• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Roadster doet onvrijwillige crashtest

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 juli 2008 om 13:29 – 29 Reacties

Tesla crash
De Tesla Roadster is volgens de planning nu echt helemaal klaar, de eerste dealer heeft zijn deuren al geopend, dus het lijkt er op dat het elektrokarretje nu serieus verkoopcijfers kan gaan genereren. Helaas voor het merk is, na de crashtests, de eerste echte crash ook al een feit.

In San Fransisco schijnt deze Tesla Roadster tussen 2 auto’s fijngedrukt te zijn. Dankzij zijn formaat is de voorkant strak onder de achterbumper van de voorliggende Mercedes C-klasse geschoven.

Here comes the fun part: volgens ooggetuigen werd de Tesla ‘niet opgemerkt’ door de overige bestuurders, iets dat, als je de (niet-bestaande) geluidsproductie in acht neemt, best plausibel klinkt.
De airbags zijn ook niet afgegaan, maar dit zou een soortgelijk geval kunnen zijn als de Chinees die met zijn S-klasse onder een vrachtwagen schoof.

Misschien dat Tesla zijn auto’s in de toekomst met een hoog vlaggetje moet uitrusten, zoals je die ook op kinderfietsjes hebt?

Met dank aan Tobias voor de tip!

Tesla crash

Ook interessant!

  • Tesla Roadster wordt alleen maar meer waard
  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Tesla Roadster weer vertraagd
    Tesla Roadster wéér vertraagd. Alweer.

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Elektrisch, Tesla

Vorig bericht: « Audi Q7 hybride komt definitief niet
Volgend bericht: Kinderen en supercar-crashes: deel 158 »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    29 juli 2008 om 13:33

    “volgens ooggetuigen werd de Tesla ‘niet opgemerkt’ door de overige bestuurders”

    hoe moet het ongeluk dan ontstaan zijn? Als de auto achter de Tesla op de Tesla is gebotst, lijkt mij dat het zicht een grotere rol heeft gespeeld dan het geluid :’)
    Ik neem aan dat je niet iemand voor je inschat dmv het geluid.. :P

    Of de situatie is anders.

    Login om te reageren
  2. Jochem zegt

    29 juli 2008 om 13:34

    Ehm, jongentje word aangereden door een prius anyone?

    Login om te reageren
  3. Iceman zegt

    29 juli 2008 om 13:36

    Early adopters-problem: in het begin zullen nog veel van dit soort ongelukken gebeuren, nu iedere autobestuurder nog zo gefixeerd is op het geluid van een auto en nou eenmaal niet zo visueel is ingesteld. Je kunt wel als een gek je spiegels de hele tijd controleren, maar gewoon ff je oren goed openhouden is stukken makkelijker.

    Als er meer elektrische auto’s op de weg zullen rijden en er een paar jaar voorbij zijn na de eerste aankoopgolf, dan zal dit probleem vanzelf wel oplossen. Zou me niet verbazen als we meer spiegels in de autocabine krijgen (‘a la rij-instructeur).

    Login om te reageren
  4. hans zegt

    29 juli 2008 om 13:39

    of gewoon een sensor die aangeeft of er iemand achter je staat

    Login om te reageren
  5. ZwerverRoodbaard zegt

    29 juli 2008 om 13:43

    Denk niet dat het in dit geval gaat om geluid, tenminste niet hoe die auto’s daar zo bij staan :S Neem aan dat die niet een soort stealth/cloak functie heeft.

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    29 juli 2008 om 13:45

    Wat is nu het probleem, het geluid of het formaat. Geluid maakt in stadsverkeer relatief weinig uit. Auto’s zonder sportuitlaat hoor je immers nauwelijks bij lage toeren in het fileverkeer. Het formaat? Dan is een Elise/Exige ook gevaarlijk. Onze mx5 met 1.19m hoogte komt dan ook gevaarlijk laag uit. Ik snap hier dus iets niet helemaal aan de uitdrukking “niet opgemerkt”.

    Login om te reageren
  7. Savipe zegt

    29 juli 2008 om 13:52

    tja je moet op je spiegels letten ook al is er geen geluid:s

    Login om te reageren
  8. Baztrd zegt

    29 juli 2008 om 13:52

    Dit lijkt me meer veroorzaakt doordat de Tesla heel laag is dan door zijn stilte…

    Stilstaande of rustig toerende moderne auto’s maken nou ook niet zoveel herrie, en als je in een goed geïsoleerde moderne bak zit met de radio hard aan hoor je ook iets luidruchtiger stationair draaiende auto’s niet… bovendien is het niet (tijdig) opmerken van andere auto’s sowieso ongeluksoorzaak no.1… (het is of dat, of expres iemand aanrijden :P)

    Login om te reageren
  9. Jandepandaman zegt

    29 juli 2008 om 13:52

    He zeg wat is dit voor kolder???
    Ik weet niet hoe het zit met de meeste mensen hier, maar zelfs mijn ouwe Panda is met ramen dicht zo geluiddicht dat ik in het verkeer zo goed als geen énkele auto om mij heen hoor…! Goed, af en toe komt er eens het geluid van een V8 binnen, of een Harley-motorgeluid. Maar voor de rest let ik toch echt op visuele signalen… Mijn ervaring is dat modernere luxe-auto’s nog geluiddichter zijn, zeker als de airco nog een beetje zacht zoemt en je hebt de radio een beetje aan staan, wat vele mensen tegenwoordig toch echt hebben. En dan is het bovendien ook nog eens zo dat al sinds lang en breed vele luxe auto’s met benzinemotoren afgezien van het bandengeruis tijdens het rijden ook praktisch niet te horen zijn in stadsverkeer. Hoe vaak wordt daarbij aangekomen met de smoes dat ze die Rolls of S5 of zo pal voor hun snuit niet hebben gehoord en dat ze er dáárom in zijn gedoken…? Dan wordt je toch finaal uitgelachen als je daarmee aankomt? Waar heb je je aandacht dan inplaats van bij het verkeer?

    Zeggen dat je een Tesla over het hoofd hebt GEZIEN omdat je hem niet zou hebben GEHOORD is dus wat mij betreft echt de ultiem slechtste smoes waar je in het moderne verkeer maar mee kunt aankomen…

    Login om te reageren
  10. Rovvel zegt

    29 juli 2008 om 13:53

    Volgens mij hebben geluid en een kop-staartaanrijding hoegenaamd niks met elkaar te maken. Horen jullie dan achteropkomende auto’s als je zelf in een auto zit? Sterk.

    Login om te reageren
  11. tom zegt

    29 juli 2008 om 13:58

    had ie maar zo een vroom box moeten kopen

    en dan weer on toppic(!): als er in de tesla is gereden langs achter is het niet zijn schuld want de crash werd veroorzaakt door een andere bestuurder maar wel jammer voor de wagen

    Login om te reageren
  12. wotevajjjj zegt

    29 juli 2008 om 14:01

    hy doet het nog goed tegen zo een stevige mb

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    29 juli 2008 om 14:05

    Ik denk ook dat dit eerder een geval van “over het hoofd gezien” zou zijn, hoewel dat ook stom is. Ik weet dat bij een Opel Meriva de spiegels boven de mx5 uit komen en dat zal bij een flinke SUV nog wel erger zijn. Lage auto’s zijn inderdaad minder zichtbaar dan hogere. Dan denk ik alleen aan vrachtwagenchauffeurs. Die zien lage auto’s kort voor de neus echt niet staan. Toch raken ze ons niet bij het stoplicht, goed h

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    29 juli 2008 om 14:06

    >goed hè? ;)

    Login om te reageren
  15. .Memphis. zegt

    29 juli 2008 om 14:31

    Schitterend. Ze kunnen nooit genoeg van deze ondingen aan gort rijden :p.

    Alweer een mooie dag voor de petrolhead hardliners onder ons :p.

    Login om te reageren
  16. Trekhaakduppie zegt

    29 juli 2008 om 14:31

    Zou wat wezen als je airbag voor elke zucht en scheet af zou gaan. Tik je een bumper aan, heb je ineens een gebroken neus… Volgens mij hebben sommige mensen het idee dat een airbag een lekker zacht verenkussen is ofzo…

    Login om te reageren
  17. wimbers zegt

    29 juli 2008 om 14:39

    dat geluid is naturlijk bullocks. iedere nieuwe auto heeft zowat gelaagd glas voorin, airco aan, muziekje erbij. dus de buitenwereld horen de je toch niet

    Login om te reageren
  18. JJM zegt

    29 juli 2008 om 14:49

    ze moeten er gewoon een soundtrack in programmeren met slim gepositioneerde speakers aan de buitenkant, je wil een auto ook horen en ook voor de veiligheid is het niet verkeerd

    Login om te reageren
  19. Benny1 zegt

    29 juli 2008 om 15:00

    eigenschuld moet je maar een echte auto kopen :P lekker pulla !

    Je hoort ook zoveel in een moderne goed geisoleerde wagen met de ramen dicht… Amerikanen….

    Login om te reageren
  20. Laus zegt

    29 juli 2008 om 16:39

    Wat dat betreft zijn sportwagens lastig. Ik merk dat met name met bij achteruit in een recht vak parkeren ik regelmatig lage sportwagens net op tijd zie.

    Login om te reageren
  21. Timmie zegt

    29 juli 2008 om 17:18

    Hoe stiller hoe gevaarlijker…

    Login om te reageren
  22. Lexus zegt

    29 juli 2008 om 18:03

    LOL @ Memphis :lol:

    Login om te reageren
  23. Jay zegt

    29 juli 2008 om 18:09

    En dan, als je m hoort is het toch al te laat.. Je voelt het eerder in de beweging van je eigen auto dan dat je je pas kan realiseren wat je eigelijk hoort als je eigelijk wel IETS hoort.. Die Tesla is laag genoeg om m niet te zien onder de best wel hoge achterkant van die Merc..

    Login om te reageren
  24. Jandepandaman zegt

    29 juli 2008 om 19:04

    :Oh hij is te Láág???

    :roll: Dat is bijna net zo mooi als zeggen dat je hem niet hebt gehoord…!
    Ja sory agent dat ik over die gevallen voetganger heen ben gereden- Hij lag na gevallen te zijn op de grond en dus heb ik hem over het hoofd gezien! Had hij maar zoals het een goed verkeersdeelnemer betaamt op heuphoogte moeten blijven liggen….

    :shock: Óngelofelijk wat een onzin allemaal- Daar zijn gewoon een paar lui vreselijk niet uit hun doppen wezen kijken- Meer niet! :?

    Login om te reageren
  25. SyriX zegt

    29 juli 2008 om 23:35

    airbags hoeven ook niet per se altijd te ontploffen..

    Login om te reageren
  26. Jos zegt

    30 juli 2008 om 00:09

    ik heb mijn eerste Seat Leon in 2000 gekocht en kort daarna in de prak gereden (was niet in fout) maar ook geen airbags afgegaan.

    Login om te reageren
  27. arokh zegt

    30 juli 2008 om 01:26

    haha, geluid belangrijk? spiegels belangrijk?
    er staat bij dat hij tussen 2 auto’s is fijngedrukt, dus iemand is er van achteren opgereden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kijk meestal door mijn voorruit bij het autorijden. De mensen die zeggen dat hij beter in de spiegels had moeten kijken hebben het niet begrepen, dat is waarschijnlijk exact wat de beste man deed, waardoor hij zijn auto zomaar in de tesla parkeerde…

    Login om te reageren
  28. JD zegt

    30 juli 2008 om 08:21

    Helaas voor het merk is, na de crashtests, de eerste echte crash ook al een feit.

    Dit is ook niet waar. Er was al eerder een crash.

    Ik quote (van de site waar jullie zelf het verhaal vandaan hebben):

    Of course, this isn’t the first wrecked Tesla we’ve seen. According to Fortune, ousted co-founder Martin Eberhard suffered further distress when his Tesla rear-ended a truck en route for delivery to Eberhard’s home.

    Login om te reageren
  29. JD zegt

    30 juli 2008 om 08:23

    Ik neem trouwens aan dat dit helemaal niks met het geluid te maken heeft gehad maar met het niet opletten van andere bestuurders. Als je gewoon uit je doppen kijkt zie je elke auto staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North