• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Porsche Cayman S of BMW M2

Auteur: RubenPriest, gepost 14 oktober 2015 om 17:05 – 95 Reacties

Cayman S of M2?


Met de onthulling van BMW’s nieuwste speeltje verschijnt daar een nieuw dilemma. Kies je voor de geblazen blauwbek uit Munchen of de atmosferische stuurmansauto uit Zuffenhausen?

Laat ik eerst beginnen over het feit dat wij Hollanders de gebeten hond zijn. Met een vergelijking tussen de Cayman GT4 en de M2 hadden jullie allemaal heel hard “GT4!” geroepen. Maar dit is Nederland. En in Nederland kennen we C02 tax. Een M2 mag de showroom verlaten als u 80 mille achterlaat bij de lokale dealer. En een Cayman GT4? Dik 126.000 euro. U ziet. Een belachelijke vergelijking. De Belgische lezers onder ons kunnen in hun vuistjes lachen. Zij betalen slechts 88.451,00 euro voor de giftigste Cayman. Keuze gemaakt dus.

Porsche Cayman S

Om de vergelijking reëel te houden waren we genoodzaakt een stapje terug te nemen naar de Cayman S met PDK. Met 86k is de instap-coupé van Porsche 6 rooitjes duurder dan de M2. Daarvoor krijg je een 3.4 liter grote boxermotor die 325 pk (370 Nm) levert bij 7.400 tpm. Met een gewicht van 1370 kg weegt de tweezitter zo’n 80 kg minder dan zijn tegenstander en dat zie je terug in de prestaties. 0-100 km/u doet de Cayman S met PDK en Sport Chrono Package in 4,7 seconden. De handbak doet het in 5 tellen rond. Het feest is uiteindelijk afgelopen bij 281 km/u.

M2

Dan de BMW. De cijfers zitten nog vers in het geheugen: 370pk uit een geblazen zes-in-lijn die je, in combinatie met de M DCT, in 4,3 seconden naar de 100 km/u capituleert. Met de M Drivers Package is een topsnelheid van 270 km/u mogelijk. Door de, toch wel forse, 1449kg is de mini-M4 een tikkie zwaarder dan de Porsche.

Conclusie? Ja de BMW is sneller, maar door het zwaardere gewicht en de turbo is de beemer misschien wel minder puur in autorijden dan de concurrent uit Zuffenhausen. De M2 doet een rondje ‘Ring in 7:58 minuten. De Cayman S in 8:02 minuten. Zeg op, welke kies jij?

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, cayman, cayman-s, kies-maar, m2, Porsche, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Tientallen managers verwikkeld in VW-dieselschandaal
Volgend bericht: Audi gaat zijn elektrische SUV in België bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arnoud zegt

    14 oktober 2015 om 17:08

    In deze prijsklasse? Dan toch de BMW M2. Because hooligan!

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      14 oktober 2015 om 17:44

      @Original_Arnoud: inderdaad dikke bmw! En ook nog praktischer!

      Login om te reageren
      • max038 zegt

        14 oktober 2015 om 18:42

        @isobmw: Dus jij kiest dan BMW omdat ie lekker praktisch is?!

        Login om te reageren
        • isobmw zegt

          14 oktober 2015 om 18:50

          @max038: nee omdat ik van de bmw ben

          Login om te reageren
        • vagtroep zegt

          14 oktober 2015 om 18:53

          @max038: ik denk dat hij bmw kiest omdat hij weet dat porsche geen porsche meer is maar een vaggertje, voor mij ook de bimmer.

          Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            14 oktober 2015 om 21:26

            -edit: easy tiger-

            On: ik zou denk ik toch voor de porsche kiezen. Het geluid van de boxer vind ik echt heerlijk en de cayman staat bekend als een geweldig sturende auto door zijn set-up. Vaak wordt beweerd dat hij beter rijdt dan een 911.

            Toch is de keuze lastig. Ik ben niet helemaal fan van de lompe voorbumper van de m2. En ook de achterkant kan me niet helemaaaal bekoren. Toch lijkt het mij een heerlijke wagen om mee te sturen. Misschien nog wel lekkerder als auto naast je dagelijkse vervoer dan een m3/4.

            Tsja, weet het eigenlijk ook niet, ik zou ze allebei ook wel willen hebben eigenlijk…

            Login om te reageren
  2. Nigel zegt

    14 oktober 2015 om 17:08

    Dat is niet moeilijk! M2 natuurlijk!

    Login om te reageren
  3. jeroen13 zegt

    14 oktober 2015 om 17:09

    Ik mag toch hopen dat de M2 zich niet in 4,3 seconden overgeeft?!

    Login om te reageren
  4. ettie zegt

    14 oktober 2015 om 17:09

    M2 natuurlijk

    Login om te reageren
  5. pjeey zegt

    14 oktober 2015 om 17:10

    Da’s hetzelfde als gevraagd worden een keuze te maken tussen Susan Boyle en Doutzen Kroes. M.a.w., Porsche natuurlijk.

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      14 oktober 2015 om 17:20

      @pjeey: ik vind Doutzen toch knapper dan Susan Boyle, de M2 dus

      Login om te reageren
      • pjeey zegt

        14 oktober 2015 om 17:30

        @ettie: m.a.w. staat voor met andere woorden; m.a.w., je opmerking werkt niet. Maar prima, neem jij de m2, ik de cayman, ziet het straatbeeld er ook weer wat gevarieerder uit.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          14 oktober 2015 om 17:41

          @pjeey: ik weet wat dat betekent

          Login om te reageren
        • hoglard zegt

          14 oktober 2015 om 19:20

          @pjeey: de opmerking van @ettie werkt wel, jij snapt het alleen niet. Wie weet ben je enorm fan van Susan Boyle, dan is zij de Porsche en de M2 dus Doutzen. Persoonlijk vind ik Doutzen niet te hachelen dus ik ga voor Susan Bolye (de Porsche dus).

          Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        14 oktober 2015 om 17:34

        @ettie: Mmm Doutzen…
        Sorry, even off topic :’-)

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      14 oktober 2015 om 17:24

      @pjeey: Vreemd dat je kiest voor Susan Boyle. :S

      Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      14 oktober 2015 om 18:57

      @pjeey: en dat zegt een pjeeytje die oproept om mensen te bannen. Iedereen mag kiezen wat hij wilt, niks is zo natuurlijk als voor jou als voor een ander. Ik weet dat je hersens kraken bij deze zin maar enfin, niet aansporen tot geweld op het forum, het is een vrije forum, dus ik mag best wat vinden van jou vag slee’s

      Login om te reageren
      • pjeey zegt

        14 oktober 2015 om 20:18

        -edit: check je mail en kap met deze troep-

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          14 oktober 2015 om 23:46

          ik ga zonder twijfel voor de Porsche Cayman S, de lichtere en naar alle waarschijnlijkheid beter sturende van de 2.

          Login om te reageren
  6. agera zegt

    14 oktober 2015 om 17:10

    M2! Bimmer vs VW

    Login om te reageren
  7. stanny zegt

    14 oktober 2015 om 17:11

    Cayman, because Porsche..

    Login om te reageren
  8. roppp zegt

    14 oktober 2015 om 17:14

    De Porsche natuurlijk. Die BMW ziet eruit alsof er tijdens de zwangerschap ergens wat goed fout gegaan is……

    Login om te reageren
  9. massarati zegt

    14 oktober 2015 om 17:15

    Die Cayman is zo mooi! En die BMW…Minder…

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      14 oktober 2015 om 20:21

      @massarati: klopt. Na de e92 m3 is er grondig iets misgegaan met de bumperpartijen. De nieuwe m3/m4’s hebben ook zo’n rare tumoren in de bumper zitten…

      Login om te reageren
  10. tmenges zegt

    14 oktober 2015 om 17:20

    Cayman graag… mét handbak!!

    Login om te reageren
  11. pieterpost zegt

    14 oktober 2015 om 17:21

    Op looks de BMW. Qua rijden de Cayman denk ik..

    Login om te reageren
  12. jagxjl zegt

    14 oktober 2015 om 17:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    14 oktober 2015 om 17:22

    Porsche vs BMW. Dat is als de Liberije vs van de Valk, bij allebei kun je lekker eten maar het is niet het zelfde. Een echte sportwagen vs een omgekatte gezinswagen. Normaal gesproken dus altijd de Porsche. Maar iemand de plek voor de kinderzitjes nodig heeft en daarom de M2 kiest heeft het ook niet slecht.

    Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      14 oktober 2015 om 17:26

      @mashell: lol, alsof er kinderzitjes in die m2 passen. Lol

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 oktober 2015 om 17:27

      @mashell: Een 2 Coupé een gezinswagen? Het is geen 2 GranWhatever die ze in M-trim steken hé. Maar dat komt mss nog wel…

      Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    14 oktober 2015 om 17:25

    Iemand zin om de bumper van de M2 op de Cayman te shoppen? Zonder niertjes natuurlijk.
    Denk dat dat ook nog niet lelijk zou staan…

    Login om te reageren
    • pjeey zegt

      14 oktober 2015 om 18:24

      @Esprit_de_Flandre: naar mijn bescheiden mening het lelijkst van de hele auto. Totaal over the top en veel te druk design. Geldt voor alle recente M-modellen. Vroeger nog lekker gewoon met sportief randje, nu met Halfords-design.

      Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    14 oktober 2015 om 17:25

    Beide zijn het auto’s die fantastisch zullen rijden, een heerlijke wegligging kennen en genoeg fun bieden. De Cayman is vanwege de NA motor iets puurder, maar de BMW is sneller en praktischer.

    Mijn keus is als volgt:
    Wordt het een auto voor erbij: de Porsche. Zou het mijn enige auto moeten zijn: De M2.

    Login om te reageren
  16. db87 zegt

    14 oktober 2015 om 17:26

    Die BMW is maar een snelle 2 serie, ik vind ‘m veel te duur voor zo’n kleine BMW.
    Als ik een 2 serie zou kopen dan zou het de BMW 220i Coupé + sportpakket worden en deze chippen naar 260pk meer dan genoeg lol en dan ben je voor 40K klaar.

    Doe mij maar de Cayman S, is ook de betere rijders auto.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2015 om 17:27

    Cayman natuurlijk! Met handbak graag.

    Login om te reageren
  18. kets zegt

    14 oktober 2015 om 17:28

    De BMW dan maar, dan rij je tenminste de dikste 2 serie die BMW momenteel bouwd. Met de cayman weet je gewoon dat er ook een GTS en een GT4 bestaan.

    Login om te reageren
    • kets zegt

      14 oktober 2015 om 17:29

      @kets: excuses voor de spelling fout…

      Login om te reageren
      • pjeey zegt

        14 oktober 2015 om 18:38

        @kets: spellingsfout, spellingfout of spelfout bedoel je ?

        Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      14 oktober 2015 om 17:32

      @kets: ik wil niet de taal nazi uithangen, maar “bouwd”, serieus?

      Voor mij de M2!

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      14 oktober 2015 om 19:13

      @kets: Dan vraag ik me af: Wil je per sé de dikste van de twee hebben? (voor de meeste mensen: Ja).
      Zeker bij de sportauto’s vind ik vaak de basismodellen meer charme hebben dan de dikste. Neem nou de 911. Waar ik de GT3 RS/Turbo S echt over the top vind, charmeert een mooie donkergroene Carrera 2S me toch veel meer. Begrijp me niet verkeerd, beide zijn het erg gave wagens!
      Maar om een berucht man te quoten: Meningen werken niet! Stoppen met Europa! ;)

      Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    14 oktober 2015 om 17:29

    Leuke keuze. Doet me denk aan een paar jaar geleden. Ga je voor de 1M of de 987 R.

    De Porsche is een sportauto, de BMW een sportieve auto. De looks van de M2 vind ik nog niet geslaagd. Misschien moet ik het even in het echt zien. Dus qua looks en auto zou ik voor de de Porsche gaan.

    Echter. Ik zou ze beide niet kiezen. Ik zou voor een M235i Coupe gaan of een Boxster S. Net zo leuk en meer value for money.

    Login om te reageren
    • Rhyo zegt

      14 oktober 2015 om 17:51

      @gtwillem: de M2 erg vette wagen. Ik denk dat het moet wennen, vooral de reflectoren aan de achterkant. Mijn dilemma is of het daadwerkelijk een verbetering is ten opzichte van de M235 (inc performance pack) die dagelijks gebruikt wordt. Tevens wanneer de deze auto volgend jaar te koop is zal een occasion M4 maar 75.000 zijn.

      On topic: M2, je kunt er best redelijk achter zitten. Dagelijks gebruik een fijnere auto.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 oktober 2015 om 17:58

        @Rhyo: is het je enige auto: de M235i. Desnoods met een paar goodies.

        Is het je tweede of derde auto: de Boxster S.

        In het geval dat je niet mag afwijken van de geboden keuze: De Cayman S.

        Ergens word ik minder enthousiast van de M2, terwijl ik de M235 helemaal te gek vind.

        Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      14 oktober 2015 om 18:09

      @gtwillem: de huidige boxster is ook echt een juweeltje. Ik zou hem qua looks zelfs boven een 911 cabrio verkiezen. Qua prestaties blijft hij natuurlijk een beetje achter, hoewel een boxster s eigenlijk gewoon voldoende vermogen heeft.
      Echter. De cayman s vind ik ook prima. De bmw 2 serie heb ik niet veel mee.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 oktober 2015 om 18:29

        @mercedesbenze350cdi: een Boxster S heeft 315pk. Dat is gewoon voldoende. Iedereen is hier idolaat van de E30 M3, S2000, 350Z, 968 CS, Focus RS en noem het maar op: houdt zo’n Boxster S wel bij. En op het circuit al helemaal.

        Login om te reageren
        • ko3n zegt

          14 oktober 2015 om 21:16

          @gtwillem: tuurlijk hou je al die auto’s bij. De meeste die je noemt zijn op leeftijd dus het is niet gek dat je met een 981 boxster s een 968 cs bij houd. Of je echter meer fun hebt. Dat is een ander verhaal

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 oktober 2015 om 08:10

            @ko3n: om aan te geven dat de Boxster ook weer niet zooo langzaam is. Qua fun staat deze 981 zeldzaam bovenaan, ben ik van mening ;-).

            Login om te reageren
  20. bartteeuwen zegt

    14 oktober 2015 om 17:30

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  21. Rick-dos zegt

    14 oktober 2015 om 17:30

    Doe maar de auto waarvan ze zeggen dat ik een dikke heb…

    …pffff zoveel dubbelzinnigheid in een zin…

    Login om te reageren
  22. jack_abarth zegt

    14 oktober 2015 om 17:31

    Porsche a.u.b.

    De M2 is een kampbak over 5 jaar en over 10 jaar een petjesbak.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      14 oktober 2015 om 17:32

      @jack_abarth:

      Oh en NA-engine is sowieso leuker wanneer het gaat om track-ability.

      Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      14 oktober 2015 om 18:26

      @jack_abarth: Kunnen kampers of petjes helemaal niet betalen. Een E46 of E90 M3 is dat nu ook niet. Blijven begeerlijke wagens die vrij prijzig zijn om aan te schaffen en te (blijven) rijden.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        14 oktober 2015 om 19:02

        @volvoturbo:

        De E46 M3 begint het gelukkig te ontgroeien, maar een jaar of 5-6 geleden was dat hier in de regio toch echt wel een petjesbak. De E90 heeft nog de fase kampbak, maar ook die begint langzaamaan een petjesbak te worden. Ik moet wel toegeven dat de gegeven jaartallen wellicht wat laag zijn.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      14 oktober 2015 om 21:32

      @jack_abarth: wtf heeft het kamp hier nou weer mee te maken? lol….

      Login om te reageren
      • vagtroep zegt

        14 oktober 2015 om 21:48

        -edit: kappen-

        Login om te reageren
  23. reistje zegt

    14 oktober 2015 om 17:34

    M2 natuurlijk. Als ik Belg zou zijn en het is GT4 vs M2 word het wel een stuk lastiger.

    Login om te reageren
  24. henkhupelschoten zegt

    14 oktober 2015 om 17:34

    De Alfa 4C (spider) alhoewel dit de enige BMW is waar ik wel es een rondje mee wil rijden (geef toe, ziet er toch veel beter uit dan zo’n m4)

    Login om te reageren
  25. postzegel zegt

    14 oktober 2015 om 17:35

    De M2. Maar dan klap ik de neus op het eerst de beste tuinhekje aan laat m dan elcheapo met een standaard bumper repareren. Wat een lelijk ding is dat zeg.

    De Cayman valt af, because kinderzitjes.

    Login om te reageren
  26. e1000bmw zegt

    14 oktober 2015 om 17:35

    De M2

    Login om te reageren
  27. PeugeotGTI zegt

    14 oktober 2015 om 17:40

    Nooit gedacht dat ik nog een keer voor een Porsche zou gaan maar bij deze. De M2 is echt te lelijk.

    Login om te reageren
  28. 458spideritalia zegt

    14 oktober 2015 om 17:41

    M2, met manuele bak graag

    Login om te reageren
  29. gerjan zegt

    14 oktober 2015 om 17:48

    Porsche natuurlijk !! Die bwm m2 mag nog niet eens in de buurt staan van de porsche.

    Login om te reageren
  30. Edge zegt

    14 oktober 2015 om 17:51

    De M2. Want als het geen probleem is dat de Cayman S 6.0000 euro duurder is, is het vast ook geen probleem als ik er nog eens 1.000 euro extra bij doe voor een M2 met handbak.

    Login om te reageren
  31. breraa zegt

    14 oktober 2015 om 17:51

    Porsche alleen dan niet zo’n kanarie kleur

    Login om te reageren
  32. elias zegt

    14 oktober 2015 om 17:54

    M2!!!! De puurste sportwagen…

    Login om te reageren
  33. kapiteinaudi zegt

    14 oktober 2015 om 17:55

    80k euro voor een 2-Serie? Wat een grap…

    Login om te reageren
  34. dutchcorvette zegt

    14 oktober 2015 om 17:56

    Ik kies de dikke Bee-em-Wee

    Login om te reageren
  35. Jochempie zegt

    14 oktober 2015 om 18:13

    De M2 voor mij, want FR > MR.

    Login om te reageren
  36. Msport zegt

    14 oktober 2015 om 18:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    On-topic: De BMW, maar voor ’t is een oneerlijke vergelijking voor mij omdat ik een absolute BMW-fetisjist ben, zeker wanneer dit soort speelgoed voorbij komt.

    Login om te reageren
    • Msport zegt

      15 oktober 2015 om 21:15

      @Msport: Gents, het is niet gefixt. Er staat nog steeds: “het zwaardere gewicht”. Dat moet in dit geval zijn: “het hogere gewicht”. Want of iets weegt meer, of het is zwaarder! On-topic: Nog steeds de BMW voor mij ;-)

      Login om te reageren
  37. blaze3027 zegt

    14 oktober 2015 om 18:36

    Porsche all the way

    Login om te reageren
  38. clarkson zegt

    14 oktober 2015 om 18:44

    De cayman is een van de mooiste auto’s te koop op dit moment dus de keuze lijkt me vrij makkelijk.

    Login om te reageren
  39. rufctr01 zegt

    14 oktober 2015 om 18:51

    De Cayman voor mij aub! En ja, ik vind de M2 super

    Login om te reageren
  40. mpssmile zegt

    14 oktober 2015 om 19:41

    Liever een oranje m1 coupe en een ijsje

    Login om te reageren
  41. spidermann zegt

    14 oktober 2015 om 19:50

    Welk een dilemma, als ik niet mijn 3 kids had.

    Login om te reageren
  42. alfablog zegt

    14 oktober 2015 om 20:04

    Hou van stijlvol, dus Cayman. M2 is welhast misvormd dik gemaaakt vind ik dan. Ben notabene een BMW liefhebber. Maar ieder zijn voorkeur.

    Login om te reageren
  43. bmwdriver zegt

    14 oktober 2015 om 20:05

    Bmw tuurlijk

    Login om te reageren
  44. v60polestar zegt

    14 oktober 2015 om 20:50

    Een Porsche of een bmw, dat is makkelijk. (Porsche dus)

    Login om te reageren
  45. cpp1 zegt

    14 oktober 2015 om 21:01

    M2! Zolang het geen 911 is wil ik geen Porsche. Stuurt voortreffelijk zo’n Cayman, wellicht nog wel beter dan de 911, maar het is toch een net niet Porsche.

    Login om te reageren
  46. toyotafortuner zegt

    14 oktober 2015 om 21:16

    Een Cayman graag. Vind m veel mooier.

    Login om te reageren
  47. ko3n zegt

    14 oktober 2015 om 21:20

    In eerste instantie moest ik even twijfelen maar de Porsche ziet er echt veel beter uit. Die BMW is wel erg opgezwollen geworden en die reflectoren achter, bah, jakkie, ieuw, nee dank u. Verder wel n dik ding die M2 maar dan zou ik nog steeds voor een gebruikte 911 gaan.

    Login om te reageren
  48. lamborgfan zegt

    14 oktober 2015 om 21:38

    Cayman s met handbak! In het blauw of rood.

    Niet te veel opties, maar wel mooie stoelen en een usb aansluiting zodat ik mn eigen tering herrie kan luisteren ipv afrojack zn piepjes en bliepjes

    Login om te reageren
    • pjeey zegt

      14 oktober 2015 om 21:47

      @lamborgfan: geluidsinstallatie zit al achter je stoeltje: de motor. Heb het voorrecht gehad in de cayman te mogen rijden. Geluid in sportmodus is echt heerlijk en het schakelen gaat dan met het nodige geweld. Zou zelf ook de handbak nemen idd, want de pdk vond ik een stukje beleving wegnemen.

      Login om te reageren
  49. maseratizzzzzzzz zegt

    14 oktober 2015 om 21:47

    Heel makkelijk , want N/A , Akra eronder en gas

    Login om te reageren
  50. lebeaunl zegt

    14 oktober 2015 om 21:54

    “zwaardere gewicht” ?? Serieus? En betaal je voor de Porsche dan ook duurder geld?

    OT: porsche, omdat ik de huidige BMW’s niet zo mooi vind.

    Login om te reageren
  51. Lucchino zegt

    14 oktober 2015 om 22:01

    Moeilijk, kan gewoon serieus niet kiezen. Zet ze lekker allebei op de oprit!!

    Login om te reageren
  52. Rob zegt

    14 oktober 2015 om 22:03

    Wat is de Cayman eigenlijk een goed ontworpen auto. Juiste proporties en ziet er snel en lichtvoetig uit. Daarnaast heeft ie geen spoiler, koelgat, spliter, diffuser of wat dan ook te veel. Als ik er zo over nadenk eigenlijk de mooiste sportwagen die Porsche ooit gebouwd heeft en momenteel ook nog eens de mooiste sportwagen die je momenteel nieuw kunt kopen. Ja, ook mooier dan een F-type. En dat zegt de Jaguar fanboi…..

    Daarbij lijkt de Cayman mij zo’n auto die een perfecte mix heeft tussen comfort en scherpte. Betrouwbaar komt ie ook over. Echt, ik kan eigenlijk geen enkel nadeel bedenken, behalve dat ik ‘em niet kan betalen ;-)

    Maar als ik het wel kon, een basis Cayman (geen S, heb genoeg aan 275pk) met handbak en geen enkele optie (tenzij je bij moet lappen voor een zilveren lak) gaarne.

    Login om te reageren
  53. norge zegt

    14 oktober 2015 om 22:10

    Cayman …Gewoon omdat ik BMW’s niet meer mooi vind…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 oktober 2015 om 22:30

      @norge:
      Zo is het toch best een mooi dingetje?
      http://www.autofans.be/sites/default/files/styles/default/public/media/merken/bmw/eigenfotos/bmw-220i-rijtest_1-2.jpg
      http://www.autofans.be/sites/default/files/styles/default/public/media/merken/bmw/eigenfotos/bmw-220i-rijtest_13.jpg

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 oktober 2015 om 23:28

        @Rob: Dat is inderdaad een knappe 2 serie coupe. Dat is ook echt een goede kleur voor de wagen.

        Login om te reageren
  54. f1driver zegt

    14 oktober 2015 om 22:25

    Als het een Cayman GTS was geweest had ik daarvoor gekozen. Nu kies ik de M2.

    Login om te reageren
  55. Johan-SV zegt

    14 oktober 2015 om 23:05

    De BMW en dan meer omdat de motor voorin ligt en de aandrijving naar de achterwielen gaat.

    Voor 80.000 euro zou ik eerder naar een 3/4-40i gaan met opties. Die weegt meer dan 1600 kg maar dan heb je ook meer auto voor je geld.

    Login om te reageren
  56. Ash zegt

    14 oktober 2015 om 23:24

    Wie houden we voor de gek hier.. Eer iemand zo gek is om 1 van die auto’s gewoon te geven aan ons zijn we deze keuze allang vergeten..

    Maar het kind in mij is nog lang niet verdwenen dus ik kies gewoon en dus voor de M2!!

    Login om te reageren
  57. mercedesclsfan zegt

    15 oktober 2015 om 08:51

    De bmw, maar enkel omdat je hem dagelijks kan gebruiken. Je weet wel, kofferbak, achterbank,…
    De porsche heeft sowieso meer klasse

    Login om te reageren
  58. kiasoul98 zegt

    15 oktober 2015 om 17:25

    Subaru WRX STi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North