• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Peugeot 106 met 380 pk, voor 3.950 euro

Auteur: MrBrown, gepost 8 juli 2013 om 23:01 – 50 Reacties

Peugeot 106 met 380 pk


Een tientje per pk, dat is nog eens een koopje.

Voor dat bedrag krijg je een rode Peugeot 106 GTI uit 1997. Met slechts 134.000 km is hij pas net ingereden. Ideaal voor de student die een leuke, compacte auto zoekt en af en toe 380 paarden wil uitlaten. Dat laatste moet je dan natuurlijk niet aan je ouders verklappen. Voor hun moet het een boodschappenkarretje blijven, waarin zoonlief ‘veilig’ naar school kan toeven.

Zonder gekkigheid, dit is serieus spul voor minder serieus geld. De 106 GTI heeft een lange lijst met aanpassingen. De gehele motor en aandrijflijn werden getuned om het vermogen uit het blok te persen. Ook de remmen kregen een upgrade. Wel vragen we ons af hoe efficiënt je gebruik kan maken van de pk’s. De auto heeft voorwielaandrijving en staat op de originele wieltjes.

Volgens de eigenaar is er voor een lieve 16.500 euro in geïnvesteerd. Ga je als student rijden op ethanol dan levert je dat bonus-pk’s op. Maximaal levert het 1.6 blokje namelijk 421 pk. Dag Ferrari’s, dag Lamborghini’s, dag 99,9% van het overige verkeer.

Voor dit geld een hele gave koop. Het lakwerk is wat minder, maar who cares, plak er een fluweel laagje over en hij is weer helemaal bij de tijd.

Autoblog toptip: sluit ook meteen een wegenwacht abonnementje af. We geven, net zoals de verkoper, geen garantie dat dit lang mee gaat.

Kopen kan je doen via Marktplaats. Op=op!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Peugeot 106 Rallye van Gijs
    Mijn Auto: Peugeot 106 Rallye van Gijs
  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Peugeot e-Rifter koop je met je verstand

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

106, gti, marktplaats, occasion, Peugeot, tuning

Vorig bericht: « Gele fiets zat? Huur een gele Lambo!
Volgend bericht: Ferrari California wint het niet van Canadese regenbui [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 juli 2013 om 23:05

    Vast een typfoutje…

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      8 juli 2013 om 23:10

      @Svenska_Aeroplan_AB: niet verbazingwakkend als het idd een tiepvaut is. Maar tof als het 100% legit is.

      Login om te reageren
      • tomvts zegt

        9 juli 2013 om 00:13

        @toyotafortuner:

        Met een d(ure)p(projecten)-kitje is dit wel mogelijk hoor.

        Login om te reageren
    • Lohran zegt

      9 juli 2013 om 05:46

      @Svenska_Aeroplan_AB: Eeeh hij noemt 4 verschillende vermogens, maar allemaal boven de 300, dus geen typfoutje denk ik.

      Login om te reageren
    • x3ro zegt

      9 juli 2013 om 12:37

      @Svenska_Aeroplan_AB: Heerlijk dit geblaat overal over typfouten en whatnot. Ik ben nogal bekend met het bedrijf dat dit Franse hok heeft aangepakt. DP engeneering zijn een begrip mbt Peugeots en andere hoog vermogende auto’s. Ook als je gaat kijken naar de onderdelen die ik zo 1-2-3 zie zitten(VEMS PnP engine management, DP inlaat, Garrett GT28 turbo, DP decompressieplaat etc etc) kloppen de vermogens en bedragen welke de verkoper noemt helemaal. Tevens zal dit blok ook perfect met dit vermogen overweg kunnen(qua internals). Enige zwakke punt zijn de bakken. De persoon uit onderstaand filmpje(ook een 300+pk 106 van bij DP) heeft er in zijn tijd met de auto zo’n 4 of 5 versleten. Gelukkig kosten die bakken geen drol..Voor de persoon uit het filmpje hem heeft verkocht zat zijn 106 aan 380 krukas pk’s dmv E85.

      http://www.youtube.com/watch?v=TR0SPk818l4

      Login om te reageren
  2. randomdutch1 zegt

    8 juli 2013 om 23:07

    morgen maar even bellen:D

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    8 juli 2013 om 23:08

    Mijn god, 380pk in een 106’je dat wehnag weegt. Is dat niet een beetje overkill? Ik zou het iig echt niet aankunnen. Wel props voor de ex-eigenaar, dat ie dat voor elkaar kreeg.

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    8 juli 2013 om 23:09

    16 mile in geïnvesteerd en nu wil je er 4 voor hebben? wat klopt er niet?

    Login om te reageren
    • subarufan zegt

      9 juli 2013 om 00:20

      @Laue: wat je er in steekt is niet wat je er voor terug krijgt. Ook al denk menig marktplaats verkoper daar heel anders over…

      Login om te reageren
  5. tmenges zegt

    8 juli 2013 om 23:11

    ”Dag Ferrari’s, dag Lamborghini’s, dag 99,9% van het overige verkeer.” Hallo profile tyrecenter!!!

    Login om te reageren
    • timdrogt zegt

      9 juli 2013 om 08:33

      @tmenges: Dag rijbewijs!!

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      9 juli 2013 om 08:41

      @tmenges: Nee, goed filiaal van Kwik-Fit joh

      Login om te reageren
  6. maseratizzzzzzzz zegt

    8 juli 2013 om 23:13

    Grappig karretje, maar het Italiaans geweld hoeft hier niet bang voor te zijn.

    Login om te reageren
    • 306turbo zegt

      10 juli 2013 om 11:01

      @maseratizzzzzzzz:

      Woehahah kerel, dit 106je doet de 400 mtr in 12 sec, en 100-200 in 6 sec

      Om dat even bijv te vergelijken met een Murci LP640, die daar 1.7 sec langer voor nodig heeft, Carrera GT doet dat truucje in 6.4 sec
      Een F430 doet daar 8.4 sec over,
      M6 V10 8.6sec om je maar een idee te geven,
      Boven de 120 , houdt zo goed als 99% van het overige verkeer wat je tegenkomt niet bij, zelfs motorrijders pesten is grappig met zon koekblikje.

      Alles is serieus aangepast en heeft ook serieus geld gekost, dit is niet te vergelijken met een Egay turbokitje..

      Dit ding is dan misschien niet iets om poesjes mee te scoren, maar om gladjakkers in Porsche en Ferraris een zure dag te geven, mooier kan toch niet ;)

      Login om te reageren
  7. arvand zegt

    8 juli 2013 om 23:14

    Volgens mij is het deze, zelfde versnellingsbak, 413pk op ethanol, alleen de velgjes zijn wel iets anders en de motorkap was ook dezelfde kleur rood: http://www.dp-engineering.nl/projects/p-106-gti-turbo-gt2871r.html

    Login om te reageren
    • ferryr zegt

      9 juli 2013 om 11:49

      @arvand: dat is ‘m inderdaad

      Login om te reageren
  8. moondustfocus zegt

    8 juli 2013 om 23:17

    Het zal wel 180pk zijn… Iemand die de kennis heeft om hier 380pk uit te krijgen, heeft ook het verstand dat een rolkooi en andere verstevigingen noodzakelijk zijn. Om maar over andere noodzakelijke aanpassingen te zwijgen.

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      8 juli 2013 om 23:23

      @moondustfocus: nou zon ding heeft standaard 120, 130 pk ?? dan kun je zonder ”Gerrit” turbo er ook nog wel makkelijk 180 pk uithalen hoor. Ik denk dat t best zou kunnen

      Login om te reageren
    • ferryr zegt

      9 juli 2013 om 11:49

      @moondustfocus: volgens mij ben jij hier degene met gebrek aan kennis..

      Login om te reageren
  9. kraakensmaak zegt

    8 juli 2013 om 23:24

    Bij eventuele proefrit rijdt die zelf, wat een grappenmaker is die verkoper.

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      9 juli 2013 om 11:27

      @kraakensmaak: Scheelt jou weer wat bekeuringen… Verlopen APK, volgens RDW nog 118pk, niet verzekerd…

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      9 juli 2013 om 12:36

      @kraakensmaak: dat is bij wagens met een hoog vermogen redelijk normaal. De meeste mensen die bijvoorbeeld een Skyline of Supra verkopen doen de testrit ook zelf, of ze laten je pas proefrijden als ze het afgesproken bedrag in handen hebben. Logisch in mijn ogen.

      Login om te reageren
  10. gerritdriessen zegt

    8 juli 2013 om 23:25

    Heb laatst een civicje uit 96 zien staan op marktplaats met 600 pk voor 5500euro ofzo iets.. serieus geen geld voor zoveel vermogen

    Login om te reageren
  11. cocksdriveaudi zegt

    8 juli 2013 om 23:27

    Best humor dit ding als 2e/3e auto kan je er een hoop lol meehebben. jammer van de FWD maar volgens mij weten ze bij DP best redelijk goed een en ander in elkaar te schroeven. Kijk even op hun site wat ze zo al er aan hebben verschroefd, best geinig

    Login om te reageren
  12. toempf zegt

    8 juli 2013 om 23:41

    Dit is wel de ultieme sleeper zeg. Zo’n auto levert een hoop verbaasde/teleurgestelde blikken op bij het stoplicht.

    Login om te reageren
  13. motoragent zegt

    8 juli 2013 om 23:43

    380pk uit het GTi blok is inderdaad mogelijk, al zijn er heel wat interne aanpassingen voor nodig. In nederland rijd nog een andere gti rond met een vergelijkbaar aantal pk’s: http://www.youtube.com/watch?v=uV7AN80LNHE

    Ding eet versnellingsbakken als ontbijt…

    Login om te reageren
  14. gerjan zegt

    8 juli 2013 om 23:47

    Ik heb een keer iets over een 106 gelezen in een autoblad met 300 pk plus. Ik wil er best een test ritje.in maken.

    Login om te reageren
  15. mike0709 zegt

    9 juli 2013 om 00:01

    Voor de geïnteresseerde of ongelovige, ga eens een rondje lezen op 106.nl. Misschien iets mindere opbouw maar zeker mogelijk! Rijden meer 106 turbo’s rond in NL.

    Login om te reageren
  16. carmasterr zegt

    9 juli 2013 om 00:18

    Gewoon een kleine rode Franse voetzoeker dus.
    Wat moet je ermee.

    Login om te reageren
  17. Robbert89 zegt

    9 juli 2013 om 00:53

    Volgas!!!!!

    Login om te reageren
  18. resulutionNL zegt

    9 juli 2013 om 01:10

    Ik ken deze auto. Heb hem op een mini meet in Apeldoorn gezien. Toen zat hij op idd 380 PK. Op YouTube staat een video van de BotS meeting. Uitdraai onder de kap. Het geweld heeft een top snelheid van ongeveer 250 km/h. Je kunt het niet met woorden vertellen hoe gigantisch snel deze auto is. Je moet hem gewoon zien, horen, en voelen. Anders heb je er niets aan.

    Bij 02:15 komt deze auto in beeld.
    http://www.youtube.com/watch?v=gUfjmbpeNPo

    Login om te reageren
  19. Volvo_440_turbo zegt

    9 juli 2013 om 01:12

    Ik heb ook enkele sleepers gereden met véél pk’s, maar het is toch niet hetzelfde dan auto’s die er voor gemaakt zijn hoor.

    Maar op zich is het natuurlijk een fun project!

    Login om te reageren
  20. handschoen zegt

    9 juli 2013 om 01:21

    Dit is DE auto om bumperklevers of hardrijders in dikke bakken mee te grazen te nemen, 380 pk in zo’n verwacht niemand!

    Login om te reageren
  21. reistje zegt

    9 juli 2013 om 02:03

    16500 euro in een auto investeren en dan verkopen voor 3950? Ik weet dat het geld wat je in een auto steekt het het niet waard is maar dit is toch wel erg veel verschil..

    Login om te reageren
  22. vroemm-ax zegt

    9 juli 2013 om 08:02

    Het is ook niet de huidige eigenaar die er 16500 in heeft geïnvesteerd. De huidige eigenaar heeft hem vorig jaar gekocht maar vind het wel welletjes met al dat vermogen.

    Login om te reageren
  23. ardonjr zegt

    9 juli 2013 om 08:04

    Heeft er nog niemand gemaild voor een filmpje?

    Login om te reageren
  24. midasracer zegt

    9 juli 2013 om 08:10

    Nutteloze auto, alleen leuk als leerzaam technisch project en voor shows. Voor de rest, niet te houden met torsiestuur, beneden de 3000rpm niemand thuis, heel veel herrie, benzineverbruik van 1 op 5, veel wielspin. En ik vraag me af hoe goed de rechtuit stabilteit is van zo’n auto boven de 200. En uiteraard om de 100km een nieuwe koppeling en om de 500km een nieuwe versnellingsbak. Als de aandrijfassen al niet eerder naar hun grootje zijn gegaan.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      9 juli 2013 om 09:18

      @midasracer: Zitten dikkere assen in, maar ik denk inderdaad dat de onderdelen van de bak je af en toe om de oren vliegen. En toch hou ik wel van het ‘omdat het kan’-principe :)

      Login om te reageren
  25. VeniVidiVici zegt

    9 juli 2013 om 08:43

    En hoe zit het met de rdw? Ding trekt zo krom lijkt mij…

    Login om te reageren
  26. desjonnies zegt

    9 juli 2013 om 09:19

    Och, deze kleine Fransman, die ikzelf als 106 Rallye Fase 1 heb, verbaas me altijd hoe goed’ie is en hoe lichte auto’s toch het aller allerbeste rijden.

    En wees eerlijk, het is toch geweldig dat er in schuren. loodsen, werkplaatsen en garageboxen mensen met dit soort dingen bezig zijn, alleen omdat het kan.

    In plaats van zich suf te roken, oude vrouwtjes te overvallen of de gehele avond te computeren?
    Ik mag dit soort gasten wel.

    Login om te reageren
  27. fj272 zegt

    9 juli 2013 om 09:22

    380pk redt je echt niet met deze turbo in combinatie met deze compressieverhouding..
    Ik denk op een goede vermogensbank dat er rond de 320 max uitkomen..
    Wat niet wegneemt dat deze auto en zeker voor dit relatief lage bedrag een enorm hoge funfactor heeft.

    Login om te reageren
    • nsmeijer zegt

      9 juli 2013 om 10:39

      @fj272: 380 komt uit de motor, 335 aan de wielen

      Login om te reageren
  28. Simpson zegt

    9 juli 2013 om 09:53

    Hier is in de praktijk toch niet mee te rijden? Of je moet er elke week al nieuwe banden om leggen? Of valt dat mee?

    Het lijkt me dat je qua torquesteer zelfs zijwaarts moet kunnen rijden met dit ding.

    Login om te reageren
  29. lamborgfan zegt

    9 juli 2013 om 10:24

    Dan liever een originele 106 GTI voor dat geld!

    Login om te reageren
  30. Svda zegt

    9 juli 2013 om 15:42

    Leuke sleeper alleen jammer genoeg zie je vaak net zoals Honda civics dat ze nog met standaard remmerij rondrijden wat eigenlijk een heel belangerijk punt is.

    Login om te reageren
  31. theghost zegt

    9 juli 2013 om 16:52

    Jammer dat ’t niet op kenteken staat…

    Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    9 juli 2013 om 17:34

    Het leuke aan zo’n wagen is het bouwen, een project dat af is (en over de kop is getild) kopen zou gewoon stom zijn. Practisch is het helemaal niet met 380pk.
    Aan iets meer dan 100 heb je al meer dan genoeg in zo’n licht wagentje. Alles boven de 200pk is gewoon voor de fun van het bouwen.

    Login om te reageren
  33. 306turbo zegt

    10 juli 2013 om 11:07

    ding doet 100-200 in 6 sec, ter vergelijk een M6 V10 heeft daar 2.4 sec langer voor nodig

    een Enzo doet dat trucje in 6.7 om je maar even een vergelijking te geven, je zit hiermee in Pagani Zonda F territory met je frans koekblikje, en dan zon grapjas met zijn maserati die denkt dat hij niets te vrezen heeft als hij hiermee aan de sport gaat, woehahahah

    Het is misschien geen kutjesmagneet, maar reken maar dat je een lol hebt in zon ding ;)

    Login om te reageren
    • ericbmwm5 zegt

      10 juli 2013 om 23:13

      @306turbo: helaas is deze wagen niet zo snel als er beweerd word. Heb hem op assen zien rijden. Een m3 e46 reed hem al totaal weg. En het ging hier niet om 1 rondje.

      Login om te reageren
  34. 306turbo zegt

    10 juli 2013 om 23:56

    11.8 op de 400mtr zegt genoeg…. nog geen E46 M3 dat zien doen zonder fohn erop…

    100-200 in 6,5 sec heb ik een E46 M3 ook nog niet zien doen,

    Dit is E39 M5 vermogen maar dan in een auto die 900 kilo lichter is, you do the math.

    Circuitrondjes zegt niets over het kunnen/snelheid van een auto maar over de rijder, feit is dat dit franse hok van 99% van de overige weggebruikers gehakt maakt.
    pk/gewichtsverhouding is gewoon aardig impressive te noemen.

    Check youtube eens wat een 400pk Turbo Kadett met een GPower gesuperchargde e92 M3 doet op de autobahn… M3 heeft geen schijn van kans.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North