• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Terugroepactie voor miljoenen kostende Centenario

Auteur: RubenPriest, gepost 7 mei 2018 om 07:45 – 22 Reacties

Lamborghini


Zelfs auto’s met een prijskaartje van de buitencategorie moeten soms als een gewone sterveling naar de dealer, vanwege een potentieel gevaarlijk issue.

Een terugroepactie kan allerlei redenen hebben. Een mogelijk probleem met de airbag, de gordel of een andere serieuze zaak. Het kan ook om iets lulligs gaan. Dat laatste is het geval bij de Lamborghini Centenario.

De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) heeft alle Centenario’s in de Verenigde Staten teruggeroepen. Lamborghini heeft 40 exemplaren van de supercar gemaakt. 20 Coupé’s en 20 Roadsters. De States zijn een belangrijke markt voor het Italiaanse handtasje, want 11 stuks van de gelimiteerde Lamborghini vonden hun weg naar het land van The Donald.

De NHTSA heeft geconcludeerd dat de in Amerika geleverde Centenario’s beschikken over een verkeerd label. Op dit label zou een niet kloppend gewicht worden aangegeven. De Lambo moeten daarom terug naar de dealer om een correct labeltje te krijgen. Heel veel lulliger kan een terugroepactie niet zijn.

Eén van de Amerikaanse Centenario’s, via @thomcarspotter op Autojunk

Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper
  • Dít is de meest krankzinnige Lamborghini Sián ter wereld

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

centenario, Lamborghini, terugroepactie, verenigde-staten

Vorig bericht: « Het grote dilemma van de Audi S4 (en RS4)
Volgend bericht: Welke sport zou de eigenaar van deze G500 4×4² beoefenen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. porker zegt

    7 mei 2018 om 07:49

    Al dat gesjoemel bij VAG zouden ze ervan leren. Gewicht doe je niet per ongeluk verkeerd op een labeltje zetten. Natuurlijk slaan alle regeltjes door maar ja, slaan door voor iedereen. What else is new(s)?

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      7 mei 2018 om 07:58

      @porker: misschien staat het gewicht er op in kilogram en begrijpen ze dat niet in Amerika ?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        7 mei 2018 om 08:14

        @nofxke: precies dit. Hoe lullig dit ook klinkt, maar het zou zo maar eens zo kunnen zijn.

        Login om te reageren
    • felixff zegt

      7 mei 2018 om 10:51

      @porker: Je snapt duidelijk niet dat ‘gewicht’ niet zo vanzelfsprekend is in de autowereld. Per land of staat verschillen de eisen over wat het ‘gewicht’ van een voertuig is. Met vloeistoffen, passagiers, bagage, extra uitrusting, etc…

      Login om te reageren
  2. sjonniedeluxe zegt

    7 mei 2018 om 07:52

    Hoezo zou dit niet per ongeluk kunnen?

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      7 mei 2018 om 09:50

      @sjonniedeluxe: Gewicht bepalen kan op meerdere manieren. Met of zonder bestuurder. Met of zonder vloeistoffen. Laadgewicht eventueel. En natuurlijk de gepatenteerde VW weegschaal
      https://pbs.twimg.com/media/CXEtqL8WsAAfF7Y.jpg

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      7 mei 2018 om 11:21

      @sjonniedeluxe: Het is een Volkswagen! Daar is niets perongeluks aan.

      Login om te reageren
  3. porsche928 zegt

    7 mei 2018 om 08:10

    Stuur je die paar klanten toch even een stickertje op per post.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      7 mei 2018 om 10:52

      @porsche928: gewoon digitaal regelen voor die paar auto’s

      Login om te reageren
  4. jeebee zegt

    7 mei 2018 om 08:11

    In het land waar custom cars in de meest bizarre verschijningen te vinden zijn, lijkt me dit toch wel een gevalletje boter op je hoofd

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      7 mei 2018 om 08:15

      @jeebee: vergeleken met andere landen is het blijkbaar ook van de zotten wat wij allemaal swappen en aanpassen aan onze autos. Britten kunnen er ook wat van met die kit cars, zolang er maar knipperlichten op zitten ect.

      Login om te reageren
  5. simonferrari zegt

    7 mei 2018 om 08:14

    Een terugroep actie voor een labeltje? Mocht ik de eigenaar zijn had ik toch vriendelijk verzocht dat ding op te sturen

    Login om te reageren
  6. brulpijpfanaat zegt

    7 mei 2018 om 08:16

    Hebben misschien gewoon perongeluk toevallig verkeerd omgerekend van kg naar lbs ?

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    7 mei 2018 om 08:37

    Zat waarschijnlijk een standaard Aventador labeltje op, maar er hangt nu 200kg extra plastic aan.

    Login om te reageren
  8. Erik zegt

    7 mei 2018 om 08:40

    Zoals zo vaak in een regel land dienen stickertjes door wettelijk erkende instanties aangebracht te worden.

    Login om te reageren
  9. rijnounsdoor zegt

    7 mei 2018 om 08:54

    Plakkende titel Ruben!

    Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    7 mei 2018 om 09:38

    Maar wat is het verschil dan? 2kg of 200 kg?

    Login om te reageren
  11. soes750 zegt

    7 mei 2018 om 09:53

    Als de NHTSA zijn werk dus goed had gedaan was een terugroepactie niet nodig geweest toch?! Ik neem toch aan dat zij eerst hun goedkeuring moeten geven alvorens een voertuig in The States de weg op mag? In dat geval hadden ze zelf beter op moeten letten.

    Ach lekker boeiend ook. Komen de 11 potentiële barnfinds ook nog eens buiten.

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      7 mei 2018 om 09:56

      @soes750: op een trailer waarschijnlijk. Ongelooflijk leuke klus voor een stagiere. Het land afrijden om 11 Lambo’s te voorzien van een klein stickertje.

      Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    7 mei 2018 om 11:50

    Verdomme, moet ik um dus toch alsnog uit de garage rijden dit jaar…

    Login om te reageren
  13. dawwg zegt

    7 mei 2018 om 15:44

    Bij gebrek aan bronvermelding heb ik zelf maar ff onderzoek gedaan:
    https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2018/RCLRPT-18V244-7221.PDF
    https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2018/RCAK-18V244-1921.pdf

    Het gaat dus om een foutief aangegeven maximaal laadgewicht per model op de sticker.
    Hoeveel de afwijking is, staat helaas niet aangegeven …

    Login om te reageren
  14. marinepower zegt

    7 mei 2018 om 19:51

    Hoogstwaarschijnlijk is het eigen gewicht van de gemiddelde muricaan al voldoende om nog maar een beperkte hoeveelheid restlading over te houden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North