• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]

Auteur: Dennis, gepost 22 april 2010 om 09:52 – 107 Reacties

Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]Afbeelding De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]

Volkswagen Phaeton 2010
We plakten vorige week zelf al de nieuwe snoet op de Volkswagen Phaeton, want zo moeilijk is dat niet.

Op de autoshow van Peking (volgende week) staat deze gefacelifte Phaeton. Niet alleen de neus is aangepast. Ook de achterkant is vernieuwd met o.a. vernieuwde LED-verlichting. Daarbij heeft designbaas Walter de’Silva van de gelegenheid gebruik gemaakt om het interieur van het topmodel weer bij de tijd te brengen en de nodige technologische snufjes bij te werken.

Denk onder ander aan verkeersborden herkenning, cruise control met automatische afstandsbepaling, een audio installatie met totaal 1.000 watt vermogen en 12 kanaals versterker, Dynamic Light Assist, navigatie met ondersteuning voor Google maps, etc. etc.

De vernieuwde Phaeton is er wederom in twee maten: standaard 5,06 meter lang en de verlengde versie -waar de kleine Chinezen zo dol op zijn- is 5,18 meter. Wat betreft de motoren kan worden gekozen uit benzine en diesel smaakjes (V6, V8 en W12), variërend van 240 pk tot 450 pk.

UPDATE: De rest van de foto’s.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

phaeton, Volkswagen

Vorig bericht: « Toekomst Maserati: vervanging van de Quattroporte en nieuw model in lager segment
Volgend bericht: Nieuwe Fiat Uno voor Zuid Amerika »

Lees Interacties

Reacties

  1. marco zegt

    22 april 2010 om 09:53

    eindelijk !
    een hele verbetering; zal er nu maar eentje gaan bestellen.

    Login om te reageren
  2. henri zegt

    22 april 2010 om 09:55

    Ik hoop dat er nu een AVANT versie komt van de Phaeton.
    Lijkt me een gat in de markt.

    A8 zou ook mooi zijn, toch?..

    Login om te reageren
    • rider zegt

      22 april 2010 om 12:50

      @henri: en wie gaat die dan kopen? de limo is al behoorlijk prijzig! de station zal dan nog wel duurder worden en de markt is er maar heel erg klein voor. dus de opbrengst is veel te klein en staat niet in verhouding tot de ontwikkelingskosten. hoe mooi de stationversie ook zal zijn.

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      22 april 2010 om 18:25

      @henri: *kuch* Skoda Superb Combi? *kuch* ik zou zelfs wel een vergelijkende test willen eigenlijk, de superb (sedan) met V6 tegen de V6 of V8 van de Phaeton, bring it on!

      Login om te reageren
  3. Laue zegt

    22 april 2010 om 09:57

    ik vind het nieuwe neusje van VW mooier dan de vorige modellen :) blijft natuurlijk een passat XL :)

    Login om te reageren
  4. skier zegt

    22 april 2010 om 09:57

    ziet er zo op het eerste gezicht veel beter uit.

    Login om te reageren
  5. LRD90 zegt

    22 april 2010 om 10:00

    Ik vind de vorige er iets chiquer uitzien, maar misschien moet ik deze eerst in het echt zien. ^^

    Login om te reageren
  6. John zegt

    22 april 2010 om 10:08

    Ziet er mooi maar sober uit. Ik snap dat het een facelift is maar als je hem nu naast de concurrentie zet is het toch wel een erg gedateerd model. En een geflopt model. En een duur model. En een heerlijk rijdend model ;)

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    22 april 2010 om 10:13

    Echt de uitstraling van een S-klasse van modelgeneraties geleden (die met de “parkeersensors”). En dat is goed…

    Login om te reageren
  8. xilver zegt

    22 april 2010 om 10:13

    Gelukkig geen Polo neus zoals voorheen gesuggesteerd door AB xD

    Login om te reageren
  9. Neptukker zegt

    22 april 2010 om 10:14

    Neus nu helemaal geschikt om Lee Ping Ping te verleiden.
    Azië: here we come!
    Deze snoet is de metafoor voor het gegeven dat de Aziatische markt steeds belangrijker wordt. Alle exemplaren die nog in europa gesleten gaan worden is mooi meegenomen maar de omzet moet uit de Wok-landen komen.

    Login om te reageren
  10. Sorcerer zegt

    22 april 2010 om 10:23

    12-kanaals versterker! Is dat 11.1? Nou moet ik zeggen dat de Dolby 5.1 in mijn auto al erg goed klinkt (ook met gewone radio mooie bewerking van stereo naar surround), maar hoe moet dit wel niet klinken?

    Login om te reageren
    • rider zegt

      22 april 2010 om 12:53

      @Sorcerer: en zeker als het setje van Dynaudio afkomstig is.

      Login om te reageren
  11. Lennrt zegt

    22 april 2010 om 10:24

    Het probleem met deze auto is dat bijna niemand zo veel geld wil uitgeven aan een VW.
    Want tjaaa.. Een bmw, audi of merc logo op je sluitelhanger maak wel wat meer indruk in de kroeg

    Login om te reageren
    • Exotic zegt

      22 april 2010 om 10:26

      @Lennrt:
      Als iemand indruk wilt maken met zijn sleutel in de kroeg, kan hij idd naar een ander merk gaan.

      Ik geloof niet dat kopers van deze auto dat als doel hebben.

      Login om te reageren
    • de Sjonnies zegt

      22 april 2010 om 10:36

      @Lennrt:
      Hier is dat zo, maar in Azië heeft VW toch een veel hoger aanzien, daar vindt men VW boven Audi staan omdat VW de ‘moeder’ is.
      Wil je Phaetons in het wild zien, ga naar Azië.
      En ze hebben nog gelijk ook !

      Login om te reageren
  12. MrSelected zegt

    22 april 2010 om 10:32

    @Sorcerer: Waarschijnlijk niet beter dan de Mark Levinson in een Lexus GS/LS.. Of de custom build installatie in m’n eigen auto.

    Jammer dat de Phaeton nu ook 2 miljoen LEDjes heeft, kon het eerste model altijd heel erg waarderen!

    Login om te reageren
  13. majinstar zegt

    22 april 2010 om 10:37

    Lelijk !

    Login om te reageren
  14. Kaje zegt

    22 april 2010 om 10:37

    “V6, V8 en W12” Geen V10 diesel 750 nm meer :(?

    Login om te reageren
    • rider zegt

      22 april 2010 om 12:52

      @Kaje: nu maar hopen dat ze de audi V8 of nog mooier de V12 TDI gaan gebruiken.

      Login om te reageren
  15. Marco zegt

    22 april 2010 om 10:39

    NIET SLECCHTTT STAAT ER NOG WAT MOOIS VOOR DE DEUR?

    Login om te reageren
  16. aJackie zegt

    22 april 2010 om 10:40

    Tja model wordt nu toch wel echt wat ouder qua design……en diezelfde neus op t gehele VW-gamma bevalt mij allerminst

    Login om te reageren
  17. floryn zegt

    22 april 2010 om 10:43

    Dit is echt een mooie auto en het was inderdaad nodig dat het interieur een update kreeg.

    @ Laue

    Dit is duidelijk geen Passat XL. Het afwerkingsniveau in deze auto is zo hoog dat kan je beter vergelijken met de bentley continental.

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    22 april 2010 om 10:48

    Het wordt maar een tam autootje zo met die neus. Ik vind VW steeds minder mooi, vooral ook omdat er geen enkele vernieuwende wagen meer is, ze hebben allemaal dezelfde aanblik!

    Login om te reageren
  19. RtB zegt

    22 april 2010 om 10:51

    Zeker mooi geworden! Hopelijk wordt ie dit maal wat populairder in Europa. Het blijft immers een geweldig stukje techniek. Nóg beter afgewerkt dan bijv. de A8.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    22 april 2010 om 10:52

    Oef, ‘k had al serieus schrik dat ze hem gingen verpesten maar het ziet er nog vrij goed uit.
    De oude lijkt me toch iets mooier, misschien een live zien.

    Ik heb altijd zoveel meer respect voor Phaeton rijders dan voor 7-serie of A8 rijders. (Staat bij mij in de buurt van de S-klasse als hij niet “gepimpt” is tenminste)

    Login om te reageren
  21. sven2 zegt

    22 april 2010 om 11:02

    Wat een verbetering, echt een stuk mooier adn de vorige én in mijn ogen is het 1 van de beste limo’s in zijn klasse.

    Login om te reageren
  22. Freewarefreak zegt

    22 april 2010 om 11:10

    Zijkant:

    Achterkant:

    Hele verbetering. Vind hem er toch wel mooier op geworden. En dat interieur… dat blijft toch wel gruwelijk mooi:

    Login om te reageren
  23. Fout zegt

    22 april 2010 om 11:11

    Echt geslaagd. Mooier dan de ubersaaie nieuwe A8. Voor mij kan hij weer meedingen met de rest van de wagens in het topsegment. Maar geef mij toch maar een Jag XJ

    Login om te reageren
  24. jan1666 zegt

    22 april 2010 om 11:13

    voorkant is best mooi, maar de achterkant, JEZUSMARIA! wat is die lelijk geworden…

    Login om te reageren
  25. Bert zegt

    22 april 2010 om 11:24

    @ sorcerer… hoe kan radio nou echt goed klinken?
    Ze zenden belabberde kwaliteit uit, alle hoge en lage tonen worden weggefilterd…

    Ook al rij je met het beste rond wat er is… geen systeem kan de kwaliteit opkrikken die uitgezonden word.

    Satteliet radio moet ik nog proberen btw. ik weet niet of er hier iets als Sirius is te krijgen

    Login om te reageren
  26. Janus zegt

    22 april 2010 om 11:29

    Mooie auto ziet er mooier uit dan die lelijke bmw 7 serie.

    Login om te reageren
  27. GOD zegt

    22 april 2010 om 11:38

    @ Bert

    Ooit wel eens van HD Radio gehoord?
    Moet je wel ff een BMW aanschaffen ;)

    Login om te reageren
  28. Justin zegt

    22 april 2010 om 11:53

    Wel even de tekst nog goed doorlezen Dennis; het ene moment staat er Phaeton, het volgende moment Pheaton…… ;-)

    -edit: fixed-

    Login om te reageren
  29. Autoliefhebber zegt

    22 april 2010 om 12:16

    De voorkant is weer bij de tijd, zij het wel erg voorspelbaar.

    De achterkant kan er weer even mee door!

    Login om te reageren
  30. girls_VS_cars zegt

    22 april 2010 om 12:17

    Mijn mening?

    Ik zou deze boven de A8 kiezen. Puur omdat ik de nieuwe Pheaton er heerlijk uit vind zien. Besides, liever dat er 1 of 2 pheatons in een jaar voorbij rijden. Dan 5 tot 10 A8’jes in een uur. ;)

    Login om te reageren
  31. Autogek zegt

    22 april 2010 om 12:25

    Ik dacht dat de Phaeton eruit zou gaan. De verkopen blijven zo ver weg van de verwachte verkopen. De totaal verkochte tot nu toe had VW verwacht te verkopen per jaar. Hij is flink verbeterd kwa uitstraling. Maar minimaal 100.000,-. Daar heb je toch mooiere Duitsres voor.

    Login om te reageren
  32. rider zegt

    22 april 2010 om 12:53

    @ autoblog: de oude versie had ook al LED achterverlichting.!!!! alleen die waren dubbel rond.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      22 april 2010 om 12:57

      @rider:
      zoals nu op de jetta zit? :P

      Login om te reageren
  33. jurgen zegt

    22 april 2010 om 13:19

    Mijn huidige phaeton is aan inruil toe, zit aan een R8 te denken maar misschien toch weer een nieuwe phaeton.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      22 april 2010 om 14:11

      Ik vind het een mooie verbetering. Pheaton is in mijn ogen een mooie misschien sobere maar elegante auto.

      @jurgen: U komt weinig geloofwaardig over…

      Overigens is mijn Bentley ook aan vervaning toe
      * wordt wakker en druipt af naar afgetrapte lease A4 *

      Login om te reageren
  34. jawell zegt

    22 april 2010 om 14:45

    errug lekker

    Login om te reageren
  35. Seroo zegt

    22 april 2010 om 14:46

    Als hij ondersteuning voor maps heeft, heeft deze dan het systeem met de tegra-chip die naar alle waarschijnlijkheid op android zal draaien? Audi had hier eerder bericht van gedaan op een techsite.

    Login om te reageren
  36. Ferdinand1 zegt

    22 april 2010 om 14:47

    Toch geen verslechtering, waar ik eerst voor vreesde. Hij oogt echt chique zo! Liever dit dan een A8/7-serie/S-klasse.

    Login om te reageren
  37. jeanclaude zegt

    22 april 2010 om 15:17

    prachtig ook liever dit dat een A8 7-serie of s-klasse
    maar hij moet veeeeeeeeeeel goedkoper

    Login om te reageren
  38. JPM zegt

    22 april 2010 om 15:29

    Ahhhhhh wat is deze auto goed! Vergeet een A8 of een 7-serie, dit is veruit de beste limousine ter wereld. Rij er eens in, ervaar het, ga achterin zitten, briljante auto.

    En tweedehandsjes zijn voor een prikkie op te halen.

    Login om te reageren
  39. magux zegt

    22 april 2010 om 15:29

    Zeker niet slecht, wel zakelijk

    Login om te reageren
  40. Jipp zegt

    22 april 2010 om 15:33

    hij is weer mooier en net wat agresiever geworden, en voor degene die zeggen dat het een flop is, als je gaat bekijken wat voor doelstellingen vw met deze wagen had is het alles behalve een flop…! en zeg zelf, het is wel wat exclusiever dan een 7 serie of een s klasse!

    verder is het een super auto in in te rijden, mee te rijden etc!

    Login om te reageren
  41. AudiQuatro zegt

    22 april 2010 om 15:45

    heel mooi. Het familie gezicht is niet zo erg door getrokken als bij de andere modellen dat scheelt dan al weer. Maar dat stuur kan echt niet meer!! zo fout!

    Login om te reageren
  42. Flamingo zegt

    22 april 2010 om 16:00

    oooh netjes man! ik ben hier echt heel blij mee. hijs zo dik!
    daag a8 hallo Phaeton!

    aiaiaai

    de nieuwe passat zal hier wel veel op gaan lijken maar ach..

    Login om te reageren
  43. bozewolf zegt

    22 april 2010 om 16:01

    Achterkant is mooi, voorkant is erg erg jammer. Eenheidsworst.

    Login om te reageren
  44. rstyled zegt

    22 april 2010 om 16:07

    Hij is gezien het uiterlijk zelfs bijna de prijs waard (y)
    Ga zo door VW!

    Login om te reageren
  45. alfa mannetje zegt

    22 april 2010 om 16:14

    Niet zeuren allemaal , de massa wil dit.

    Login om te reageren
  46. Tonnie zegt

    22 april 2010 om 16:15

    MooiMooiMooi :D

    Login om te reageren
  47. a_buis zegt

    22 april 2010 om 16:27

    Ze willen bij VAG duidelijk van het ding af; laat maar een langzame dood sterven. Helemaal wegmikken kan natuurlijk niet na al het geld dat er door Piech in is gepompt.

    Niet mooi. Ja, 10 jaar terug wel. Dit kan echt niet meer. Kijk naar interieur nieuwe A8 en je weet wat ik bedoel.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      22 april 2010 om 17:25

      @a_buis: echt onzin in je reactie, dit ding zoals jij het noemt, overtrof alle verwachtingen die vw met de pheaton had. En aan je reactie te merken heb je er nog nooit mee gereden of als passagier in gezeten, anders praatte je wel anders.

      Login om te reageren
      • alfa mannetje zegt

        22 april 2010 om 20:12

        @Jipp: ik zal je iets vertellen : hoe goed de auto ook was , de clientele wilde iets anders om bekende redenen .
        Daarnaast werden de 2 de hands prijzen nog kunstmatig gefinancierd door VW (..) , niet omdat het een succes was of is.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          22 april 2010 om 21:17

          @alfa mannetje: scheelt dat mijn vader er een heeft gehad, en weetje waarom de inruil prijzen zo laag waren net als bij audi, mensen/sjonnies willen liever een oude merc of 7 en als ze een pheaton of a8 willen ene nieuwe of een hele jonge.

          Login om te reageren
  48. Lennart95vdk zegt

    22 april 2010 om 16:32

    ik vind hem nog te weinig veranderd, waarom niet gewoon een nieuwe phaeton?

    Login om te reageren
  49. AMV8Bart zegt

    22 april 2010 om 16:33

    Strak wagentje hoor!
    Prachtig interieur! Hoe doen ze daar toch altijd?

    Login om te reageren
  50. Robin zegt

    22 april 2010 om 16:53

    Dit ziet er stukken beter uit dan de nieuwe Audi A8. Erg mooie facelift!

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    22 april 2010 om 16:55

    only for China ..

    over 3 jaar ook leverbaar voor nederlanders ..

    Login om te reageren
  52. 750i zegt

    22 april 2010 om 17:11

    Als ik de voorkant zie dan moet ik echt denken aan de Passat van een paar jaar terug.

    Login om te reageren
  53. super458 zegt

    22 april 2010 om 17:11

    Haha, Fail voor Autoblog…

    Een compleet nieuw front!

    Login om te reageren
  54. Jokkebrok zegt

    22 april 2010 om 17:20

    Hijz mooi!

    Login om te reageren
  55. anuspraeternaturalis zegt

    22 april 2010 om 17:51

    Heel mooi, mooier dan de nieuwe A8.

    Login om te reageren
  56. Flamingo zegt

    22 april 2010 om 17:52

    phaeton vs nieuwstephaeton









    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 april 2010 om 17:57

      @Flamingo:
      dat geeft een duidelijk beeld ..
      thanks for the input en de moeite ..

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        22 april 2010 om 18:03

        @lincoln:

        dankje
        ik doe het vooral voor jullie

        Login om te reageren
  57. Flamingo zegt

    22 april 2010 om 17:52

    a8 vs phaeton









    Login om te reageren
  58. Flamingo zegt

    22 april 2010 om 18:00

    achterin nog ook belangrijk


    De Phaeton wint voor mij nu. maar ik heb ze nog niet proefgereden en int echt gezien.. dus ja..

    miss is dit een leuke voor de “kies maar”

    Login om te reageren
  59. fiestafeest zegt

    22 april 2010 om 18:03

    ja mooie bak allen zonde van die ledjes dat vind ik toch zo goedkoop staan op auto’s

    Login om te reageren
  60. Dimglor zegt

    22 april 2010 om 18:37

    Ik vind hem wel mooi, maar ik had toch wel gedacht dat ie meer ging veranderen dan enkel de weinige uiterlijke aanpassingen.. Het interieur is praktisch hetzelfde gebleven….

    Login om te reageren
  61. Tommy2 zegt

    22 april 2010 om 18:57

    Wat grappig dat ze het toch zolang volhouden met die Phaeton. Verkoopt nog best aardig in Duitsland dacht ik, je ziet ze daar best vaak rijden op de weg. Alleen jammer dat op technisch gebied weinig gebeurd, de 4.2 TDI en 8-traps automaat van Audi zouden geen loze toevoegingen zijn dacht ik. :P Maarja er moet te veel aangepast worden om dit rendabel te maken.

    Login om te reageren
  62. janklaassen zegt

    22 april 2010 om 19:06

    Mooie auto! die vorige vond ik ook wel geslaagd.

    1. Audi A8
    2. VW Phaeton
    3. Mercedes S-klasse
    4. BMW-7

    Login om te reageren
  63. bpc zegt

    22 april 2010 om 20:30

    hoe geef je gas met dit ding ik zie maar 1 pedaal enkel de rem en een voetsteun

    :s

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      23 april 2010 om 07:34

      @bpc: helemaal aan de rechterkant zit een klein gaspedaal, kijk op andere foto’s zou ik zeggen.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 april 2010 om 12:23

      @bpc: Kom op man.. kijk in de gallery gewoon even naar de grote foto van het interieur. Dan zie je toch echt wel heel duidelijk een hoekje van het gaspedaal hoor.

      Login om te reageren
  64. mb man zegt

    22 april 2010 om 20:46

    In deze klasse zoek je uitstraling.NIet zo inspiratieloos uiterlijk.Om over de restwaarde nog maar te zwijgen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 april 2010 om 20:50

      @mb man:
      uitstraling en restwaarde is voor arme mensen ..

      Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    22 april 2010 om 20:49

    Geweldig apparaat naar het schijnt, maar wie blijft lang genoeg wakker om dat te verifiëren?

    Login om te reageren
  66. Dingo zegt

    22 april 2010 om 21:22

    Ik vind het een verbetering, maar ik begin auto- dyslectie te krijgen… Het wordt steeds moeilijker VW en en Audi te onderscheiden…

    Login om te reageren
  67. PeugeotGTI zegt

    22 april 2010 om 21:32

    Elke keer als ik een Phaeton zie rijden, denk ik weer “zo hee wat een dikke bak”
    Als ik CEO van een of ander groot graaibedrijf zou zijn, zou ik zeker ff met zo’n persoonlijke gladjanus van VW gaan babbelen.
    Jammer dat er geen V10 TDI is…

    Login om te reageren
  68. Pieter-Jan zegt

    22 april 2010 om 21:40

    okay, nogmaals. De Pheaton was geen flop. Ze hebben enkele malen de productie capaciteit moeten uitbreiden, en op een gegeven moment was het de best verkopende in zijn klasse (tegenover een verouderde S-klasse etc…) in Duitsland. Volume is niet noodzakelijk een symptoom van financieel succes, of vice versa. Vraag maar aan General Motors.

    Op dezelfde productielijn wordt de Flying Spur in elkaar geschroefd. Die investering is al terugverdiend. De Pheaton, net vanwege zijn soberheid en exclusiviteit, zal nog een lange tijd gestaag blijven verkopen.

    @mb man
    Voor sommige mensen is een gebrek aan “uitstraling” een pluspunt. In het verkeer ben je toch annoniem, dus wat zit jij daar in uw doos uit te stralen? Het enige wat je uitstraalt is iemand die op een associale (geen eigenlijk contact) manier status wil uitstralen met iets dat hij gekocht heeft.

    Is de S-klasse trouwens niet de Volkswagen van dit segment? In termen van de verbeelding en avontuurlijkheid van de consument.

    Geen enkele wagen in dit segment heeft een goeie restwaarde.

    Login om te reageren
  69. mb man zegt

    22 april 2010 om 21:50

    Het is goede restwaarde.Ik kan je verzekeren dat een benz na een aantal jaren meer oplevert dan een vw

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 april 2010 om 22:00

      @mb man:
      een nieuwe auto kopen en denken dat ie tweedehands nog wat opbrengt !!
      en dan in deze prijs-categorie !!

      wat is je leeftijd knul ??

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        23 april 2010 om 07:32

        @lincoln: MB man kan er niet zo goed tegen dat de pheaton in duitsland beter heeft verkocht dan de s klasse, en ik denk dat dat nu weer gaat gebeuren. Daarbij is hij zelf 16 denk ik en rijd hij op zn 18e een 30 jaar oude c klasse.

        DE restwaarde van een pheaton is lager idd, en weet je hoe het komt, een petje wil liever een 3e hands s klasse omdat er een ster in zit ipv zo’n pheaton met meer klasse, maar dat zien ze niet. En mensen die een pheaton willen, willen een nieuwe.

        Login om te reageren
  70. Niels zegt

    22 april 2010 om 22:07

    Mooie auto!

    Login om te reageren
  71. mb man zegt

    22 april 2010 om 22:34

    Komt hij weer met zijn lincoln.Weet ook wel dat de afschrijving nogal aanzienlijk is in deze klasse.MAar die vw daalt meer in prijs.Zo nu duidelijk of meoet ik het in het engels neertypen grt

    Login om te reageren
  72. GLTSRY zegt

    23 april 2010 om 09:43

    De vorige en de nieuwe phaeton blijven uitzonderlijk mooie maar vooral goede auto’s. De comfort van binnen, de afwerking, kwaliteit van gebruikte materialen doet niets onder voor een Audi, BMW of Mercedes. Ligt eraan wat men verstaat onder uitstraling. Het zal liggen aan het feit dat je zoveel geld uitgeeft en een VW logo zit op je motorkap.

    Een aantal jaren terug had ik een zwak voor BMW, maar de laatste tijd vind ik het design van BMW niet mooi. Ik kan dit erg waarderen, VW is goed op weg en inderdaad is de phaeton in het buitenland populairder als in Nederland.

    Mensen die erin hebben gezeten en gereden weten gewoon dat dit een topauto is en niks onderdoet voor een Audi, BMW of Mercedes.

    Login om te reageren
  73. GLTSRY zegt

    23 april 2010 om 09:52

    De vorige en de nieuwe phaeton blijven uitzonderlijk mooie maar vooral goede auto’s.
    De comfort van binnen, de afwerking, kwaliteit van gebruikte materialen doet niets onder voor een Audi, BMW of Mercedes. Ligt eraan wat men verstaat onder uitstraling. Het zal liggen aan het feit dat je zoveel geld uitgeeft en een VW logo zit op je motorkap.

    Een aantal jaren terug had ik een zwak voor BMW, maar de laatste tijd vind ik het design van BMW niet mooi. Ik kan dit erg waarderen, VW is goed op weg en inderdaad is de phaeton in het buitenland populairder als in Nederland.

    Mensen die erin hebben gezeten en gereden weten gewoon dat dit een topauto is en niks onderdoet voor een Audi, BMW of Mercedes.

    Login om te reageren
  74. BE-100 zegt

    23 april 2010 om 11:07

    @Flamingo: zulke beelden zouden standaard in het autoblog artikel moeten zitten. Goed werk, Thx!

    Login om te reageren
  75. GLTSRY zegt

    23 april 2010 om 12:01

    @Flamingo, ik was het vergeten te zeggen, bedankt voor de moeite het ziet er zo gelijk overzichtelijker uit en de vergelijking kan op deze manier sneller worden gemaakt top!

    Ik ben eigenlijk ook benieuwd of de meerdendeel van de bloggers voor de nieuwe A8 of de nieuwe phaeton zou gaan.

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      23 april 2010 om 14:26

      Pheaton succes ?

      Echt niet, zeker flop. Absoluut niet de aantallen gedaan die ze hadden gehoopt. Vraag lag ver onder de productie capaciteit.

      http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton

      “Verkoopsuccessen voor Volkswagen met de Phaeton bleven uit. De Phaeton werd een commerciële flop en draaide voor Volkswagen op verlies uit. In de Verenigde Staten werd de prijs van de Phaeton zelfs met US$ 10.000 verlaagd in een poging het model aantrekkelijker te maken”

      http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton

      “In 2002 the manufacturer stated that the annual capacity of the new Phaeton plant at Dresden was 20,000: by September 2006, a four-year total of just 25,000 had been built[3], with production running at approximately 6,000 cars annually. The domestic market is by far the Phaeton’s strongest, with 19,314 Phaetons delivered in Germany alone by January 2009”

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        23 april 2010 om 20:05

        @Mao: en jij geloof alles wat daar staat?!

        Login om te reageren
  76. lambo4all zegt

    23 april 2010 om 12:42

    gewoon weer een audi a8 die veel minder gaat verkopen door de badge…. toch leuk dat ze hem blijven verkopen!

    Login om te reageren
  77. mb man zegt

    23 april 2010 om 21:33

    JIPP sukkel van d e dag.Ik ben in de twintig en rij een 5 jaar oude benz.DAarnaast is de sklasse de best verkochte luxe sedan ter wereld,maar dat wil je natuurlijk niet weten.Saai vag mannetje.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 april 2010 om 21:40

      @mb man:
      als je doel is mercedes-rijders voor lul te zetten ..
      dan heb je het goed voor elkaar iig ..

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 april 2010 om 00:21

      @mb man: in de 20 nog wel en een 5 jaar oude benz met dan gok ik 3 ton op de teller waarschijnlijk en gekocht met een lening? of was het een 15 jaar oude benz? dat de s klasse de best verkochte luxe sedan is kan best, maar niet altijd in duitsland, en dat is bij mij weten niet de hele wereld?! Daarbij kan ik dan wel een saai vag mannetje zijn met een snelle a3 van 2008 , maar ik heb wel gelijk

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 april 2010 om 07:06

      @mb man:
      een SUKKEL is een autoblogger die denk dat een auto meer waard is dan de schroot-prijs ..

      jammer voor je dat je zo ontevreden bent over jouw stuk schroot ..
      anders had je wel wat positiever geweest over andermans schroot ..

      Login om te reageren
  78. mb man zegt

    24 april 2010 om 09:02

    A3 auto voor sukkels zoals jij ja.Auto van de zaak natuurlijk.En lincoln,kom aub terug als je je naam veranderd want die staat synomiem voor een vehikel wat heel sslecht in elkaar is gezet en ook nog amerikaans is.EEn beetje met ze tweeen op de man spelen.ZIELEPIETEN get a live

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 april 2010 om 09:43

      @mb man:
      ik heb inderdaad teveel MB,s in bezit gehad om te weten waarom jij een ontevreden knulletje bent ..

      maar zoals ik al eerder schreef ..
      uitstraling is alleen interessant voor arm volk ..

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 april 2010 om 10:39

      @mb man: whahaha a3m voor sukkels, met pro line onderstel etc, grspjurk, en daarbij rij ik hem prive, niet van de zaak. maar aangezien je niet terugkomt over de staat vsan je auto kunnen we er dus vanuit gaan dat ik goed zat en je dus jalours bent.

      Login om te reageren
  79. GLTSRY zegt

    24 april 2010 om 18:11

    Een vraagje aan autoblog. Is dit nou de gefacelifte phaeton of het geheel nieuwe model van de VW phaeton? omdat er op sommige sites nieuwe model staat en hier fecelift vandaar.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      24 april 2010 om 19:50

      @GLTSRY: Facelift, je ziet duidelijk dat het de huidige Phaeton nog is. Of er ooit een nieuwe komt, tsja…

      Een tweedehands W12 lijkt me trouwens geweldig, alleen kost een vermogen in wegenbelasting en brandstof. Naja een V6 TDI is opzich ook niet verkeerd!

      Login om te reageren
  80. Mr. Dj M. zegt

    24 april 2010 om 22:38

    Toch wel een erg mooi front nu!! 8)
    De achterkant ook top, al is het ergens jammer dat de ronde lampen er nu niet meer in zitten. Het nieuwe led motief is alleen ook meer dan goed, toch wel erg mooi en stoer!! :D

    Login om te reageren
  81. Max zegt

    10 november 2010 om 15:18

    koop toch gewoon een nieuwe A8, veel beter, mooier en DE ORIGINELE want de phaeton is een kopietje van de A8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North