
Altijd al als een Victor Muller door je eigen werkplaats willen wandelen? Zin om de wereld te overladen met exotische autoplannen, beloftes die nooit worden waargemaakt en torenhoge schulden? Grijp je kans, en wel bij Mosler! Het Amerikaanse supercarmerk geeft de pijp aan Maarten en is op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Mosler Auto bestaat sinds 1985 en werkt volgens de filosofie dat meer altijd beter is. Qua paardenkrachten tenminste. Dit resulteerde in creaties als de MT900 GTR XX (600 of 620 pk) en deze Red Devil met 1635 pk. Het hoogtepunt was waarschijnlijk de Land Shark (2500 pk), maar oké, die laatste is van een hobbyist. Een ander eikpunt is het gewicht van de auto’s; Mosler is er veel aan gelegen om dat altijd tot een minimum te beperken.
Het Amerikaanse merkje, opgericht door beursduivel Warren Mosler, heeft in zijn bestaan een krappe 200 auto’s aan de man gebracht. Voornamelijk racebolides, en in de laatste jaren dus ook veel straatauto’s. Vanaf 2006 wisten ze met de MT 900 eindelijk een aantrekkelijk model neer te zetten. Maar een Koenigsegg of Pagani is het nooit geworden. Wellicht omdat de Corvette-wortels in de MT900S té veel aanwezig waren. De 63-jarige Warren laat aan Car & Driver weten dat hij er daarom geen zin meer in heeft. Er zouden al een paar geïnteresseerden zijn.
De werkplaats van 4.000 vierkante meter beschikt over een paintshop en alle inboedel krijg je erbij. Aan dit alles wordt een prijskaartje van $3.375.000 gehangen. Oftewel €2,6 miljoen. Deal?
Tuurlijk, geef de pijp maar weer aan Maarten. Alsof ik nog niet genoeg van die krengen heb…
@MJB: kan je ooit genoeg pijpen krijgen?
Leuke autootjes, jammer dat ze kapot gaan.
@maferick74: Alle autootjes kunnen kapot gaan.
@alcantara:
Yep, maar deze gaan wel heel makkelijk stuk….
Eigenlijk een koopje…
@norge: misschien leuk voor Klaas Zwart?
@norge: idd. Voor een geldmeneer die graag een nogal gepersonaliseerde auto heeft, en zijn vriendjes ook van wat supercargeweld wil voorzien best een prima optie..
@norge: idd, als je al kijkt wat zo’n wagen kost.. kun je netzogoed het hele bedrijf opkopen ;)
Yuuuuuuuuuuuuuuup
@Soulmaster: en dan met je “big rig” die shit op komen halen zeker? ;)
Veyron GS, eigen supercarmerk, Veyron GS, eigen supercarmerk, Veyron GS…. Ik zou het wel weten. Eigen supercarmerk.
er was in het DSC altijd een (of meerdere) Mosler(‘s) actief, die door de mensen om je heen te vaak Corvette genoemd werd vanwege de achterlichten. dit is er voor mij wel 1 in de categorie hebben hebben hebben; te ondergewaardeerd en bijzonder snel
IK WIL HET HEBB00000NN!!!!
En je krijgt de schuldenlast er gratis bij zeker…
Own a +2mil supercar = like a bos
Own a supercar company/brand =
“Het hoogtepunt was waarschijnlijk de Land Shark (2500 pk), maar oké, die laatste is van een hobbyist”
Eerder van een fantast…
@SimonMc: Amerikaanse pk’s?
@bruinbeer: De man die deze auto heeft, heeft volgens mij hetgene wat hij allemaal zei, nooit kunnen bewijzen. Je moet volgend tekstje maar eens lezen, en je begrijpt wel wat ik bedoel :
http://www.worldcarfans.com/109050819220/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark-revealed
Als straatauto doen ze mij niet veel,te hoog kitkar gehalte. Als raceauto daarintegen zijn het echt brute wagens. Er zijn er tijdens de Supercar Challenge altijd wel een aantal die prima mee kunnen.
Zonde van het geld, met 2.6 miljoen zijn er bedrijven die een betere investering zijn. Blijft weinig 2.6 miljoen. Misschien iets voor de Chinese markt?
Is dit niet iets voor Max Mosley?
Of houd hij de laatste tijd niet meer zo van snelheid?
@bullgod76:
Het zijn in alle geval wagens die je eens goed van de zweep mag geven.
ik kende die auto alleen uit gtr2, heerlijke auto in dat spel
Heb er ooit eens eentje gezien op de openbare weg in de omgeving van luik. Ik dacht dat er er veel meer van verkocht zouden zijn dan 200.
Leuk zou even bellen naar pininfarina voor een leuke body. v8, 550 plus pk middenmotor, manueel geschakeld, zijn zowa de genre die het best goed kan doen:)
Dat imagoprobleem straalt de auto zelf heel goed uit vind ik. Ziet er bijelkaar geraapt uit zonder een echt eigen karakter. Er werken vast gepasioneerde mensen en zal vast erg snel gaan op een circuit, maar dat is niet genoeg om een groter publiek enthousiast te maken. Misschien koopt iemand dit meer als hobby?
Jammer