
Met de berichten dat Michiel van den Brink zijn eigen designhuis is begonnen en ex-Pininfarina hoofddesigner Ken Okuyama meer aandacht voor zijn designstudio wil, staan de afgelopen dagen enigszins in het teken van “individueel design”. Hierop doorbordurend, zal op de Autosalon van Parijs deze creatie van het Franse bedrijf Technical Studio te zien zijn.
Technical Studio ontwerpt en bouwt op verzoek je eigen droomauto. De TS07 werd ontworpen door Gregory Gambara, een designer die meer dan 15 jaar ervaring heeft opgedaan bij Franse autobouwers. Technical Studio heeft twintig maanden aan zijn ontwerp gewerkt. De TS07 is een lichtgewicht (975 kg) sportauto met een aluminium chassis. Klanten kunnen kiezen uit verschillende motoren. De auto is op het circuit getest met een 4-, een 6- en een 8-cilindermotor. Om een stukje exclusiviteit te waarborgen, zal Technical Studio niet meer dan twaalf exemplaren van de TS07 produceren.

(via: motorauthority.com)





Lelijk.
Volgens mij is het een omgebouwde Renault Sport Spider…
Gewoon een renault sport spyder met ietwat nieuwe (en minder geslaagde carosserie) lijkt me?
Niet mooi !
@ nelson: Lijkt van de voorkant idd verdacht veel op de Renault sport Spider
Van de achterkant heeftie wel iets weg van een Noble als je t mij vraagt.. Maar echt mooi vind ik t niet..
toen ik het plaatje op de home-pagina zag dacht ik ook meteen aan de renault sport spider, maar (helaas) toen ik er op klikte en de reacties las was ik niet de enige.
Ik vind het een mooie auto, maar wel lullig om in zo’n auto, met toch een beetje een supersportwagen uiterlijk, een 4-cilinder motor te leggen. Je staat dan wel een beetje voor paal als de mensen het geluid horen. qua looks ziet hij er erg mooi uit, vooral de achterkant met de geïntegreerde spoiler ziet er stoer uit. ook vind ik de dikke B (of C?) stijl erg mooi, net zoals de doorlopende luchtinlaat op het dak. het enige minpuntje is de goedkope voorbumper, en de twee tuning-achtige uitlaatjes aan de achterkant.
weet iemand trouwens iets over de specs en/of prijzen? van deze sportwagen.
12 stuks en zo een ruime motorkeuze … ? niet echt EXCLUSIEF he, alle 12 stuks moeten hetzelfde zijn !!!
eerlijk?… valt best mee :D
@slk55: Hier nog wat specs:
@ bas, nou ik vind van niet hoor, vergelijk maar eens http://www.buddeautomobile.de/spider/spider1.jpg
En maar 22 NM :S ???
@ dennis
bedankt, maar weet je toevallig ook de acceleratie tijden en zijn topsnelheid?
zoals in het being van de topic de meeste het al gezien hebben is het een renault spyder!
@slk55 amg: Ik beschik niet over acceleratietijden en topsnelheden. Dat zal afhankelijk zijn van het type motor dat je erin lepelt.
Afgekeurde Lotus als je het mij vraagt.
niet subtiel
aardig coupeetje. Jammer van die aartslelijke kleur en die goedkope LM velgen…… met een heftig 2.0 blokje gaat dat al buitenaards hard……laat staan met een haarföhn………
Nou de meningen hierboven zeggen genoeg. Ik vind dat ding er ook niet uitzien. Die fransen slaan totaal de spijker mis met dit ding… Hadden ze er een beetje fatsoenlijke wielen onder gedaan en die pauper uitlaten, die er uit zien als opgelaste stukken regenpijp, weggelaten had het al een stuk anders geweest. De neus en de achterkant tja….. Gewoon een grote NEE.
Ik vraag me af of ze die 12 stuks wel kunnen slijten…..
De voorkant vind ik absoluut niks .. de achterkant daarintegen is zo slecht nog niet
niemand die verder de daklijn wel erg koenigsegg vind?
Qua motor idd misschien een beetje “underpowered” met een ongeblazen 2.0.. Dat doet lotus die 300kg lichter is toch echt ff anders.. (zal dus bij lange na niet in de buurt van tijden van een Elise/ Exige enz komen..) Als het nou een leuke geblazen 4 cilinder(sti motortje bijv??) of een 6 of 8 cilinder krijgt met een 300-400pk kunnen we gaan praten over prestaties…dan wordt ie al misschien leuker gevonden… Daarna nog ff de looks en voila a new sportscar is born…
zoals altijd het is frans en dat zegt genoeg laat ik het zo zegge
over het geluid van (maar) een 4 cilinder: ga eens luisteren naar een Formule Ford auto….. dat zijn echt 4 cilinders maar klinken ook behoorlijk zwaar (stationair) en heftig (volgas).
Terwijl de gewone wagens eindelijk weer een eigen smoel gaan krijgen , lijken dit soort wagens steeds meer op elkaar!!
Kom nou eindelijk eens met wat orgineels heren autobouwers en designers!!
vergelijk maar ook eens http://www.car-gem.com