• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

The horror… Alle Aston Martins worden hybride

Auteur: Author, gepost 29 augustus 2017 om 08:50 – 33 Reacties

The horror... Alle Aston Martins worden hybride


Elke autofabrikant moet met de tijd mee. Heritage of geen heritage.

Aston Martin ken je vooral van de fraai vormgegeven supercars met een beestachtige V12 of V8 onder de kap. En de Cygnet, maar die laten we voor nu even buiten beschouwing. Het merk is druk bezig met de introductie van de volledig elektrische RapidE en daar houdt het milieuvriendelijke verhaal nog niet op.

CEO Andy Palmer heeft namelijk te kennen gegeven dat elke Aston in de toekomst minimaal een hybride aandrijflijn krijgt. Volgens Palmer is dit het geval omstreeks 2025. Daarnaast verwacht hij dat een kwart van de verkochte Astons tegen die tijd volledig elektrisch zal zijn.

Overigens is het sportwagenmerk erg ambitieus wat betreft de ontwikkeling van (semi-)elektrische aandrijflijnen. Het elektrische verhaal zou namelijk in eigen huis worden ontwikkeld, omdat Aston Martin niet puur afhankelijk wil zijn van toeleveranciers. De eerste geëlektrificeerde modellen zullen trouwens nog wel worden voorzien van ingekochte accupakketten. (via: Financial Times)

Voor wat broodnodig V12 tegengeluid check je onze rijtest met de DB11 HIER.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Andy Palmer, Aston Martin, Elektrisch, Hybride

Vorig bericht: « Officieel: de vernieuwde BMW i3 en i3s
Volgend bericht: Dit zijn de elektroplannen van Renault-Nissan »

Lees Interacties

Reacties

  1. jpoers zegt

    29 augustus 2017 om 08:59

    Zolang ze dan heerlijk klinkende 12 of 8 cilinders monteren en er daarnaast een ruitenwissermotor met knoopcelbatterij ergens in de versnellingsbak is verwekt hoor je mij niet klagen

    Login om te reageren
  2. seicilindri zegt

    29 augustus 2017 om 09:05

    Het einde der tijden is officieel dichtbij ; zoekt flatgebouw zonder reling….

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      29 augustus 2017 om 10:03

      @seicilindri: Olie raakt ook op in 2030 in Saoedi Arabië no way dat je het nog kan betalen door de hoge prijs dus niet springen :)

      Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        29 augustus 2017 om 12:38

        @599gto: Dat hoor ik al sinds 1974 en telkens wordt het jasrtal verschoven dus daar trap ik niet meer in.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          29 augustus 2017 om 12:41

          @seicilindri: nou idd . Peak oil peak oil . Jaja

          Login om te reageren
        • crashingduke zegt

          29 augustus 2017 om 12:54

          @seicilindri: In de Shell helpt boekjes uit eind jaren ’70 werd gesproken over een oliereserve van 50 jaar. Dus 2030 klopt dan aardig.

          Login om te reageren
  3. jorgos zegt

    29 augustus 2017 om 09:06

    Een McLaren p1, Ferrari de Ferrari en Porsche 918 klinken anders niet heel verkeerd ;)

    Login om te reageren
  4. ralfast zegt

    29 augustus 2017 om 09:22

    Ik kan me niet voorstellen dat iemand die shopt voor een AM een volledig elektrische aandrijving zou kiezen. Ik stel me een AM klant voor als vermogend en autoliefhebber. Een volledig elektrische auto zou hij er eerder naast kopen, van een ander merk/type, waarvan hij niet de stijl en ervaring van een AM verwacht. Of mijn gedachtengang begint ouderwets te worden?

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      29 augustus 2017 om 10:00

      @ralfast: Waarom draait Aston Martin dan verlies zo erg dat ze keer op keer worden verkocht (bedrijf) ??

      Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      29 augustus 2017 om 11:56

      @ralfast: houd u rustig houd u rustig houd u rustig kalm en stil :) Het is een visie voor een situatie over een kleine 10 jaar en laten we eerlijk zijn kans dat hybride ook bij performance brands tegen die tijd normaal is lijkt me groot, enorm groot om niet te zeggen een feit :)

      Login om te reageren
    • ralfast zegt

      29 augustus 2017 om 12:53

      @ralfast: hybride geloof ik zeker in, omdat daar de emotie (lees: benzine verbranden in een ambiance van herrie) gewaarborgd blijft, en je de voordelen van elektrisch (veuuuul koppel bij weinig toeren) als kers op de taart krijgt.

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    29 augustus 2017 om 09:29

    Een volledig elektrische Rapide. Dat is de enige auto in het segment momenteel die wat zou kunnen betekenen als elektrische auto binnen het merk Aston Martin. En ja, ook supercarfabrikanten moeten er eens aan geloven.

    Echter geloof ik er nog weinig in dat auto’s als een DB11 vanaf 2025 verkrijgbaar zijn als vol-elektrische auto’s. Een hybride-versie van de DB11 is natuurlijk wel wat kansrijker. Of misschien al de opvolger van de DB11 tegen die tijd, wie zal het weten?

    Oh ja, voor ik het vergeet; wat een pareltje zeg, die DBS op bovenstaande header. Tijdloos mooi.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      29 augustus 2017 om 10:01

      @viezefreddyw: ze gaan weer failliet omdat ze geen geld verdienen totdat ze in India denken stoppen met dit kansloos bedrijf .

      Login om te reageren
  6. ippy zegt

    29 augustus 2017 om 09:51

    Ik vind een hybride eigenlijk al een tijdje geen probleem meer. Als je die elektro motor aan een V12 hangt, komt er nog steeds een lekker geluid uit.

    Login om te reageren
  7. stationcar zegt

    29 augustus 2017 om 10:00

    Tja, we kunnen blijven mopperen op elektrische auto’s, maar het gaat toch echt gebeuren. Volgens mij zijn er zeker wel elektrische auto’s die gaaf klinken, bijvoorbeeld die Chinese supercar Nio EP9, wat een bruut geluid is dat, klinkt een beetje als een straaljager. Natuurlijk haalt het het niet bij een verbrandingsmotor, maar het is niet alleen maar kommer en kwel.

    Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      2 september 2017 om 18:49

      @stationcar: opmerkelijk geluid inderdaad. De ‘geluidstechniek’ voor elektrische auto’s staat natuurlijk ook nog in de kinderschoenen. Ik betwijfel het zelf of het ooit de emotie van het geluid van een verbrandingsmotor zou kunnen halen. Maar er zal ook op dit gebied ongetwijfeld een oplossing komen. Ik hoop dat het mij ooit zal overtuigen.

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    29 augustus 2017 om 10:03

    Laat ze eerst maar eens flink wat winst maken voordat ze deze ambitieuze plannen willen uitvoeren.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      29 augustus 2017 om 10:05

      @berlinetta: Gaat nooit gebeuren iedereen vindt ze mooi en iedereen heeft een mening maar kopen ho maar :)

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    29 augustus 2017 om 10:07

    “Alle Aston Martins worden hybride”
    Niet zo gek want: “Alle auto’s worden hybride”. Al is het maar een 48V accu en een klein motortje.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    29 augustus 2017 om 10:12

    De horror? Hybride is een zegen, want het geeft kleine sportwagenfabrikanten als Aston Martin een kans om aan de steeds strenger wordende uitstootregels en milieuzones te voldoen zonder dat men meteen de dikke blokken in de ban hoeft te doen. En dat hybride niet saai of emotieloos hoeft te zijn is door Ferrari, McLaren en Porsche al aangetoond met hun hypercars.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      29 augustus 2017 om 10:16

      @edge: Wat kost zo’n hybride Ferrari, McLaren en Porsche ?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        29 augustus 2017 om 13:09

        @599gto: wat kostte de eerste platte televisie, mobiele telefoon, magnetron?
        Inderdaad: een vermogen, maar na verloop van tijd werd die techniek ook betaalbaar voor jan modaal.

        Login om te reageren
  11. lichtmetalenbelg zegt

    29 augustus 2017 om 10:15

    Tijden veranderen… de volgende generatie weet niet beter en zal veel minder waarde hechten aan motorgeluid en benzinegeur. Elke generatie heeft zijn eigen normen, waarden en helden, hoe verwerpelijk ze soms ook lijken:)

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      29 augustus 2017 om 10:17

      @lichtmetalenbelg: De volgende generatie(s) vervloeken ons en de vorige generaties voor de vervuiling en oorlogen.

      Login om te reageren
  12. duckmefaddy zegt

    29 augustus 2017 om 10:31

    Van een DB11 naar een AAA11… Sund

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    29 augustus 2017 om 10:51

    @599gto: Volgens mij zat de 981 Spyder iets boven de 800.000 en deden de P1 en LaFerrari meer dan een miljoen, ex belastingen that is. Maar dat zijn eigenlijk hele normale prijzen voor een hedendaagse hypercar. In dat opzicht hoeft zo’n hybride ook niet (veel) duurder te zijn dan een normaal model.
    Daarnaast zit je nog met het feit dat Palmer over 2025 spreekt, een dikke 12 à 13 jaar nadat de genoemde hypercars op de markt kwamen. In die 12 jaar kan er veel gebeuren, zowel op het gebied van de techniek als op het gebied van de prijs.

    Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    29 augustus 2017 om 11:20

    Toch prima als je een kilometer of 50 lekker elektrisch kan rijden, maar ook nog een dikke V12 aan boord hebt voor het betere gumwerk.

    Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    29 augustus 2017 om 11:31

    Ik zie het probleem niet. Autorijden is veel meer dan geluid. Maar dat is een mening waar vooral Sjonnies niet op zitten te wachten…

    Login om te reageren
    • jerudo zegt

      29 augustus 2017 om 19:49

      @pomoek: ik zie het probleem ook niet, die slome bakken mogen wel wat extra (elektra) power krijgen om vooruit te gaan ;-) en als ik hiermee dan vol elektrisch ook nog eens het centrum in mag is het een win-win.

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2017 om 11:36

    V12 hybrid?

    Login om te reageren
  17. rufctr01 zegt

    29 augustus 2017 om 12:18

    Over een jaar of 15 verkopen ze toch geen benzine motoren meer.

    Login om te reageren
  18. tttijn zegt

    29 augustus 2017 om 15:57

    Een te verwachten ontwikkeling

    Login om te reageren
  19. kennone zegt

    29 augustus 2017 om 22:33

    Zal mooi klinken in de 007 films

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North