• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q7 hybride komt definitief niet

Auteur: RubenBaeten, gepost 29 juli 2008 om 12:51 – 13 Reacties

Audi Q7 Hybrid nee

Hij zou al niet naar de VS gaan, en nu heeft Audi de ontwikkeling van de Q7 Hybrid helemaal stopgezet. In plaats daarvan willen ze doorontwikkelde technologie stoppen in de A4, A5 en Q5.

Op de IAA Frankfurt in 2005 werden de plannen voor een hybride Q7 voor het eerst bekend gemaakt. Oorspronkelijk stond de groene mastodont voor eind dit jaar op het programma, maar met de hoge brandstofprijzen en het groeiende anti-SUV-sentiment besluit Audi wijselijk dat het geen zin heeft. Bovendien zou de hybride Q7 nikkelaccu’s gehad hebben, inmiddels toch wel erg achterhaald en on-premium.

Audi bevestigt dat de kleinere Q5 er wel als hybride komt, voorzien van lithiumaccu’s. Deze zou al in 2010 in productie kunnen gaan. Ook de A4 en A5 staan op het lijstje voor muesli-aandrijving. Audi sluit niet uit dat de Q7 in de toekomst alsnog van deze techniek zal profiteren, maar voorlopig staat er even niets meer in de planning. (bron: autobild, via germancarblog)

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, a5, Audi, Hybride, Q7

Vorig bericht: « Spee huilt: niet genoeg boetes voor rijdend bellen
Volgend bericht: Tesla Roadster doet onvrijwillige crashtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. rikkon zegt

    29 juli 2008 om 12:57

    Wat zullen we die missen…

    Login om te reageren
  2. Jacco zegt

    29 juli 2008 om 13:03

    Ooh jeetje de Q7. De helft van de wereld boeit het geen donder of zo’n bak veel of weinig zuipt. Wij worden hier uitgekleed….dus zodoende.

    Ik zat vorige maand bij een klant in Dubai in zijn Q7. Compleet uitgerust met alles er op en er aan….omgerekend 55.000EURO!!!

    Hij moest erg hard lachen toen ik vertelde dat mijn A3 hier in Nederland 32.000EURO kost!!

    Wat ernstig smerig drama die nederlandse regelgeving!!

    Login om te reageren
  3. Thibaut zegt

    29 juli 2008 om 13:11

    @ Jacco

    welcome to the real world;)
    vrienden van mij hebben hun Q7 in amerika gekocht en laten overbrengen, scheelde ook een pak!
    dus, een auto met 2 reizen op een boot achter de rug is goedkoper dan hem gewoon hier halen!

    Login om te reageren
  4. Blitz zegt

    29 juli 2008 om 13:12

    “…inmiddels toch wel erg achterhaald en on-premium.”

    Hmmm… On-premium?? of NON-premium???

    Login om te reageren
  5. jlm zegt

    29 juli 2008 om 13:13

    Verstandig. Hybride is toch je reinste marketingkul. Ja, je hebt dan een relatief grote reductie van het brandstofverbruik, maar dat haal je ook met een lichtere motor. Waar zijn de tijden dat het heel normaal was om in 15 tellen naar de 100 km/u te accelereren?

    Overigens heb ik ook zo mijn twijfels bij het nut van de Q7. Ik zou dan toch liever een A6 2.0 TDI hebben.

    Login om te reageren
  6. Majinstar zegt

    29 juli 2008 om 13:14

    @t Jacco: Wordt moslim en verhuis naar Dubai.

    De Audi Q7 is de lelijkste SUV van deze tijd. Mijn buurman kon als lease bak kiezen tussen de Q7 of een Porsche Cayenne. Ik zei tegen hem als je dan toch mag kiezen. Kies dan voor de Porsche Cayenne, dan sta je tenminste niet voor gek.

    De enige reden waarom ze de Q7 niet in hybride uitvoering brengen is, omdat hij toch al slecht verkoopt. En daarnaast zijn kleine zuinige auto’s momenteel zeer hot.

    Login om te reageren
  7. Timmie zegt

    29 juli 2008 om 13:28

    Muesli-aandrijving… Als dat maar niet om te spotten is. Want de diesel zal ooit op raken hoor…

    Login om te reageren
  8. wg zegt

    29 juli 2008 om 13:56

    Q7=doodgeboren kindje.

    Login om te reageren
  9. Timmy Highflyer zegt

    29 juli 2008 om 14:55

    Een hybride A4, A5 en Q5 zijn relevanter dan een hybride versie van de ‘reusachtig’ uitgevallen Q7.

    Audi moet misschien ook even herbronnen hoe ze hogere verkopen willen rijmen met tevredenheid van zijn klanten. Want eerlijkheid omtrent leveringstermijnen van een A5 is ver te zoeken. Eind december besteld werd deze normaal in mei geleverd. In mei veranderde dat in juli, in juli in september en de definitieve productiedatum werd uiteindelijk vastgelegd op week 42 (oktober!). Bijna een jaar wachten op een auto is lang, maar als er meteen eerlijkheid is i.v.m. leveringsdatum is dat nog doenbaar.

    Login om te reageren
  10. Freekje zegt

    29 juli 2008 om 15:36

    Ik ben totaal geen audi fan maar mensen die hier roepen dat Q7 de lelijkste suv is en de cayenne huldigen die hebben totaal geen idee van innovatie en design. De Q7 heeft tenminste nog een vormgeving die totaal van de grond af geschetst\geproduceerd is. En daar op hoor je iets te waarderen. Bijv de veyron, niet bepaald mooi maar wel uniek en apart waardoor het gewaardeerd wordt. het geval van de cayenne is een verhoogde porsche met faceliftjes. Dus ik zou zeggen ga niet kinderachtig een auto afkraken en alle bestuurders ervan alleen omdat het niet jou smaak is.

    ik lust geen appel! appels zijn stom!:(

    Login om te reageren
  11. Tombnolz zegt

    29 juli 2008 om 15:45

    Ik schreef het gisteren nog. Ipv miljoenen euro te investeren in hybride, zou men beter de huidige benzines zuiniger maken. Dat moet kunnen. Een 2.5 biturbo zou zo’n Q7 toch aanvaardbaar snel maken? Ik snap niet waarom die SUV’s per se nog harder moeten kunnen dan pakweg een 525d…

    Login om te reageren
  12. Heerlijk Eerlijk zegt

    29 juli 2008 om 16:14

    gewoon auto’s gegrenzen op 160 max. (ja ik maak nu geen vrienden)
    versnellingsbak allemaal inkorten zodat de motoren zuiniger worden…
    die idioten die 200 of meer rijden op de snelweg om maar stoer te zijn ben je dan ook te slim af…

    Login om te reageren
  13. André zegt

    29 juli 2008 om 23:01

    Voor veel mensen die deze auto’s rijden zijn is de benzineprijs niet relevant ze merken het niet.
    Laat de waterstofindustrie maar opkomen en motoren bouwen die zowel op Benzine en waterstof kunnen lopen dann zijn we eindelijke van het milieugezeur af.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North