• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 oktober 2013 om 15:20 – 43 Reacties

Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32Afbeelding Te koop: Ferrari V8-aangedreven Lancia Thema 8.32

Lancia Thema 8.32
Dit is een auto die eigenlijk niet had misstaan in onze top 10 van sleepers met een handbak. De vrij normaal ogende Lancia Thema met een brok Ferrari V8-power onder de kap. Heb je er altijd al eentje willen hebben, sla dan nu je slag, want dit model staat te koop.

De lekker vierkante eighties-Lancia is berucht en beroemd om zijn motorisering. Waar deze in een Ferrari 308 en Quatrovalvole niet echt heel erg overtuigde, was een 3.0 liter V8 32-klepper in een gewone sedan andere koek.

Bij zijn lancering leverde de Thema 8.32 tussen de 205 en 215 pk, wat goed was voor een 0-100 sprint in 6,8/7,2 seconden en een top van 235/245 km/u. Hij kwam er overigens ook als station.

Lancia Thema 8.32

Of dit beestje uit 1989 dat nog haalt valt te bezien, maar de liefhebber kijkt natuurlijk verder dan dat. Je kunt de Lancia met dik 100.000 km op de klok voor een ruime 14.000 euro ophalen in het hoge noorden, in Nieuw-Weerdinge.

Met dank aan WoutR87 voor de tip!

Ook interessant!

  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Klassiekers, Lancia, occasion, thema, V8

Vorig bericht: « Verzin een Aventador-bodykit, zo doe je dat
Volgend bericht: Politie Antwerpen vergast eigen agenten »

Lees Interacties

Reacties

  1. guusboum zegt

    11 oktober 2013 om 15:23

    Blok eruitslopen, en in je woonkamer neerzetten als kunst.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 oktober 2013 om 15:27

      @guusboum:
      Ga jij eens heeeeel snel je mond spoelen.

      Login om te reageren
    • yerrie zegt

      11 oktober 2013 om 15:52

      @guusboum: en de Ferrari stijl velgen als barkrukken

      Login om te reageren
  2. yerrie zegt

    11 oktober 2013 om 15:28

    “Waar deze in een Ferrari 308 en Quatrovalvole niet echt heel erg overtuigde”

    Is dat zo ? Ik heb die tijd bewust mee gemaakt, we hebben zo’n ding tijdelijk gehad (pappie zat in auto’s) en ik weet niet beter dat het zeer overtuigend was.

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    11 oktober 2013 om 15:32

    Voor mij de enige echte mooie Lanica

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      11 oktober 2013 om 15:49

      @agera: Mooi ?
      Buiten de nog oudere Lancia’s vraag ik me af of dit mooier is dan de Gamma en die stuurde ook nog eens goed in tegenstelling tot de (standaard) Thema die nooit als een echte Lnacia is gezien onder de liefhebbers omdat het niet de rijeigenschappen had een “echte” Lancia

      Login om te reageren
    • jweelden zegt

      11 oktober 2013 om 15:49

      @agera: vergeet je de stratos en delta niet?

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      11 oktober 2013 om 15:53

      @agera: je bedoeld de mooiste kloon van een Saab 9000/Alfa 164/Fiat Croma??

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        11 oktober 2013 om 16:00

        @406_v6:
        De mooiste van die vierling blijft voor mij de 164.
        Laat onverlet dat de Thema 8.32 in mijn ogen een prachtige klassieker is.

        Login om te reageren
  4. Hubert zegt

    11 oktober 2013 om 15:34

    Beste advies : als je geen duizenden euro’s hebt leggen voor het onderhoud, moet je de auto mooi laten staan. En eventueel een Thema 2.0 turbo LX kopen. Dezelfde luxe maar niet de technische problemen. (en bijna net zo snel)
    Ervaring uit eerste hand is dat deze auto’s een flink gat in je budget / spaargeld / vakantiegeld etc. kunnen slaan.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      11 oktober 2013 om 21:41

      @Hubert: Klopt helemaal wat je zegt! maar oh wat zijn ze gaaf deze wagens en zeer uniek.

      Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    11 oktober 2013 om 15:36

    Mooi voor een ander om te kopen… Ga zelf voor een turbo. Wel de snelheid (iets) minder kosten :-)

    Login om te reageren
  6. NiNja zegt

    11 oktober 2013 om 15:37

    Er staat ook eentje te koop op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m723838531-lancia-thema-8-32-ferrari-bj-1987.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=62284

    Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    11 oktober 2013 om 15:38

    Trouwens, ik dacht dat ze nooit officieel als SW geleverd zijn, op 1 semi-prototype voor de grote baas na zeg maar.. Alle 8.32 SW’s zijn ombouwprojecten? Heeft er iemand bronnen die dat kunnen bevestigen of ontkennen?

    Login om te reageren
  8. paul_vanbeukering zegt

    11 oktober 2013 om 15:39

    Veel info en expertise over dit type is te vinden op http://www.lanciathema.nl

    Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    11 oktober 2013 om 15:39

    Er staan er wel meer te koop, zeker voor die prijs! De leukste feature van de auto wordt niet eens genoemd, de automatische achterspoiler! Zn tijd ver vooruit

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      11 oktober 2013 om 17:12

      @NLBUURMAN:
      Ja die achterspoiler is ook nu nog übercool!

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      12 oktober 2013 om 01:54

      @NLBUURMAN: de stomste feature ook niet: fwd

      Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    11 oktober 2013 om 15:56

    Haal je spaarrekening maar leeg. De garagehouder wordt je beste vriend.

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    11 oktober 2013 om 15:58

    Het wordt boven al genoemd: onderhoud.
    Voor je deze auto koopt, kijk even naar het onderhoudsinterval en naar het tarief voor een grapje als kleppen stellen (32 stuks, geen ruimte om te werken) of een distributieriem vervangen. Een uitlaat / delen van het uitlaattraject lopen ook fijn in de papieren.
    Maar… je rijdt wel een auto waar je over 30 jaar nog aan terugdenkt met een brede grijns op je toet!

    Login om te reageren
  12. lavoro zegt

    11 oktober 2013 om 15:59

    De thema 8.32 is nooit als SW geleverd. De SW in het artikel is een complete zelf ombouw van een Nederlander. Hier is het meer te lezen over het project -> http://weblogs.lanciathema.nl/?page_id=2

    Login om te reageren
  13. gallardogt zegt

    11 oktober 2013 om 16:04

    Mooie nederlandse ode aan deze Lancia:
    http://vimeo.com/album/2109611/video/74063103

    Login om te reageren
  14. r32turbo zegt

    11 oktober 2013 om 16:31

    Achh.. deze vind ik mooier dan het model van 2002? Weet het niet precies, maar die van 2002 is een kim holland pooier sletten bak.

    Login om te reageren
  15. bsxc2 zegt

    11 oktober 2013 om 16:36

    Ziet er erg slecht uit aan de binnenkant.

    Login om te reageren
  16. louisvdd76 zegt

    11 oktober 2013 om 16:38

    Andere leuke uit die tijd: Opel Lotus Omega

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      11 oktober 2013 om 18:06

      @louisvdd76: opel mag weg ;)

      Login om te reageren
  17. rob68 zegt

    11 oktober 2013 om 17:06

    Alleen kopen als het onderhoud geld mag kosten.

    Login om te reageren
  18. imba zegt

    11 oktober 2013 om 17:13

    Blok eruit. En in kit car hangen.

    Login om te reageren
  19. bierbuik zegt

    11 oktober 2013 om 17:33

    Tof ding, kan je toch stoer ‘Ferrari power!’ roepen.
    Krijg je voor die 14.000 ook nog een 2e hoofdsteun achterin erbij?

    Login om te reageren
  20. bierbuik zegt

    11 oktober 2013 om 17:34

    @bierbuik ik zie net dat je hem volgens foto 19 er wel bij krijgt

    Login om te reageren
  21. ferry832 zegt

    11 oktober 2013 om 18:15

    De Lancia Thema 8.32 is een ontzettend fijne auto. Het geluid is indrukwekkend en bij goed onderhoud is de auto gewoon betrouwbaar. Ik heb een 8.32 gehad en reed tussen de 15.000 en 20.000 kilometer per jaar. Nog nooit heeft die mij in de steek gelaten en het rijplezier en het karakter is verslavend. Ik heb de auto niet meer maar wanneer ik weer iets lees over het model of ik zie er 1 dan begint het direct weer te kriebelen.

    Er worden veel sprookjes verteld over de onbetrouwbaarheid of de onderhoudskosten. Tuurlijk is een gemiddelde Golf goedkoper in onderhoud maar daar zou ik nog niet dood in gevonden willen worden. Plezier kost nou eenmaal vaak geld.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      11 oktober 2013 om 19:04

      @ferry832: plusje voor jou, omdat jij bij hebt gedragen aan het instandhouden van ons nationaal automobiel historisch erfgoed en een positieve bijdrage aan het straatbeeld hebt geleverd.

      Login om te reageren
  22. bmwalpina zegt

    11 oktober 2013 om 20:07

    Bijzondere auto! Maar ik laat hem liever staan. Om de 20.000 km. Een nieuwe distributieriem wordt mij toch iets te gortig.

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    11 oktober 2013 om 20:41

    Voor een idee van het geluid…
    http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv/21746889/__Uw_Garage__Lancia_Thema_8.32_-_bouwjaar_1989__.html

    Login om te reageren
  24. Jantje_555 zegt

    11 oktober 2013 om 20:51

    wat 7,2 naar de 100…een golfje diesel is sneller weg aan de lichten!

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      11 oktober 2013 om 21:52

      @Jantje_555: Hmmm een GTD 170pk DSG doet er anders nog 7.5 sec over ;)
      En dat is de snelste.

      Maar foei ga je mond spoelen een golf vergelijken met dit kunstwerk op wielen!!

      Login om te reageren
    • harriehandrem zegt

      11 oktober 2013 om 23:02

      @Jantje_555: Een Golf Diesel uit die tijd niet hoor….

      Login om te reageren
  25. lennyv87 zegt

    11 oktober 2013 om 21:12

    Leuke auto, belabberde dealer. Deze staat bij Emile Bakker. Die heeft “de eerlijkheid ” gehad een auto mee te geven op een proefrit met verrotte draagarmen en lekke radiateur. Stond met de groene platen langs de weg met de motorkap open :p

    Als dat een voorbode is, sla ik het aanbod af…

    Login om te reageren
  26. moveyourmind zegt

    11 oktober 2013 om 21:31

    Ik zou liever voor het Zweedse alternatief gaan, de Saab 9000 CSE Aero. Ongeveer dezelfde prestaties, een minstens zo mooi interieur en net iets minder gedateerd. Maar bovenal een stuk goedkoper in onderhoud.

    Login om te reageren
  27. fortuna zegt

    11 oktober 2013 om 21:57

    Niet helemaal een Ferrari blok, zit oa een andere krukas in.

    Login om te reageren
  28. loekie125 zegt

    11 oktober 2013 om 22:21

    Dik hoor, echte sleeper. Heb thuis nog een autoblad met de nieuwtest ervan…..:)

    Login om te reageren
  29. gearhead zegt

    12 oktober 2013 om 07:38

    @fortuna: klopt, dat maakt dit blok een goedklinkende cross plane v8 waar het Ferrari blok een schel klinkende stofzuiger is.

    Login om te reageren
  30. Corrado16v zegt

    12 oktober 2013 om 13:38

    Kijk hier hou ik nou van, een mooi subtiel Italiaanse Lancia met een Ferrari v8 aan boord. En geen schreeuwerig uiterlijk. Bij het stoplicht hebben 9 van de 10 personen niet eens door wat er naast ze staat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North