Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

Auteur: , 39 Reacties

Tijd voor iets luchtigs. Tijd voor memes.

Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

Terwijl we deze week als een dieseltrein door alle berichtgeving omtrent het Volkswagen-schandaal zijn gedenderd, met duiding en relativering, waren jullie niet te beroerd om ons een shitload aan memes toe te sturen. Want terwijl de Volkswagen Group op de grond lag deed het internet waar het goed in is: shit uitlachen. Om de dieselgateweek af te sluiten hebben we daarom een selectie verzameld in dit overzicht.

Aanvullingen in de comments aub.

1. Praat VAG met me (via Boosted Boris)
Praat VAG met me

2. De dieselrookgrap deed het goed
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

3. Hier nog een
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

4. Ja, rook, we get it
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

5. Oude Volkswagen-advertenties zijn opeens ironisch
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

6. Ook cartoonisten haken in. Meh.
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

7. De Godwin van Conan is wel goud

8. Winterkorn moest het ontgelden
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

9. Inclusief de onvermijdelijke GoT-naamjoke
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal

10. En van Gordon Ramsay valt natuurlijk altijd een goede grap te bakken
Tien komische reacties op het Volkswagen emissie-schandaal



39 reacties

In Nederland gaan de verkopen gewoon door haha

http://www.nu.nl/economie/4133545/nederlandse-verkopen-vw-gaan-gewoon-.html
@Mika_Hakkinen: Pon weet dat als puntje bij paaltje komt ze wel iets kunnen regelen met onze roverheid. Hebben ze goede ervaringen mee.
@jaapiyo: hahaha
Amerikanen en humor, heilloze missie!
Hahaha briljant!
Das wel raar, Autoweek maakt sinds een paar dagen minder VAG-reclame en Autoblog gaat er juist aan beginnen.
@bsxc2: Waar anderen stoppen gaat AutoBlog verder
@bsxc2: autoweek bant sinds een paar dagen reacties als die van jou, misschien gaat Autoblog er ook wel aan beginnen ;)
@knipperlichtje: blij dat ik dat VW partijblad al jaren niet meer gekocht heb. Doet me denken aan de keer dat een VAG bobo de ADAC autoverkiezing van het jaar had gekocht en Auto-Motor-und-Sport daar geen woord aan vuil maakte terwijl ze normaal wel veel aandacht gaven aan die verkiezing…
@jaapiyo: Dat heeft niks te maken met Autoweek, zij zijn namelijk het zusterblad van AutoBild ;)
Stop please, pijn in men buik van het lachen….
Stom eigenlijk elke keer als er een VW voorbij rijd denk ik nu daar heb je er weer 1 en krijg je een nare bijsmaak. Dit brengt echt veel imago schade aan het merk.
@schellekens006: Elke keer, really?
@phaeton: ik rij een VW. Geen diesel. Maar toch. Ik roep wel tegen de buurman: neus dicht hè? Ik ga naar m’n werk!
@postzegel: Relativerende zelfspot. +1.
@schellekens006: Ik denk dat eerder als ik een Amarok van het leger zie ;)
Ben geen VW fanboy (zie logo), maar roet NOx
Domme mensen, domme grappen……

En de milieumaffia loopt al dagen met een groene paal door de wereld.
@tweetyv6: Grrrr… Roet (ongelijk) NOx
teken valt weg…..
Foto 4 is de D-ROD van welder up
Die laatste met ramsey is wel goed!
Aahh die trein, heerlijk!
Mwah.. Nog steeds liever diesel dan die elektro dingen.

Mocht diesel ooit verbannrn worden in nederland dan mag die roverheid wel ff die benzineprijs met een euro terugschroeven per liter!
@lamborgfan: serieus? Roverheid?

Elon Musk had een an sich een goed betoog: de verbrandingsmotor is op dit moment op de top van zijn kunnen. De max qua zuinigheid is bijna bereikt. Er is weinig ruimte meer voor verbetering.

En of er nu een een 2.0 TDI of 1.5 driepits benzine turbo in ligt, maakt mij niet veel uit. Als alle Golfjes en Insignia’s elektro worden: logisch. Veel hoger rendement. En de laatste 10 jaar hebben veel ‘typische fabrieksconfiguraties’ al het veld moeten ruimen. Dus of er nu een non-descript verbrandingsmotortje in hangt of een elektromotor, maakt mij niet veel uit. Zo lang Aston Martin nog een V12 kan bouwen. En Audi een R8 V10 kan leveren. Dat zal nog wel eventjes blijven.

Ik ben een autoliefhebber, maar ook realist opdat gebied. Luister een goed naar een 4C: klinkt nergens naar. Kan prima een elektromotor in.
Fokke en Sukke zijn ook altijd leuk:

http://www.foksuk.nl/nl?cm=79&ctime=1443132000
@escort77: die is eigenlijk wel gevat. Immers VW zet de olietemperatuur meter ook op strak 90 als deze binnen de bandbreedte valt. Dus waarom net hetzelfde doen met de temperatuur.
Nog wel grappig vond ik:
Nox nox. Who’s there?
Its a volkswagen diesel.
Als dit het beste is waar ze tot nu toe mee gekomen zijn…
Een andere van bedenkelijk niveau die ik toch maar ff over het hek gooi:
Winterkorn tegen de pers: Welnee, giftige gassen zijn geen defect, het is een feature. Zo heeft de oprichter van ons merk het ons duidelijk geleerd!
Mij lijkt het verdacht. Duitsers en gas, neen dank u. En als ze nu als compensatie gratis treinen gaan inzetten ben ik helemaal weg. Ik neem thuis wel een douche.
@Think-Tank: 😂😂 je maait het gras voor m’n voeten weg…

Overigens worden alle vluchtelingen die Duitsland binnenkomen heel efficiënt per trein naar de verschillende kampen gedeporteerd gebracht…
Zouden ze soms straks KdF-Wagens Volkswagens in elkaar moeten zetten?
En al die domme politici elkaar maar namauwen terwijl ze geen idee hebben waar het om gaat.
De oplossing is simpel, software aanpassen zodat er genoeg adblue word ingespoten. Alleen moet je dan bij elke tankbeurt ook adblue bijvullen en dat kost. Word het omslagpunt om diesel te rijden ipv benzine ook weer anders.
@kobus1967: Niet alleen onze politici, ook onze staatsomroep smult ervan om Volkswagen nu een podium te geven, terwijl ze politiek ‘neutraal’ als ze zijn nieuws uit de auto-industrie normaal links laten liggen.

Bij het NOS journaal, Nieuwsuur en Één Vandaag kwam Volkswagen bijna nog meer aan bod dan hier.
Gib mal Gas Martin!
“I thought they where talking about the knock sensor…. “
De laatste is wel weer geniaal hoor!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).