Tesla Model S door Larte: de eerste écht getunede Tesla?

Auteur: , 26 Reacties

Daar valt over te twisten, maar de Californische tuner heeft in elk geval flink z'n best gedaan om een ándere Model S neer te zetten.

De Model S is één van de weinige echt tot de verbeelding sprekende EV’s van dit moment. Volgens Larte Design konden er nog wel een paar puntjes op de ‘i’ worden gezet, met als gevolg deze bodykit die een ode is aan uitvinder Nikola Tesla.

Naast de CFRP bodykit en een nieuwe set velgen heeft Larte een geluidssysteem toegevoegd om de veiligheid van medeweggebruikers te vergroten. Niet echt noodzakelijk en we vragen ons dan ook af of Tesla-rijders hier echt op zitten te wachten.

Overigens is er niet alleen gebruikgemaakt van CFRP, maar ook van ‘basalt fiber’. Naast gewichtsbesparing heeft dit goedje betere absorberende eigenschappen dan carbon en kan het prima tegen bijvoorbeeld weersinvloeden.

Los van de theoretische bladiebla vinden we de bodykit aardig geslaagd. Al had de Model S door z’n toch al krachtige uitstraling niet heel veel opsmuk nodig om goed voor de dag te komen.



26 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Best lekker eigenlijk
@scottishcarspotter2000: voorkant wel lekker scherp maar die achterkant is echt too much.
@scottishcarspotter2000: Deze is ‘lekkerder’ ( http://unpluggedperformance.com/ ).
Heb deze gefotografeerd voor Automotiv app, en ook meegeweest. Dat duwtje in de rug is niks anders dan een raketlancering.
Meer heeft het niet nodig. Mooi gedaan hoor
Enige optische wat ik aan een Tesla zou aanpassen is verwijderen van die type plaatjes, zien er zo vreselijk ‘eighties’ uit!
Het lijkt alsof ze er een lexus voorbumper aan gefriemeld hebben
@ettie: maar Dan lelijker
Ik ben toch echt heel benieuwd hoe deze tunerT die verbreding in de deuren gaat krijgen zonder de spatborden uit te bouwen…. (Die driehoekige vorm, zeg maar)
Saleen heeft toch ook al wat geprobeerd?
Als je je bedenkt dat er tesla rijders zijn die hun radio op am zetten voor het geluid dan zal dit ook wel een hit worden :p
Op de am frequentie stoort het electromagnetische veld zodanig dat het net lijkt of je een motor hoort….
En waar zit hem nu die ode aan Nikola precies… ?
@Esprit_de_Flandre: De kleur denk ik.
@dennisjuh95: Nikola was een communistische roodhuid met ros haar… ?
Ik verwacht dat ie met die hoekige luchthappers een kleinere actieradius heeft en da’s toch iets waar de gemiddelde Teslarijder geen behoefte aan heeft.
@asmulders: want de gemiddelde tesla rijder zou dit kopen?
@porscheisthebest: Goed lezen, juist niet dus
@asmulders: ja dat snap ik, de doelgroep van deze auto is dus niet de gemiddelde teslarijder dus over die actieradius hoef je niet te denken.
@porscheisthebest: de enige doelgroep voor een Tesla s is de zakelijke rijder. En die rijdt angstvallig met een fluwelen voetje om het gebruik zo laag mogelijk te houden. Is ie leeg, staat ie lange tijd te laden. Maar he, da’s mijn mening maar he
@asmulders: ja voor een gewone tesla s, dat snap ik natuurlijk, ben ik met je eens maar niet voor een getunede tesla s
Ik vind het eigenlijk best een geslaagde upgrade. Standaard is een Model S best aardig, maar wel een beetje erg clean qua design. En ze hebben zich nog ingehouden. Als Tesla nu deze kit standaard levert op die P85D…
@gtwillem: Moet je eens gaan opletten hoeveel luchtinlaten daadwerkelijk gebruikt worden voor het koelen van een verbrandingsmotor. Het komt er op neer dat men het toepast om aan ons smaak voor auto’s te voldoen. Dat zal voorlopig onveranderd blijven zolang de suggestieve luchtinlaten alsmaar groter en groter worden.
Wielen zijn gewoon OEM hoor
Mwaaaah blijft een brullende motor missen hoeveel spoilers en randjes er ook op plakt.
Die achterkant is er niet beter op geworden, en die uitlaten ook laat mij niet lachen.
Heeft wel een beetje weg van de infiniti eau rouge
Zeer smaakvol !
Het sierlijke is er een beetje af en het geheel komt net even wat stoerder over , fraai !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).