• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 legt 830 kilometer af op één ’tank’

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 mei 2018 om 20:03 – 53 Reacties

Tesla Model 3 legt 830 kilometer af op één


En door!

Wie weinig voelt voor een goede nachtrust en houdt van merkwaardige hobby’s, moet misschien eens overwegen een poging tot hypermilen te doen. Kilometers lang op een tergend traag tempo rijden, in de hoop weinig tot geen verkeer tegen te komen, zodat je iedere druppel benzine kunt laten tellen en op één enkele tank zoveel mogelijk kilometers aflegt. Uiteraard is hypermilen juist bij de EV’s the way, dus spreken we niet over fossiele brandstof, maar opgeborgen beetjes stroom.

Deze week was het een fanatieke Amerikaan die ernstig aan het plannen was geslagen, zodat hij een poging kon wagen zijn Tesla Model 3 op de proef te stellen. Sean Mitchell, zoals de beste man heet, stippelde in tegenstelling tot anderen een route uit waarbij hij nagenoeg alleen maar rechtdoor hoefde te rijden. Lang leve de Verenigde Staten, zullen we maar zeggen. Vervolgens koos Mitchell een fijne dag uit om het te proberen.

515.7 mi (830 km): Though well short of intentions, great to set the benchmark for longest hypermile in a #Tesla #Model3. The last 100 mi really cut into range (poor route planning). Decided to play it safe and stop early. @tesla @elonmusk @ElectrekCo @Teslarati @Model3Owners pic.twitter.com/4z9zp9Xfhl

— Sean Mitchell (@seanmmitchell) May 15, 2018

De heldenrit van Mitchell bracht hem in totaal 515.7 mijlen ver, omgerekend zo’n 830 kilometer. De road trip kostte hem 18 uur van zijn ontdekkende leven, maar helemaal waard was de poging het niet. Doordat de sloturen van zijn rit niet helemaal tot in detail waren gepland, moest hij zijn recordpoging vroegtijdig opgeven. Ondanks dat hij de gehele rit rond een snelheid van 50 km/u had gereden en nog 10kWh aan batterijsap tot zijn beschikking had, voelde hij er weinig voor de Model 3 leeg te rijden. In de hoop dat hij volgende keer meer geluk heeft en zijn eigen doelstelling van 600 mijl (965 kilometer) wél kan behalen, besloot hij redelijk tevreden zijn auto aan de kant te zetten.

Ook interessant!

  • Tesla Model X
    Video - wedstrijdje touwtrekken tussen Tesla Model X en tank
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, hypermiling, model-3, record, Tesla

Vorig bericht: « Zeldzame Alfa Romeo SZ is nog steeds een koopje
Volgend bericht: Ontmoet de voorloper van de Cullinan en Bentayga »

Lees Interacties

Reacties

  1. sameshitdifferentday zegt

    16 mei 2018 om 20:15

    Man man dan val je toch in slaap met die snelheid..

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      16 mei 2018 om 21:34

      @sameshitdifferentday: autopilot ftw.

      Login om te reageren
      • funkiejopie93 zegt

        16 mei 2018 om 22:24

        @mcaa: Het was op cruisecontrol zonder autopilot en regenerative braking op laag. Dus nog hard werken ook haha

        Login om te reageren
    • faithnomore zegt

      16 mei 2018 om 22:03

      @sameshitdifferentday: ik ken deze man zen route niet & hypermilen zal’wel echt saai zijn, maar kijk even op je eigen boordcomputer naar gemiddelde snelheid bij mij staat dat op een 60kmh, heb nochtans al aantal keer 245+ op de snelheidsmeter gehad( legaal in Duitsland).

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        16 mei 2018 om 22:28

        @faithnomore: teveel ring van Antwerpen zeker. ?
        De afgelopen (en eerste) 6000km is mijn gemiddelde 73km/u, en ik heb veel stedelijke kilometersgemaakt lately.

        Het punt dat gemaakt wordt is dat een aaneengesloten stuk van 18u 50km/u rijden dodelijk vermoeiend is.

        Login om te reageren
        • xjs678qr zegt

          17 mei 2018 om 07:35

          @bischero: luxebeesten! Bij mij is dat eerder <40klh, hoewel ik voor langere ritten (1000km of zo), wel 110kmh gemiddeld rijd… Het kan dus erger ;-)

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            17 mei 2018 om 08:43

            @xjs678qr: ik kan gelukkig veel buiten de spits rijden ?

            Login om te reageren
  2. toyotaprius zegt

    16 mei 2018 om 20:18

    Een man met een hobby..

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      16 mei 2018 om 20:29

      @toyotaprius: en geen leven

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        16 mei 2018 om 22:39

        @focusrs1: daarom heeft hij ook maar een Tesla en geen Porsche

        Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          16 mei 2018 om 22:49

          @Jantje_555: weet je niet

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        17 mei 2018 om 00:03

        @focusrs1: Mja, bekijk het eens anders. Als ie hiervan een YoepTjoep filmpje heeft gemaakt, dan wordt dat in drie dagen tijd één miljoen keer bekeken. Leuk voor z’n kanaaltje, en voor z’n inkomsten. En aangezien je met elk Tesla-weetje internationale aandacht krijgt, worden dat 10 miljoen views in twee weken tijd.

        Dat zijn 18 zeer rendabele uren…

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    16 mei 2018 om 20:20

    Een randstadbewoners heeft geen hoger gemiddelde iig ..

    Login om te reageren
  4. laptom zegt

    16 mei 2018 om 20:23

    Met mijn auto haal ik over een jaar een gemiddelde van 48km/U…

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    16 mei 2018 om 20:24

    Ik zou ook heel zuinig zijn op m’n Model 3. Die dingen konden nog wel eens heel veel waard worden,l…

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      16 mei 2018 om 20:27

      @potver7: net zoals de Toyota Prius!

      Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      16 mei 2018 om 20:30

      @potver7:zelfs gratis hoef ik hem nog niet dingen zijn zeer slecht gebouwd

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        16 mei 2018 om 21:16

        @focusrs1: En met 5 likes. Mensen op Autoblog hebben echt de Model 3 al mogen ervaren! Wonderbaarlijk.

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          16 mei 2018 om 21:34

          @pa045: Ik toevallig wél. En ‘voor gratis’ zou ik hem zeer graag willen.

          Het is jammer dat AB zich blind staart op Tesla. Breng voor het evenwicht ook de EV’s van andere merken – die uiteraard van top kwaliteit zijn – onder de aandacht.

          Login om te reageren
        • ardonjr zegt

          16 mei 2018 om 22:00

          @pa045: Wel eens gehoord van het fenomeen YouTube? Daar staan gewoon gebruikerservaringen op van mensen die zo’n ding al hebben. En het valt daarbij heel erg vaak op dat de kwaliteit bijzonder ondermaats is.
          Ergo, je hoeft niet iets zelf te ondervinden om erachter te komen dat het niet goed is.

          Login om te reageren
      • maroksahbe zegt

        16 mei 2018 om 22:17

        @focusrs1: heb je er al in gezeten dan? Ik ben oprecht benieuwd.
        Groet
        Sahbe

        Login om te reageren
      • bischero zegt

        16 mei 2018 om 22:32

        @focusrs1: haha, zelfs gratis hoef ik hem niet. Jij raapt 5ct ook niet op als je het op straat ziet liggen?
        Maar prima, roep mij even als ze hem je gratis aanbieden, laat ik alles uit mijn handen vallen hier. Slecht gebouwd of niet, ik neem hem graag in gebruik.

        Login om te reageren
      • lippie zegt

        16 mei 2018 om 23:30

        @focusrs1: kap toch es met dat napraten van flutreviews. Als je er eentje in het echt gezien hebt en je vindt het nog steeds, dan heb je pas een punt

        Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        16 mei 2018 om 23:59

        @focusrs1: kijk een kenner….. je hebt er vast al meerdere gereden om dat te kunnen bevestigen ;)

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    16 mei 2018 om 20:33

    830 kilometer rijden met als enige doel zuinig aan te doen met energie. En het dan in een jubelstemming wereldkundig maken…

    Doet me denken aan mijn vrouw. Die kan ook helemaal opgewonden vertellen dat ze honderden Euro’s bespaard heeft als ze zowat een half maandsalaris in de stad heeft uitgegeven als het uitverkoop is.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 mei 2018 om 22:13

      @moveyourmind: Spijker. Kop. Raak.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        16 mei 2018 om 22:53

        @RRRobert: Bam!

        Login om te reageren
    • maroksahbe zegt

      16 mei 2018 om 22:19

      @moveyourmind:
      Ik stenig mijn vrouw meestal als ze teveel geld uitgeeft. Nu doet ze het niet meer.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        16 mei 2018 om 22:50

        @maroksahbe: Nu doet ze het niet meer?
        Dan heb je denk ik net iets te hard gegooid.

        Login om te reageren
  7. tdu2zonda zegt

    16 mei 2018 om 20:43

    Dussss?! Ik vind het knapper van de beste man dan van de auto, met zo’n snelheid rij je met een normale auto veel verder. Zo hebben wij toen we op vakantie gingen een paar jaar geleden met een Mercedes E220 cdi Estate (2012) 1200km op één tank (wel de grote 80l tank) gereden, met nog diesel over toen we aankwamen in Zuid-Frankrijk. En we hebben toen zeker geen 50 km/u gereden, maar 120-140 km/u.

    Login om te reageren
    • stijnvermeersch zegt

      16 mei 2018 om 21:15

      @tdu2zonda: 80l diesel komt overeen met iets meer dan 800kWh. Dus voor een 800km heeft je MB dus een 475kWh nodig.
      De batterij van die Model 3 is 65kWh. Neem dat de elektriciteitscentrale een rendement heeft van ongeveer 50% en dan nog 10% verlies bij het laden van de batterij, kom je dus op een 150kWh uit. Dus minder dan een derde energieverbruik dan je MB. Dat is de prestatie die telt.

      Login om te reageren
      • amg65 zegt

        16 mei 2018 om 21:36

        @stijnvermeersch: Beschikbare energie in de LR is wel wat meer dan 65, meer richting 75 kWh.

        Login om te reageren
    • 1lunatic zegt

      16 mei 2018 om 21:15

      @tdu2zonda: 1 op 15, is niet echt een prestatie met een 80 liter tank.

      Login om te reageren
      • tdu2zonda zegt

        17 mei 2018 om 09:36

        @1lunatic: met een 5-traps automaat en met een snelheid van 130 vind ik het best knap eigenlijk

        Login om te reageren
  8. robert110 zegt

    16 mei 2018 om 20:50

    Je zou er maar achter hebben gezeten toen deze knakker bezig was met zijn “helden”rit.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 mei 2018 om 21:08

      @robert110:

      Inhalen met een ouwe defender is idd geen optie ..

      Login om te reageren
  9. dijan zegt

    16 mei 2018 om 21:03

    Als je op de A2 met 50 km/h gaat ,haalt de politie je van de weg.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 mei 2018 om 21:07

      @dijan:

      Zijn zat mensen er dagelijks zelfs stilstaan ..

      Login om te reageren
  10. defl8 zegt

    16 mei 2018 om 21:08

    Langzaam rijden kost exponentieel minder energie door de lage luchtweerstand.

    Login om te reageren
  11. gustav zegt

    16 mei 2018 om 21:38

    “Uiteraard is hypermilen juist bij de EV’s the way, dus spreken we niet over fossiele brandstof,”
    En deze gedachte is dus fout bij de produktie van Nederlandse stroom spreken we zelfs nog voor meer dan 80% over fossiele brandstoffen.
    Nog maar te zwijgen over bv. de Duitse braunkoolstroom waar eerst de halve wereld voor af gegraven word en daarna word het gewoon ouderwets opgestookt.
    Maar ja elke koekert mag gewoon in zijn advertentie van stroomvoertuigen zeggen dat het groen is.
    En jullie ook hier bij autoblog jullie hebben het alleen maar over dieselgate, stroomgate is vele malen erger.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 mei 2018 om 22:25

      @gustav: slaap lekker verder. Je hebt overduidelijk geen idee waar je over praat naar op een verjaardag doet dit geklets het vast goed. Daar zullen mensen vast denken dat jij het snapt.

      Op een site met mensen die wel wat van auto’s weten ehmm not so much.

      Login om te reageren
      • gustav zegt

        16 mei 2018 om 23:50

        @w0o0dy:
        Ha ha op een site met mensen die wel wat van auto’s weten!!
        En daar praat jij over op feestjes ?En niemand die naast je wil zitten zeker .
        Je begrijpt er echt niks van he?Maar gewoon alles voor zoete koek slikken dat hebben ze graag.

        Login om te reageren
    • billgates zegt

      16 mei 2018 om 23:35

      @gustav: wat fijn, gustav weet waar hij over praat. Eindelijk wat gezond verstand op dit forum. Nog een aanvullende fact: via de noordkaap schijn je naar ned. Indie te kunnen varen. Echt eerlijk waar!

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 mei 2018 om 07:11

        @billgates: wel even oppassen dat je niet over de rand vd aarde rijdt anders val je eraf!!

        Login om te reageren
  12. dwfc zegt

    16 mei 2018 om 21:52

    Ik rij met men oldtimers van 50 jaar oud nog aan een veel hoger moyenne!
    Een tip aan deze tesla fanaat, pak de trein man, dan ga je sneller en ook steeds rechtdoor!

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    16 mei 2018 om 22:14

    Meneer Mitchell is nogal vol van zichzelf, die Model 3 dient slechts zijn hedonistische hang naar zelfprofilering.

    • ff vomeren gaat •

    Login om te reageren
  14. Jantje_555 zegt

    16 mei 2018 om 22:40

    man man 18u in zo een armtierig interieur zitten…ocharme, geef mij dan maar een F150 en al de luxe en V8 power om 18u te “hypermilen”

    Login om te reageren
  15. tjorque zegt

    16 mei 2018 om 22:52

    Mooi, maar 18u hypermilen blijft nog steeds zonde van de energie als je rijdt om te rijden. Dit kan je evengoed theoretisch bewijzen met wat kleine steekproeven als vertrekpunt.

    Login om te reageren
  16. joortje2 zegt

    16 mei 2018 om 23:38

    Rijd 700+ km per dag 5 dagen per week. Ik rijd Diesel, dus vind het prima? rijd 900 km op tank

    Login om te reageren
  17. allesmetturbo zegt

    17 mei 2018 om 08:59

    Red ik ook makkelijk, en dat met gewoon altijd vlot rijden en vaak volgas. Lang leve 1.9jtd 16v?

    Login om te reageren
  18. st220 zegt

    17 mei 2018 om 11:16

    Ik heb er in gezeten en er mee gereden in Amerika. Los van dat het heerlijk rustig is aan boord, is de beleving bij het autorijden 0.

    Login om te reageren
  19. karhengst zegt

    17 mei 2018 om 12:17

    Exact diezelfde afstand rij ik in 6.5 uur op diesel, inclusief pauzes.

    Die 11.5 uur hou ik graag voor andere activiteiten vrij.

    Login om te reageren
  20. kwurk zegt

    20 mei 2018 om 18:20

    En ik maar denken dat de Model 3 al die tijd op de toren van een Leopard 2A7 reed… (of een Abrams, gezien het land van herkomst)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North