er voor gevraagd zal worden.

      Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    21 mei 2015 om 22:56

    Kun je dan niet beter een 612 kopen voor een ton en daar een handbak in zetten? Sterker nog, de bak is krek eender. De F1 transmissie op de 599 is van het sequentiele soort, dus in feite een handbak welke automatisch bediend wordt. Dus de bak zelf kan blijven, alleen moet je de bediening vervangen.

    Omdat de Ferrari’s nu DCT’s hebben, is een handgeschakelde versie onmogelijk: het is een heel ander type transmissie. Maar met de 599GTB moet het niet zo heel erg moeilijk zijn.

    En om de avond af te sluiten, naast hanbakken, sequentiele bakken en DCT-bakken heeft Ferrari zelfs ooit nog echt automaten geleverd (planetair tandwielstelsel met koppelomvormer). De laatste Ferrari die zo’n bak had mee kreeg was de 456M GTA. (Ik zeg het maar tegen jullie want mijn hond kan geen autoweetjes meer verdragen…)

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      22 mei 2015 om 07:40

      @gtwillem: Een geluk dat dierenwelzijnorganisaties deze AB nog niet gevonden heeft….
      poor doggy.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        22 mei 2015 om 08:15

        @ericc: ach, vrouwlief let goed op Loebas. Toen we hem kregen wilde ik hem Vetek of Turbo noemen, mocht niet. Baco evenmin…

        Login om te reageren
    • martingtv zegt

      22 mei 2015 om 08:00

      @gtwillem: alle onderdelen zijn hier te vinden. http://www.ferraridatabase.com/The_Downloads/Manuals_Parts.htm

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 mei 2015 om 09:12

      @gtwillem:
      Neem een kat
      Mijn ene zwarte kat is MG fan en de andere is weg van snelle Renaults’ vandaar dat ze de hele dag bonje hebben.

      Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    21 mei 2015 om 23:03

    Wat een prachtige auto! Het zal in de loop van de jaren een prima investering zijn denk ik

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    21 mei 2015 om 23:10

    Zwart is niet echt de mooiste kleur op een 599, desalniettemin is het een ongelofelijk mooie wagen!

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    21 mei 2015 om 23:10

    Mooie wielen wel. Voor de rest heb ik niet zoveel met de 599. Zeg maar helemaal niks.
    De 612 merkwaardig genoeg dan weer wel, ondanks dat die ook geen schoonheid is. Misschien omdat ie vier achterlichten heeft? Misschien omdat ie zo lang lijkt?

    Ik weet het niet. Maar gewoon in lease-zilver en deze wielen eronder.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      21 mei 2015 om 23:11

      @Rob:
      En was de 612 niet gewoon leverbaar met handbak?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 mei 2015 om 23:23

        @Rob: jazeker!!

        http://www.pistonheads.com/regulars/ph-carpool/ferrari-612-scaglietti-manual-ph-carpool/31600

        Login om te reageren
  23. jrk68 zegt

    22 mei 2015 om 00:26

    Zo ziet deze oude sentimentele dwaas Ferrari’s het liefst.
    12 pitter voor de kar gespannen en een pook in een mooi chromen raster.
    Het is dat ik de 599 net een Corvette vind, maar ik.snap.de.aantrekkingskracht. Bij mij klinken er meer bellen bij een 550.

    Login om te reageren
  24. ericc zegt

    22 mei 2015 om 07:41

    Wie rijd er nu nog manueel? Dat is zo 20′ eeuws….

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      22 mei 2015 om 08:18

      @ericc: vroeger hadden we geen Brazzers, maar hadden we een grotere rechtarm door dat we zelf schakelden ;-), toch @jrk68 en @desjonnies?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        22 mei 2015 om 11:54

        @gtwillem:
        Vergeet het overontwikkelde rechterbeen niet, die had het maar zwaar met al dat koppelen en remmen.
        Om hem nu wat te doen te geven ben ik maar links gaan remmen….

        Login om te reageren
  25. E34M5Touring zegt

    22 mei 2015 om 11:03

    350k meerprijs voor een handbak…. Whahhahahahahahhahaahahahaha. Daar koop je er 2 voor bij. Bouw je dr 1 om naar handbak. Ben je nog goedkoper uit. Brabant de gekste…..

    Login om te reageren
  26. philipf zegt

    22 mei 2015 om 11:44

    Blijf het apart vinden… Maar ik heb inderdaad veel liever 1 met handbak!

    Login om te reageren
  27. schellekens006 zegt

    22 mei 2015 om 12:57

    Dus met deze handbak heb je eigenlijk 5.65 maal meer plezier dan in een automaat.. Nou ik laat heel de boel staan en koop een F12 met een hele zak geld over.

    Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    22 mei 2015 om 15:57

    Zo een auto wordt alleen maar meer geld waard

    Login om te reageren
  29. caddy59 zegt

    23 mei 2015 om 20:26

    Hoefnagels is vlak bij mijn school! Staan o.a. een Lamborghini Huracan, 2x Porsche 911 Speedster, Lamborghini Murcielago, 2x Mercedes SLR McLaren en een Ferrari Daytona van 1 mlj … Altijd even binnen kijken na school

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      24 mei 2015 om 14:51

      @caddy59: En hij heeft nog een paar SLS-en gekocht

      Login om te reageren
      • caddy59 zegt

        28 mei 2015 om 10:53

        @Lucb: Ja klopt! En een Rolls-Royce Ghost, Ferrari’s Testarossa, Maserati Quattroporte… fijne snoepwinkel daar..

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North