• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tientallen managers verwikkeld in VW-dieselschandaal

Auteur: RubenPriest, gepost 14 oktober 2015 om 15:57 – 19 Reacties

TDI


Zeker 30 managers bij het VAG-concern zouden betrokken zijn geweest bij het moedwillig frauderen van de diesels.

We komen er steeds meer achter hoe groot de omvang is van dieselgate. Het concern wordt momenteel binnenstebuiten gekeerd door allerlei onderzoeken en daardoor komen er smerige feiten naar boven dwalen.

Zo bleken dik 30 managers moedwillig te weten wat er allemaal gebeurde omtrent de bewuste diesels, zo schrijft Spiegel vandaag. De Amerikaanse CEO van Volkswagen, Michael Horn, zei laatst nog dat de schuld ligt bij slechts een handjevol software engineers. Nu de aap uit de mouw komt, staat Horn mooi in zijn hemd. Opvallend is dat uitgerekend ook vandaag het nieuws naar buiten kwam dat US topman Winfried Vahland het bijltje erbij neerlegt. Dit ging, naar eigen zeggen, geheel vrijwillig.

Aan kerverse Volkswagen CEO Matthias Muller de taak om met antwoorden te komen op de beschuldigingen. Je verwacht het niet: VW weigert momenteel ieder commentaar.

Check het laatste nieuws over de Volkswagen Dieselgate via deze link.

Ook interessant!

  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Volkswagen, volkswagen-dieselgate, winfried-vahland

Vorig bericht: « Vanaf morgen mag je 130 km/u op A12 De Meern-Reeuwijk
Volgend bericht: Kies maar: Porsche Cayman S of BMW M2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    14 oktober 2015 om 15:59

    Niet gek. De ‘kop in het zand’ taktiek.. wordt al een tijdje door Volkswagen gehanteerd.

    Problemen die ontkend werden, die ‘waren er niet’.

    Met als gevolg voor de klant dat ze ook niet opgelost werden. Het NOx schandaal is niet het eerste controversiële vw schandaal.

    Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      14 oktober 2015 om 16:30

      @martinus: ik neem VAG al een hele tijd niet meer serieus. Verder geen relevante informatie voor dit topic – want wie ben ik nou? -, maar wilde het toch even gezegd hebben. Steek ik met liefde even wat energie in. Zo ben ik.

      Login om te reageren
  2. vondudenstein zegt

    14 oktober 2015 om 16:17

    Wie neemt de woorden van een CEO nou serieus, laat staan een fokking Amerikaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 oktober 2015 om 16:55

      @vondudenstein: aandeelhouders! CEO hebben namelijk de neiging precies dat ze zeggen wat de aandeelhouders willen horen. Of dat het realistisch is of ook maar half waar, dat maakt niet helemaal uit. Todat het een keer uit elkaar spat en de CEO met pensioen gestuurd wordt. Dan staan de kandidaat CEOs in de rij en begint het hele verhaal weer van voren af aan.

      Login om te reageren
      • desalen zegt

        14 oktober 2015 om 19:51

        @mashell: I feel sorry for you!

        Hoop oprecht dat je niet met alles zó negatief in het leven staat.

        Login om te reageren
  3. rodger zegt

    14 oktober 2015 om 16:27

    Hoe kun je iets moedwillig weten? Je weet iets, of je weet iets niet lijkt me.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      14 oktober 2015 om 18:43

      @rodger: Dat lijkt mij ook. Ik denk dat ze zich moeten richten op de verantwoordelijken van dit schandaal.

      Login om te reageren
  4. FelixF zegt

    14 oktober 2015 om 16:33

    Volkswagen spreekt dit bericht pertinent tegen: http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/abgas-affaere-vw-dementiert-verwicklung-dutzender-manager-1.2692689

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 oktober 2015 om 17:32

      @FelixF: in dit geval geloof ik VW niet zo

      Login om te reageren
  5. reistje zegt

    14 oktober 2015 om 16:43

    Duh… Het enigste nieuws is dat ze er blijkbaar dus nu weten welke managers het wisten.

    Dit is een miljarden bedrijf en het gaat over miljoenen auto’s waarmee gesjoemeld is. Dat soort drastische en gewaagde besluiten worden echt niet gemaakt door 2 engineers op een vrijdag middag.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      14 oktober 2015 om 17:57

      @reistje: Het enige :-/

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        14 oktober 2015 om 21:59

        @postzegel: Denk dat ze het bij VW zelf het nieuws toch niet zo enig vinden…

        Login om te reageren
  6. gillesvda zegt

    14 oktober 2015 om 16:46

    Zou Muller er iets van geweten hebben? Porsche had toch geen belang bij de 1.6 en 2.0 tdi motoren.

    Login om te reageren
  7. fit4fun zegt

    14 oktober 2015 om 16:49

    Het was ook echt geloofwaardig dat slechts een paar software programmeurs dit allemaal even hadden geregeld en verder echt niemand er van wist…..

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      15 oktober 2015 om 10:03

      @fit4fun:

      Ergens in een bruin verleden begon het ook met kleine samenkomsten in Bierkellers. Je weet wel die alte Software Kameraden.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2015 om 17:28

    Opzich niet echt verwonderlijk toch?

    Login om te reageren
  9. hondar zegt

    14 oktober 2015 om 17:32

    Ja, dus? Als je wat zegt dan lig je er uit.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    14 oktober 2015 om 19:55

    Tjonge….Dertig managers op 1 “software engineer” Begin te begrijpen waarom ze overal de hoofdprijs voor vragen..
    Benieuwd naar de film..

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    14 oktober 2015 om 20:45

    Die Vahland ligt er waarschijnlijk uit omdat ie bij de Winterkorn clan hoort en Mattias Müller uit de Piech hoek…

    Overigens zit ook in de nieuwste diesels software die de uitstoot tijdelijk positief beïnvloed.. Het is even de vraag of het net zo illegaal is als de “defeat device”.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North