Te koop: van wie was deze gepantserde Cayenne Turbo?

Auteur: , 79 Reacties

We durven in ieder geval vast te stellen dat je leven in deze kogelwerende PC Hooft-tractor meer zeker bent, dan in de Antara van vorige week.

Hoewel je de eerste generatie van de Cayenne al voor zo’n 10 mille op de kop kunt tikken, is het bij de eerste beste shootout nog maar de vraag of je er levend vanaf komt. Nee, de doorgewinterde zware jongen heeft heftiger spul nodig. Neem nu deze 10 jaar oude gepantserde Cayenne met net iets meer dan een ton op de teller. Een klassiek muurbloempje, niet?

Over zware jongens gesproken. Deze ‘sportieve’ SUV met zijn James Bond make-over weegt volgens de advertentie een dikke 2330 kg. Gelukkig kom je nog prima voorruit dankzij de 4.5 liter grote achtcilinder die goed is voor 450 pk. De auto is swag-approved met het energielabel G van Gangster. Zelfs als er op de banden wordt geknald kun jij mooi doorblazen. Er liggen namelijk vier run-flat banden onder voor in de meest benauwde situaties.

De zwarte vierwieler wordt op Marktplaats aangeboden voor net geen 40k in euri’s. Peanuts natuurlijk, na die cokedeal van laatst.



79 reacties

Saïd. Altijd geslaagd
Hmm, nog steeds geen goede reden om in zo’n lelijk hok te gaan rijden.
@pietertjep85d: fotos lijken gemaakt bij a
@pietertjep85d: tis mijn oude Cayenne en ja, je hebt gelijk. Ik heb nu een echte Hyundai-bus.
Ik snap er niets van… een bepantserde auto proberen te verkopen maar niet vermelden wat het bepantseringniveau is? B4, B6, B7, A&D Auto’s, wat is het?
@Jochempie: ja… A
via iPhone app
@smoothoperator: een bericht versturen lukt niet :(
@smoothoperator: It’s not operating all that smooth, is it?
@Jochempie: Deze kan nooit gepantserd zijn, hooguit kogelwerend glas. Het gewicht is ook lager dan een standaard Cayenne Turbo :p zegt genoeg…
@crackdavid: kogelvrij, zie je toch? Geen kogel te bekennen
Een bepantserde auto met een trekhaak, de eerste eigenaar had of een zeer diverse levensstijl of was gewoon zwaar paranoïde.
@knipperlichtje: We wachten nog op een advertentie van een gepantserde caravan…
@knipperlichtje: Voor de autoambulance,
40K valt me dan nog mee..
@jordy14: ja vind je? Voor zon oude bak ? Er staat dat ze er vanaf 10 staan . Betaal je 30k voor armour. Is een hoop geld. Voor 40k koop je ook een nieuwe gti. Ben je sneller weg ook;)
@rolov: GTi vs Cayenne turbo haha, sneller weg…
@bsxc2: wat weegt dat ding met al die bepantsering? Ik denk zeker dat die gti sneller is.
@bsxc2: de keren dat wij vroeger in de tijd dat dit model turbo uitkwam hem het snot voor de ogen reden is niet op 2 handen te tellen. Plus de gezichten van die knakkers in die cayenne waren onbetaalbaar . Werden ze gek gereden door een paar jochies . We kwamen ze tegen gingen er naast rijden daagde ze uit en reden lachend weg . Daarna weer tot die gast niet meer durfde en hij al genoeg voor schut stond bij de rest van de passagiers . Zon turbo is echt waardeloos. Leuk als je van cijfertjes houdt.
@rolov: wow, mag ik je foto?
@rolov: zal die wel getuned zijn want in die tijd reed ik veel met een vriend in de S en daar reden wij ook alles mee zoek lol laat staan een turbo. De Carrera 4S cabrio was net zo snel toen als de chayenne turbo en die Carrera reed prima!
@rolov: Je moet niet alles geloven, er is nogal een verschil tussen een normale en een Turbo. Vanaf 10 kun je geen vergelijkbare Cayenne Turbo kopen. Prijzen beginnen rond de 25.
@rolov: Cayenne heeft topsnelheid van 268, een golf niet. Een cayenne weegt 24.. kg, een golf niet. Nee doe mij dan maar een cayene
@maxx1: mijn polo heeft een top van 286, daaaag cayenne!
@ghost: klinkt leuk, alleen geen fatsoenlijke remmen zeker? Een keer remmen met het standaard zetje en het is klaar. Daarnaast wel banden die 286 aan kunnen? Betwijfel het. Wat dacht je van stroomlijn die past bij 286? Betwijfel het aangezien het een polo is. Je moet heel wat geld weggegooid hebben in een polo wil je zoiets bereiken. En van dat geld krijg je nagenoeg niets terug.
@maxx1: je hebt duidelijk geen idee waar je over praat, maakt veels te veel aannames en hebt je oordeel al klaar. Jammer nogmaals.
@ghost: ik betwijfel iets, ik doe geen aanname. Jij doet nu een aanname over mijn kritische punten.
@ghost: ik moet zeggen ik had meer zo’n polo in mijn gedachte: http://www.lookautophoto.com/images/tuning-volkswagen-polo-n-02.jpg
@rolov: de GTI kan dan wel sneller zijn.. Maar de kogel haalt mij zonder problemen in…. Dan toch liever de Cayenne… ” plop plop plop plop ” hé? Hagelt het?
Zoek voor de lol is op goegel naar A&D auto’s, de Jetcars uit Amersfoort…..met een grote boog omheen gaan…garantie tot aan de deur…
@maarten020: Nooit van de garage gehoord, maar al snel een aardig beeld van die tent na een paar minuutjes googlen.
Wat mij dan verbaast is dat zo’n tent nog steeds niet failliet is (geen idee hoe ze boekhouden), maar je zou verwachten dat een consument anno 2015 research verricht voor het aanschaffen van een auto (voor veel mensen toch een relatief grote investering).
Op het gebied van techniek etc. ben ik ook een complete leek, maar met de ‘standaard checklijstjes voor het kopen van een occasion’ moet je toch een eind kunnen komen. Al heb je natuurlijk ook een dosis geluk nodig bij het kopen van een auto uit het goedkopere segment…
@maarten020: yep, wederom zo’n handelaar die veel te veel auto’s op het terrein heeft staan voor te scherpe prijzen.
@maarten020: ik weet welke zaak t is. Idd een stelletje afzetters daar
@maarten020: heb eens gekeken, rolls royces, dikke mercedes’en en bmw’s en ook van die afgeschreven meuk staan, juist dan klopt het al niet, ken een garage en die hebben een gloedjenieuwe Renault Clio R.S. staan. klinkt super leuk maar totdat je weet wat er met die wagen is gebeurt. heeft gewoon tot aan het dak onderwater gestaan, plaatselijke renault dealer vertelde mij het nieuws. alles aan die wagen was gewoon naar de klote. hij zou eigenlijk naar hun toe gaan maar renault wou hem gelukkig niet meer uitleveren. nou staad deze wagen te koop voor 20.000 en een bietje te koop maar als je naar de rest van de wagens kijkt is het gewoon afschreven meuk. kijk maar: http://www.igam.nl/index.php/occasionaanbod?ccdbkenteken=9SJK11 iedereen oppassen die een renault rs wil, deze ga je letterlijk dood aan, kijk ook even voor de lol naar de kwaliteit en hoe de foto’s genomen zijn
@maarten020: indd , ken de garage ook , poosje terug hadden ze ook een F12 berlinetta
Inclusief trekhaak voor je gepantserde trekhaak.
@lekbak: je bedoelt sleurhut?
@lekbak: proberen een bericht te typen terwijl je vriendin aan het zeuren is (pleonasme) is nooit een goed idee.
Echt, hoe kan ze in hemelsnaam denken dat de kleur van de kledinghangertjes in haar kast mij iets interesseert, koop er gewoon een paar…

Trekhaak is dus inderdaad caravan.
@lekbak: inclusief caravan voor je gepantserde caravan dus ?
Zonde hoe dit, toch wel iconische, type auto veranderd is in een Porsche “wollah-ik-rij-SUV-maar-woon-vier-hoog-achter” Turbo.
@vetnek: Geld dat niet voor elke SUV na 4 jaar oud en totaal afgeschreven?
@henkhupelschoten: Nee, een Range Rover is dan nog lang niet afgeschreven en heeft nog jarenlang een chique imago, dat kun je van een Cayenne niet zeggen.
@vetnek: 4 hoog achter wonen, en je kan toch alle kosten van deze super lichte en zuinige auto betalen.
Het is nooit een mooie auto geweest en hij zal het ook nooit worden.
@vetnek: Dit soort auto’s zijn toch redelijk duur in onderhoud etc.. Hier zie je een gierige Nederlander niet zo gauw in rijden nee..een suzuki alto gaat toch ook van a naar b????
Ik heb zo een vermoeden dat deze auto van de aanbieder zelf is.

De garage staat niet zo heel leuk bekend.
Wat kost zo’n versie nieuw eigenlijk extra t.o.v. een normale versie? Kan ik niet vinden maar wel benieuwd.
En zo’n versie trekt toch ook direct de aandacht van de Belastingdienst/Justitie zou je zeggen.
@remcott: Dus?
@csx3000: Dus …., ik ben benieuwd naar de meerprijs en aan de andere kant naar wat voor mensen dit soort auto’s nieuw kopen.
Dat vooral ook omdat mij lijkt dat alleen bepaalde groepen hier interesse in hebben. Me dunkt dat een groot gedeelte deze bescherming niet nodig heeft omdat ze last hebben van zweetvoeten!?
En ja, ik snap ook dat er zeer vermogende mensen zijn die dit ook kopen. Daar doel ik natuurlijk niet op 😉
@remcott: Verstandige mensen kopen een auto met bepantsering, je hebt alleen wel genoeg cash nodig.
Ik zou zelf het liefst met een tank rijden, maar ik krijg hem maar niet door de keuring.
@csx3000: als je een tank nodig hebt ….., begin ik me af te vragen of je teveel foute vrienden hebt of een fout verdienmodel hanteert!? 😉
Staat ook een Maserati Gransport te koop met Pininfarina logo’s aan de zijkanten, waarschijnlijk hebben ze die er aftermarket opgeplakt omdat ze dachten dat de auto door Pininfarina ontworpen was ipv Giorgetto Giugiaro ItalDesign..
Zit er nou een extra ruit direct achter de hoofdsteunen op de achterbank?
@flippiez06: Ja, die ruit pal achter de achterbank is gepantserd. De achterklep is niet gepantserd omdat die anders niet meer omhoog te tillen is.

Grappig, Ik heb onlangs nog met deze auto gereden. Niet normaal hoe dik dat glas is. Verder reed ie voor mijn gevoel als een normale Cayenne Turbo, maar wellicht dat het extra gewicht de prestaties wel wat beïnvloed.
@clioracing: gereden voor een proefrit of ben je de oude eigenaar?
@Stijnson: nee, ik heb er gewoon mee gereden en de oude eigenaar was erbij. Ik kan niet vertellen wie het is, maar het is volgens mij niet zo spannend als hier gesuggereerd wordt.
@clioracing: We willen natuurlijk allemaal weten wie wie. Maar we begrijpen dat je dat soort dingen niet moet vertellen op internet.

Wat wel interessant is en je misschien weet:
Heeft de eigenaar deze auto gelijk aan A&D verkocht; of wilde de Porsche dealer dat ding niet meer hebben en is hij doorverkocht aan A&D? Of zat er nog iemand prive-tussen?
En wat voor bepantsering was het: alleen de zij-ramen dus? Ooit een B-nummer gehoord?
@gregorius: ik kan/ mag/ wil niet zeggen wie de oude eigenaar is. Het enige wat ik kan vertellen is dat hij de auto wilde verkopen. Geen idee of dat direct aan A&D was of via een tussenpersoon. Ik weet niet in welke B klasse deze auto valt, ik weet alleen dat ie “goed gepantserd” is.
2330 kg lijkt mij het gewicht zonder de bepantsering?
@fit4fun: Ach ze lullen maar wat de top zal vast ook geen 266 km/u meer zijn.
” Security gepantserd-Pantser”, dat is wel heeeeel erg gepanteriseerd.
Hoe veilig wil je het hebben.
Bij de topicfoto dacht ik even dat het om een schaalmodel ging…
2330kg,het lijkt mij ergens een beetje te licht…..
@dutchdriftking: Dat is zijn standaard gewicht. Als hij goed bepanserd is dan zal hij zeker 1000 kilo zwaarder zijn.
@clarkson: *gepanserd! Voordat één van jullie spellinnazi’s het doet grrrrr…
@clarkson: Je vraagt er om: panTser.
@crx: Jij ook, het is ‘erom’ en niet los ‘er om’…
@jessepinkman: Haha, lekker dan. Dank u.

Terug naar de inhoud dan maar: Ik heb gisteren het Radar-forum eens gelezen over dat A&D auto’s. Wat een treurigheid.
Als inwoner van Amersfoort heb ik dat bedrijf van ze natuurlijk wel eens gezien (ligt naast een doorgaande weg). Gelukkig ben ik nooit zo dom geweest er binnen te stappen.
@CRX: Oeps.
Nu ben ik nog steeds benieuwd van wie die was
@henkhupelschoten: 0334759808
Politiemol Mark M.?
A&D auto’s… Ad en Don rijden tegenwoordig iets anders dan vrouwen?
A&D Auto’s hebben van alles staan. Van Rolls tot Scania truck. Beetje de Jet Cars van Amersfoort.
Misschien iets voor een kroegbaas met pleinvrees.
Ben je echt een zielige crimineel als je daar mee moet rond rijden 40k, bepantserd en een zwaar verouderd model.
Ook criminelen moeten bezuinigen! En de ergste afschrijving is achter de rug, dus voor de prijsbewuste crimineel is het geen gekke investering. In een Golfje GTI worden ze al snel platgereden.
Dat voorruit komen…, is dat een gepantserde voorruit?
Zou het dakraampje ook gepantserd zijn?
Hier eens een Vectra 3liter 2006 gekocht, prima wagen hoor rijd ik nog steeds in

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).