• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toch wel een Focus RS

Auteur: Wouter, gepost 1 juli 2007 om 21:11 – 46 Reacties

Ford Focus RS spyshot


Het grote welles-nietes spel is begonnen: Ford ontkende eerder dat er een Focus RS in de pen zit. Car Magazine denkt het nu beter te weten.

Op de autoshow van Geneve (begin 2008) zal Ford het doek aftrekken van een sterk gefacelifte Focus. Qua design zal de vernieuwde Focus tegen de net gelanceerde Mondeo aankruipen en krijgt de Focus dus een kinetic design sausje. Van de huidige carrosseriedelen van de Focus blijft alleen de dakplaat ongewijzigd, geen lullig faceliftje dus.

Voor de Focus RS zal Ford de bekende 2,5 liter vijfcylinder turbo uit de Focus ST gebruiken, die echter wel sterk wordt aangepast. De vijfcylinder krijgt nieuwe variabel in- en uitlaatsysteem & een grotere turbo en intercooler. Resultaat van dit alles: een Focus met 300 pk en een topsnelheid van 265 km/u. De sprint naar de 100 zou ongeveer 5 seconden moeten duren, want de Focus RS krijgt een van Volvo geleende vierwielaandrijfsysteem. (bron: Carmagazine)

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford, spyshot

Vorig bericht: « Zondagavondvideootjes: crashtests
Volgend bericht: Robert Doornbos wint op Mont-Tremblant! »

Lees Interacties

Reacties

  1. babbaloerie zegt

    1 juli 2007 om 21:18

    4 wiel aandrijving, misschien toch nog een waardige opvolger voor de Escort Cosworth :)

    Login om te reageren
  2. pelezinho zegt

    1 juli 2007 om 21:19

    focus rs of niet……130i, S3 en Golf GTI blijven stukken beter

    Login om te reageren
  3. vla zegt

    1 juli 2007 om 21:22

    waarom doen ze die moeite niet eens met een auto die al die aandacht waard is, een volvo C30

    Login om te reageren
  4. Svenson zegt

    1 juli 2007 om 21:24

    Ziet er goed uit!
    Nu nog afwachten of ie er werkelijk komt.

    Login om te reageren
  5. Bol zegt

    1 juli 2007 om 21:24

    Omdat een Focus beter stuurt dan een Volvo C30 ;-)

    Login om te reageren
  6. RA999 zegt

    1 juli 2007 om 21:28

    @pelezinho
    en waarom?

    Login om te reageren
  7. Coolguy zegt

    1 juli 2007 om 21:29

    Wordt dit een waardige opvolger van de Cossies?
    Ik ben benieuwd, vooral naar het prijskaartje.

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    1 juli 2007 om 21:31

    @ bol

    ze zeggen dat hij idd als een droom rijdt, maar een C30 is toch wel eleganter, vind je niet?
    en hij heeft een klein, simpel stuur, een korte pook en een console die makkelijk is om te overzien.
    nou ja, ik denk dat geeneen van ons beiden met allebei de wagens ervaring heeft (ik althans niet)

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    1 juli 2007 om 21:32

    Zou die de Legendarische Escort Cosworth kunnen vervangen? Ik hoop het wel.

    Login om te reageren
  10. FlorisFerrari zegt

    1 juli 2007 om 21:49

    Hij kan hem denk ik niet vervangen.

    Login om te reageren
  11. clijde zegt

    1 juli 2007 om 21:52

    @ pelezhino

    hoe weet jij dat nou? hij is nog eens niet op de markt., grappenmaker…

    Login om te reageren
  12. Arie Nap zegt

    1 juli 2007 om 21:56

    Tegen die tijd is er dan wel het nieuwe model wat het statement van Ford niet anders maakt, deze generatie Focus dus geen RS ;)

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    1 juli 2007 om 22:23

    @pelezhino .. o.k. he kwibus .. deze auto,s worden gemaakt voor mensen die hem willen/kunnen kopen .. niet voor rare blaters

    Login om te reageren
  14. luziano? zegt

    1 juli 2007 om 22:29

    wanneer kan ik hem bestelle???
    kan ik dat klote voorwiel aangedreven ding eindelijk eens inleveren…

    Login om te reageren
  15. Friedrich zegt

    1 juli 2007 om 22:40

    De ST is al een ontzettend goed rijdende en klinkende auto. De RS moet echt super worden. Zeker met het onderstel dat tot de beste in de klasse behoort. Hiermee wordt de Golf GTI echt een lullig, zwabberend boodschappenkarretje.

    Login om te reageren
  16. Ary zegt

    1 juli 2007 om 22:43

    er is niks wat de escort cosworth kan vervangen………de ford gt40 blijft ook iets heel unieks, ook al heb je de nieuwere ford GT. elk auto heeft iets unieks……….nog 1: de ford mustang uit 67, blijft toch ook iets heel aparts, hoe vreslijk porno en mooi de laatste generatie mustang is, die uit 67 blijft iets unieks hebben

    Login om te reageren
  17. Roy zegt

    1 juli 2007 om 23:02

    Pelezino kan dat waarschijnlijk wel weten want hij zal al deze auto’s in zijn garage hebben staan.

    Wel vet dat deze focus 4WD krijgt, want daarmee wordt het een directe concurrent van de Lancer EVO en de Impreza STI.

    Login om te reageren
  18. Karel zegt

    1 juli 2007 om 23:48

    Het is dus eigenlijk technisch een Volvo aangezien de 5 cilinder turbo die ford nu in al zijn auto’s legt en waar ze zo trots op zijn helemaal geen ford motor is maar gewoon een volbloed Volvo 5 pitter. Aangezien de rs het 4 aandrijfsysteem ook van Volvo leent hebben we hier dus te maken met een Volvo in Ford Focus jasje. Het zal nooit een waardige opvolger van de Cosworth worden in mijn ogen al was het maar omdat een echte Cosworth in mijn ogen de motor in de lengte richting moet hebben en niet dwars geplaatst zoals men nu doet.

    Login om te reageren
  19. pelezinho zegt

    1 juli 2007 om 23:51

    toch tenminste 1 iemand dat mij begrijpt, goed bezig roy!!!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    1 juli 2007 om 23:54

    @Karel: Volvo is van Ford…. dus wiens geld en ingenieurs zorgen ervoor dat Volvo überhaupt auto’s kan bouwen/ontwikkelen? Motoren in de lengte dat is verleden tijd, vrijwel geen enkele moderne auto heeft het (vanwege ruimte, crashtests en vanwege de balans in de auto….. simpelweg achterhaalde techniek. Dat het geen Cosworth-motor is dat is logisch, die hadden er in feite niets mee te maken, die doen nu andere dingen.

    Login om te reageren
  21. Armada zegt

    2 juli 2007 om 00:06

    @ W0o0dy

    Wat die plaatsing van de motor betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Een hoop fabrikanten die achterwiel aandrijvers maken leggen de motor achter de voorwielophanging, waardoor er alsnog een gunstige gewichtsverdeling behaald kan worden. Dat van de crashtests maakt ook niet zo heel veel uit, omdat de monatage zo wordt gemaakt dat de motor schuin naar onderen wegbreekt bij een aanrijding. Alleen qua ruimte kan het nog wat verschil maken, maar dat is per model ook verschillend.

    Login om te reageren
  22. Armada zegt

    2 juli 2007 om 00:06

    monatage=montage

    Login om te reageren
  23. Lexus LS zegt

    2 juli 2007 om 00:08

    zal wel weer een volvo onderstel hebben, net als een volvo motor… en miss net als de ST-versie in 2 kleuren verkrijgbaar…?

    Login om te reageren
  24. Jeroen zegt

    2 juli 2007 om 00:11

    waarom zou je zo’n flut focus kopen als je ook een veel beter afgewerkte S3 kan kopen….

    Login om te reageren
  25. Racer X zegt

    2 juli 2007 om 00:14

    @ Jeroen

    Omdat een S3 in een andere prijsklasse zit missschien..?

    Login om te reageren
  26. Vreddy Beer zegt

    2 juli 2007 om 00:19

    @ Jeroen,

    Ten eerste denk ik dat er tegenwoordig de tijd weinig flut auto’s bestaan vooral niet van duitse kom af, en andere reden om focus te kopen ik denk uhmmm de prijs misschien?

    Login om te reageren
  27. casanova zegt

    2 juli 2007 om 00:36

    Vind het altijd fascinerend hoe deze ‘Autobladen’ precies weten welke techniek de auto huist terwijl de makers er nog helemaal niks over gezegd hebben. Uit de duim zuigen en hoppa, artikel erbij.

    Login om te reageren
  28. RenJie zegt

    2 juli 2007 om 00:37

    @ pelezinho

    het sarcasme spat er vanaf Roy! :D

    Ik bedoel, die hothatches blijven leuk, omdat het gewoon wolven in schaapskleren zijn. Rijd je daar met je opgepimpte dure duitse auto op de autobahn met 250kph, komt er een Focus langs je scheuren! :D Ja natuurlijk kan je de begrenzer eraf halen, maar dan nog.. ze zijn niets voor niets begrensd, anders kon de focus niet zohard er langs scheuren.. conclusie: koop iets er tussenin:D

    Login om te reageren
  29. autoblogger zegt

    2 juli 2007 om 01:14

    @casanova: inderdaad, begin het ook aardig zat te worden…

    Login om te reageren
  30. autoblogkoning zegt

    2 juli 2007 om 01:34

    ”Voor de Focus RS zal Ford de bekende 2,5 liter vijfcylinder turbo uit de Focus ST gebruiken, die echter wel sterk wordt aangepast. De vijfcylinder krijgt nieuwe variabel in- en uitlaatsysteem & een grotere turbo en intercooler. Resultaat van dit alles: een Focus met 300 pk en een topsnelheid van 265 km/u. De sprint naar de 100 zou ongeveer 5 seconden moeten duren, want de Focus RS krijgt een van Volvo geleende vierwielaandrijfsysteem.”

    Dus volvo v70r/s60r 2004 blok en dezelfde aandrijfsysteem.. Waarom geen moeite meer voor een nieuwe R serie:(

    Login om te reageren
  31. roy zegt

    2 juli 2007 om 09:00

    Laat maar komen, zal een leuke opvolger worden van onze huidige ST :D

    Login om te reageren
  32. Gideon zegt

    2 juli 2007 om 09:10

    Zullen ze dan ook gebruik gaan maken van rallytechniek?

    Login om te reageren
  33. CLK 63 AMG Black Series zegt

    2 juli 2007 om 09:39

    @pelezinho

    je bedoelt zeker golf R32.

    Login om te reageren
  34. Bertjan zegt

    2 juli 2007 om 10:34

    @ Autoblogger & Casanova
    Helemaal mee eens. En daar zou ik die eeuwige impressies graag nog aan toe willen voegen… Helemaal geniaal dat iedereen vervolgens de designers van een merk afzijken/credits geven, als een extern iemand wat ideetjes op papier zet.

    Het zou mij niet verbazen als dit trouwens een ST Diesel-edition is… Er zijn ook al eens eerder spionage foto’s opgedoken waarvan werd gezegd dat het de RS was (http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.mini3L.jpg).
    Maar volgens mij zit daar een ST met TdCI badge op. En volgens mij staat voor 2007 een ST met 2.2L TDCi gepland… Dus ik ben nog even voorzichtig, hoewel ik wel uitkijk naar een nieuwe RS.

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    2 juli 2007 om 13:35

    @pelezinho: we wachten nog steeds op een antwoord op de vraag: waarom?

    Login om te reageren
  36. v8x zegt

    2 juli 2007 om 13:52

    markus: lees effe wat tijdschriften. In de meeste wordt een ST niet beter bevonden dan bjivoorbeeld een GTi. Natuurlijk zal je er vinden die het tegendeel beweren, maar een GTi is gewoon een betere wagen.
    En ja, ik heb met beide wagens al gereden.

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    2 juli 2007 om 15:25

    Hopelijk wordt het uiterlijk met die facelift wat minder saaaaaaaaiii…. Vooral de Wagon. De ST ziet er al best leuk uit, dus die RS lijkt me dan wel oke.

    Login om te reageren
  38. nope {audi} zegt

    2 juli 2007 om 16:50

    ik heb nog altijd liever een golf gti/r32 die veel beter zijn of als het echt moet een 120m maar nooit een ford, met zn prutskwaliteit

    Login om te reageren
  39. Joost zegt

    2 juli 2007 om 18:07

    @ nope {audi}

    Krijgen we dit weer het Duiste volkswagengroep-boven-alles verhaal. Altijd als er een auto verschijnt die een potentiele concurrent kan gaan vormen voor auto’s van de volkswagengroep roepen jullie meteen weer over de kwaliteit. Alleen hoe is de verhouding tussen de kwaliteit en de prijs. Juist, veel meer uit balans dan waarschijnlijk bij een Ford. Jammer dat mensen die fan van Audi of Volkswagen op dit forum nooit eens ook objectief en verrassend kunnen reageren :(

    Login om te reageren
  40. Bertjan zegt

    2 juli 2007 om 18:58

    @ Joost
    Mee eens. In het beste geval hebben ze in 1 van de 2 gereden en zelf moeten betalen… Het oordeel kan in elk geval niet gebaseerd zijn op (relatief) objectieve autotesten. Laatste nummer van AutoVisie gelezen?? Passat vs Mondeo (nieuwe):

    “Er is weinig rechtvaardiging voor de hogere prijs van de Passat te vinden”
    “in het voordeel van de Passat blijven enkel een nog betere exterieurafwerking, iets effectievere remmen en een fractioneel grotere bagageruimte over”
    “De conclusie is duidelijk”

    Of mag ik AutoVisie niet als objectieve bron beschouwen??

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    2 juli 2007 om 20:21

    Samen met de nieuwe Mondeo vind ik bij Ford eigenlijk alleen de Focus ST mooi (persoonlijke kwestie).

    Als de nieuwe RS tov de ST veel gaat veranderen hoop ik echt dat dat niet ten koste gaat van de looks……..

    Login om te reageren
  42. phantom zegt

    2 juli 2007 om 20:56

    Als hij komt wordt het een bom net als die rally fords van vroeger

    Login om te reageren
  43. Friedrich zegt

    3 juli 2007 om 00:24

    Zo flauw om te zeggen idd, dat VW beter is. Het is overigens ook niet waar. Uit alle betrouwbaarheidstest komt de Golf er als slechte middenmoter uit. De Focus zit in de bovenste regionen.

    Login om te reageren
  44. jaguar fan zegt

    5 juli 2007 om 14:31

    Waarom heeft iedereen ( volkswagen groep fan´s) het altijd over de zogenaamde slechte kwaliteit van ford. Is dus gewoon niet zo bedenk is een beter punt om ford niet goed te vinden.

    P.s me oom had pas een nieuwe phaeton gekocht na een maand kon ie al retour afzender wat nou kwaliteit.

    Login om te reageren
  45. Randy zegt

    5 juli 2007 om 19:07

    Jaguar fan.. ik ben het volkomen met je eens.. De kwaliteit van ford is echt zo zwak om daar over te beginnen. De materialen van het intrieur.. zouden bijna niet beter kunnen dan de passat. Maar.. Welke wint er bij de tests van autoweek, autoreview.. en autozeitung? De kwaliteit van ford is gewoon goed.. De mensen uit de volkswagen groep, vinden gewoon alles beter. maar de ‘experts’ (zelfs bij topgear!!) dat de focus zo enorm goed stuurt.. al met al.. hoort dat ook bij de kwaliteit van een auto. En laat de Rs maar komen. de ST vind ik al zo enorm mooi. alleen het uiterlijk kan niet echt meer mee met de concurentie ( Citroen, Seat ) Dus nu alle platen worden veranderd ??!!. Ik ben benieuwd laat um maar komen.. eindelijk een opvolger voor de escort RS Cosworth. 300 PK!!! boven alle concurentie uit.. nu nog hopen dat de focus RS dan niet té duur word.. en nauwelijks verkocht gaat worden. mjah ik ben er blij mee dat ie komt!

    Login om te reageren
  46. @Angelo zegt

    17 juli 2007 om 19:08

    Laat maar komen zou ik zeggen!!!
    Waardige vervanger van Cosworth tijdperk, met name Sierra 3drs zal er niet meer komen, tenzij ze weer een achterwieleren gaan produceren maar dat zie ik niet gebeuren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North