• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000

Auteur: maru, gepost 20 oktober 2013 om 11:10 – 32 Reacties

Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000Afbeelding Te koop: one-off 1995 Lotec Mercedes-Benz C1000

1995 Lotec Mercedes C1000
Deze bijzondere wagen werd speciaal op verzoek van een Arabische oliesjeik gebouwd voor 3,4 miljoen dollar. Een hoop geld? Het moest dan ook de snelste straatauto ter wereld worden.

Ballen als ze het getest hebben, want het woord gaat dat de C1000 ruim 431 km/u haalt uit zijn 5,6-liter V8. Ter vergelijking: dit is ietsiepietsie sneller dan de 15 jaar jongere (opgevoerde) Bugatti Veyron Super Sport, maar dan met een minder doorontwikkeld lijf.

Mercedes en Lotec kregen een grote zak met geld om zich helemaal uit te leven. De Mercedesmotor werd opgefokt tot 1000 pk met twee Garrett turbochargers, die het koolstofvezel carrosserie en alles erop en eraan in 3,2 seconden naar de 100 km/u katapulteert. Van 0 naar 200 km/u doet-ie in 8,08 seconden. Ook aan luxe is gedacht. De C1000 heeft airco, verstelbare pedalen en stuurkolom en – ja ja – een bagageruimte.

Op de een of andere manier was dit alles niet bijzonder genoeg, want de auto staat al lang niet meer bij zijn eerste baasje. Er is in de loop der jaren flink heen en weer geschoven met de C1000. Voor zover wij hebben kunnen achterhalen stond hij voor het eerst te koop op een Barrett-Jackson veiling, waar hij voor 243.000 dollar van de hand ging. Dat is pas een harde afschrijving! Een paar maanden later stond hij alweer op eBay bij een handelaar in Georgia voor 350.000 dollar. In Concorde, North Carolina werd hij in stukken gesignaleerd, mogelijk omdat er een oepsje mee is gebeurd.

Gelukkig is er nu niets meer van enige schade te zien en wordt de C1000 tussen 31 oktober en 3 november geveild door RKM Collector Car Auctions. Richtprijs: tussen de 1 en 1,3 miljoen dollar. Geen slechte investering, lijkt mij.

Ook benieuwd hoe de C1000 klinkt? Hieronder een walkthrough.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen
  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes-Benz S680 Guard is de ultieme Benz

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

grijs, lotec, Mercedes, veiling

Vorig bericht: « Stijging aantal pech- en ongevallen op Vlaamse wegen
Volgend bericht: Video: kunnen Lamborghini Aventadors vliegen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. beukeltje zegt

    20 oktober 2013 om 11:14

    die sjeik had zeker geen zak geld gegeven voor een designteam, of de sjeik heeft geen smaak (net als de meeste sjeiks).

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 oktober 2013 om 11:43

      @beukeltje: vind het design gaver fan meeste huidige wagens! Aan de voorkant zie je dat de wagen uit de jaren 90 komt. Maar de zeikant en achterkant zijn uniek en (in mijn ogen) heel mooi vormgegeven. Vergeleken met dit is een bugatti eenheidsworst.

      Login om te reageren
      • Bartholomeo zegt

        20 oktober 2013 om 12:05

        @lambo4all: zeikant en achterkant? Is dit dan de voorkant (zeik-kant) en achterkant? Of bedoel je zijkant? :p

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          20 oktober 2013 om 17:48

          @Bartholomeo: ik twijfelde al.. Haha >.<

          Login om te reageren
    • B3nk0 zegt

      20 oktober 2013 om 12:14

      @beukeltje: We hebben het hier over een design uit de jaren ’90.

      De jaren ’90 staat bekend als vrije design en stijl (vreemde kapsels en veel kleur en aparte kledingstijl).

      Dan is het nog best goed gekomen en de auto er nog enigzins “schoon” eruit ziet, dus weinig fratsen en heb het niet over niet vuil.

      Login om te reageren
  2. henk123456 zegt

    20 oktober 2013 om 11:15

    Leuk om mee naar de gelijknamige supermarkt te gaan!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 oktober 2013 om 11:29

      @henk123456: Leuke bedrijfsauto voor de C1000. Boodschappen altijd op tijd bezorgd.

      Login om te reageren
      • flatsbats zegt

        20 oktober 2013 om 11:47

        @berlinetta: Moet de bezorger van de C1000 wel steeds drie keer rijden i.v.m. de waarschijnlijk niet al te grote bagageruimte, dus ‘op tijd’ kun je je afvragen…

        Login om te reageren
  3. jweelden zegt

    20 oktober 2013 om 11:20

    Ik dacht toen ik snel keek aan die porsche carrera gt1.

    Login om te reageren
  4. a3aan zegt

    20 oktober 2013 om 11:21

    Cool ding!

    Login om te reageren
  5. jweelden zegt

    20 oktober 2013 om 11:21

    Ook denk ik bij die lampen aan die kawasaki motorfiets ninja 14zx of 12zx ofzo

    Login om te reageren
  6. batman zegt

    20 oktober 2013 om 11:38

    Ik vindt hem heel mooi!

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    20 oktober 2013 om 11:40

    Is natuurlijk supertof als je zo’n ding hebt, maar mijn god wat is ie lelijk!

    Login om te reageren
  8. ropbp zegt

    20 oktober 2013 om 11:59

    De voorkant is een mix tussen een Spyker en een Leaf, de achter en zijkant lijken nergens op……..
    Het interieur lijkt in elkaar gezet tijdens een handenarbeidlesje van groep 8.

    Login om te reageren
  9. dunhozzie zegt

    20 oktober 2013 om 12:04

    Ik vraag me af hoe goed ie ook tot stilstand komt. En hoe goed ie met zijn banden en brandstof omgaat. Als je bedenkt dat de veyron tegen de limiet aanzit en die is 15 jaar jonger. Maar goed gewicht zal ook natuurlijk een factor zijn…

    Login om te reageren
  10. nickelb zegt

    20 oktober 2013 om 12:15

    Volgensmij hebben ze de mb-sauber gt wagens als inspiratie gebruikt

    Login om te reageren
  11. lambowambo zegt

    20 oktober 2013 om 12:23

    Wat een ongelofelijk lelijk hok zeg.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    20 oktober 2013 om 12:29

    is er niet ook een Lotec Sirius gebouwd? Die was minder lelijk maar waarschijnlijk ook minder snel.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      20 oktober 2013 om 12:43

      @w0o0dy: idd de Lotec Sirius

      Login om te reageren
  13. hansaplast zegt

    20 oktober 2013 om 12:30

    Qua beenruimte houdt het ook niet echt over, ziet er niet bepaald comfortabel uit (7.41). Sowieso een wonder dus dat er 2 amerikanen in deze auto passen!

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    20 oktober 2013 om 12:45

    kleine docu over de Sirius
    http://youtu.be/nF_fje3gPVk

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    20 oktober 2013 om 12:50

    en nog iets in het duits
    http://youtu.be/8WfvnUnUn8I

    Login om te reageren
  16. Themerc zegt

    20 oktober 2013 om 13:04

    Die Alfa 164 style achterlichten maken hem erg dik. Deze achterlichten zijn trouwens wel vaker toegepast in dit soort unieke creaties!

    Login om te reageren
    • woot zegt

      20 oktober 2013 om 19:09

      @lefty: of van een GTV :p

      Login om te reageren
  17. ukbob zegt

    20 oktober 2013 om 14:35

    Gaaf, nog nooit gehoord van dit ding! Die foto’s waarop ie in stukken lijkt te liggen lijkt me geen geval van schade maar onderhoud/revisie van het blok.

    Login om te reageren
  18. 406_v6 zegt

    20 oktober 2013 om 15:50

    431 km/h?? Dus de teller loopt hier ook nog off scale…. :-)

    Login om te reageren
  19. kcoupe24 zegt

    20 oktober 2013 om 16:57

    En binnenkort wordt ie omgekat tot Jumbo!

    Login om te reageren
  20. 3246cm252kw zegt

    20 oktober 2013 om 17:40

    Jammer dat die rechts gestuurd is…

    Login om te reageren
    • danielj zegt

      20 oktober 2013 om 20:37

      @3246cm252kw: Inderdaad, gelukkig zit de versnellingspook wel aan de goede kant.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        20 oktober 2013 om 20:39

        @danielj: wow dat is sick had ik helemaal niet gezien. Dat is wel chill… Maar nog vervelend bij de Mac of in parkeergarages…

        Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    20 oktober 2013 om 19:14

    Echt lelijk is hij niet maar ook helemaal niet echt mooi.
    Ze hadden er meer van die Mercedes Sauber C9 ofzo uit die tijd moeten insteken.
    Die achterkant lijkt op iets van zo’n ford conceptcar uit de ’90s.

    Login om te reageren
  22. numpty zegt

    21 oktober 2013 om 12:46

    Als ik nou toch zo’n zak geld te spenderen zou hebben aan een auto, zou ik toch voor de CLK GTR Roadster gaan welke, op rechts, naast dit artikel, verschijnt. Misschien minder ‘bruut’ maar meer een icoon in mijn opinie. Of misschien is dit jeugd sentiment, het zij zo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North