• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groot-Brittannië verklaart oorlog aan diesel en benzine

Auteur: Author, gepost 26 juli 2017 om 07:43 – 70 Reacties

Groot-Brittannië verklaart oorlog aan diesel en benzine


Aan de andere kant van het Kanaal hebben ze het gehad met uitstoot.

Daar mogen vanaf 2040 namelijk geen auto’s die rijden op fossiele brandstoffen worden verkocht. Daarnaast krijgen diesels het extra zwaar te verduren. De komende jaren worden op de 80+ drukste wegen van het land extra heffingen of rijverboden ingevoerd voor zelfontbranders.

Eerder schreven we al dat ook Frankrijk auto’s met verbrandingsmotoren vanaf 2040 verbant en in Noorwegen (aka EV-Heaven) willen ze dat dergelijke voertuigen al per 2025 van de weg verdwijnen.

Opmerkelijk is dat het besluit niet zomaar door de wetgever is genomen. Een rechter heeft namelijk beslist dat de overheid te weinig doet om de hoeveelheid stikstofdioxide in de lucht terug te dringen en juist die stof komt uit de uitlaat van dieselauto’s.

Daarnaast speelt mee dat de regering van Groot-Brittannië onder druk van de Europese Commissie staat, die wil dat het land zich aan de geldende uitstootregels houdt. Zo niet, dan zou dat kunnen leiden tot boetes of een rechtszaak bij het Hof van Justitie.

Eén ding is duidelijk: spotters kunnen het er beter nog effe van nemen in Londen, want over een tijdje is het afgelopen met de pret.

Dank aan Arjen voor het tippen! Foto: CLK63 Black Series door @dutchstylez, via Autojunk

Ook interessant!

  • Noorwegen haat benzine- en dieselauto nu echt
    Noorwegen haat benzine- en dieselauto nu echt
  • Verbrandingsmotor in Italië
    Verbrandingsmotor in Italië binnenkort ook verboden
  • Nog een record: ook diesel is nu duurder dan ooit
  • Record! Brandstofprijs was nog nooit hoger dan nu

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, Diesel, engeland, londen, milieu, rechtszaak, uitstoot

Vorig bericht: « Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pk
Volgend bericht: Mercedes doet aandelen MV Agusta van de hand »

Lees Interacties

Reacties

  1. TDI-goeroe zegt

    26 juli 2017 om 07:45

    en voor hoeveel % zijn auto’s precies verantwoordelijk voor co2/Nox uitstoot?

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      26 juli 2017 om 07:59

      @TDI-goeroe: hooguit 1 of 2% dacht ik. Relatief gezien dus helemaal niet zo veel.aar het is wel een percentage dat relatief maklelijk terug te dringen is.

      Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        26 juli 2017 om 08:04

        @thijsj: mooi, dat zet zoden aan de dijk…. idioten…

        Login om te reageren
        • wijsneus zegt

          26 juli 2017 om 11:46

          @tdi-goeroe: Het is wel precies die 1/2% waar je als stadbewoner het meeste last van hebt. Een vliegtuig op 10 km hoogte of energiecentrale ergens buiten de stad is lang zo schadelijk niet voor de volksgezondheid. Logische stap dus, bovendien is het en makkelijke stap om te nemen.Dieselmotoren toch aan hun retour bezig en techniek die deze kan vervangen is inmiddels beschikbaar. Ja, je kan nog geen 1000km op één accu/tank benzine rijden maar als we allemaal zoals jou zouden weigeren te innoveren gaat het ook nooit lukken.

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            27 juli 2017 om 09:11

            @wijsneus: Volksgezondheid?? Toen er nog geen auto bestond werd de mens gemiddeld 60jaar.. nu er vollebak auto’s rijden ligt dat zo’n 30 jaar hoger. Dus ik zeg lekker blijven rijden met de fossielverbranders

            Login om te reageren
            • woudloper zegt

              27 juli 2017 om 18:28

              @kennone: en de award voor meest kortzichtige reactie van de dag gaat naarrrrrrrr

              Login om te reageren
    • stfu zegt

      26 juli 2017 om 08:04

      @TDI-goeroe: voorspelbare reactie weer. Het is allang gebleken dat de vieze lucht in veel steden komt door o.a. die duizenden auto’s.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 juli 2017 om 08:21

      @tdi-goeroe: Nou, van alle NOx die je voor je kanus krijgt in je woonomgeving komt zeker wel van brandstof auto’s, en niet van die kolencentrale verderop.

      Maar vooral blijven wijzen naar anderen jongen, zo komen we echt verder.

      Login om te reageren
    • siebren zegt

      26 juli 2017 om 08:57

      @TDI-goeroe: weg transport is ongeveer 30% van onze energie consumptie. Percentage CO2 zal dus ongeveer dezelfde orde van grootte zijn

      Login om te reageren
  2. lebeaunl zegt

    26 juli 2017 om 08:13

    Die druk van de EC op de UK zal spoedig minder worden.

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    26 juli 2017 om 08:15

    2040 is het VK een Arabische kolonie waar alleen maar genderneutralen wonen.

    Login om te reageren
  4. lebeaunl zegt

    26 juli 2017 om 08:18

    Dan is het ‘probleem met het rev’ven’ in London ook opgelost trouwens.

    Login om te reageren
  5. towi1989 zegt

    26 juli 2017 om 08:26

    De mobiliteit die we gewend zijn wordt zo langzaam maar zeker ontnomen. Daarnaast ben ik benieuwd wat dit voor invloed gaat hebben op de restwaarde, zeker wanneer meer overheden zoiets in gaan voeren (of alleen al speculeren).

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 juli 2017 om 08:31

      @towi1989: Welke mobiliteit wordt je ontnomen? Je kan in 2040 met een elektrische auto rijden, eentje op waterstof, of op mierenzuur. Totaal geen terugloop van mobiliteit mogelijkheden, maar alles wel efficienter en schoner.
      Als je in 2040 nog een diesel nieuw koopt zal je echt scheef worden aangekeken.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        26 juli 2017 om 09:25

        @fanboy: ga jij maar lekker op mierenzuur rijden maat!

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          26 juli 2017 om 09:55

          @bmwfreak038: hij doelt op het artikeltje wat 3 weken geleden voorbij kwam:
          https://www.groen7.nl/deze-nederlandse-bus-rijdt-op-mierenzuur/

          Login om te reageren
          • bmwfreak038 zegt

            26 juli 2017 om 09:57

            @gregorius: wat denk je wat er gebeurt als je huid ermee in aanraking komt..

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              26 juli 2017 om 10:13

              @bmwfreak038: Ook dat is een terugkomend onderwerp. Voordeel van benzine en diesel is, dat ondanks het geen fijn goedje is, dat als je een beetje morst, valt t wel mee.
              Met gas is het al lastiger.
              Met Waterstof en Mierenzuur hebben we het over dingen die je van het volk weg moet houden.
              Echter, wat @Fanboy aangeeft, is dat men tegen die tijd met in theorie, groene energie kan rijden. Wieweet moet je mierenzuur niet tanken, maar gewoon in een universele gasfles stoppen die je in je auto klikt.

              Login om te reageren
    • baasbas zegt

      26 juli 2017 om 09:37

      @towi1989: Restwaarde, dat zal wel loslopen. Nieuwe mogen niet meer verkocht worden, het is niet zo dat alle auto’s met verbrandingsmotor in de shredder moeten.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2017 om 10:28

      @towi1989: Ja. We moeten nu ook ook steeds meer thuis werken. On ons thuis te houden worden er TV series gestreamd door Netflix met steeds maar meer en meer aflevering. “Ze” willen dat we niet meer buiten komen zodat ze de boel buiten flink kunnen vervuilen.

      Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    26 juli 2017 om 08:28

    2040 net als Frankrijk. Echt een datum van niks. Dat zou op z’n minst 2030 moeten zijn.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      26 juli 2017 om 09:27

      @fanboy: je bent niet wijs, 2030 hoeveel mensen denk je dat er dan nog een auto kunnen betalen?!

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        26 juli 2017 om 09:46

        @bmwfreak038: Ik denk precies genoeg om de Nederlandse overheidsbegroting rond te maken :D

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          26 juli 2017 om 09:49

          @fanboy: jaja, ik spreek je wel weer in 2040 over Groot-Brittannië.

          Login om te reageren
  7. thefavis zegt

    26 juli 2017 om 08:30

    Ik snap dat de vervuiling moet stoppen, maar een algeheel verbod vind ik bijzonder storend. Het betekent namelijk dat al die prachtige oldtimers ook niet meer de weg op mogen. Als je nou toestaat dat je met dat soort auto’s een paar 1000 kilometer per jaar mag rijden, stoot je de liefhebbers ook niet voor de kop. Dit terwijl iedereen die nu toch al in een veredelde grasmaaier rondrijdt lekker elektrisch gaat rijden.

    Daarnaast vraag ik me af waar die 2040 vandaan komt. Waar ligt het punt waarop ze die auto’s niet meer gaan verkopen dan? Mag toch hopen dat die datum ergens in de nabije toekomst ligt, anders is het aandeel van de productie in de vervuiling die zo’n auto veroorzaakt wel heel hoog en kan het in milieuopzicht dus niet uit om zo’n auto te produceren.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      26 juli 2017 om 08:43

      @thefavis: Er staat: verbod op verkoop nieuwe auto’s. Lijkt mee te vallen met de oldtimers dus, gelukkig.

      Login om te reageren
      • thefavis zegt

        26 juli 2017 om 08:57

        @frederik: Zoals je ziet is lezen moeilijk voor mij. Bedankt voor je reactie.

        Ik ben dan alsnog benieuwd tot wanneer alle auto’s mogen doorrijden. Als elektrische auto’s betaalbaar worden en de accu een veel hogere capaciteit heeft zie ik voor het overgrote deel van de mensen (geen autoliefhebbers, leaseauto’s, taxi’s e.d. )geen reden meer om in een brandstofauto te rijden. Dus, dan kun je dan al stoppen met het produceren van die auto’s

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          26 juli 2017 om 10:02

          @thefavis: Het gaat erom om die kudde in de goede richting te drukken.
          Naar mijn mening kan men ook best 2030 zeggen. Als je nu kijkt naar de aanschaf van een nieuwe auto, moet je die elektrische dingen in de gaten houden.
          Bij de volgende auto weet je dan dat een elektrische hopelijk het betere alternatief is.
          Het zou mij niks verbazen als over 10 jaar de helft van de nieuwe auto’s al vol elektrisch is.
          De troep gaat vanzelf van de weg; zodra een tweedehands elektische ding rijden goedkoper wordt dan het rijden van een tweedehand benzine ding.
          Wat overblijft zullen de liefhebber auto’s zijn. En het zou zomaar kunnen dat als je over 15 jaar langs de markt rijdt met een stinkende diesel, dan men je net zo smerig aankijkt als je nu op een terrasje zit te roken terwijl er naast je iemand zit te eten.

          Login om te reageren
          • thefavis zegt

            26 juli 2017 om 10:11

            @gregorius: Ik hoop dat het zo zal gaan. Een verbod gaat alleen maar ten koste van de liefhebber en dat wil ik niet.

            Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            26 juli 2017 om 14:08

            @gregorius: ik weer niet of ik in 2030 wel geld heb om een elektrische auto te kopen

            Login om te reageren
          • hans75 zegt

            26 juli 2017 om 15:50

            @gregorius: het zal eerder zo zijn.. als je nu kijkt tegen een malloot die op een paard door de stad rijdt..
            zolang dat een zeldzaamheid/exoot is, zal niemand zich storen aan die enorme dampende flater die hij achterlaat op het troittoir…

            Login om te reageren
        • pomoek zegt

          26 juli 2017 om 10:54

          @thefavis: Ik zie wel een markt voor after market elektrifiserings setjes!

          Login om te reageren
        • frederik zegt

          26 juli 2017 om 12:26

          @thefavis: De meeste mensen zijn geen autoliefhebber en het interesseert hen werkelijk niet wat voor motor er in zit, en of er benzine of elektriciteit in gaat. Als het maar werkt. Die mensen zullen massaal overstappen op elektrische auto’s zodra het oplaadprobleem afdoende opgelost is (opladen in 15 minuten en een redelijke range).

          Dan verwacht ik dat de brandstofauto vanzelf uitsterft en dat niemand meer een nieuwe koopt, simpelweg omdat ze tweedehands bijna niets meer waard zijn daarna. Blijft over de liefhebber met z’n oldtimer. Hopelijk is tegen die tijd de brandstofauto geen “probleem” meer en is het dus niet nodig om oldtimers te verbieden. Fingers crossed…

          Login om te reageren
  8. rulefollower zegt

    26 juli 2017 om 08:34

    Een logische stap nu de Noordzeeolie echt wel op raakt.

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    26 juli 2017 om 08:34

    “Een rechter heeft namelijk beslist dat de overheid te weinig doet om de hoeveelheid stikstofdioxide in de lucht terug te dringen en juist die stof komt uit de uitlaat van dieselauto’s.”

    Naar mijn weten komt dit ook gewoon uit een benzineauto…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 juli 2017 om 08:52

      @jack_abarth: volgens mij is het wel voornamelijk diesel. Maar het is heel simpel op te lossen in een katalysator. Beetje ureum erbij en weg is de nox.

      Login om te reageren
    • Ozan zegt

      26 juli 2017 om 10:02

      @jack_abarth: stikstofoxiden zijn NOx geen CO2. ;)

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        26 juli 2017 om 11:08

        @ozan:

        I know, maar ik dacht dat een benzinewagen dat dus ook uitstoot.

        Login om te reageren
  10. dromedaris zegt

    26 juli 2017 om 08:39

    Kan een rechter dan eigenhandig beslissen om een wet/regel in te voeren? Lijkt me beetje kort door de bocht niet?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 juli 2017 om 08:45

      @dromedaris: Wellicht is het vergelijkbaar met de Urgenda zaak zoals die hier ging.

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      26 juli 2017 om 09:14

      @dromedaris: nee dat niet, ken je trias politica? Rechter is geen wetgevende maar rechtsprekende macht. De rechter kan als rechtsprekende macht wel afdwingen dat bepaalde regels, wetten of afspraken worden nagekomen. Kennelijk liggen die er dus al maar worden ze niet nagekomen.

      Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      26 juli 2017 om 12:04

      @dromedaris: Je kan bij de rechter afdwingen dat de overheid een motie/wet/verdrag uit te voeren. Als daar ergens een target (wat betreft de uitstoot van Co2 of NOx) in staat kan de rechter beslissen dat de overheid meer moet doen om die targets te halen.

      Login om te reageren
  11. FieRo zegt

    26 juli 2017 om 08:56

    Na de Brexit de Noxit !

    Login om te reageren
  12. lekbak zegt

    26 juli 2017 om 08:56

    Tja, allemaal symbool politiek. Waarschijnlijk vinden de fabrikanten het ook helemaal geweldig want die hebben weer een excuus om subsidie te vragen.
    Nox is gewoon op te lossen met een katalysator. Kwestie van bestaande techniek toepassen dus.

    Zijn ze trouwens al begonnen met de infrastructuur aanpassen zodat elk huis elke dag een accu van 20 tot 100kwh op kan laden voor de deur terwijl de rest van het land dat zelfde doet om dezelfde tijd? Elektrisch rijden klinkt leuk maar zolang bovenstaande niet kan kunnen we echt niet massaal elektrisch gaan rijden. Dus hup! De schep in de grond en kabels leggen!

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      26 juli 2017 om 09:03

      @lekbak: Precies. Geen enkel land ter wereld is ook maar enigszins voorbereid om een deel, laat staat het gehele wagenpark van elektriciteit te kunnen voorzien. Zowel qua opwekking (duurzaam!), als transport en opslag voor piek/dal uren.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juli 2017 om 10:14

        @trustmeiamanengineer: hoe kom je daarbij? Nederland is zonder aanpassingen aan het net nu al geschikt daarvoor. Eletrische auto’s laden vooral s’nachts, precies het moment dat het electriciteitsnet niks staat te doen. Bovendien is het ook niet veel gevraagd van de electriciteitsbedrijven om in het net te investeren als hun klandizie gaat toenemen.

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 juli 2017 om 09:16

      @lekbak:
      Nee hoor, kwestie van ‘prioriteiten’ stellen, zoals het 150 jaar lang geen onderhoud plegen aan afwateringskanalen in West Engeland , die ooit door de Nederlanders aangelegd zijn waardoor de boel een paar jaar geleden overstroomde, dit is gewoon leuk voor het nageslacht van deze rechter, de man haalt op deze manier de geschiedenis tablets!

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      26 juli 2017 om 11:07

      @lekbak: Ja dat klopt. De driewegkatalysator. Deze zet stikstofverbindingen om in distikstof en CO2. Op zichzelf geen probleem behalve dat we op dit moment teveel aan CO2 in de atmosfeer pompen. Wat de infra betreft: We hebben dus 23 jaar om dat te realiseren. 25 miljoen woningen in het VK, iets meer dan 1 miljoen per jaar, of te wel 4374 per dag. Moet te doen zijn. En dan ga ik er nog vanuit dat alle automobilisten op dat moment elektrisch rijden en dat alle huizen daarop moeten worden ingericht.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        26 juli 2017 om 13:28

        @pomoek: het probleem is dat er zelfs nog geen geluiden te horen zijn over plannen om de infrastructuur aan te pakken. Dat betekent dat het nog wel tien jaar duurt voordat de eerste schep de grond in gaat. Zelfs bij nieuwbouw wijken houden ze er niet eens rekening mee.

        Over die co2: nu stoten auto’s meer co2 uit om nox uitstoot te beperken. Zet je er een goede katalysator achter dan kan de de motor zo afstellen dat deze meer nox uitstoot (wat je toch teniet doet) maar minder co2. Als gevolg stoot je misschien net zoveel co2 uit als eerst door die katalysator maar wel veel minder nox. Bijkomend voordeel is dat de motoren nog zuiniger worden ook.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          26 juli 2017 om 13:47

          @lekbak: Dat de politieke wil er niet is: Dat is duidelijk. Ik denk alleen dat het praktisch geen probleem hoeft te zijn. Wat ik bedoel te zeggen met de katalysator is dat dit dus al gebeurd. gen1 Adblue en EGR zijn systemen die NOx uitstoot beperken.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            26 juli 2017 om 16:43

            @pomoek:

            Die politieke wil is er inderdaad niet.
            Een kennis van mij is op dit onderwerp gepromoveerd, en tijdens het schrijven kwamen hier zelfs kamervragen over naar voren.

            Echt een aanrader om een keertje te lezen, mits je het nog niet kent.

            https://www.uu.nl/agenda/de-invloed-van-gevestigde-energiebedrijven-op-de-energietransitie

            Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            26 juli 2017 om 16:45

            @pomoek:

            Ter aanvulling, op de link klikken en je krijgt het volledige document.

            https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/322962

            Login om te reageren
  13. perry_snijders zegt

    26 juli 2017 om 09:01

    “Daarnaast speelt mee dat de regering van Groot-Brittannië onder druk van de Europese Commissie staat, die wil dat het land zich aan de geldende uitstootregels houdt. Zo niet, dan zou dat kunnen leiden tot boetes of een rechtszaak bij het Hof van Justitie.”
    Duurt die Brexit dan nog tot 2040?

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      26 juli 2017 om 09:35

      @perry_snijders: inderdaad, de EU heeft niks te vertellen op het eiland. En als we naar andere landen kijken binnen de EU, bijvoorbeeld Oost Europa, daar trekken ze zich ook vrij weinig aan van wat er in Brussel besloten wordt. EU is langzaam aan het imploderen…..kan nog van alles veranderen aan uitstoot regelgeving en zogenoemde deadlines.

      Waar ik naar benieuwd ben is waar de electra vandaan komt, dat we allemaal elektrisch gaan rijden in de toekomst dat is nu wel bekend.

      Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        26 juli 2017 om 10:14

        @slickrick:

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/ITER

        Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    26 juli 2017 om 09:05

    Wat ik trouwens wel las in het nieuwsbericht van de NOS dat ze ook drempels gaan verwijderen en groene golf lichten invoeren op wegen. Dat zijn nu makkelijke, snel te nemen maatregelen die ook de uitstoot van al het verkeer aanzienlijk terugbrengen! Als je ziet hoeveel drempels we hier hebben in NL… Als ik een ritje door de stad maak moet ik tientallen keren volledig voor niks afremmen en weer optrekken, ipv rustig met een constante snelheid door te rijden.

    Login om te reageren
  15. mulsanne zegt

    26 juli 2017 om 09:22

    Wat een onzinnige uitspraak

    Login om te reageren
  16. bmwfreak038 zegt

    26 juli 2017 om 09:33

    De rechter zei; i rest my case. Wat een halve debiele bomenknuffelaar.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    26 juli 2017 om 09:34

    Lekkere doelstelling!

    Login om te reageren
  18. poes zegt

    26 juli 2017 om 09:38

    2014. Over ruim 22 jaar dus. Dat is echt nog ver weg. Tegen die tijd koopt sowieso al niemand meer een auto met verbrandingsmotor.

    Niet echt een ambitieus doel dus.

    Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    26 juli 2017 om 09:56

    Volgens mij gaan de ontwikkelingen vanzelf al sneller dan dat. Ik verwacht dat mijn volgende leaseauto al elektrisch is, over 3,5 jaar. En is die termijn nog te vroeg en dus de techniek te duur voor mij, dan toch met zekerheid de termijn erna wel. Dat is dan dus 7,5 jaar vanaf nu. Wat zegt 2040 nou, helemaal niks. Zelfs 2030 is geen grens

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 juli 2017 om 13:31

      @baasbas: voor mensen die niet leasen duurt het veel langer. Die moeten bijna allemaal wachten op tweedehandsjes, vaak zelfs van een jaar of tien oud. Dan duurt het lang voordat iedereen over is.

      Maargoed, daar gaat het nu niet over. Dit zijn nieuwe verkopen…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        26 juli 2017 om 20:17

        @lekbak: Daar ben ik me van bewust. Hoewel ik een leaserijder ben, behoor ik tegelijk ook tot de “2e-hands-op-een-budget”-groep. Maar hoe eerder zakelijk elektrisch gereden wordt, hoe eerder de occasionmarkt daarvan kan profiteren. Daarnaast geldt als ‘pleister’ dat je een occasion nog met verbrandingsmotor mag blijven kopen maar reëel gezien: wat zal een Zoe of Leaf van 25 jaar oud tegen die tijd kosten. Dus 2040 zegt niks lijkt mij.
        Zelfs de Ampera E die nu gebouwd wordt is in 2030 al 12 jaar oud. Dus hoewel het niet eens over occasions gaat verwacht ik eigenlijk dat zelfs dat niet eens een probleem is.

        Login om te reageren
  20. kniesoor zegt

    26 juli 2017 om 10:15

    Wel een heel fijn plaatje boven dit droevige bericht.

    Login om te reageren
  21. schaap zegt

    26 juli 2017 om 10:26

    En is dat beslist door een rechter die in een Tesla rijd, zodat er meer plaats voor hem is op de baan?

    Login om te reageren
  22. nopetrolnofun zegt

    26 juli 2017 om 10:49

    Er komen hooguit wat milieuzones, maar ze trekken je echt niet zomaar uit je Aventador hoor.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 juli 2017 om 15:54

      @nopetrolnofun: Die zijn er allang.

      Londonse milieu zone was er veel eerder en is veel erger dan wat we hier in Nederland of Duitsland hebben.

      Login om te reageren
  23. henkp1 zegt

    26 juli 2017 om 16:12

    Frankrijk verbant de verbrandingsmotor per 2040? Nou volgens mij is dat nog helemaal niet besloten. Er heeft ergens in Frankrijk een groene politicus zoiets geroepen, meer niet. Of wellicht heb ik een bericht gemist?

    Login om te reageren
  24. henkp1 zegt

    26 juli 2017 om 16:15

    Op zich prima hoor als er besloten wordt om op een bepaald moment afstand te nemen van de verbrandingsmotor (voor nieuwe voertuigen dan hè), maar wel jammer dat het bij loze kreten blijft. Ik hoor of zie nergens een onderbouwd plan voor de weg er naartoe. Wat is het tijdspad? Hoe en wanneer wordt de infrastructuur aangepast? Voor welke voertuigen gaat het gelden? Wat gebeurt er met de bestaande voertuigen met verbrandingsmotor? Vragen, vragen, vragen. De politiek hoort toch de richting aan te geven?

    Login om te reageren
  25. portie4oempfff zegt

    26 juli 2017 om 21:11

    Mark my words gaat in NL ook gebeuren. Onder het mom “weg met die duivelse sappen en petrol (heet) hoofden”. In de toekomst enkel met gras en naaimachientjes boenderen. Heeft er iemand nog een ouwewetse V8/V12/W16 in de schuur staan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North