Over de nieuwe BMW 1M Coupe hebben we inmiddels al ontiegelijk veel geschreven, maar getunede exemplaren hadden we eigenlijk nog niet gezien. Gelukkig is er nu de relatief onbekende tuner TechTec die de 1M voorziet van wat extra pit.
De 1M Coupe maakt al (bijna) gehakt van de M3, maar na een bezoekje aan TechTec kan de M3 zich helemaal maar beter verstoppen. Er zijn verschillende “plus” pakketjes door TechTec verzonnen om de 1 M nog meer vermogen te geven. De eerste upgrade kost 1.500 euro en zorgt ervoor dat je 380 pk/580 Nm hebt in plaats van 340 pk/450 Nm. Als je 1.000 euro meer neerlegt dan krijgt je 20 pk extra. En aan het eind van het jaar komen ze met een pakketje dat zorgt voor een vermogen van 450 pk en 630 Nm.
Ook spotten we een paar sportstoelen van BMW Performance een Akrapovic uitlaat en een onderstel van KW. Ik ben zeer benieuwd naar de ‘Ring tijd van dit bommetje. (via: bimmertoday.de)
Ben idd ook benieuwd naar zijn Ring tijd.. Ziet er tot dusver goed uit allemaal
Ben benieuwd naar de sound van die nieuwe uitlaten
@rubenpriest: http://www.youtube.com/watch?v=pHBFetGygKE
Deze safety car heeft Akrapovic uitlaatjes, klinkt geweldig. Een van de betere uitlaatspecialisten.
@jzaero: Zo klinkt ‘ie alweer bijna als een atmosferische motor! (En dat hoort eig wel bij een M!). Echt een musthave voor je 1M, zo’n setje Akrapovic pijpjes.
@jzaero: Lekkere sound tnxs voor de heads up
@jzaero: Heerlijke sound! En wat een vet filmpje. Het is ook een geweldige auto. Zo vind ik hem ook super in deze kleurstelling, wit met M striping. :)
dit ding is gewoon alles in 1 ..
zuipt als een jaren 50 amerikaan ..
maakt herrie als een Civic met spoiler en stickers ..
een straffer onderstel dan een huifkar ..
ik zie alleen maar voordeel ..
-edit: check!-
Maar verder wel een erg lekker pakketje en goedkoper als een M3 denk ik zo! :)
ik vraag me ook af wat de ringtijd is. ongetwijfeld een concurent voor de m3.
Hehe…eindelijk een waardig motorvermogen ! Geen intern gelummel tussen de Emmetjes, gewoon fokken tottie barst ! ;-)
het was al een super vette wagen, en dat is ie nu nog meer. Leuk dat ze het uiterlijk redelijk origineel hebben gelaten.
“collega” van me heeft de 1M gekocht en die is er zeer over te spreken. Z’n vorige was ’n E46 M3, dus hij heeft iig wel een referentiepunt. Zelf vind ik het nog steeds een rare verschijning die 1 Coupé. Ik ben de laatste om de rijkwaliteiten van het ding in twijfel te trekken, maar aantrekkelijk kun je de 1-Serie niet noemen, en de Coupé-variant al helemaal niet.
@kingdecay: Een E46 verkopen voor een 1-serie?
Hijs gek. Of blind. Of rare smaak in autos.
@bozewolf: volledig met je eens. een E46 m3 is voor winnaars
@BMW330Ci:
en waarom zitten er dan uitsluitend losers achter het stuur van zo,n ding ??
@bozewolf: Dat wordt niet duidelijk uit dat comment. Z’n vorige was een E46 M3. We klampen ons dus gewoon vast aan de gedachte dat die auto zijn daily niet meer is en dat hij die weggezet heeft. ;)
Hoe je het ook bekijkt.. het is geen loser Lincoln.. als je een E46 M3 of een 1M Coupe kunt rijden doe je toch iets goed. ;)
@kingdecay: coupe juist wel!
*iets te vroeg verzonden
Het exemplaar hierboven heeft wel stance, dat geef ik wel toee. En met 450PK zal heet wel vooruitgaan ook… :)
Wel raar dat naarmate de pk’s omhoog gaan ze steeds duurder worden. Stage 1: 40 pk meer voor 1500 euro. Stage 2: weer 20 pk er boven op voor 1000 extra. Stage 3: weer 50 pk er boven op voor … (ik wil het niet weten..) ;)
@Freewarefreak: Late reactie, maar nee.. is niet raar, Stage 1 = gewoon simpele software tuning.
Stage 2 = Intercooler of iets (wordt gelijk duurder, omdat er hier aanschaf is van materiaal)
Stage 3 = Zie boven + Downpipes etc