Te koop: Peugeot 106 met 380 pk, voor 3.950 euro

Auteur: , 50 Reacties

Een tientje per pk, dat is nog eens een koopje.

Peugeot 106 met 380 pk

Voor dat bedrag krijg je een rode Peugeot 106 GTI uit 1997. Met slechts 134.000 km is hij pas net ingereden. Ideaal voor de student die een leuke, compacte auto zoekt en af en toe 380 paarden wil uitlaten. Dat laatste moet je dan natuurlijk niet aan je ouders verklappen. Voor hun moet het een boodschappenkarretje blijven, waarin zoonlief ‘veilig’ naar school kan toeven.

Zonder gekkigheid, dit is serieus spul voor minder serieus geld. De 106 GTI heeft een lange lijst met aanpassingen. De gehele motor en aandrijflijn werden getuned om het vermogen uit het blok te persen. Ook de remmen kregen een upgrade. Wel vragen we ons af hoe efficiënt je gebruik kan maken van de pk’s. De auto heeft voorwielaandrijving en staat op de originele wieltjes.

Volgens de eigenaar is er voor een lieve 16.500 euro in geïnvesteerd. Ga je als student rijden op ethanol dan levert je dat bonus-pk’s op. Maximaal levert het 1.6 blokje namelijk 421 pk. Dag Ferrari’s, dag Lamborghini’s, dag 99,9% van het overige verkeer.

Voor dit geld een hele gave koop. Het lakwerk is wat minder, maar who cares, plak er een fluweel laagje over en hij is weer helemaal bij de tijd.

Autoblog toptip: sluit ook meteen een wegenwacht abonnementje af. We geven, net zoals de verkoper, geen garantie dat dit lang mee gaat.

Kopen kan je doen via Marktplaats. Op=op!



50 reacties

Vast een typfoutje…
@Svenska_Aeroplan_AB: niet verbazingwakkend als het idd een tiepvaut is. Maar tof als het 100% legit is.
@toyotafortuner:

Met een d(ure)p(projecten)-kitje is dit wel mogelijk hoor.
@Svenska_Aeroplan_AB: Eeeh hij noemt 4 verschillende vermogens, maar allemaal boven de 300, dus geen typfoutje denk ik.
@Svenska_Aeroplan_AB: Heerlijk dit geblaat overal over typfouten en whatnot. Ik ben nogal bekend met het bedrijf dat dit Franse hok heeft aangepakt. DP engeneering zijn een begrip mbt Peugeots en andere hoog vermogende auto’s. Ook als je gaat kijken naar de onderdelen die ik zo 1-2-3 zie zitten(VEMS PnP engine management, DP inlaat, Garrett GT28 turbo, DP decompressieplaat etc etc) kloppen de vermogens en bedragen welke de verkoper noemt helemaal. Tevens zal dit blok ook perfect met dit vermogen overweg kunnen(qua internals). Enige zwakke punt zijn de bakken. De persoon uit onderstaand filmpje(ook een 300+pk 106 van bij DP) heeft er in zijn tijd met de auto zo’n 4 of 5 versleten. Gelukkig kosten die bakken geen drol..Voor de persoon uit het filmpje hem heeft verkocht zat zijn 106 aan 380 krukas pk’s dmv E85.

http://www.youtube.com/watch?v=TR0SPk818l4
morgen maar even bellen:D
Mijn god, 380pk in een 106’je dat wehnag weegt. Is dat niet een beetje overkill? Ik zou het iig echt niet aankunnen. Wel props voor de ex-eigenaar, dat ie dat voor elkaar kreeg.
16 mile in geïnvesteerd en nu wil je er 4 voor hebben? wat klopt er niet?
@Laue: wat je er in steekt is niet wat je er voor terug krijgt. Ook al denk menig marktplaats verkoper daar heel anders over…
”Dag Ferrari’s, dag Lamborghini’s, dag 99,9% van het overige verkeer.” Hallo profile tyrecenter!!!
@tmenges: Dag rijbewijs!!
@tmenges: Nee, goed filiaal van Kwik-Fit joh
Grappig karretje, maar het Italiaans geweld hoeft hier niet bang voor te zijn.
@maseratizzzzzzzz:

Woehahah kerel, dit 106je doet de 400 mtr in 12 sec, en 100-200 in 6 sec

Om dat even bijv te vergelijken met een Murci LP640, die daar 1.7 sec langer voor nodig heeft, Carrera GT doet dat truucje in 6.4 sec
Een F430 doet daar 8.4 sec over,
M6 V10 8.6sec om je maar een idee te geven,
Boven de 120 , houdt zo goed als 99% van het overige verkeer wat je tegenkomt niet bij, zelfs motorrijders pesten is grappig met zon koekblikje.

Alles is serieus aangepast en heeft ook serieus geld gekost, dit is niet te vergelijken met een Egay turbokitje..

Dit ding is dan misschien niet iets om poesjes mee te scoren, maar om gladjakkers in Porsche en Ferraris een zure dag te geven, mooier kan toch niet ;)
Volgens mij is het deze, zelfde versnellingsbak, 413pk op ethanol, alleen de velgjes zijn wel iets anders en de motorkap was ook dezelfde kleur rood: http://www.dp-engineering.nl/projects/p-106-gti-turbo-gt2871r.html
@arvand: dat is ‘m inderdaad
Het zal wel 180pk zijn… Iemand die de kennis heeft om hier 380pk uit te krijgen, heeft ook het verstand dat een rolkooi en andere verstevigingen noodzakelijk zijn. Om maar over andere noodzakelijke aanpassingen te zwijgen.
@moondustfocus: nou zon ding heeft standaard 120, 130 pk ?? dan kun je zonder ”Gerrit” turbo er ook nog wel makkelijk 180 pk uithalen hoor. Ik denk dat t best zou kunnen
@moondustfocus: volgens mij ben jij hier degene met gebrek aan kennis..
Bij eventuele proefrit rijdt die zelf, wat een grappenmaker is die verkoper.
@kraakensmaak: Scheelt jou weer wat bekeuringen… Verlopen APK, volgens RDW nog 118pk, niet verzekerd…
@kraakensmaak: dat is bij wagens met een hoog vermogen redelijk normaal. De meeste mensen die bijvoorbeeld een Skyline of Supra verkopen doen de testrit ook zelf, of ze laten je pas proefrijden als ze het afgesproken bedrag in handen hebben. Logisch in mijn ogen.
Heb laatst een civicje uit 96 zien staan op marktplaats met 600 pk voor 5500euro ofzo iets.. serieus geen geld voor zoveel vermogen
Best humor dit ding als 2e/3e auto kan je er een hoop lol meehebben. jammer van de FWD maar volgens mij weten ze bij DP best redelijk goed een en ander in elkaar te schroeven. Kijk even op hun site wat ze zo al er aan hebben verschroefd, best geinig
Dit is wel de ultieme sleeper zeg. Zo’n auto levert een hoop verbaasde/teleurgestelde blikken op bij het stoplicht.
380pk uit het GTi blok is inderdaad mogelijk, al zijn er heel wat interne aanpassingen voor nodig. In nederland rijd nog een andere gti rond met een vergelijkbaar aantal pk’s: http://www.youtube.com/watch?v=uV7AN80LNHE

Ding eet versnellingsbakken als ontbijt…
Ik heb een keer iets over een 106 gelezen in een autoblad met 300 pk plus. Ik wil er best een test ritje.in maken.
Voor de geïnteresseerde of ongelovige, ga eens een rondje lezen op 106.nl. Misschien iets mindere opbouw maar zeker mogelijk! Rijden meer 106 turbo’s rond in NL.
Gewoon een kleine rode Franse voetzoeker dus.
Wat moet je ermee.
Volgas!!!!!
Ik ken deze auto. Heb hem op een mini meet in Apeldoorn gezien. Toen zat hij op idd 380 PK. Op YouTube staat een video van de BotS meeting. Uitdraai onder de kap. Het geweld heeft een top snelheid van ongeveer 250 km/h. Je kunt het niet met woorden vertellen hoe gigantisch snel deze auto is. Je moet hem gewoon zien, horen, en voelen. Anders heb je er niets aan.

Bij 02:15 komt deze auto in beeld.
http://www.youtube.com/watch?v=gUfjmbpeNPo
Ik heb ook enkele sleepers gereden met véél pk’s, maar het is toch niet hetzelfde dan auto’s die er voor gemaakt zijn hoor.

Maar op zich is het natuurlijk een fun project!
Dit is DE auto om bumperklevers of hardrijders in dikke bakken mee te grazen te nemen, 380 pk in zo’n verwacht niemand!
16500 euro in een auto investeren en dan verkopen voor 3950? Ik weet dat het geld wat je in een auto steekt het het niet waard is maar dit is toch wel erg veel verschil..
Het is ook niet de huidige eigenaar die er 16500 in heeft geïnvesteerd. De huidige eigenaar heeft hem vorig jaar gekocht maar vind het wel welletjes met al dat vermogen.
Heeft er nog niemand gemaild voor een filmpje?
Nutteloze auto, alleen leuk als leerzaam technisch project en voor shows. Voor de rest, niet te houden met torsiestuur, beneden de 3000rpm niemand thuis, heel veel herrie, benzineverbruik van 1 op 5, veel wielspin. En ik vraag me af hoe goed de rechtuit stabilteit is van zo’n auto boven de 200. En uiteraard om de 100km een nieuwe koppeling en om de 500km een nieuwe versnellingsbak. Als de aandrijfassen al niet eerder naar hun grootje zijn gegaan.
@midasracer: Zitten dikkere assen in, maar ik denk inderdaad dat de onderdelen van de bak je af en toe om de oren vliegen. En toch hou ik wel van het ‘omdat het kan’-principe :)
En hoe zit het met de rdw? Ding trekt zo krom lijkt mij…
Och, deze kleine Fransman, die ikzelf als 106 Rallye Fase 1 heb, verbaas me altijd hoe goed’ie is en hoe lichte auto’s toch het aller allerbeste rijden.

En wees eerlijk, het is toch geweldig dat er in schuren. loodsen, werkplaatsen en garageboxen mensen met dit soort dingen bezig zijn, alleen omdat het kan.

In plaats van zich suf te roken, oude vrouwtjes te overvallen of de gehele avond te computeren?
Ik mag dit soort gasten wel.
380pk redt je echt niet met deze turbo in combinatie met deze compressieverhouding..
Ik denk op een goede vermogensbank dat er rond de 320 max uitkomen..
Wat niet wegneemt dat deze auto en zeker voor dit relatief lage bedrag een enorm hoge funfactor heeft.
@fj272: 380 komt uit de motor, 335 aan de wielen
Hier is in de praktijk toch niet mee te rijden? Of je moet er elke week al nieuwe banden om leggen? Of valt dat mee?

Het lijkt me dat je qua torquesteer zelfs zijwaarts moet kunnen rijden met dit ding.
Dan liever een originele 106 GTI voor dat geld!
Leuke sleeper alleen jammer genoeg zie je vaak net zoals Honda civics dat ze nog met standaard remmerij rondrijden wat eigenlijk een heel belangerijk punt is.
Jammer dat ’t niet op kenteken staat…
Het leuke aan zo’n wagen is het bouwen, een project dat af is (en over de kop is getild) kopen zou gewoon stom zijn. Practisch is het helemaal niet met 380pk.
Aan iets meer dan 100 heb je al meer dan genoeg in zo’n licht wagentje. Alles boven de 200pk is gewoon voor de fun van het bouwen.
ding doet 100-200 in 6 sec, ter vergelijk een M6 V10 heeft daar 2.4 sec langer voor nodig

een Enzo doet dat trucje in 6.7 om je maar even een vergelijking te geven, je zit hiermee in Pagani Zonda F territory met je frans koekblikje, en dan zon grapjas met zijn maserati die denkt dat hij niets te vrezen heeft als hij hiermee aan de sport gaat, woehahahah

Het is misschien geen kutjesmagneet, maar reken maar dat je een lol hebt in zon ding ;)
@306turbo: helaas is deze wagen niet zo snel als er beweerd word. Heb hem op assen zien rijden. Een m3 e46 reed hem al totaal weg. En het ging hier niet om 1 rondje.
11.8 op de 400mtr zegt genoeg…. nog geen E46 M3 dat zien doen zonder fohn erop…

100-200 in 6,5 sec heb ik een E46 M3 ook nog niet zien doen,

Dit is E39 M5 vermogen maar dan in een auto die 900 kilo lichter is, you do the math.

Circuitrondjes zegt niets over het kunnen/snelheid van een auto maar over de rijder, feit is dat dit franse hok van 99% van de overige weggebruikers gehakt maakt.
pk/gewichtsverhouding is gewoon aardig impressive te noemen.

Check youtube eens wat een 400pk Turbo Kadett met een GPower gesuperchargde e92 M3 doet op de autobahn… M3 heeft geen schijn van kans.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).