Tesla Model S is de veiligste auto ooit getest (in de VS)

Auteur: , 22 Reacties

Er is geen twijfel meer over mogelijk: Elon Musk is de automotive Chuck Norris. Als je product op een vijfsterren-rating een score van 5,4 haalt, dan ben je een harde baller. Elon maakt gewoon zijn eigen schaalverdeling.

Hee Tesla, ga eens stuk?

In een serie crashtests van de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) scoorde de Model S in elke categorie de volle mep aan punten, en kennelijk verdient dit je een bonus, waardoor het eindresultaat op 5,4 elektrosterren uitkomt. Handen in de lucht, en groeten aan je Tesla. Welke Tesla? Tesla Model S. Beresterk.

Wat kennelijk erg veel helpt is het ontbreken van een verbrandingsmotor voorin (of achterin, wat dat betreft). Da’s toch zo’n 150 kg aan gewicht dat normaalgesproken lekker richting bestuurder en passagier door kan duwen. Ook bleek tijdens de tests geen enkel moment brandgevaar te ontstaan in de batterijen of andere elektrische onderdelen, toch vrees #1 van Amerikanen m.b.t. geëlektrificeerde voertuigen.

Wil je van de subjectieve hoed en de rand weten? Grasduin dan eens door dit hiep-hiep-hoera-persbericht van Don Elon en zijn Teslakornuiten. Een update op de NHTSA-site volgt ongetwijfeld.

Het is onbekend of ze in de tests ook een skateboarder achterin een Model S hebben laten klappen, doch dit is niet ondenkbaar.

Uitgebreide documentatie met veul video’s en grafiekjes bij onze macrobiotisch uitermate uitgebalanceerde vrinden van Groen 7!



22 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Is er iets waar de tesla niet in uitblinkt? Begin een aardig zwak voor dit model en merk te krijgen. +1 voor zo een jong bedrijf zo overal uit te blinken.
@sketcher: in kleine goedkope auto’s blinken ze niet uit. Ze maken dure grote auto’s, daarbij is het relatief gezien makkelijker om een auto veilig te krijgen, de reikwijdte goed te krijgen en er voldoende winst op te maken. Maar dat neemt niet weg dat wat Tesla doet verbluffend en eigenlijk briljant is.
@mashell: en mooi…(ookal ben ik er geen fan van)
En dat wordt straks in Tilburg gebouwd.
Goed om te horen, wellicht dat dit helpt voor de opmars van de EV voertuigen!
Ik heb aandelen gekocht toen ze nog op € 92 stonden. staan nu rond de €148. en dat in nog geen twee maanden.
@porsche928: Je bent een held! Maar aandelen Tesla kopen blijft speculeren.
@alcantara: alle aandelen handel komt neer op speculeren
@meneer: Inderdaad, als je geen risico’s neemt en geen beslissingen neemt zul je een loonslaafje blijven…
@autobart: beste beleggersadvies die ik ooit heb gehoord, goed onderbouwd ook..
Not.
@kaasboerin: er is een eeuwige strijd over wat het beste beleggingsadvies is: De ene groep zegt dat het is “doe het niet” de andere zegt “2 plakjes Edammer”.
@porsche928: goedzo! Wat ga je ermee doen? Wachten of meer kopen of verkopen?
@reggie-boy_rood: aanhouden, winst laten lopen verlies snel aanpakken.
Blijkbaar is er ook een “rear crash test” gedaan, iets wat in Europa helaas nog niet verplicht is meen ik? (En ook daar een goede score voor de Model S)
Klopt. Dikke score dankzij die fijne ‘dubbele bumper’ :)
De volumeknop van de audio-installatie in een Model S gaat tot elf ;-)
Zeer mooie auto. Dit is de toekomst.
Wat kennelijk erg veel helpt is het ontbreken van een verbrandingsmotor voorin (of achterin, wat dat betreft). Da’s toch zo’n 150 kg aan gewicht dat normaalgesproken lekker richting bestuurder en passagier door kan duwen

En dat accupakket dan? En waar zitten de electromotoren?
@potver7:
Accupak zit onder de bestuurder/pasagiers over de volledige lengte en breedte van de wagen, iets waar je nooit last van zult hebben bij enige aanrijding.
Elektromotor zit eveneens onderaan tussen de achterwielen.

Ik denk dat wanneer je last hebt van deze onderdelen, er verder ook niet veel meer van de auto (of jezelf) zal overblijven.
Dat de wagen zo veilig is betekend ook dat hij lichter had kunnen zijn. Iets dat de wagen toch nuttiger maakt.

Ik zou gerust veiligheid inruilen in ruil voor iets beter prestaties toch zeker in het begin van de wagen. Al maak ik me geen ilusies dat de elektrowagen de wereld moet veroveren als spartaans 2CV achtig geval. Iets meer focusen op range en minder op comfort en veiligheid zou de wagen toch beter maken denk ik.
@Hupke:
0-100km/h in 3.9 seconden, topsnelheid van 220 km/h, range van 500km.
Herladen mogelijk op 1 uur met Tesla’s Super Charger systeem, en indien je niet kan wachten is er een battery-swap die je een volle accu geeft op 1 minuut 30 seconden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).