• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model S is de veiligste auto ooit getest (in de VS)

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 augustus 2013 om 19:36 – 22 Reacties

Hee Tesla, ga eens stuk?


Er is geen twijfel meer over mogelijk: Elon Musk is de automotive Chuck Norris. Als je product op een vijfsterren-rating een score van 5,4 haalt, dan ben je een harde baller. Elon maakt gewoon zijn eigen schaalverdeling.

In een serie crashtests van de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) scoorde de Model S in elke categorie de volle mep aan punten, en kennelijk verdient dit je een bonus, waardoor het eindresultaat op 5,4 elektrosterren uitkomt. Handen in de lucht, en groeten aan je Tesla. Welke Tesla? Tesla Model S. Beresterk.

Wat kennelijk erg veel helpt is het ontbreken van een verbrandingsmotor voorin (of achterin, wat dat betreft). Da’s toch zo’n 150 kg aan gewicht dat normaalgesproken lekker richting bestuurder en passagier door kan duwen. Ook bleek tijdens de tests geen enkel moment brandgevaar te ontstaan in de batterijen of andere elektrische onderdelen, toch vrees #1 van Amerikanen m.b.t. geëlektrificeerde voertuigen.

Wil je van de subjectieve hoed en de rand weten? Grasduin dan eens door dit hiep-hiep-hoera-persbericht van Don Elon en zijn Teslakornuiten. Een update op de NHTSA-site volgt ongetwijfeld.

Het is onbekend of ze in de tests ook een skateboarder achterin een Model S hebben laten klappen, doch dit is niet ondenkbaar.

Uitgebreide documentatie met veul video’s en grafiekjes bij onze macrobiotisch uitermate uitgebalanceerde vrinden van Groen 7!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Tesla Model S Raven van Juan
    Mijn Auto: Tesla Model S Raven van Juan
  • Video: Tesla duwt auto van de weg
  • Tesla levert enorme berg auto's af in Q1 2021
  • Model X wéér vertraagd
    Model X wéér vertraagd. Model S ook.

Nieuwste artikelen

  • BREEK: de wereldauto bestaat niet meer
  • Viaplay en Ziggo slaan de handen ineen voor de F1
  • Gespot – Audi R8 heeft een spoilertje
  • GTA 6 breekt nu al records
    GTA 6 breekt nu al records
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Elektrisch, model-s, NHTSA, Tesla

Vorig bericht: « Skoda’s Monster Truck geeft je kinderen diabetes
Volgend bericht: Officieel: Gran Turismo 6 komt op 6 december [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    20 augustus 2013 om 19:44

    Is er iets waar de tesla niet in uitblinkt? Begin een aardig zwak voor dit model en merk te krijgen. +1 voor zo een jong bedrijf zo overal uit te blinken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 augustus 2013 om 19:55

      @sketcher: in kleine goedkope auto’s blinken ze niet uit. Ze maken dure grote auto’s, daarbij is het relatief gezien makkelijker om een auto veilig te krijgen, de reikwijdte goed te krijgen en er voldoende winst op te maken. Maar dat neemt niet weg dat wat Tesla doet verbluffend en eigenlijk briljant is.

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        20 augustus 2013 om 22:06

        @mashell: en mooi…(ookal ben ik er geen fan van)

        Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    20 augustus 2013 om 19:45

    En dat wordt straks in Tilburg gebouwd.

    Login om te reageren
  3. sebasjuhh zegt

    20 augustus 2013 om 19:46

    Goed om te horen, wellicht dat dit helpt voor de opmars van de EV voertuigen!

    Login om te reageren
  4. porsche928 zegt

    20 augustus 2013 om 19:48

    Ik heb aandelen gekocht toen ze nog op € 92 stonden. staan nu rond de €148. en dat in nog geen twee maanden.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 augustus 2013 om 21:04

      @porsche928: Je bent een held! Maar aandelen Tesla kopen blijft speculeren.

      Login om te reageren
      • meneer zegt

        20 augustus 2013 om 22:24

        @alcantara: alle aandelen handel komt neer op speculeren

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          20 augustus 2013 om 22:58

          @meneer: Inderdaad, als je geen risico’s neemt en geen beslissingen neemt zul je een loonslaafje blijven…

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            21 augustus 2013 om 07:48

            @autobart: beste beleggersadvies die ik ooit heb gehoord, goed onderbouwd ook..
            Not.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              21 augustus 2013 om 09:38

              @kaasboerin: er is een eeuwige strijd over wat het beste beleggingsadvies is: De ene groep zegt dat het is “doe het niet” de andere zegt “2 plakjes Edammer”.

              Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      20 augustus 2013 om 23:03

      @porsche928: goedzo! Wat ga je ermee doen? Wachten of meer kopen of verkopen?

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        20 augustus 2013 om 23:12

        @reggie-boy_rood: aanhouden, winst laten lopen verlies snel aanpakken.

        Login om te reageren
  5. ricardo zegt

    20 augustus 2013 om 21:04

    Whehehe. Goed gedaan Elon. http://www.wired.com/autopia/2013/08/tesla-model-s-crash-test

    Login om te reageren
  6. fit4fun zegt

    20 augustus 2013 om 22:52

    Blijkbaar is er ook een “rear crash test” gedaan, iets wat in Europa helaas nog niet verplicht is meen ik? (En ook daar een goede score voor de Model S)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 augustus 2013 om 23:01

      Klopt. Dikke score dankzij die fijne ‘dubbele bumper’ :)

      Login om te reageren
  7. fit4fun zegt

    20 augustus 2013 om 22:55

    De volumeknop van de audio-installatie in een Model S gaat tot elf ;-)

    Login om te reageren
  8. autobart zegt

    20 augustus 2013 om 23:01

    Zeer mooie auto. Dit is de toekomst.

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    21 augustus 2013 om 09:54

    Wat kennelijk erg veel helpt is het ontbreken van een verbrandingsmotor voorin (of achterin, wat dat betreft). Da’s toch zo’n 150 kg aan gewicht dat normaalgesproken lekker richting bestuurder en passagier door kan duwen

    En dat accupakket dan? En waar zitten de electromotoren?

    Login om te reageren
    • wouter_the_great zegt

      21 augustus 2013 om 10:50

      @potver7:
      Accupak zit onder de bestuurder/pasagiers over de volledige lengte en breedte van de wagen, iets waar je nooit last van zult hebben bij enige aanrijding.
      Elektromotor zit eveneens onderaan tussen de achterwielen.

      Ik denk dat wanneer je last hebt van deze onderdelen, er verder ook niet veel meer van de auto (of jezelf) zal overblijven.

      Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    21 augustus 2013 om 13:50

    Dat de wagen zo veilig is betekend ook dat hij lichter had kunnen zijn. Iets dat de wagen toch nuttiger maakt.

    Ik zou gerust veiligheid inruilen in ruil voor iets beter prestaties toch zeker in het begin van de wagen. Al maak ik me geen ilusies dat de elektrowagen de wereld moet veroveren als spartaans 2CV achtig geval. Iets meer focusen op range en minder op comfort en veiligheid zou de wagen toch beter maken denk ik.

    Login om te reageren
    • wouter_the_great zegt

      21 augustus 2013 om 15:10

      @Hupke:
      0-100km/h in 3.9 seconden, topsnelheid van 220 km/h, range van 500km.
      Herladen mogelijk op 1 uur met Tesla’s Super Charger systeem, en indien je niet kan wachten is er een battery-swap die je een volle accu geeft op 1 minuut 30 seconden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North