• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TechArt stopt peper in reet van Cayenne Turbo

Auteur: ricardo, gepost 21 februari 2011 om 21:55 – 13 Reacties

TechArt powerrr

De Porsche Cayenne is voor Techart een waar uithangbord. Talloze modellen hebben ze al uitgebracht, en wij moeten regelmatig extra servers plaatsen om alle Techart-spots op Autojunk kwijt te kunnen. Maar mocht u het gemist hebben, binnenkort is er weer een gezellige auto-bijeenkomst in Genève, en daar zal Techart dit powerkitje voor de Cayenne Turbo presenteren.

In dit geval gaat het even niet om alle uiterlijke toevoegingen die de Duitsers graag op en aan de Cayenne plakken. Nee, het is ze vooral te doen om te laten zien wat ze met het vermogen van de Cayenne Turbo kunnen. Standaard heeft deze PC Hooftproleet 500 pk’s aan boord, maar daar kan best iets meer uit gepeuterd worden.

De powerkit (codenaam: TA 058/T1) bestaat enkel uit elektronichse aanpassingen. Wanneer geïnstalleerd kun je het vermogen met een druk op de knop laten stijgen naar 560 pk terwijl het koppel van 700 naar 780 Nm schiet. Hiermee heb je niet meer dan 4,4 tellen nodig om de honderd km.u te bereiken, en indien men beschikt over een zware rechtervoet en een leeg stuk Autobahn kan er een Vmax van 287 km/u worden bereikt. Niet slecht, voor een 2,2 ton wegende kolos. Foto’s!

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, geneve-2011, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Citroën C3 Red Block & Musketier
Volgend bericht: Kijk nou, Nissan GT-R imiteert Ferrari 458 »

Lees Interacties

Reacties

  1. koekepan zegt

    21 februari 2011 om 21:56

    alleen het uiterlijk…

    Login om te reageren
  2. Nico94 zegt

    21 februari 2011 om 22:14

    Ziet er niet uit!

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      21 februari 2011 om 23:25

      @Nico94: Mee eens, maar het ziet er wel beter uit dan die panamera’s. Dan is dit nog wel te doen.

      Login om te reageren
      • Nico94 zegt

        22 februari 2011 om 09:43

        @ascari15:

        Ja maar het gaat nog net. De Panamera’s zijn ook niet echt mooi te noemen.

        Login om te reageren
  3. Atenza zegt

    21 februari 2011 om 22:19

    Waarom worden we toch altijd doodgegooid met die hondslelijke tuning van die Porsches?
    –edit: waarom worden we toch altijd doodgegooid met nutteloze reacties–

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      21 februari 2011 om 23:25

      @Atenza: reactie op een actie.. wel weer flauw hoor die edit, je kan ook gewoon antwoord geven.. jullie zeggen altijd dat jullie plaatsen wat jullie interessant vinden maar waarom slaan jullie dan ‘echt’ nieuws over (Mazda3 II facelift, Hyundai Genesis facelift, Acura TL facelift) maar plaatsen jullie wel elk lelijk getuned hok van Porsche?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        22 februari 2011 om 09:09

        @Atenza:
        Face-lifts van Japanse auto’s ‘echt’ nieuws?
        Gelukkig had je zelf al echt tussen haakjes gezet.
        Heerlijke zelfspot.

        OT :
        Lijkt me heerlijke bak.
        Lekker met 250+ naar de wintersport knallen en gewoon overal schijt aan hebben.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          22 februari 2011 om 17:34

          @Hubert: sinds wanneer is Hyundai een Japanse auto..? En de Mazda3 is gewoon een hatchback die we ook hier hebben hoor. En een ongewaardeerde ook nog ;)

          Login om te reageren
  4. Sjonny zegt

    21 februari 2011 om 22:43

    De hoeveelste getunede cayenne is dit al ?
    is het inmiddels niet unieker om hem standaard te houden ?

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    21 februari 2011 om 23:17

    Ziptuning:

    593 Pk
    892 Nm

    Voor:

    499 euro….dusssss

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      21 februari 2011 om 23:18

      @Megakix: Vmax = 300km/h…

      Voor:

      diezelfde 499 euri….ghi

      Login om te reageren
  6. blondelady zegt

    22 februari 2011 om 10:32

    Kom op, gigantische gapende gaten aan de voorkant.. en dan lelijke velgen eronder.
    Laat de cayenne gewoon voor wat het is, of doe er alleen leuke uitlaten en velgen onder..

    Maar dit is echt afzichtelijk

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    24 februari 2011 om 07:41

    Best wel leuk upgrade… behalve dan het gegeven dat ie er hondslelijk uitziet…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North