Tik deze Aventador op de kop in Amersfoort

Auteur: , 24 Reacties

Doe een goed bod en de V12-Lambo is yours.

Tik deze Aventador op de kop in Amersfoort

Soms kan een veiling een echt buitenkansje zijn. Terwijl occasions via een site als Autotrack een vaste prijs hebben, kun je door middel van een veiling voor een lagere prijs een auto op de kop tikken. Dit ligt wel aan een aantal factoren. Zo moet er geen schrikbarend hoge minimumprijs zijn. Ten tweede is het al gauw niet meer interessant als er veel kapers op de kust liggen.

Tik deze Aventador op de kop in Amersfoort

In Amersfoort wordt momenteel via BVA Auctions deze Lamborghini Aventador LP700-4 aangeboden. Het gaat hier om de pre-facelift versie, uit 2013. De grijze Aventador heeft 24.330 kilomter gedraaid. Met een grijs exterieur, zwarte velgen en een zwart interieur heeft de eerste eigenaar voor een Batman-specificatie gekozen. De remklauwen zijn geel en die gele details komen ook weer terug in het interieur. In combinatie met het Hollandse gele kenteken oogt het prima.

Tik deze Aventador op de kop in Amersfoort

De veiling sluit over dik twee weken. Het hoogste bod staat op moment van schrijven op 135.000 euro voor de Lamborghini. Het eerstvolgende bod moet minimaal 140.000 euro bedragen. Deze Aventador had een catalogusprijs van 434.370 euro, waar 94.999 euro BPM mocht worden afgedragen aan de staat. Check de veiling hier.

Met dank aan Jaap voor de tip!



24 reacties

Tja, bij wagens waar een beurtje over het algemeen meer kost dan de aanschafprijs van de gemiddelde Golf zou ik toch voor een exemplaar met een sluitende historie gaan bij een gerenommeerde aanbieder.
@dutchdriftking: Valt ook wel mee voor een supercar hoor. Een normale onderhoudsbeurt is ongeveer €2000 en iedere 3 jaar of 20.000km moet er een uitgebreide beurt uitgevoerd worden die afhankelijk van de slijtage tussen de 9-15K kan kosten. Tis veel geld maar vergeleken met oudere Ferrari’s waar de motor er nog uit moet voor onderhoud best redelijk voor het soort auto. Je koop iig geen Golf meer voor €9000 in Nederland ;)
@mopar: nieuw dan…
@mopar: Lol. Right. :)
@stefje: Ik vind het wel meevallen ;) met die oude BMW van mij zit ik soms ook aan de €1500 aan onderhoud per jaar. Als ik er €500 bovenop doe kan ik dus een Lambo rijden :P
@mopar: briljante uiting van man-maths! Bent u prof daarin of zo?
@jeroenwz: Vooralsnog Doctorandus, Prof komt nog.
@mopar: ik zou het er niet op gokken. denk dat je het ernstig onderschat ;)
@stefje: Ken zelf iemand die er een heeft dus denk dat ik wel de waarheid spreek Stefje ;)
@mopar: zeg em maar dat ie z’n boekje eens beter moet lezen dan haha. 5 seconden googlen leert me dat het elke 15.000km of 1 jaar is, afhankelijk welke eerst is. Even verder googlen en je ziet dat je het met 2k echt nooit gaat halen :)

https://serviceinformation.lamborghini.com/portale/wps/wcm/connect/75fed2804b05a9ebaf15efc2599f33ca/Aventador+MY16+GARANZIA_A_470012784SA_0115_EU_bassa.pdf?MOD=AJPERES
@stefje: oh zie nu pas dat je geen intervallen noemt maar alleen 20.000km zegt. Die klopt dus niet 9 tot 15k voor een grote beurt lijkt me wel realistisch inderdaad, 2k voor een kleine beurt geloof ik ook wel :) was iets te snel met reageren, excuus! Wel gaaf dat je iemand kent die er 1 heeft :)
@mopar: max 3 jaar ja 😎
“Ten tweede is het al gauw niet meer interessant als er veel kapers op de kust liggen.”
…….
@LJ: En toch kan je echt geluk hebben met een veiling t.o.v. aankoop bij een dealer of handelaar. Je kan namelijk niet inruilen of financieren. Ook in dit segment zal dat potentiele klanten afhouden. De potentiele klant moet deze auto ook maar net zien, en die zal hier minder snel zoeken dan op scout, track of marktplaats. Mocht je in de markt zijn, en eerdergenoemde zaken zijn geen issue, dan is dit een prima kans.
@ultimora: geen probleem voor een beetje handelaar toch?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik ben altijd vooral benieuwd naar het verhaal achter de veiling. Dit soort auto’s komen echt niet zomaar bij een veilinghuis terecht als BVA. Bij Domeinen kan je 9 vd 10 nog wel ernaar raden, hier denk ik meer aan een failliet bedrijf.
Veiling is iov belastingdienst valt te lezen
‘Toewijzing aan de hoogste bieder geschiedt na gunning van opdrachtgever’
Goedkoop op de kop tikken gaat je dus toch niet lukken, want de opdrachtgever zegt even makkelijk nee.
@rs18011: tegenwoordig bij elke veiling zo: ellende

Heb je het winnende bod
Staat uren lang op winnend om vervolgens te horen dat hij niet werd gegund.

Ondermijnt hele idee van een veiling
@peke: ik deel jouw mening. Ik heb ook altijd het gevoel dat BVA is voor mensen die eigenlijk het concept ‘veiling’ niet snappen.

Als je soms terug rekent wat mensen betalen aan zulke auto’s + administratie/veiling kosten hebben ze eigenlijk gewoon een auto naar marktprijs gekocht maar dan met een enorm risico en zonder garanties..
@rs18011: maar de opdrachtgever in deze ( de belasting ) zegt in deze heel makkelijk JA.
@timd: de opdrachtgever heeft waarschijnlijk gewoon een curator aangesteld en die probeert ook zoveel mogelijk geld uit de boedel te halen ;-)
Het bod staat nu al op 175.000, daaroverheen komt nog 21% btw=36750, in totaal nu al 212k en dan nog de veilingkosten, en dat allemaal zonder inruilvoordeel of garantie of een testrit. En hij schijnt nog beroerd te zijn om in te rijden ook (afrojack). Ik heb wel betere deals gezien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).