• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toekomst Maserati: vervanging van de Quattroporte en nieuw model in lager segment

Auteur: Dennis, gepost 22 april 2010 om 08:47 – 34 Reacties

Maserati planning


De Fiat Group heeft in Turijn het businessplan voor 2010-2014 gepresenteerd en daarin is uiteraard ook de toekomst van Maserati beschreven.

Uit het businessplan blijkt dat de Italianen van plan zijn om de Quattroporte te vervangen. Het nieuwe model zal prijstechnisch zodanig worden gepositioneerd dat deze meer concurreert met modellen als de Mercedes-Benz S-klasse en de BMW 7-Serie.

Daarnaast komt er een nieuw model in een lager segment, waardoor een Maserati voor meer mensen bereikbaar zal zijn. Het entry-level model zal een vanafprijs krijgen van nog geen 55.000 euro (ex. belastingen). Daarmee moet het model een concurrent worden voor premium modellen als de BMW 5-Serie, Mercedes E-klasse, Audi A6 en Jaguar XF.

Wanneer we de twee nieuwelingen precies mogen verwachten is nog niet duidelijk, maar het businessplan bestrijkt de periode van 2010 tot 2014. Hopelijk dus uiterlijk 2014 en misschien wel eerder. (via: carscoop)

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Wat is de ultieme vierdeurs GT?

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, premium, quattroporte

Vorig bericht: « Aston Martin met groene V12 racer naar Nurburgring
Volgend bericht: De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jipp zegt

    22 april 2010 om 08:53

    dat word leuk, een echte premium auto in het a6 segment!

    verder ziet het er ook allemaal goed uti, de quatroporte mag nog wel even mee van mij!

    Login om te reageren
  2. Kaje zegt

    22 april 2010 om 08:57

    Doodzonde! Maserati moet gewoon exclusief blijven, als ze gaan concurren in het E-klasse segment vind je er zometeen een op elke hoek van de straat.

    Login om te reageren
  3. Lustigson zegt

    22 april 2010 om 09:03

    @ Kaje
    Of kun je straks in Amsterdam zelfs ’n Masetaxi bestellen…

    Login om te reageren
  4. Entwicklung88 zegt

    22 april 2010 om 09:07

    Een Maserati in het hoge E-segment? Willen ze concurreren met de Duitsers gaan ze er zeker een diesel in leggen..

    Login om te reageren
    • GijsSpierings zegt

      22 april 2010 om 10:09

      @Entwicklung88: Dat kun je in Eindhoven ook hoor haha.

      Login om te reageren
  5. Jan zegt

    22 april 2010 om 09:12

    Met 55.000 euro ex belastigen concurreer je niet zo snel met eklasses hoor. Reken maar op een V8, dus met btw en bpm word dat makkelijk meer dan 100.000 euro.

    Login om te reageren
  6. Eric zegt

    22 april 2010 om 09:12

    Zouden beter naar onder toe concurreren met Z4,Cayman en SLK ipv. een kleinere 4 deurs!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  7. jan1666 zegt

    22 april 2010 om 09:19

    ach..rustig maar iedereen

    jullie klagen nu wel ”oh oh oh hij raakt zn exclusiviteit kwijt” maar als je even verder denkt dan weet/zie je dat hij duurder wordt dan de A6/E/5 en dus in de lease minder aantrekkelijk is, dus komen er minder.

    wees blij duitse-fanboys, jullie merkje blijft helaas weer ongeschonden..

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      22 april 2010 om 09:32

      @jan1666: kan ook zijn dat maserati de dominatie van de duitsers niet aan gaat vallen. Daar zijn al zovelen mee op de bek gegaan, nu probeert Infinity het weer :-)

      Login om te reageren
      • Imba zegt

        22 april 2010 om 14:20

        @Laurens: ”Daar zijn al zovelen mee op de bek gegaan, nu probeert Infinity het weer”

        Ieder merk wat het ”opneemt” tegen de duitsers hebben al gewonnen wat betreft betrouwbaarheid/kwaliteit/prijsverhouding.

        Het is dat mensen zich nog steeds vasthouden aan hun duits”embleem”.

        Login om te reageren
  8. John zegt

    22 april 2010 om 09:32

    Mooi merk, mag van mij best een beetje duur blijven. Nu is het exclusiever dan een 7-serie/A8, en zo hoort het!
    Duur = mooi ;)

    Login om te reageren
    • skier zegt

      22 april 2010 om 10:19

      @John: Haha dat zei ik vroeger ook altijd over kleding tot ik het een paar jaar geleden opeens zelf moest gaan betalen:P Nu ben ik maar een arme student, dus had 2 keuzes… of goedkopere kleding of minder kleding.

      ontopic: Uhm ben benieuwd, heb het nooit echt gehad met Maserati misschien dat ze dat in de toekomst kunnen veranderen

      Login om te reageren
  9. xilver zegt

    22 april 2010 om 10:16

    Een lagere premiumklasse lijkt me niet slecht… Wordt idd duurder dan de A6 ofzo dus blijft ie wss nog vrij zeldzaam op de weg. Wat de quattroporto en de gt betreft moeten ze wel hun exclusiviteit behouden, maar ik denk niet dat ze hierin gaan inboeten

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    22 april 2010 om 10:40

    Lijkt me wel leuk om eindelijk weer een opvolger te krijgen van de Ghibili. Zo kun je jonge mensen ook wat bieden. Dat ze de Quattroporte goedkoper willen maken snap ik niet helemaal. Ze willen natuurlijk meer volume, maar als ze ook al een 5-serie concurrent gaan maken is dat toch niet nodig? Het is juist leuk dat de Quattroporte een gat vult tussen de duitse premum limousines en de nog duurdere auto’s.

    @Dennis ik ben nu wel heel benieuwd wat de Fiat group in gedachten heeft voor Lancia!

    Login om te reageren
  11. Specht zegt

    22 april 2010 om 10:41

    Een kleine Maserati wordt dus eigenlijk een soort van vervanger van de Alfa 166 (waarvan de opvolger niet meer komt).

    Login om te reageren
  12. rsh zegt

    22 april 2010 om 10:43

    Ah, naast de BMW 5-serie een tweede premium auto in dit segment.
    Mooie V6/bi-turbo V6 of V8. Kom maar door!
    Je kan niet te weinig mooie auto’ s op de weg hebben!

    Login om te reageren
    • skier zegt

      22 april 2010 om 10:47

      @rsh: leuk om een provocerende opmerking in een onschuldig jasje te stoppen. Nu komen er natuurlijk allemaal mensen die gaan zeggen dat een Mercedes E-klasse ook ‘premium’ is en de Audi A6 ook en dan krijgen we weer een hele discussie, wat natuurlijk weer leuk leesvoer is:P

      Ik persoonlijk vindt de 5-serie en E-klasse premium en de A6 niet, maarja dat is mijn mening. (gebasseerd op eigen ervaring)

      Login om te reageren
  13. de Sjonnies zegt

    22 april 2010 om 10:44

    Da’s dus de reden waarom Alfa geen 166 opvolger gaat maken, ze willen kijken hoe de Maserati badge het gaat doen in dit segment.

    Login om te reageren
    • L-Fred zegt

      22 april 2010 om 12:42

      @de Sjonnies: lol, dat is nu eens een positieve benadering! Ipv downgraden van de Masserati is het nu upgraden van een Alpha ;-)

      Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    22 april 2010 om 10:47

    Maserati daalt dus van het topsegment naar het premium segment? Beetje jammer… Of is het omdat Ferrari met een Panamera concurrent gaat komen? Want dat zou wel apart (gaaf mss?) zijn!

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    22 april 2010 om 10:53

    Terug ene maserati Ghibli en Biturbo???

    Login om te reageren
  16. Bob zegt

    22 april 2010 om 12:01

    Als ze volume willen maken in deze klasse zullen er wel flink wat dealers bij moeten komen.

    Login om te reageren
  17. Autoliefhebber zegt

    22 april 2010 om 12:11

    De Quattroporte is zijn houdbaarheidsdatum nog lang niet voorbij.

    Mooi tijdloos design!
    Geldt overigens ook voor de GranTurismo.

    Login om te reageren
  18. RP zegt

    22 april 2010 om 12:36

    Die E-segment Maser zal op het 300C platform gebouwd worden. Ik ben benieuwd of er een V6 komt en of die een beetje Maserati geschikt is.

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    22 april 2010 om 13:01

    Geen SUV op de toekomstige Alfa? Vreemd…

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    22 april 2010 om 16:58

    passie en emotie noemt men dat knullies ..

    en Cash in de grote mensen-taal ..

    Login om te reageren
  21. Entwicklung88 zegt

    22 april 2010 om 16:58

    @ GijsSpierings

    Eindhoven? Whut?

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    22 april 2010 om 18:27

    Leuk, een opvolger voor de Quattroporte :)
    De Fiat groep heeft zeker onlangs als z’n plannen voor al z’n merken openbaar gemaakt zeker? Is al de 3de deze week ;)

    Login om te reageren
  23. erik zegt

    22 april 2010 om 18:48

    @ autoblog
    ik vind dit wel heel slordig hoor, op het plaatje staat duidelijk MEER dan 55k, niet MINDER

    Login om te reageren
  24. Pieter zegt

    22 april 2010 om 19:05

    Lijkt mij een zinvol besluit om ook in die E klasse vertegenwoordigd te zijn, daar had de groep eigenlijk alleen de Alfa 166 voor, maar die is prijstechnisch niet serieus te nemen. Een Maserati badge is gevoelsmatig toch een niveau hoger en dat kan de doorslag geven om die hogere kosten toch te accepteren.

    Login om te reageren
  25. gschoots zegt

    22 april 2010 om 19:37

    Ik denk dat Fiat ook ziet dat met het instorten van de wereldeconomie er toch ineens een stuk minder auto’s worden verkocht en als je omzet wilt blijven draaien zul je meer goedkope auto’s(denk ook aan de AM Cygnet) moeten gaan verkopen en in tegenstelling tot Ferrari kan het qua modellen gamma ook wat makkelijker…

    Login om te reageren
  26. meneersander zegt

    22 april 2010 om 20:13

    zullen we dit niet doen?

    Login om te reageren
  27. lambo4all zegt

    23 april 2010 om 12:39

    dit kan helemaal geweldig worden, OF de hele status van Maserati gaat eraan! laten we maar hopen op dat 1e:)

    Login om te reageren
  28. Bart zegt

    25 april 2010 om 16:17

    We hebben al zoveel brand stretch gezien, (Audi A1, Aston Rapide, Porsche Cayenne) dan kan dit ook nog wel. Niet bij voorbaat kansloos of slecht voor het merk. Aston Martin Cygnet gaat me te ver overigens. Dus een kleinere Maser, waarom niet. Zal niet bij Ferrari worden gebouwd, dat is te duur. Hopelijk geen 4WD en ik hoop zeker dat er geen diesel komt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North