• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toekomst somber voor TVR

Auteur: sacha, gepost 2 januari 2007 om 18:36 – 27 Reacties

TVR Sagaris


Op de valreep van 2006 is het geld bij de productie-unit van TVR, genaamd Blackpool Automotive, op geraakt. Voor de kerstdagen werd bekend dat er geen geld meer was om de salarissen van de werknemers te betalen en hebben de curatoren het bewind overgenomen. Het bedrijf is per direct te koop gezet in de hoop dat er snel zaken gedaan kan worden.

Russisch groot-geld-bezitter Nikolai Smolensky heeft in 2004 TVR overgenomen en in 2006 geherstructureerd door oa. de productie in Blackpool bedrijftechnisch te splitsen van het moederbedrijf. Indertijd werd beloofd dat de productie daar zou blijven, maar inmiddels vraag ik me af of we hier niet met een klassieke sterfhuisconstructie te maken hebben, waarbij het merk wordt gered, en de kosten vakkundig worden weggesneden.

Smolensky doet ondertussen alsof er niks aan de hand is en laat bij monde van zijn directeur David Oxley weten dat alles onder controle is bij TVR, en dat het spijtig is dat ze in Blackpool zonder werk zitten. De auto’s zouden gewoon volgens plan geproduceerd blijven worden.

Oftewel: To be continued…

Bron: Car Magazine. Meer TVR onheilsnieuws

Ook interessant!

  • Kies maar: obscure sportwagens op Marktplaats
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Zijn Bitcoins de moderne oldtimers van de toekomst?
  • Toekomst Audi RS8
    Toekomst Audi RS8 niet meer in nevelen gehuld

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

TVR

Vorig bericht: « Size does matter – De Transit XXL
Volgend bericht: Wifi in de auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. fubar zegt

    2 januari 2007 om 18:38

    echt zonde want die speed 6 en de sagaris zijn toch echt heel bijzonder

    Login om te reageren
  2. casey zegt

    2 januari 2007 om 18:38

    Jammer jammer jammer….Ik vind de T350 qua uiterlijk één van de mooiste moderne sportwagens…zakt die nu in waarde…?

    Login om te reageren
  3. GuZ zegt

    2 januari 2007 om 18:38

    Dan ben je wel een bikkelharde zakenman, wanneer je zelf enkele tientallen,zoniet honderdenmiljoenen bezit maar je de werknemers de dupe laat worden van je eigen wanbeleid (ja ik klink nu een beetje als een man van de SP, ben ik niet , maar dit gaat me net even iets te ver)

    Login om te reageren
  4. El Loco zegt

    2 januari 2007 om 18:41

    Is dit nu een ontkennende Rus die een van de laatste Engelse automerken laat doodbloeden of gewoon stookverhaaltjes? Ik hoop het laatste…

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    2 januari 2007 om 18:42

    Hoho, Smolensky heeft alleen het poen van zijn papa, een Russische bankier, uitgegeven. Pas als papa zegt; ‘zoon, nu is het wel mooi geweest’ dan is het einde in zicht. Maargoed, zullen we met een mannetje of 5 een potje maken en TVR kopen?

    Login om te reageren
  6. Franco zegt

    2 januari 2007 om 18:53

    @Ejay,

    Dan doe ik ook mee!

    Tjonge, wat een achterlijk jochie is dat toch! Maarja, die Russen hebben niet voor niets wereldwijd een zeer slechte reputatie, als het aankomt op goed fatsoen! (Let maar op, als je weer op vakantie gaat in Turkije of Thailand, bah!!!)

    Er wordt hier gewoon een machtig mooi merk kapot gemaakt, met een pracht van een historie.

    Ik hoop van harte dat een jonge oliesheik ofzo instapt. Liever een Arabier dan een onbeschofte Rus!

    Login om te reageren
  7. PigPen zegt

    2 januari 2007 om 18:59

    Persoonlijk vind ik sinds de Top Gear aflevering waarin een TVR wordt vergeleken met een Wiesmann, de TVR niet zo bijzonder meer. De hele auto hangt met plakband aan elkaar en is spannend om te rijden (ofwel, hij heeft geen goede balans).

    Ik ben nu waarschijnlijk volgens de meeste van jullie een barbaar, maar ik hoop net als Franco dat TVR wordt overgenomen door iemand die het radicale van TVR wil behouden, maar dit combineert met een solide bouwtechniek.

    Login om te reageren
  8. Tim zegt

    2 januari 2007 om 19:11

    TVR Sagaris is echt een van de gekste auto’s op dit moment..

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    2 januari 2007 om 19:14

    Ik denk dat dit inderdaad een sterfhuisconstructie is, de kosten worden inderdaad heel slim ‘even’ weggesneden en de merknaam wordt gered. Heel slim allemaal maar het nut zie ik er nog niet van in, ik ga het even verder uitzoeken, u zult nog meer van mij horen :).

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    2 januari 2007 om 19:16

    @PigPen
    zo’n wagen is een hele belevenis…;)

    is er hier iemand die een tvr bezit?, zijn die werkelijk zo onbetrouwbaar… want ik neem in overweging om een nieuwe vrijtijdswagen te kopen (heb al gedacht aan klassieker zoals oude bmw’s mg’s …)

    Login om te reageren
  11. armada zegt

    2 januari 2007 om 19:45

    eeuwig zonde. Laten ze die rus ook eens lekker de duimschroeven aandraaien

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    2 januari 2007 om 19:48

    Ik hoop dat hij uit de productie wordt gehaald, echt te lelijke auto zonder enige betrouwbaarheid(volgens bronnen).

    Login om te reageren
  13. Tenck zegt

    2 januari 2007 om 19:58

    Helaas heb ik er geen maar ken wel iemand met een 350. Die staat vaker stil dan dattie rijdt. En geen kleine probleempjes maar ontstekingsproblemen tot aan complete krukassen die aan stront worden gereden.

    Allemaal klote, totdat het allemaal wel werkt en je een keer door een tunnel rijdt….

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    2 januari 2007 om 20:05

    Het enige wat je nu nog kan hopen is dat er iets moois, and dare I say it, iets TVR waardigs uit het mengelmoesje van eigenaar, designer etc. komt.

    Ik weet het, mijn woorden zullen net zo klinken als vingernagels over een schoolbord voor de TVR-puristen, maar the battle is lost but maybe not the war guys!

    Login om te reageren
  15. GuZ zegt

    2 januari 2007 om 20:06

    Hoeveel zou TVR eigenlijk moeten opbrengen?

    Login om te reageren
  16. pieter autofreak zegt

    2 januari 2007 om 20:06

    Die Sagaris ..Zalig

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    2 januari 2007 om 20:14

    @Tenck
    dus voor geen haar te betrouwen die verleidelijke 2e handjes? ;)

    Login om te reageren
  18. Djivy zegt

    2 januari 2007 om 20:22

    Ik heb eigenlijk nooit geweten waarom Peter Wheeler ‘zijn’ TVR destijds verkocht heeft? Zijn hart en ziel zaten erin en het bedrijf draaide goed.

    Of hij iets zag aankomen?

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    2 januari 2007 om 20:24

    @Djivy
    het gerucht gaat dat die zekere rus tvr gewoon wou kopen, peter weigerde , maar de rus zei dat alles te koop is.
    En hij heeft gelijk ;)

    Login om te reageren
  20. KVK zegt

    2 januari 2007 om 20:38

    Heel jammer dit. Als ik alle revews enzo mag geloven dan is TVR doorgaans totaal bagger, maar ze zijn zo bruut, zo puur, zo crimineel gewoon. Zoals idd die Sagaris, haha, wat is dat. Echt het soort wagen waarvoor je uit pure angst de straat oversteekt als je te voet bent, en dat is dan nog wanneer ie gewoon stilstaat. Echt zoiets van “don’t even think about approaching me or I’ma bite your balls off, capice?”

    TVR mag niet weg, kom op zeg.

    Login om te reageren
  21. Tenck zegt

    2 januari 2007 om 21:09

    @ dekster

    Als je hart voor het merk hebt wel :)

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    2 januari 2007 om 21:31

    Jammer. TVR maakt echt gekke auto’s (qua design iig, rijervaring in een TVR heb ik niet… helaas).

    Login om te reageren
  23. realcar zegt

    2 januari 2007 om 22:34

    Heb al 10 jaar een TVR Chimaera 4.0. Geluid kippevel, acceleratie naar 100 ruim 5 seconden, geweldig koppel, fijn stuurgedrag, geen roest, fantastisch stijf frame en redelijk uniek in Nederland. Het onderhoud valt verschrikkelijk mee niet supergoedkoop maar zeker niet de prijzen van bijvoorbeeld Ferrari. Manko’s zijn dat de carroserie nogal grof gebouwd is (komt door toegepaste glasvezelmatten en leidt tot grote spleten tussen carosseriedelen) en de techniek soms moeilijk te bereiken is. Verder is er naar hedendaagse maatstaven weinig electronica maar zie dit niet als nadeel want leidt meestal niet tot meer rijvreugde (kan bovendien ook niet kapot gaan). Het is een eerlijke mannenauto welke veel rijplezier geeft.

    Login om te reageren
  24. Djivy zegt

    3 januari 2007 om 12:09

    Als de dag van gisteren herinner ik mij die zwarte Griffith die dit (toen twaaljarige) ukkie op z’n grondvesten deed daveren door de AJP V8 grondig de sporen te geven. Pas jaren later ervoer ik dat het een Britse sportwagen was, gebouwd door liefhebbers voor liefhebbers.

    Dat beeld, die geur en vooral dat geluid zal ik nooit meer vergeten.

    Waarvoor dank, TVR.

    Login om te reageren
  25. Ca.dil zegt

    3 januari 2007 om 17:07

    Ik bied 1000 harde europeesche pegels. Als het te weinig is beid ik het exclusief gebouwen en personeel. Allee voor de merknaam en productielijn…

    Login om te reageren
  26. Hans zegt

    2 februari 2007 om 14:51

    Heb zelf een TVR Chimaera 4.5 uit 1999. Velen praten elkaar na over de zogenaamde niet betrouwbaarheid van een TVR. Nu kan ik natuurlijk alleen oordelen over mijn Chimaera, maar deze heeft zich uiterst betrouwbaar getoond.

    Wat wel uitermate belangrijk is om het juiste onderhoud uit te voeren. Ook preventief gezien. Heb de auto erbij en kan geen andere auto bedenken die zoveel plezier geeft in verhouding tot de dagwaarde. Kortom als je een Chimaera koopt, dan is een volledige onderhoudshistorie zeer bepalend en voor “peace of mind” laat de auto bij Nimag keuren.

    Login om te reageren
  27. willem zegt

    25 februari 2007 om 06:31

    In het bezit van een TVR S uit 88. Het doet er niet toe of je een nieuwe of oude TVR hebt: het klinkt allemaal geweldig. Dakje eraf (radio niet nodig) en lekker touren en af en toe heel veel gas geven. Jammer jammer dat dit moois allemaal uit engeland weggaat. Straks maakt die rus er nog een italiaanse auto van. ook mooi, maar niet hetzelfde.

    Ik blijf hopen op een wondertje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North