Te koop: G65 AMG die ooit 400.000 euro heeft gekost

Auteur: , 74 Reacties

Afschrijving is een bitch.

Er zijn daadwerkelijk mensen geweest die het een goed idee vonden om een Mercedes G65 AMG te kopen. Een doos met een V12. Het is niet snel, het is een ongelofelijke slurper en het is een vreselijk duur ding. Een auto die je alleen koopt als je echt een bloedhekel hebt aan GroenLinks en niets geeft om een paar honderdduizenden euro’s.

Want deze auto kopen betekent afschrijving. Keiharde afschrijving. In Nederland was de Mercedes G65 AMG een bizarre en dure verschijning. Ondanks het prijskaartje wist Mercedes enkele exemplaren aan vermogende Hollanders te slijten. Zo’n exemplaar staat nu te koop. Het gaat hier om een zwarte G65 uit 2017 met een nieuwprijs van 417.378 euro. Van dat bedrag alleen al 119.723 euro aan BPM!

Van die vier ton is niet veel meer over, maar nog steeds is deze G-klasse een dure occasion. Er zijn 18.000 benzine slurpende kilometers gereden met de V12 en nu staat de G65 te koop bij Mercedes Den Haag. De Haagse dealer vraagt 259.850 euro voor de Benz. De badge ‘V12 Biturbo’ is optioneel te vervangen voor een hele grote middelvinger.

De G65 AMG beschikt over 612 pk en 1.000 Nm koppel. Ondanks het vermogen en het enorme koppel doet de G-klasse met twaalfcilinder het sprintje naar de honderd in ‘maar’ 5,3 seconden. De topsnelheid is begrensd op 230 km/u. Het opgegeven stadsverbruik bedraagt 22.7 l/100km en dat is nog de theorie. Je kunt de advertentie hier bekijken.



74 reacties

En dan zeggen ze dat Duits premium niet afschrijft :)
@reactief: Diezelfde mensen zeggen ook dat vaccinaties je kinderen debiel maken, raar volk…
@florisje: je moest eens weten….
@florisje: en het grappige daarvan is, die mensen hebben helemaal geen hulp van anderen nodig om debiele kinderen te maken….
@reactief: de G-class heeft ontzettend veel fans. Een 15 jaar oude G55 gaat nog steeds weg voor rond de €40k. En aangezien dit een special model is, zou het mij niks verbazen dat deze op een gegeven moment blijft hangen op rond de 70k.

Ben wel benieuwd waar daar heen gaat. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat deze in NL blijft. Waarschijnlijk naar UAE of RF.
Heftige prijs voor een zeecontainer.
@rick-dos: De inhoud maakt de prijs ;)
Een hoop paarden en koeien in dit geval :)
@reactief: en een wannabe stier waarschijnlijk ;)
Zou wel een youngtimer ervan willen rond 2000 bouwjaar. Blijft een stoere bak
200-400k en dan hebben mensen bij MB gezegd: ja, lepel dat amg65 blok er maar in, maar vooral dat tomtom-schermpje van 4 euro niet vervangen voor een mooier exemplaar.
Je krijgt er gelukkig wel een mooie TomTom bij…
Ik zie dit als de allerslechtste auto. Betaal je zo veel, krijg je iets dat net niks kan. Niet meer het terrein in door de banden en een lijp zwaar blok voorin, niet goed op de weg door het chassis. Houd je een doos van vier ton over. Some people…
In Nederland is ie nutteloos, maar ik vind de 6×6 de real deal ;)
@nout: Mensen die zo redeneren als jij kunnen deze auto toch niet betalen.
@nout: dat is get misschien ook wel maar mensen die dit kunnen kopen maakt dat geen zak uit.
@nout: Als dit ding hetzelfde zou kosten als een net-zo-oude Range Rover; zo ik waarschijnlijk nog voor deze kiezen. Juist omdat dit ding zo fout en zo slecht is… zo cool is ie ook.
@nout: je bekijkt het ook helemaal verkeerd. Dit is net zoiets als een handtasje, maar dan voor vermogende mannen. Of vrouwen?!? Vast niet, toch?
Dik €8,75 aan afschrijving per kilometer, geen geld.
@pier: had m ook berekend! Bizar! Tel daar de verstookte brandstof, MRB en verzekering etc bij op en waar kom je dan uit?

Ook al zwem je in het geld en maakt het allemaal niet uit, dan wil je toch iets leuks hebben?
@pier: ook de dealer wil er nog wat aan verdienen…de inruilprijs zal nog wat lager hebben gelegen. Ik schat een eurootje of 13 per kilometer aan kosten…
@pier: Als je zoiets kan aanschaffen dan zal je dat volledig aan je reetje roesten …
@autodrome: jaa want mensen die goed in het geld zitten keilen het per definitie graag over de reling…
@autodrome: zal je nog verbazen. Vaak zijn het juist de grootste krentenkakkers.
Goh wat een zeik reacties op de maandag. Goed begin van de week weer jongens.
Het is niet snel? In 5.3 sec naar de 100, vind ik toch best snel. Denk dat het gros van het wagenpark hier op AB niet sneller zijn dan dit.
@emping: Nee maar hun 316i met m-performance velgen is wel “heerlijk in de bocht”. Iets met jaloezie.
Ik kocht liever deze als occasion als een nieuwe G63!
Imposante auto maar toch moet het frustrerend zijn om een hoop snelle jongens en meisjes aan jou als king of the road voorbij te zien trekken. 0-200 in zo’n 20 tellen is zeker leuk maar voor 600+ pk gewoonweg traag. Een A8 W12 D2, om bij een 12 pitter te blijven, deed dat kunstje in 2001 al in 20 tellen en die had ‘maar’ 420pk.
Zeg niet dat je in zo’n mastodont niet persé de snelste wil zijn, dan had je net zo goed een G 250 cdi kunnen nemen, als die al te koop is;-)
@t5power: Een G270 cdi doet 13.7s van 0-100.

Dat lijkt me een wereld van verschil.
@t5power: het verschil tussen een a8 en een g-wagen is wel inmens.
@T5Power: appels met peren aan het vergelijken?
@406_v6: appels en pompoenen…
Als je echt rijk bent moet je dit er gewoon bij hebben. Gewoon voor de heb.
@thomasthomas: als je echt rijk bent en geen fantasie hebt koop je dit ja.
@lekbak: “awel verdorie, ik vind hier ineens €450 000 onder mijn matras!! Wat zullen we nog eens gaan kopen…?
Ach ja iemand die zoiets nieuw koopt in Nederland zal die 400k ook wel in een maandje terug verdiend hebben. Of misschien nog wel in een week.
@jwcroy82: er is niemand in Nederland die een G63 als particulier koopt, laat staan een G65. Is altijd op bedrijf (of lease) en dan is het prijskaartje iets anders.
@e550: hoe onderbouw je die wijsheid?
@el-loco: elke keer als ik een kenteken check doe op een G63, dan staat ie geregistreerd op ‘bedrijf’.
Deze auto stond regelmatig bij mij in de buurt geparkeerd in Den Haag. Sinds kort staat er een hagelnieuwe G63 Edition 1, (27-3-2019 1e toelating, origineel Nederlands volgens Finnik), die heeft slechts 265k gekost. Denk dat de eigenaar toch een beetje moest bezuinigen.
Bezuinigen? lijkt me eerder een gevalletje van een volgeraakte asbak die noopte tot inruil @dtwo:
@geisertz: Ik lees nu pas dat dat ding pas 18.000 km gelopen heeft (à 8 euro 75 per stuk exclusief MRB, brandstof en verzekeringen) . Dan moet het inderdaad wel de asbak zijn. Of het rijdt gewoon verschrikkelijk onaangenaam.
@dtwo: ze zien er hetzelfde uit, maar het verschil qua rijden zou enorm zijn.
260k voor een tweedehandsje. Alles is relatief!
Het is dat ik het geld niet heb.
Maar zou het graag rijden
Als je de nieuwprijs 4 of 5 maal hardop uitspreekt begint het bij de 7de keer gewoontjes te klinken. Alles is toch uiteindelijk relatief zelfs de prijs van een G65.
Toch mooi om op een feestje aan te komen waar 3 personen een G63 hebben en al ziek zijn dat er 2 andere rondrijden op het feestje… kom jij aan met je G65.
Aandrijving is een bitch
Btw waar komt die zure hype toch vandaan om onder bijna elk commentaar wat niet een standaard auto is te zeiken dat mensen met geld geen smaak hebben ? ,” voetballers auto “ etc. En dat plaatsen sommige dan op een site voor auto fanaten. Zet je jaloezie opzij en wees eens volwassen.
@autopetje: wellicht omdat deze auto letterlijk alleen maar gekocht word om z’n prijs. Het enige bestaansrecht van deze auto is dat je er over op kunt scheppen en dat is op z’n zachtst gezegd nogal triest.
@lekbak: Wellicht heb je gedeeltelijk gelijk maar dan geld jouw stelling voor iedere auto. 50k voor een BMW is ook te veel om boodschappen mee te doen en er mee naar je werk te rijden. Dat kan ook met een Dacia of een Lada. Er is gewoon voor elke portemonnee iets leuks te koop. Dat heet marktwerking. Heeft niets met realisme te maken. Of moeten de superrijken maar een “ shockingley affordable “ kopen ?
@autopetje: Maar die BMW biedt ook echt daadwerkelijk meer dan die Lada of Dacia. Deze Mercedes biedt helemaal niks beters dan auto’s die een kwart van zijn prijs kosten.
@berlinetta: bovendien is het een lelijke blokkendoos. Dus voor het “mooie” design hoef je het ook al niet te doen.
@berlinetta: een kwart van wat deze Benz kost is ook een ton. 100k is ook belachelijk volgens jouw beredenering want een Benz van 50 k doet precies hetzelfde. Het komt er op neer dat niemand voor een ander kan bepalen wat goed is en wat mooi is. Dat zijn beide abstracte constateringen. Wat functioneel is zou je wel kunnen benoemen.
@autopetje: Ik bepaal ook niet wat goed en/of mooi is. Ik geef alleen aan dat de prijs-kwaliteitverhouding van de G-klasse ver te zoeken is. Voor een ton (oke, ietsje meer) krijg je ook een S-klasse. Die doet alles beter dan deze G-klasse en is in bepaalde dingen ook weer beter dan een E-klasse. Die maakt zijn prijs meer dan waar. De G-klasse blinkt nergens in uit, maar je bepaalt er wel de hoofdprijs voor. Het is zeg maar de iPhone onder de auto’s.
@berlinetta: dat is nog eens een goede vergelijking met die IPhone 👍. Enige verschil is dat een IPhone bijna iedereen kan betalen en een G65 bijna niemand.
@autopetje: bijna elke auto die je kunt bedenken heeft een voordeel ten opzichte van een andere auto. Maar de veel goedkopere g63 is in alles beter dan de 65. Sneller, stuurt lekkerder, zuiniger (haha), klinkt beter etc. Letterlijk, het enige voordeel van de 65 is dat je er over op kunt scheppen.
@lekbak: Eigenlijk is alles boven de 10 mille onzin en kopen de meeste mensen dure auto’s om in “positieve “ zin op te vallen en eigenlijk op te scheppen. Alleen zijn de budgetten bij elk verschillend. Ik bedoel er niks negatiefs mee , het is gewoon de natuur. Een bloem valt ook op door z’n kleuren en geuren. Niets mis mee. Mensen die 4 ton uitgeven aan een auto beweegt er niets op hun bankrekening wanneer dat word afgeschreven.
@autopetje: ga je ook nog lezen wat ik geschreven heb?
@lekbak: Ik lees ze zeker wel. Heb ik iets gemist ? Afijn…..Het ging mij meer om de negatieve trend van “ mensen met geld hebben geen smaak” en de term “ voetballers auto” . Dat is het enige wat mij stoort als autoliefhebber. Wat iemand koopt en voor hoeveel moet ieder voor zich zelf bepalen. Laat ik het zo zeggen , ik zie graag gekke keuzes voorbij komen. Voor een Astra kom ik hier niet.
@autopetje: je hebt het hele punt gemist. Niet dat deze auto meer heeft gekost dan dat vervoer hoeft te kosten maar dat deze auto alleen (!!!!!) gekocht kàn worden om mee op te scheppen. Iemand die ook maar een beetje om auto’s geeft haalt de 63 i.p.v. de 65.
@lekbak: nou ehhhhhh een G 63 AMG koop je natuurlijk om lekker discreet in de rondte te rijden. Ik kan mij best voorstellen dat een koper altijd voor de top of the bill gaat wanneer centen er niet tie doen. Los van het feit wat beter rijd. De één koopt een 6 cilinder , de ander een 8 , 12 of 16 cilinder. Ik blijf er bij. Alles boven de 10 mille is rationeel gezien een stomme aankoop. Maar passie gaat vaak boven verstand als het om luxe goederen gaat.
In mijn ogen moet een zeecontainer als de G-klasse een brullende V8 onder de kap hebben. Een V12 is leuk voor een luxebak (stil/zoevend) of een Aventador (schreeuwend/vlammenwerpend).
Voor dit geld koop je bijna een 2018 G63
@tinusdijksman: schijnt precies dat te zijn wat de beste eigenaar heeft gedaan. Goede upgrade.
Beetje klaar met die G wagon. Daar wil je toch echt niet meer in gezien worden.
Moet toch echt heerlijk zijn om met ruim 600 pk en de stroomlijn van een tuinhuisje te toeren. Als je een hoop geld verdient hebt (met werken dan wel) waar om niet…
Waarom zou je Nibud koeling en zetelverwarming tegelijk aanleggen
Of je spect effe een full options E63 AMG S Wagon voor jezelf en een full options A sedan veur t vrouwke. Hou je nog wisselgeld over denk ik.
Net zo lekker een ijskoude Heineken op een terras! Tuurlijk betaal je daar teveel voor je pils maar je wilt het totaalplaatje! Gewoon doen dus! Yolo!
Energielabel: G 😂
@sntial: oh, die G staat dus voor Geen. 😉
Niemand doet z’n auto weg omdat-ie zo goed is …
@frank2b: Misschien wel, wou die het nieuwe type?
Ik zag gisteren op de IAMS verschillende G63 staan van 2016-2018 tussen de 140 en 170k , dat is best te doen, een X5 M of RR sport SVR van die bouwjaren kost ook zo veel, maar dan heb je natuurlijk wel moderner ogende auto”s met ook nog een veel betere wegligging en een veel snellere acceleratie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).