• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techart Magnum vs Citroën C1 HDi

Auteur: robbie, gepost 1 oktober 2007 om 08:58 – 42 Reacties

Techart Magnum vs Citroën C1 HDi

Appletje, eitje zou je zeggen, maar daar kan je je nog wel eens in vergissen. Het is natuurlijk een compleet bizarre vergelijking. Een Techart Magnum met 600 pk tegenover een Citroën C1 diesel met slechts 58 pk. Het gaat dan ook niet om een sprintrace, maar om het overbruggen van een afstand van 606 kilometer. Hoewel de Citroën compleet kansloos lijkt kan je nog wel eens verrast zijn door de uitkomst van deze TopGear-achtige race.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Citroen, Diesel, Porsche, techart, tuning, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Ferrari-sloop in Thailand
Volgend bericht: Nu echt definitief: Mitsubishi Lancer Evolution X »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    1 oktober 2007 om 09:09

    Hard rijden is over het algemeen alleen maar leuk (of gevaarlijk), ik heb al zo vaak meegemaakt dat je over een lange afstand nauwelijks boven een gemiddelde snelheid van 110 uit komt terwijl ik wel continue loop te trappen.

    Login om te reageren
  2. Thomas zegt

    1 oktober 2007 om 09:27

    Haha maar ik vind die c1 serieus nog mooier dan de porsche. Wat een grafbak is dat zeg….

    Je moet wel een erg kleine leuter hebben om in die porsche te rijden.

    Login om te reageren
  3. Bartelomeus zegt

    1 oktober 2007 om 09:47

    Die bek van de Porsche is echt te groot, t neigt zo gewoon naar ordinaire patserij

    Login om te reageren
  4. AppieFlappie zegt

    1 oktober 2007 om 09:48

    Wat een stereotype rijder in die Cayenne whahahah

    Login om te reageren
  5. AppieFlappie zegt

    1 oktober 2007 om 09:54

    Hoeveel seconde of minuten voorsprong had die Cayenne?

    Login om te reageren
  6. Mr. Marteen zegt

    1 oktober 2007 om 10:11

    @ AppieFlappie dan moet je het filmpje kijken..

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    1 oktober 2007 om 10:11

    @AppieFlappie, volgens mij 40.

    Login om te reageren
  8. clijde zegt

    1 oktober 2007 om 10:18

    Haha de c1 wint het voor mij, lekker puh. En hou je centen maar in de zak, met een porche ben je een arme zak met je gold card van de tankstelle.

    Login om te reageren
  9. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    1 oktober 2007 om 10:56

    Het mooiste is nog wel dat die dikke kerel Jumbo heet, schitterend!!!

    Login om te reageren
  10. Japie zegt

    1 oktober 2007 om 11:00

    Ben blij dat iedereen graag die C1 wil,…..doet u mij die porsche maar,…..die ietswat te groot uitgevallen “bek” van die techart neem ik voor lief!!

    Login om te reageren
  11. Japie zegt

    1 oktober 2007 om 11:01

    Zoveeltste bewijs dat je wel een auto kan hebben die hard kan,…maar dat je niet overal hard kan. Dit voor de snorhazen die zeggen,….ach die rij je toch gewoon zoek,……

    Login om te reageren
  12. Sorce zegt

    1 oktober 2007 om 11:06

    Robbie: 18:54 en 19:11 was het… dus 17 minuten voorsprong. Qua benzine dus ruim meer dan 100 euro verschil.

    Doe mij dan maar zo’n 2.0 TFSi-motor van 200 pk of een 3.0 TDi V6 van Audi, van 230 pk, mooie financieel gunstige middenweg ;)

    Login om te reageren
  13. Caspar zegt

    1 oktober 2007 om 11:12

    @ AppieFlappie

    17 minuten

    Login om te reageren
  14. Marco zegt

    1 oktober 2007 om 11:31

    Geining, bij de tweede tankstop, staat dezelfde mercedes, en vreemdgenoeg maakt die mercedes ook nog eens dezelfde manouvres..

    Login om te reageren
  15. Marco zegt

    1 oktober 2007 om 11:31

    Geining, bij de tweede tankstop, staat dezelfde mercedes, en vreemdgenoeg maakt die mercedes ook nog eens dezelfde manouvres..

    Login om te reageren
  16. Martijn zegt

    1 oktober 2007 om 11:32

    Kerel in Porsche “der hat keine Chance, normalerweise muss mann so ein Auto per UPS nach Düsseldorf schicken”. :D

    Login om te reageren
  17. joep zegt

    1 oktober 2007 om 11:48

    Citrofiel, kom dr maar in! ;)

    Maar serieus, echt een gave test! En nu sta je dus voor de vraag, ‘kom ik liever 17 minuten eerder aan, of rij ik liever 600 km niet voor lul?’

    Login om te reageren
  18. Fej zegt

    1 oktober 2007 om 11:54

    Zo een Techart Magnum is natuurlijk nogal ‘over the top’, maar die Citroen is natuurlijk ook maar een appelsienenkistje. Doe mij toch maar de Porsche: dikke V8, lekker geluid, comfort…

    Login om te reageren
  19. Jochen zegt

    1 oktober 2007 om 11:55

    @Sorce : de C1 heeft voor € 35,- diesel verbruikt. De Magnum voor € 210,- super plus.

    Login om te reageren
  20. d_vdm zegt

    1 oktober 2007 om 12:06

    Geweldige Video! Leuker dan TopGear trouwens, heerlijk commentaar van “Jumbo” ook, monsterlijk lelijke Techart, maar het is tenminste geen saaie auto haha

    Login om te reageren
  21. monk zegt

    1 oktober 2007 om 12:14

    ik vroeg me dus af he, zijn er nou echt mensen die de techart echt mooi vinden?

    Login om te reageren
  22. SugarFree zegt

    1 oktober 2007 om 13:01

    @ Monk
    Heb je de comments al geraadpleegd?
    Mijn mening?
    Al het negatiefs van hierboven :)

    Login om te reageren
  23. GerreLekker zegt

    1 oktober 2007 om 13:06

    Allemaal mooi als die PK’s en turbo’s en andere lelijke tuningspullen, maar als dit alles in Duitsland al bijna niets uitmaakt wat is het nut er dan van in piepkleine landjes met snelheidsbeperkingen zoals Belgie en Nederland?

    Login om te reageren
  24. de sjonnies zegt

    1 oktober 2007 om 13:33

    De reden waarom ik destijds een RR vogue met een 3.9 liter heb verkocht, je wordt gewoon doodziek van zo’n auto omdat je elke 300-350 kilometer die paarden weer moet laten drenken terwijl de man in z’n TDI’tje gewoon rustig door roffelde………..en in tijd scheelt het inderdaad helemaal niets.

    Login om te reageren
  25. Benny1 zegt

    1 oktober 2007 om 14:17

    Wat een voorspelbare uitslag zeg. Maar toch leuk dat ze de test uitvoeren. Het is ook erg grappig dat Jumbo in de porsche rijdt, hij hangt ook zo lekker achterover in ze auto haha.

    Smaken verschillen, zoals altijd, maar op een rit van 606 km zou iets meer ruimte en… VEILIGHEID, toch iets belangrijker zijn dan verbruik. Daar komt ook nog eens bij dat de porsche denk ik een stukje comfortabeler is dan de C1.

    Login om te reageren
  26. monk zegt

    1 oktober 2007 om 14:28

    @SugarFree
    Ja, daarom vroeg ik me ook af of dr mensen waren die em wel mooi vonden.

    Login om te reageren
  27. Ejay zegt

    1 oktober 2007 om 14:48

    Oud, maar wel classic. Gelukkig wint de Techart (of mag ik dat niet verklappen)

    Login om te reageren
  28. Bas zegt

    1 oktober 2007 om 16:48

    Een dikke 100 liter brandstof meer verbruiken voor een goed kwartiertje winst….nounou goeie reden om een Porsche Titanic te kopen hoor…
    Bewiijst toch maar weer s dat je je niet hoeft te schamen in je kleine “trage” diesel.

    Login om te reageren
  29. Brecht zegt

    1 oktober 2007 om 16:53

    In een tijdschrift had ik ergens gelezen een duel tussen de bmw 520D touring en M5 touring. En de M5 was ook als eerste dar natuurlijk, maar met 2 min voorsprong op een rit van 340 km.
    Maja zovéél verschil is er niet eigenlijk (223-270km/h).
    Tegen dit is wel een groot verschil :D
    Maja diesels kunnen ook goed door scheuren over the duitse snelwegen zoals een 335D of een e-420CDI of één en andere krachtparser :)
    Dus waarom een een gelijkaardige benzine kopen die mss de helft meer verbruikt als een diesel?

    Login om te reageren
  30. Scar zegt

    1 oktober 2007 om 18:13

    Geef mij dan toch maar het rijplezier dat je aan de Techart hebt dan depressief te zitten worden in die c1.
    Iemand die zich een Techart kan veroorloven moet ook niet kijken op een liter brandstof min of meer. Voor wat hoort wat…

    Login om te reageren
  31. RenJie zegt

    1 oktober 2007 om 18:43

    Is die dikke niet die gast met dat acceleratiefilmpje in de 599 GTB Fiorano? :P

    Login om te reageren
  32. RenJie zegt

    1 oktober 2007 om 18:47

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/27/0-315-kmu-in-een-599-gtb-fiorano

    oh nee dat was die geweldige Gunther! :D

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    1 oktober 2007 om 19:25

    Zo, dat was helemaal niet interessant….

    Bij wie kan ik die paar minuten van mijn leven terugclaimen??

    Login om te reageren
  34. Peperbus zegt

    1 oktober 2007 om 20:38

    Voorspelbaar als wat: over een traject van duizend kilometer had waarschijnlijk de C1 gewonnen. Maar wat als ze het trajekt in de nacht hadden afgelegd?

    Login om te reageren
  35. Onehp zegt

    1 oktober 2007 om 21:51

    @brecht: idd, de rit was van Berlijn naar Antwerpen (op de heenweg was de diesel kunstmatig gehandicapt), echter de M5 en de 520d kwamen GELIJKTIJDIG aan…. verbruik was iets van 17l en 8l…. mijn conclusie: met een 530d ben je het snelste! (als we het bij hetzelfde koetswerk houden).

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    1 oktober 2007 om 22:17

    geniale uitspraak “das fahrwerk vom Magnum ist so hart das mann sogar den Schatten unter der brücke spüren kann” (zo ongeveer, mijn duitse grammatica is niet zo goed) dat betekent (voor wie dat niet kan lezen) “het onderstel van de Magnum is zo hard dat je de schaduw onder de brug kunt voelen”

    Met een beetje fatsoenlijke 140pk diesel (aka q7 killer) was deze race heel anders verlopen ;)

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    1 oktober 2007 om 22:21

    Mensen, zie het nou in! Citroën is gewoon beter dan Porsche! ;)

    Typische mensen hebben ze ook gekozen om te rijden, niet? In de Citroën de sportieve jonge man, en in de Porsche de bierbuikdikzak met sik! :P

    Login om te reageren
  38. Davidov zegt

    1 oktober 2007 om 23:51

    @Onehp: 520d of 530d…of 535d ?

    Login om te reageren
  39. Mark zegt

    2 oktober 2007 om 08:53

    Citroën rules! Wat een varkenshok zeg die Porsche. Geen wonder dat zo’n drol van een auto een dergelijk vergelijk niet kan winnen, alleen het door ‘Jumbo’ persoonlijk toegevoegde gewicht is al doorslaggevend nadelig … Reed die C1 diesel nou echt zo’n 160 km/h? en dan 1:20? Niet slecht zou ik zeggen!

    Login om te reageren
  40. jodocus zegt

    2 oktober 2007 om 20:46

    Behalve in het land van de dikke ‘jumbo’ duitsers mag je nog plankgas rijden.
    Is het niet de hoogste tijd om auto’s te beoordelen op andere mérites dan snelheid, PK’s, optrekvermogen en tutti quanti ?
    Bijvoorbeeld op zuinig verbruik ? ecologische aspecten ? verkeersveiligheid ? comfort ?
    Dan bouwt Citroën wel héél erg goede auto’s !

    Login om te reageren
  41. Frederik zegt

    3 oktober 2007 om 09:34

    Het meest lachen is nog dat die C1 sneller wegtrekt in het begin…

    Login om te reageren
  42. Angelo-G zegt

    28 oktober 2007 om 15:10

    hahahah ik rij in een 2.0lite seat leon tfsi met een nieuwe grotere turbo en al die zooi onder de kap verder nog 17” aez velgen en een spaghttie uitlaat systeem en ophanging is ook aangepast

    hij levert 310 pk en dat vindt ik echt wel genoeg kan het toch niet allemaal benutten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North